روایت سینماگر خراسانی از برگزاری جشنواره «کن»

  • کد خبر: ۷۴۲۷۶
  • ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
روایت سینماگر خراسانی از برگزاری جشنواره «کن»
غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده و سینماگر خراسانی، ازجمله هنرمندانی است که سابقه حضور در جشنواره کن را دارد و امسال در هفتادوچهارمین دوره این رویداد سینمایی نیز که پس از یک‌سال تعطیلی و با چند ماه تأخیر درحال برگزاری است، شرکت کرده است. او در گفت‌وگویی با ایسنا از تجربه حضور در این جشنواره در دوران کرونا صحبت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده و سینماگر خراسانی، ازجمله هنرمندانی است که سابقه حضور در جشنواره کن را دارد و امسال در هفتادوچهارمین دوره این رویداد سینمایی نیز که پس از یک‌سال تعطیلی و با چند ماه تأخیر درحال برگزاری است، شرکت کرده است. او در گفت‌وگویی با ایسنا از تجربه حضور در این جشنواره در دوران کرونا صحبت کرده است.


این تهیه‌کننده سینما که مدتی قبل با فیلم «قصیده گاو سفید» در جشنواره فیلم برلین حضور داشت، بیان کرد: امسال مسئولان برگزاری جشنواره کن همه تلاششان را کرده‌اند تا با کمک دولت بعد از یک دوره برگزارنشدن جشنواره، هفتادوچهارمین دوره را با همان تشریفات و روش‌های گذشته برگزار کنند.


درحقیقت جشنواره کن به‌نوعی توانسته است کووید۱۹ را شکست دهد و جشنواره را به‌شیوه سال‌های قبل برگزار کند؛ تنها تفاوت این است که برخی شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید رعایت شود.


موسوی با اشاره به کاهش چشمگیر حضور خبرنگار‌ها در جشنواره امسال، درباره فیلم‌های دوره هفتادوچهارم جشنواره کن گفت: امسال استقبال از همه فیلم‌ها خوب بوده است و نسبتا تماشاگران خوبی دارد، گرچه به‌دلیل وضعیت کرونا و ضوابط ورود به فرانسه تعداد تماشاگران نسبت به گذشته کمتر شده است. اما در میان فیلم‌های خارجی نکته عجیب برای من، سطح کیفی فیلم‌ها بود.


باتوجه‌به علاقه‌ای که به تماشای فیلم بعد از حدود ۲ سال تعطیلی سینما داشتم، شگفت‌زده و متأسف شدم که از بین ۱۸ فیلمی که تابه‌حال دیده‌ام، بیشتر آن‌ها در حد متوسط بودند و حتی فیلم شون‌پن هم راضی‌کننده نبود.


درواقع با اطمینان می‌توانم بگویم بیشتر آن‌ها از برخی فیلم‌های تولیدشده در ایران ضعیف‌تر است.


معتقدم در بسیاری موارد تولیدات جدید سینمایی ایران یک‌سروگردن بالاتر از سینمای خیلی از کشورهاست و این را برای تعارف هم نمی‌گویم، چون من فیلم را برای لذت‌بردن تماشا می‌کنم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->