خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توصیه هایی درباره مصرف چربی های حیوانی

  • کد خبر: ۶۷۹۹۴
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
توصیه هایی درباره مصرف چربی های حیوانی
متخصص تغذیه گفت: چربی‌های حیوانی را می‌توان به صورت موردی و در حد کم استفاده کرد اما جایگزین کردن آن با روغن مصرفی روزانه می‌تواند مشکلات جدی به خصوص در زمینه قلبی عروقی به همراه داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه  اظهار کرد:  چربی اشباع به طور طبیعی در بسیاری از غذاها به خصوص منابع حیوانی، وجود دارند. این نوع چربی تاثیر منفی برای سلامت عمومی بدن به خصوص سلامت قلب دارد.

او افزود: یکی از مصالح کلسترول نوع خاص اسید چرب است که در روغن‌های اشباع حیوانی مانند دنبه یافت می‌شود. این موضوع می‌تواند رسوب و گرفتگی در رگ‌های قلب را افزایش دهد، همچنین با سخت شدن عروق، زمینه سکته‌های قلبی و مغزی را ایجاد می‌کند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: چربی‌های حیوانی را می‌توان به صورت موردی و در حد کم استفاده کرد اما جایگزین کردن آن با روغن مصرفی روزانه می‌تواند مشکلات جدی به خصوص در زمینه قلبی عروقی به همراه داشته باشد. تاثیر چربی های حیوانی روی بدن به مقدار خوردنتان و اینکه باقی برنامه غذایی تان چگونه است، بستگی دارد.

او بیان کرد: در خصوص روغن‌های گیاهی معتقدیم هر نوع روغنی که در دمای اتاق به صورت جامد باشد برای سلامت بدن مضر است. این تاثیر منفی به خصوص در روغن‌های هیدروژنه که اسید‌های چرب ترانس دارند، برای سلامت بدن بیشتر است.

اولیایی گفت: توصیه ما این است که از انواع و اقسام روغن‌ها به صورت چرخشی استفاده کنید، برای مثال سعی کنید روغن زیتون، آفتابگردان، کنجد و ذرت را به صورت چرخشی استفاده کنید تا اسید‌های چرب ضروری بدن از این طریق تامین شوند.

او تاکید کرد: برای سرخ کرن غذا به هیچ عنوان از روغن‌های پخت و پز معمولی استفاده نکنید. روغن‌های مخصوص سرخ کردنی حاوی موادی به نام آنتی اکسیدان هستند که باعث می‌شود نقطه دود روغن و تحمل آن نسبت به حرارت افزایش یابد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: تا حد امکان از کمترین مقدار روغن‌ها استفاده کنید. روغن‌های مصرفی اگر بیش از نیاز بدن باشند، به صورت سلول چربی تجمع پیدا می‌کنند و در نهایت می‌توانند چاقی‌های ناحیه شکمی را ایجاد کنند که با بسیاری از بیماری‌ها مانند کلسترول خون، کبدچرب، دیابت و فشار خون در ارتباط است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->