پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است
سرخط خبرها

۵۰‌درصد بیماری‌های عفونی در انسان ریشه دامی دارد | لزوم فرهنگ‌سازی ذبح دام در کشتارگاه‌های مجاز

  • کد خبر: ۷۴۰۳۶
  • ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
۵۰‌درصد بیماری‌های عفونی در انسان ریشه دامی دارد | لزوم فرهنگ‌سازی ذبح دام در کشتارگاه‌های مجاز
شهروندان از بستر سفارش ذبح دام در روز عید قربان به‌صورت غیرحضوری و آنلاین در مشهد استفاده کنند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، دکتر محمود قربان‌زاده، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی دام‌پزشکی خراسان‌رضوی، در جلسه هم‌اندیشی در آستانه عید قربان و در راستای فرهنگ‌سازی ذبح دام در کشتارگاه‌های مجاز گفت: در سال گذشته که کرونا ظاهر شد، شاید فقط یک هفته به عید قربان مانده بود که ما طرح نذر قربانی به‌صورت مجازی را مطرح کردیم و خوشبختانه بستر کار در کشتارگاه مشهد فراهم شد و پارسال در عرضه دام از مرحله قربانی‌کردن تا مرحله توزیع به مصرف‌کننده به‌صورت غیرحضوری انجام شد. امسال هم طبق روال گذشته ظرفیت برای انجام این عمل پرفیض در شرایط کرونایی مهیاست.


وی ادامه داد: این شرایط فراهم شده است تا برادران اهل تسنن هم با این امکانات آشنا شوند و بتوانند از این ظرفیت برای ذبح دام در روز عید قربان بهره‌مند شوند. حدود ۵۰درصد بیماری‌های عفونی در انسان ریشه دامی دارد و حدود ۸۳۲بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد. یکی از این بیماری‌ها بیماری تب کریمه کنگو است؛ این بیماری کشنده حتی از ویروس کرونا هم برای انسان خطرناک‌تر است. برای مثال این بیماری در دام هیچ علائمی ندارد و هیچ مشکلی برای دام ایجاد نمی‌کند، ولی همین بیماری در انسان علاوه بر اینکه بیماری مسری خطرناکی است، میزان مرگ‌ومیر زیادی دارد.
خواهش می‌کنیم مردم امسال از بستر کشتارگاه و ذبح بهداشتی دام در روز عید قربان استفاده کنند تا شاهد ذبح دام در کوچه‌ها و معبرهای عمومی به‌ویژه در حاشیه شهر نباشیم.

شهروندان از ۳طریق می‌توانند سفارس آنلاین ذبح دام در روز عید قربان ثبت کنند

رئیس مؤسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: مانند پارسال باتوجه‌به ادامه‌دارشدن بیماری کرونا، شهروندان می‌توانند سفارش ذبح دام در روز عید قربان را غیرحضوری انجام دهند.


وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۰۰۰رأس گوسفند در این روز از طریق سفارش‌های مردمی ذبح و بین مشتریان توزیع شد، افزود: امسال باتوجه‌به ادامه‌دارشدن کرونا پیش‌بینی می‌شود مردم از این بستر آنلاین استفاده کنند و باتوجه‌به اینکه امسال قیمت دام نسبت به سال گذشته کم شده است، پیش‌بینی می‌شود این میزان ذبح افزایش یابد.


موسوی ادامه داد: شهروندان از ۳طریق تماس تلفنی با شماره۳۱۳۰۳ یا مراجعه به سایت mashhadmeat.ir یا نصب اپلیکیشن مارلیک از کافه‌بازار و سفارش از طریق آن، می‌توانند نذرشان را سفارش دهند. شهروندان حتی می‌توانند بسته به وضع مالی‌شان وزن دام را انتخاب کنند و حتی دامشان را از طریق کشتارگاه تهیه کنند. کشتارگاه شرایطی ایجاد کرده است که قیمت دام نسبت به بازارهای دیگر باتوجه‌به حذف واسطه مناسب‌تر باشد.


وی تأکید کرد: قطعی برق در این مدت مشکلات زیادی برای بخش ما ایجاد کرد. امیدواریم در آستانه عید قربان این قطعی برق متوقف شود تا ما در امر خدمت‌رسانی به مردم مفید واقع شویم. شهروندان می‌توانند از صفر تا صد سفارششان را غیرحضوری انجام دهند و درنهایت دام ذبح‌شده را در بسته‌بندی و درب منزل یا در مراکز معرفی‌شده شهرداری در نقاط مختلف شهر تحویل بگیرند.

فرهنگ خرافی مالیدن خون قربانی روی اجسام در روز عید قربان

حجت‌الاسلام محمدحسن شورورزی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دام‌پزشکی خراسان‌رضوی، با اشاره به فرهنگ اشتباه و خرافی مالیدن خون قربانی روی اجسام برای دفع بلا گفت: در خون قربانی هیچ اثری نیست و مردم به قربانی‌کردن دام برای مصارف انسان‌دوستانه بسنده کنند و این حرکت خیرخواهانه را با کارهایی مثل آلوده‌کردن فضا و نادیده‌گرفتن مسائل بهداشتی خدشه‌دار نکنند. در وضعیت کرونایی و وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تقاضا می‌شود مردم به‌ویژه در حاشیه شهر از کشتار دام در معابر و منازل خودداری کنند و از بستری که در کشتارگاه مشهد به وجود آمده است برای قربانی‌کردن دام استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->