واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

پشت پرده حاشیه سازی‌های اخیر شهاب مظفری | گویا او می‌خواهد در یک فیلم بازی کند!

  • کد خبر: ۷۳۴۰۴
  • ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
پشت پرده حاشیه سازی‌های اخیر شهاب مظفری | گویا او می‌خواهد در یک فیلم بازی کند!
اتفاقی عجیبی است. هرطوری هم به مسئله نگاه کنیم نمی‌توان آن را درست هضم کرد. اینکه یک خواننده مطرحِ پاپ خوانِ مجوزِدار داخلی شروع می‌کند به رپ خواندن آن هم به قصد تخریب کردن. کی فکرش را می‌کرد شهاب مظفری علیه یاس ترانه سرایی کند و او را به باد تمسخر بگیرد و در اصطلاح او را «دیس» کند.

نجفی | شهرآرانیوز - بی‌شک در ۲ روز گذشته حواشی بین شهاب مظفری و یاس را شنیده‌اید. ماجرا از این قرار است که سال ۹۷ یاس با موزیکی به اسم «سفارشی»، به نقد بازار موسیقی و برخی خواننده‌های پاپ پرداخت که در آن اسمی از شخص خاصی برده نمی‌شد، اما شهاب مظفری بعد از ۲ سال احساس مسئولیت کرد و به نمایندگی از جامعه پاپ‌خوانان خیلی ناگهانی تصمیم گرفت به یاس پاسخ بدهد. نتیجه‌اش هم شد ترک «رپر سفارشی» که ۳ روز گذشته زیاد دست به دست شد. قطعه‌ای که به یک شاخ‌وشانه‌کشیدن کودکانه شبیه است تا اثری که در آن رنگی از کار هنرمندانه باشد.

 

یاس تا این لحظه واکنشی به این داستان نشان نداد و بعید هم هست که واکنشی نشان بدهد. هرکسی که پیگیر اخبار موسیقی باشد می‌داند یاس تا چند بار پای مجوز رفت و در نهایت هم مجوزی برایش صادر نشد و به‌طور طبیعی او را نمی‌توان جزو سفارشی‌ها گنجاند. هرچند شاید خواننده «رپر سفارشی» از میزان بازدید و چرخش ویدئویش در اینترنت بسیار خوش‌حال باشد، اما ماندگاری در موسیقی ایران با این بازدید‌ها اتفاق نمی‌افتد.


یک خواننده آزاد!

اتفاقی عجیبی است. هرطوری هم به مسئله نگاه کنیم نمی‌توان آن را درست هضم کرد. اینکه یک خواننده مطرحِ پاپ خوانِ مجوزِدار داخلی شروع می‌کند به رپ خواندن آن هم به قصد تخریب کردن. کی فکرش را می‌کرد شهاب مظفری علیه یاس ترانه سرایی کند و او را به باد تمسخر بگیرد و در اصطلاح او را «دیس» کند. محتوای ترانه اش هم پر از بد و بیراه است و راستش آن قدر آن را بد اجرا کرده که حتی صدای طرف داران خواننده تیتراژ سریال «ستایش ۳» را هم درآورده است.

 

توی همین هیرو ویر که کاربران فضای مجازی دنبال دلیل چنین اقدام مضحکی بودند خبر تازه‌ای همه را متعجب کرد. مظفری می‌خواهد بازیگر شود. او در نخستین حضور سینمایی اش به عنوان یکی از نقش‌های اصلی فیلم «خانه شیشه ای» معرفی و نخستین تصویرش هم منتشر شد. حالا فکر می‌کنید قصه فیلم و دلیل حضور مظفری در این اثر چه بوده؟

 

رسانه‌ها نوشته اند: «مظفری که به تازگی به افشاگری علیه مافیای موسیقی اقدام کرده، در فیلمی که به پشت پرده این مافیا می‌پردازد، جلوی دوربین رفته است.» در واقع، او نقش یک خواننده آزاده را بازی می‌کند که با ایستادن در مقابل مافیا و افشاگری، قید استیج را می‌زند. جالب‌تر اینکه، در شعار تبلیغاتی این کاراکتر آمده است: «گفته بودم یه روزی حرف می‌زنم، نگفته بودم؟ الان وقتشه ... از این به بعد کنسرت من تو خیابونه نه رو استیج.»، اما به نظر می‌رسد این شعار‌های مردمی بیشتر یک فریب است تا یک کنش اجتماعی از سمت یک هنرمند. شاهد مثالش هم همین قطعه‌ای که او منتشر کرده است.

 

این یعنی پشت تمام این اطوار‌ها نقشه ناشیانه‌ای وجود داشته است. رویه‌ای که بیشتر از هرچیز بر دیده شدن به هرقیمت تأکید می‌کند و حاضر است اخلاق و رفتار انسانی را زیر پا بگذارد و حتی به طرف داران خودش هم توهین کند. در متن ترانه او خطاب به یاس می‌گوید: «تو کجایی که وقتی روی سِن/ واسه آدمایی مثل تو می‌خونم و...» طرف داران از صبح دیروز در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر به همه سلام و صبح به خیر می‌گویند به جز شهاب مظفری.

 

ویدئوی دیس کردن شهاب در صفحه اینستاگرامش حالا نزدیک به ۵ میلیون بازدید داشته است، البته رفتار‌هایی از این دست و به قصد جذب فالوور در بین به اصطلاح شاخ‌های فضای مجازی رواج داشته است. شاید مشهورترین شان دختری بود که می‌خواست خودش را به خاطر یک شکست به ظاهر عشقی، با دستمال خفه کند و در عین حال ویدئوی این صحنه طنزآمیز را هم ثبت کرده و با مخاطبانش به اشتراک گذاشت. حالا همان خانم ساکن لندن است و مدیر یک سایت شرط بندی شده است.


پروژه التماس کردن برای دیده شدن

اما واکنش‌ها در فضای مجازی آن قدر گسترده بود که برای ساعت‌هایی صحبت درباره سیستان و بلوچستان و حتی قطعی برق و آب و تلفن هم را هم تحت الشعاع قرار داد. بهمن بابازاده، خبرنگار سرشناس حوزه موسیقی، دراین باره نوشت: «فرق یاس با شهاب مظفری همین جاست که یاس «داد می‌زند» تا «نشان بدهد»، ولی شهاب «التماس می‌کند» تا «دیده شود.» این وسط‌ها تمام خوانندگان سرشناس خوانده سبک پاپ هم به میدان آمدند. آن‌ها که مدام در ترانه هایشان همدیگر را به باد فحش‌های رکیک می‌گرفتند حالا در مقام استاد اخلاق این کار مظفری را نکوهش کردند که ما بین خودمان دعوا داریم به کسی ربطی ندارد، ولی یک خواننده پاپ حق ندارد یکی از ما را دیسی کند.

 

جالب‌تر اینکه، او برای دیده و شنیده شدن این آهنگ به شبکه اجتماعی توئیتر هم پیوسته و لابد با خودش گمان کرده آنجا می‌تواند بدرخشد و مخاطبان توئیتری اش را جذب کند، اما او با استقبال بدی روبه رو شد. کسی که با یک میلیون و ششصدهزار دنبال کننده در اینستاگرام حالا در توئیتر فقط نزدیک به ۵۰۰ نفر دنبال کننده دارد یعنی یک جای کارش می‌لنگد.
هم زمانی این دو اتفاق حاشیه ساز باعث شد کاربران شبکه‌های مجازی هم حسابی به آن واکنش نشان بدهند و درواقع تفسیر و تحلیل‌هایی را در این باره داشته باشند.

 

تفسیر‌هایی که اتفاقا بسیاری در آن هم نظر بودند و علت حاشیه سازی‌های اخیر را که به ضرر او تمام شد، داستان ورودش به دنیا بازیگری دانستند. کاربری نوشته: «همه دارن می‌رن به سمت بازیگر شدن.» و دیگری گفت: «باید قبل از این خبر چنین حاشیه‌ای درست می‌کرد تا به اندازه کافی دیده بشه.» فرد دیگری چنین نوشت: «همه این کار‌ها رو کرد که اعلام کنه می‌خوام بازیگر بشم؟» و دیگری هم این گونه نتیجه گرفت: «حالا معلوم شد چرا چنین جنجالی درست کرد و رپ خوند.» در این میان کاربر دیگری هم کاملا از منظر انسانی و اساسی به این ماجرا نگاه کرد و نوشت: «حالا چرا برای اینکه بالا بره یه عده دیگه رو می‌ذاره زیر پا؟»

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->