ویدئو| هوای داغ تیرماه و بیش از ۱۰۰ هزارمیلیارد چک برگشتی! موافقت بانک مرکزی با تخصیص ارز برای واردات خودرو‌های برقی مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور (۶ شهریور ۱۴۰۳) هشدار قطعی برق به مشترکان پرمصرف متقاضیان نهضت ملی مسکن مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان واریز کنند قیمت انواع موبایل در بازار مشهد (۶ شهریور ۱۴۰۳) + جدول صنایع بیش از این توان قطع انرژی را ندارند | تاکید بر مدیریت مصرف توأمان بخش خانگی و صنعت خبر خوب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برای نیرو‌های شرکتی: طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی به زودی اجرایی می‌شود آغاز مزایده ۱۰۰ هزار لوازم خانگی خارجی از فردا (۷ شهریور ۱۴۰۳) احتمال کاهش قیمت دلار در روز‌های آینده (۶ شهریور ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ شهریور ۱۴۰۳) | فیدلیتی چند؟ + جدول قیمت واقعی شدن قیمت سوخت یک راهکار است، اما این اتفاق نباید یک‌شبه رخ دهد سرعت رشد بورس افت کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ شهریور ۱۴۰۳) محدودیت مصرف برق برای ۸۵ اداره پرمصرف شهر تهران کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در مشهد (۶ شهریور ۱۴۰۳) زمان تقریبی قرعه کشی و اعلام نتایج برندگان ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جرائم تصاعدی سالانه در انتظار مالکانی که ملک خود را اجاره نمی‌دهند بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۶ شهریور ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۷۸۵ میلیون تومان شد عرضه لاستیک خودرو به قیمت مصوب در نمایندگی‌های معتبر مشهد (۶ شهریور ۱۴۰۳) | تشکیل ۲۴ پرونده تخلف کاهش قیمت در بازار ارز، طلا و سکه (۶ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن تهران منفعت بیشتری دارد یا در بازار سایر شهر‌ها یا کشور‌های همسایه؟ + نمودار آیا شرایط فروش خودرو‌ها تغییر می‌کند؟ | قرعه‌کشی خودرو یا فروش در سامانه یکپارچه میثم ظهوریان: تعریف پروژه‌های مکمل زیارت برای توسعه مشهد ضرورت دارد تکلیف واگذاری زمین رایگان به متقاضیان نهضت ملی مسکن چه شد؟ شرایط جدید فروش خودرو دنا پلاس ایران‌خودرو (شهریور ۱۴۰۳) اعلام شد + بخشنامه پیش بینی افزایش ۲۰ تا ۴۵ درصدی حقوق کارمندان در بودجه ۱۴۰۴
سرخط خبرها

آیا مرغ کوپنی می‌شود؟ | خراسان رضوی مشکلی در تأمین مرغ ندارد

  • کد خبر: ۷۲۴۷۰
  • ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
آیا مرغ کوپنی می‌شود؟ | خراسان رضوی مشکلی در تأمین مرغ ندارد
بازار مرغ در کشور هنوز به ثبات کامل نرسیده است و هر از گاهی قیمت و عرضه آن متشنج می‌شود.

طنین همتی|شهرآرانیوز، بازار مرغ در کشور هنوز به ثبات کامل نرسیده و هر از گاهی قیمت و عرضه آن متشنج می‌شود، به‌طوری‌که در برخی شهر‌های کشور مرغ با کارت ملی برای تنظیم بازار عرضه می‌شود. این درحالی است که مرغداران در تهیه نهاده دانی از مبدأ با مشکل روبه‌رو هستند. خشک‌سالی، آنفلوانزای پرندگان، مشکل در حمل‌ونقل نهاده دانی از مبدأ بنادر و کشتار مرغ در وزن پایین از دیگر عوامل فرازونشیب در بازار مرغ است.


رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفته بود: امکان بازگشت صف و سهمیه‌بندی مرغ وجود دارد، زیرا مرغداران برای تهیه خوراک طیور دچار مشکل شده‌اند و این موضوع میزان جوجه‌ریزی آن‌ها را در دوره‌های بعدی تولید تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بسیاری از مرغداران هم نزدیک به ۸ ماه است از سامانه بازارگاه، دان مرغ خریده‌اند، اما هنوز خوراکی به آن‌ها تحویل داده نشده است.


به‌گفته وی بعد از جنگ تحمیلی و در سال ۱۳۵۹ به بعد کوپن کالا‌های اساسی باب شد و باتوجه‌به گرفتاری‌های تأمین کالا‌های اساسی، احتمال دارد مرغ کوپنی در قالب سامانه و طرحی با اسم دیگر دوباره ظهور کند.

اکنون خراسان‌رضوی مشکلی در تأمین مرغ ندارد

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان‌رضوی درباره وضعیت بازار مرغ در استان گفت: ما در استان برخلاف سایر شهر‌های استان‌های دیگر، مشکل حادی در تأمین مرغ برای بازار نداریم. اما متأسفانه مشکل در بارگیری نهاده دانی از بنادر همچنان پا برجاست و همه استان‌ها این مشکل را دارند. با وجود اینکه بار در بنادر موجود است، مرغدار مجبور است پشت بارنامه، مبلغی اضافه به راننده برای بارگیری سریع‌تر، بدهد، چون خودرو برای بارگیری کم است و همین باعث شده است مرغدار ما در تأمین نهاده به مشکل برخورد کند.


بروغنی گفت: خوشبختانه در استان مشکلی برای تأمین مرغ نداریم. مشکل عمده شهر‌های دیگر جوجه‌ریزی است و خیلی از واحدهایشان غیرفعال‌اند، اما در خراسان‌رضوی خیلی از واحد‌هایی که فعال نبودند، اکنون پای کار آمده و فعال شده‌اند و همین باعث شده است تاحدودی مشکل تأمین ما حل شود.


وی در پاسخ به اینکه آیا مرغ از استان به سایر شهر‌ها صادر می‌شود، تصریح کرد: صادرات به شهر‌های دیگر از استان انجام نمی‌شود، مگر خارج از شبکه تنظیم بازار باشد، چون ممنوعیت صادرات همچنان پابرجاست.
به‌گفته بروغنی علاوه بر خشک‌سالی و کمبود نهاده، وجود بیماری بین مرغ‌ها به مشکلات اضافه کرده که این هم مزید بر علت شده است تا مرغ در وزن کم بارگیری و کشتار شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->