رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

مشهد الرضا (ع) سیاه پوش عزای حسینی شد

  • کد خبر: ۷۶۹۷۷
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
مشهد الرضا (ع) سیاه پوش عزای حسینی شد
با فرارسیدن ماه محرم، مدیریت شهری مشهد نیز همنوا با ندای عزای این ماه، شهر را برای ورود به این ماه حزن و عزای کرده است تا از امروز شهر رنگ و بوی عزای سیدالشهدا به خود گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با فرارسیدن ماه محرم، مدیریت شهری مشهد نیز همنوا با ندای عزای این ماه، شهر را برای ورود به این ماه حزن و عزای کرده است تا از امروز شهر رنگ و بوی عزای سیدالشهدا به خود گیرد.
امام رضا (ع) با برگزاری آیین «اذن عزا» در حرم مطهر رضوی خادمان بارگاه ملکوتی رضوی خود را برای ورود به ماه محرم و میزبانی از زائران بارگاهش آماده می‌کنند.


به گفته معاون اماکن متبرکه آستان‌قدس‌رضوی: آیین اذن عزا از ساعت ١٧:٣٠ در صحن انقلاب اسلامی همراه با تعویض پرچم گنبد مطهر و پوشش ضریح و گل‌دسته‌های حرم رضوی برپا و در ادامه به ۶٠ هیئت نمونه به نیابت از سایر هیئت‌ها پرچم متبرک آستان‌قدس‌رضوی اهدا می‌شود.


محمد توکلی افزود: برگزاری آیین سنتی «صلات» با حضور خدام حرم مطهر رضوی در روز اول محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی در روز چهارم محرم، مراسم «احلی من العسل» در روز ششم محرم، ویژه‌برنامه شب تاسوعای حسینی، نماز ظهر عاشورا، خطبه‌خوانی شب عاشورا، مراسم هیئت عالم آل محمد (ص)، اجتماع عزاداران در صحن پیامبر اعظم (ع) در روز عاشورا و همچنین ویژه‌برنامه شام غریبان، از مهم‌ترین برنامه‌های دهه اول محرم است که توسط این‌معاونت انجام خواهد شد.


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز از سیاه پوش شدن این کلان شهر هم زمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) خبر داد.


مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: در همین راستا، حدود ۱۳۰۰ عدد از پرچم‌های نصب شده در میدان‌ها و عرشه پل‌های شهر به رنگ مشکی درآمده است و به منظور سیاه پوش کردن فضا‌های شهری، طرح‌های مناسبتی ایام محرم، در بیش از ۷۰۰ عدد از بیلبورد‌ها و استرابرد‌های نصب شده در نقاط مختلف شهر مشهد، اکران خواهد شد. یعقوبی ادامه داد: همچنین در این ایام بیش از ۳۴۰ عدد از سازه‌های مناسبتی مستقر در نقاط پر تردد شهری در اختیار هیئت‌های مذهبی و شهروندان قرار دارد و هیئات مذهبی می‌توانند از این سازه‌ها به منظور اطلاع رسانی مراسم و ویژه برنامه‌های مذهبی ایام محرم استفاده کنند.


شست وشوی معابر منتهی به حرم

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در این ایام، معابر منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت ویژه نظافت و شست وشو خواهد شد و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته و در راستای خدمت رسانی مطلوب به زائران و مجاوران حریم رضوی در دهه اول ماه محرم، پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود و اقدامات لازم به منظور افزایش خدمات دهی ناوگان اتوبوس رانی و قطار شهری در این ایام صورت پذیرفته است.


یعقوبی خاطرنشان کرد: در محرم امسال، ۸۲ المان مناسبتی نیز در شهر جانمایی خواهد شد و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و تأکید بر برنامه‌های اجرایی در فضای مجازی، ویژه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متنوعی در مناطق ۱۳ گانه برگزار خواهد شد.


اولویت، عزاداری در اماکن روباز

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز از برگزاری مراسم ویژه دهه اول محرم در شهر خبر داد. سیدمجتبی منتظری افزود: معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی برای این ایام برنامه‌های مهمی ازجمله فضاآرایی شهری، فضاآرایی محلات، برگزاری مراسم حسینیه‌ای به وسعت شهر، ایستگاه‌های صلواتی، پویش مردمی نذر آب و ایستگاه‌های سلامت را در نظر دارد. وی ادامه داد: برای این ایام ویژه در همه مناطق ۱۳ گانه فضاآرایی معابر شهری با مشارکت هیئت مذهبی فعال شهر و فضاآرایی معابر فرعی و مراکز محله با مشارکت هیئت‌ها و مساجد محوری فعال در محلات صورت می‌گیرد.


وی بیان کرد: برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم با مشارکت شورای هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی مساجد و هیئت‌های فعال محلی و منطقه‌ای در برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در فضا‌های روباز محلی در قالب این برنامه از اولویت‌های ما بوده است. منتظری با اشاره به برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در مناطق سیزده گانه، تصریح کرد: برگزاری پویش مردمی نذر آب با مشارکت جمعیت هلال احمر استان (با رویکرد تأمین مخازن آب برای نواحی جنوب شرق کشور) از دیگر برنامه‌های مهم ما به شمار می‌آید.


دیروز همچنین از پوستر هشتمین کنگره بین‌المللی اربعین نیز رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->