علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان
سرخط خبرها

راه اندازی قرارگاه برای نجات مشهد از بحران کرونا

  • کد خبر: ۷۷۲۰۶
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
راه اندازی قرارگاه برای نجات مشهد از بحران کرونا
در پی تشکیل قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا مسئولان خراسان رضوی وعده‌ای جدید برای برخورد جدی با این بیماری مرگ‌بار داده اند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ در حالی که اوضاع شهر مشهد روز به روز بحرانی‌تر می‌شود، آمار بستری‌ها از مرز ۲۳۰۰ نفر عبور کرده است و روزانه بیش از ۶۰۰ بیمار به آمار بستری شده‌ها اضافه می‌شوند و استاندار خراسان رضوی برای کنترل وضعیت شیوع کرونا در استان از رئیس جمهور اختیارات ویژه دریافت کرده است.

 

روز گذشته نهاد جدیدی در استانداری خراسان رضوی با نام قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا راه اندازی شد که البته با همان اعضای ستاد استانی کرونا و موازی با آن قرار است برای کنترل این بیماری در مشهد و استان تصمیم بگیرد. البته آن طور که دبیر و سخنگوی این قرارگاه (قرارگاهی که با ایده و ریاست استاندار خراسان رضوی و براساس همان اختیارات تشکیل شده است) اعلام کرده است، قرارگاه مقابله و پیشگیری قرار است ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی به صورت کار میدانی و ویژه‌تر بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت کند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی و دبیر قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا، در نشستی خبری با بیان اینکه کمیته‌های قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا قرار است بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به شکل ویژه‌ای نظارت کند و بیشتر از گذشته سخت گیری داشته باشد، گفت: بعد از تماس رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی و با ایده آقای استاندار، این قرارگاه جهادی به سرعت تشکیل شد و شروع به کار کرد تا با نگاه جدی‌تر و عملیاتی‌تر به کنترل وضعیت بحرانی شهر مشهد بپردازیم.


محسن نجات افزود: قرارگاه کرونای خراسان رضوی ۲۴ ساعته و عملیاتی است و شرایط اضطراری استان باعث شکل گیری این قرارگاه شده است.


منتظر نامه نگاری نمی‌مانیم

وی با تأکید بر تغییر محسوس اوضاع مشهد و استان در دو هفته آینده و با اشاره به تفویض اختیار تام به این قرارگاه برای برخورد با قانون شکنی‌ها افزود: برای برخورد با برخی از کوتاهی‌ها و قصورات در شرایط فعلی نیازی به ورود ستاد ملی و تهران نخواهد بود و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اختیار کامل تصمیم می‌گیرد؛ ضمن اینکه استاندار به عنوان رئیس قرارگاه به صورت میدانی حضور دارد و تصمیم گیری خواهد کرد.


وی تصریح کرد: برای این مهم منتظر نامه نگاری‌های مرسوم و معمول نخواهیم بود و جهادی عمل می‌کنیم تا با ظرفیت سازی بتوانیم وضعیت استان و شهر مشهد را بهبود ببخشیم.


ستاد استانی کرونا، با شکل و شمایل دیگر

قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی، کمیته‌های مشابه و با همان کار ویژه‌های ستاد مقابله با کرونا در استان دارد و مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی درباره جزئیات کار‌هایی که قرار است این کمیته‌ها انجام بدهند، چنین گفت: کمیته حمل و نقل به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی قرار است ناظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در راه آهن، فرودگاه، پایانه‌های مسافربری و موارد دیگر بوده و بر رعایت دستور استاندار و وزیر کشور و راه مبنی بر کاهش ۵۰ درصدی پرواز‌ها به مقصد مشهد نظارتی جدی داشته باشد.

 

کمیته بهداشت و درمان نیزبا حضور نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی، ماجرای واکسن و افزایش ساعت کاری مراکز ۱۶ ساعته و خدمت رسانی به بیماران را دنبال می‌کند.


نقص نظارت‌ها جبران می‌شود

نجات با اشاره به افزایش بازرسی‌ها توسط تیم‌های عملیاتی استانداری ادامه داد: نظارت‌ها پیش از این دچار نقص بود و تیم‌های عملیاتی که بعد از این با حضور برخی از نیرو‌های بسیج، داوطلبان هلال احمر، شورای اجتماعی محلات و دبیران بحران دستگاه‌های اجرایی فعال می‌شوید، این نظارت را به صورت محسوس و نامحسوس انجام خواهند داد، ضمن اینکه شماره تلفن ۱۱۱ هم برای گزارش‌های مردمی پیش بینی شده است.


مسئولان هیئات مذهبی توجیه می‌شوند

نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هیئت‌های عزاداری و مراسمی که بعد از این برگزار می‌شود هم گویا با تصمیم قرارگاه مقابله با کرونا به عهده کمیته اماکن متبرکه و گردشگری گذاشته شده است و نجات در این باره از برگزاری جلسه با مدیران هیئات مذهبی خبر داد و گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی قرار است برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اعلام شده توجیه شوند، چون اگر رعایت شود، می‌توانیم امیدوار باشیم که شرایط را کنترل کنیم.


دغدغه هایمان را به آستان قدس اعلام می‌کنیم

دبیر قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در پاسخ به این سؤال که آیا این قرارگاه توان نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی را هم دارد، گفت: حرم مطهر ساختاری به نام ستاد بحران حرم دارد که زیرنظر مدیرعالی حرم است و مقرر شده است در جلسه‌ای با آن ها، دغدغه‌های قرارگاه به آن‌ها اعلام شود.


تیم‌های نظارتی در فرودگاه فعال شدند

روز گذشته وزیر کشور در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که پرواز‌های به مقصد خراسان رضوی و هرمزگان باید ۵۰ درصد کاهش پیدا کند. دستوری که به سرعت توسط استاندار خراسان رضوی به فرودگاه شهید هاشمی نژاد ابلاغ شد و نجات از فعال شدن تیم‌های نظارت برای بررسی اجرایی شدن این دستور خبر داد و گفت: تیم‌های نظارت میدانی به شکل محسوس و نامحسوس در فرودگاه حضور خواهند داشت تا ببینند که آیا این دستور وزیر و استاندار اجرا می‌شود یا نه و براساس داده‌هایی که به قرارگاه مقابله با کرونا می‌رسد، در این باره تصمیم خواهیم گرفت.


دستور ممانعت از ورود در شورای تأمین تأیید شده است

مدیرکل بحران استانداری با اشاره به ممنوعیت ورود خودرو‌ها با پلاک غیربومی به مشهد، خاطرنشان کرد: با اختیاری که استاندار خراسان رضوی از رئیس جمهور دریافت کرد، دستور داد ۵ ورودی مشهد ویژه پلاک‌های غیربومی بسته شود و آن‌ها اجازه ورود به مشهد نداشته باشند. این دستور در شورای تأمین تأیید و به ناجا ابلاغ شده است.


مشهد تعطیل نمی‌شود

در حالی که از کادر درمان و علوم پزشکی گرفته تا فعالان اجتماعی و نمایندگان مشهد خواهان تعطیلی این شهر تا بهبودی اوضاع هستند، این مسئله همچنان نه در ستاد استانی مطرح است و نه در قرارگاه تازه تأسیس مقابله با کرونا. نجات دراین باره نیز گفت: بحث تعطیلی مشهد مطرح نیست؛ ضمن اینکه تعطیلی‌ها تابع ستاد ملی کروناست و باید از تهران ابلاغ شود و ما در قرارگاه قرار است بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سخت گیری کنیم و با ظرفیتی که در استان وجود دارد شرایط را تغییر دهیم.


به گفته نجات، قرار است از این پس برای پاساژ‌ها محدودیت‌هایی در نظر گرفته شود؛ ضمن اینکه در مورد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها و سواری‌های بین راهی هم تصمیم گیری شده است.


وی ادامه داد: شرایط رستوران‌ها برای رعایت این موارد به صورت ویژه بررسی می‌شود تا غذا را فقط به صورت بیرون بر سرو کنند. علاوه بر آن، به شهرداری مشهد هم اعلام شده است که رعایت شیوه نامه‌ها در پارک‌ها را مدیریت کند و از این پس سیستم هشدار دهی توسط آتش نشانی و آمبولانس برای همه مردم فعال می‌شود.


دستورات تولیت آستان قدس رضوی برای مقابله با موج پنجم کرونا

تولیت آستان قدس رضوی با صدور ۸ دستور مهم، بخش‌های مختلف بهداشتی و خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی را برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان کشور برای مقابله با موج پنجم کرونا بسیج کرد.


به گزارش آستان‌نیوز، متن دستور حجت‌الاسلام احمد مروی خطاب به قائم مقام آستان قدس رضوی به این شرح است: هم‌زمان با شیوع موج پنجم کرونا و مشکلات درمانی مردم عزیز استان به‌ویژه مردم مشهدمقدس به عنوان مجاوران امام مهربانی‌ها و لزوم قدرشناسی از زحمات بی وقفه کادر درمان، ضروری است در حد مقدورات اقدامات ذیل با بسیج کلیه امکانات و نظارت همه جانبه، با قید فوریت در دستورکار قرار گیرد و گزارش اجرای آن روزانه به این‌جانب منعکس شود تا همانند گذشته آستان قدس رضوی درکنار مردم و هم‌درد آنان باشد.


۱- تجهیزات ضروری درمان بیماران سریع تهیه و جهت بهره‌برداری بیمارستان‌های درگیر کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شود؛


۲- بیمارستان رضوی با ظرفیت کامل و تأمین امکانات و کادر پزشکی مجرب به بیماران کرونایی ارائه خدمات دهد؛


۳- حمایت کامل برای تسریع واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد به لحاظ مالی و نیروی انسانی صورت پذیرد؛


۴- ارائه خدمات مهمان‌سرای حضرت رضا (ع) محدود و منابع حاصل از آن در تأمین اقلام پزشکی و دارویی هزینه شود؛


۵- شرکت‌های داروسازی آستان قدس رضوی با تلاش شبانه‌روزی و بدون وقفه به افزایش تولید دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی از جمله تأمین سرم بپردازند؛


۶- رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برنامه‌ها و زیارت حرم‌مطهر به‌صورت صددرصدی صورت پذیرد و امکانات لازم در جهت حفظ سلامت زائران از جمله ماسک و مواد ضدعفونی به‌طور کامل تأمین شود؛


۷- کانون‌های خدمت رضوی، خادمان و خادمیاران در سراسر کشور با کمک خیرین نسبت به مهارکرونا و رسیدگی به بیماران نیازمند بسیج شوند؛


۸- مجموعه‌های ورزشی و اقامتی آستان قدس رضوی در صورت نیاز برای ایجاد مراکز درمانی موقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->