ثبت نام واکسن کرونا برای معلولان + لینک و جزئیات مردان و زنان ایرانی بیشترین وقت را صرف چه کاری می‌کنند؟ درخواست بازنشستگان فرهنگی از دولت سیزدهم و رئیسی نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ + راهنما و جزئیات مشاهده «سوابق بیمه» با کدملی + مراحل و جزئیات آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و فوق‌العاده فرهنگیان از زبان نوبخت (۱۲ مرداد ۱۴۰۰) اعترافات قاتل سرباز دهه هشتادی کلانتری تهران + عکس «رتبه بندی معلمان»؛ جزئیات این لایحه چیست و چه زمانی اجرا می‌شود؟ (۱۲ مرداد ۱۴۰۰) روایتی از تلاش خانواده بیماران کرونایی برای تهیه اکسیژن | ایستاده درصف زندگی نوبت‌دهی واکسن کرونا برای خبرنگاران ثبت نام واکسن کرونا برای دیابتی‌ها | آدرس سایت و مراکز دیابت کشور + جزئیات ۴۰ جهش ویروس کرونا در بدن یک زن روس کشف شد ویدئو| صحبت‌های هولناک مدیرعامل بهشت زهرا(س) درباره تلفات کرونایی کرونا کاوازاکی کودکان چیست؟ | علائم ابتلا به بیماری کاوازاکی آمار کرونا در ایران ۱۱ مرداد | فوت ۴۱۱ بیمار کرونایی؛ رکورد بستری روزانه بیماران شکست راه‌های افزایش اکسیژن خون | نشانه‌های افت اکسیژن خون چیست؟
خبر فوری
چرا نباید میوه را به عنوان دسر پس از غذا مصرف کنیم؟
تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مصرف میوه به عنوان دسر می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی در فرد شود.
به گزارش شهرآرانیوز، خوردن دسر بعد از غذا طرفداران زیادی دارد. برخی افراد ترجیح می‌دهند به جای یک دسر شیرین و پرکالری، از میوه‌ها پس از غذا استفاده کنند. گرچه خوردن میوه پس از غذا یک گزینه سالم به نظر می‌رسد، اما حقیقت این است که این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای بدن شود.

متخصصان تغذیه همواره تاکید دارند که باید روزانه ۵ نوبت میوه و سبزیجات مصرف کنید، اما بسیاری از افراد به زمان مصرف آن‌ها توجه نمی‌کنند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مصرف میوه به عنوان دسر می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی در فرد شود. در حقیقت خوردن میوه به جای دسر بیشتر برای بدن مضر است تا مفید. این اقدام در روند دستگاه گوارش ایجاد اختلال کرده و باعث کند شدن فرآیند هضم غذا می‌شود.

بدن به صورت طبیعی مایل است که میوه‌ها را سریع‌تر از سایر مواد غذایی هضم کند. اگر میوه‌ها پس از یک وعده غذایی سنگین مصرف شوند، این کار باعث فشار به دستگاه گوارش می‌شود. در این حالت، بدن تلاش می‌کند در ابتدا وعده سنگین غذا را هضم کرده و سپس به سراغ میوه برود. در نتیجه، قند موجود در میوه (فروکتوز) به سرعت آنچه که باید در معده تجزیه نمی‌شود و همین امر باعث بروز درد شکم و نفخ می‌شود.
 
متخصصان تغذیه همواره تاکید دارند بهترین زمان برای مصرف کردن میوه، خارج از زمان وعده‌های اصلی غذایی است. در این حال، دستگاه گوارش می‌تواند به راحتی آن را هضم کند. توصیه می‌شود میوه را یک تا دو ساعت پیش از غذا و یا ۳ تا ۴ ساعت پس از صرف غذا مصرف کنید. همچنین بهتر است یک میوه در وعده صبحانه و به صورت ناشتا میل کنید.

با این حال، اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از پذیرش حذف میوه به عنوان دسر مقاومت می‌کنید، بهتر است از میوه پخته استفاده کنید. در این حالت، فیبر موجود در میوه راحت‌تر از سوی بدن جذب می‌شود و افراد دارای معده حساس بهتر آن را تحمل می‌کنند.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}