نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

مرحله اول لیگ برتر بیسبال کشور در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۶۵۸۱
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
مرحله اول لیگ برتر بیسبال کشور در مشهد برگزار شد
دور اول لیگ برتر بیس‌بال کشور به میزبانی مشهد با صدرنشینی سالار بوشهر و قعرنشینی هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان به پایان رسید.

مرتضی اخوان - چُفته‌های برگرفته‌شده از چوب زبان گنجشک توی دستان مردان خراسانی شل می‌شود. نتیجه 4 نبرد با بهترین‌های لیگ برتر 4 شکست است. دور اول لیگ برتر بیس‌بال کشور به میزبانی مشهد به ایستگاه پایانی می‌رسد و حاصل 4 روز تلاش بیس‌بالیست‌های 5 تیم حاضر در مسابقات این فصل، صدرنشینی سالار بوشهر و قعرنشینی هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان بود. البته این تنها علامت‌تعجب نبود و نادری بوشهر، قهرمان فصل قبل، نیز با قرارگرفتن در جایگاه چهارم جدول پنج‌تیمی نشان داد لیگ امسال دشواری‌های خاص خودش را دارد. نمایش چوب و توپ بیس‌بال در مشهد برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی جذاب و هیجان‌انگیز بود؛ اما علل ناکامی خراسانی‌ها در دور اول این دیدارها، سوژه این گزارش است.

 

8 فرصت برای دوره هشتم
هشتمین دوره لیگ برتر بیس‌بال در حالی با میزبانی مشهد آغاز شد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، 2 دور دیگر باید ابتدا بهمن‌ماه در بوشهر و سپس اردیبهشت سال آینده در کرج، 5 تیم لیگ برتری بیس‌بال کشور به‌مصاف یکدیگر بروند تا تکلیف قهرمان فصل جاری مشخص شود؛ حقیقتی که نشان می‌دهد تیم خراسان باوجود 4 شکست در همین دور نخست، هنوز 8 فرصت دیگر دارد تا با غلبه بر حریفان باتجربه، چشم به سکوی لیگ برتر داشته باشد. در دور اول این مسابقات هر پیروزی 2امتیاز، در دور دوم دوونیم امتیاز و در دور سوم 3 امتیاز دارد؛ مسئله‌ای که بر امیدواری‌های خراسان برای جبران این ناکامی می‌افزاید.

 

دفاع از 2 قهرمانی و جبران چهارمی
تیم بیس‌بال خراسان در دوره هفتم این رقابت‌ها به‌ عنوان چهارمی رسید؛ عنوانی که بعد از 2 قهرمانی پیاپی، عنوان چندان‌درخوری برای نام و جایگاه خراسان به حساب نمی‌آمد. باوجود‌این امسال خراسانی‌ها به‌دنبال آن هستند تا هم از حیثیت 2 قهرمانی خود در طول 7 دوره گذشته دفاع کرده و چهارمی سال گذشته را نیز جبران کنند. 5 تیم لیگ‌برتری این دوره از مسابقات عبارت‌اند از: نادری بوشهر، سالار بوشهر، طیف تهران، آرتان قم و هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان رضوی. 85 ورزشکار و 20 داور نیز در این دوره حاضرند؛ دور اولی که با علم به اینکه 2 بار دیگر باید این تیم‌ها با یکدیگر روبه‌رو شوند، جدولش را نمی‌توان نهایی دانست و هنوز فرصت باقی است.

 

جوان‌گرایی و تاوانی که جان گرفت!
تیم بیس‌بال هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان رضوی، جوان‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد. جوان هفده‌ساله‌ای که کلاه روی سرش بند نیست و ناآشناهایی که برای کسب تجربه پای بر چمن گذاشتند. مسئله‌ای که محسن قهرمانی، رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان رضوی، آن را تأیید می‌کند: «تیم بیس‌بال ما بعد از 2 قهرمانی پشت‌سر‌هم، با مسئله بالارفتن سن بازیکنان رو‌به‌رو شد و لازم بود تا دراین‌زمینه جوان‌گرایی صورت بگیرد. به‌همین‌خاطر فراخوانی دادیم تا در چمن بوستان ملت، مستعدین و علاقه‌مندان به این رشته بیایند و از میان آن‌ها استعدادها را برای آینده این رشته کشف کنیم. هنوز هم این طرح استعدادیابی برگزار می‌شود. وقتی قرار باشد استعدادیابی کنید، باید تاوانش را هم بپذیرید. میانگین سنی بچه‌های ما در لیگ برتر قبلا 30 سال بود و الان به 24 سال رسیده است. پس این اُفت طبیعی محسوس است.» جوان‌گرایی که به قیمت گرفتن جان تیم استان در دور اول لیگ برتر بیس‌بال فصل جاری تمام شد، اما حقیقتش آن است که شاید در آینده ستاره‌های چشمگیری برای بیس‌بال استان پرورش دهد.

 

دلار و هندی‌هایی که پریدند!
«تیم بیس‌بال خراسان رضوی در لیگ برتر از وجود 3 بازیکن هندی و پاکستانی در ترکیب خود بهره‌مند است.» این را عادل مشیریان، سرمربی این تیم و مسئول کمیته سافت‌بال و بیس‌بال خراسان رضوی می‌گوید. او اضافه کرد: ما با 2 بازیکن هندی و یک پاکستانی قرارداد چهارساله داریم که سال‌های قبل به ما خیلی کمک کردند؛ اما امسال به‌خاطر مسائل ارزی و دلاری نمی‌توانستیم آن‌ها را برای مسابقات دور اول به ایران بیاوریم. محسن قهرمانی، رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی، نیز با تأیید این مطلب گفت: ما هر سال برای تیم خراسان، از هندوستان که کشوری صاحب‌سبک در رشته بیس‌بال است، لژیونر می‌آوردیم؛ اما امسال به‌خاطر مشکلات ارزی و مسئله بالا‌رفتن قیمت دلار، دیگر نتوانستیم این کار را انجام دهیم و این شد که دور خارجی‌ها را خط کشیدیم. قهرمانی تصریح کرد: بااین‌همه علت اصلی این نتایج همان جوان‌گرایی است که تاوان دارد. به‌هر‌حال این بازیکنان باید تجربه کسب کنند و میزبانی را هم با علم به همین مسئله گرفتیم که بازیکن جوان بتواند از شرایط میزبانی استفاده کند. کسب این نتایج برای ما قابل تصور بود.

 

چشم‌انتظاری برای بازگشت قدرتمند
تیم بیس‌بال خراسان رضوی در پایان دور اول لیگ برتر این مسابقات در مشهد پنجم شد و سالار بوشهر، طیف تهران، آرتان قم و نادری بوشهر به‌ترتیب در جایگاه اول تا چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفتند. حالا دور دوم این مسابقات، بهمن‌ماه در بوشهر و دور سوم اردیبهشت سال آینده در کرج برگزار خواهد شد و این فرصتی است که تیم خراسان به شرایطش سامان ببخشد. شاید اگر اسپانسری یا پولی از جایی به تیم تزریق شود، بلیت بیس‌بالیست‌های هندی و پاکستانی برای کمک به تیم خراسان صادر شود و دور دوم و سوم با وضعیت بهتری برای نماینده استان دنبال شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->