خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع) دردنامه‌ای برای عبور از فصل سردِ غفلت؛ موسوی قوچانی، شهیدِ غریب! ارائه بیش از ۳ هزار خدمت فرهنگی به زائران بارگاه رضوی تا کنون (۴ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«حرم مطهر رضوی» تعطیل می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۷۵۸۰
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
«حرم مطهر رضوی» تعطیل می‌شود؟
 اعضاء هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد در دیدار با استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برای کاهش آمار مرگ و میر بر اثر کرونا سهمیه داروی استان تا سه برابر سهمیه فعلی افزایش یابد، تأکید کردند: شرایط شهر به قدری وخیم است که تعطیلی حرم مطهر رضوی ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، اعضاء هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد شامگاه گذشته، ۲۲ مرداد ماه، به منظور پیگیری همکاری و شناسایی راهکار‌های برون رفت استان از شرایط حاد کرونایی با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار اعضاء هیأت مدیره نظام پزشکی مشهد خواستار سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در مشهد شدند و تقاضا کردند برای کاهش آمار مرگ و میر بر اثر کرونا سهمیه داروی استان تا سه برابر سهمیه فعلی افزایش یابد.

در این دیدار همچنین اعضاء هیأت مدیره نظام پزشکی مشهد بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت صداوسیما و فضای مجازی در عزاداری‌های محرم و صفر تاکید کردند و افزودند: شرایط شهر به قدری وخیم است که تعطیلی حرم مطهر رضوی ضروری به نظر می‌رسد. برگزاری مراسم ختم متوفیان، باز بودن استخر‌ها و باشگاه‌های ورزشی یعنی استقبال از مرگ. همچنین بایستی نظارت بر فعالیت هیات‌های مذهبی توسعه یابد و از تردد دسته‌های عزاداری در شهر جلوگیری شود.

همچنین در این دیدار بر سوق دادن نذورات و کمک‌های خیرین به سمت اهداء ماسک به مردم حاشیه شهر، آموزش و اهداء اقلام مورد نیاز مثل کپسول اکسیژن تاکید شد.

اعضاء هیأت مدیره نظام پزشکی مشهد در ادامه بر کاهش تعداد مسافران از طریق ورودی‌های زمینی، ریلی و هوایی به طور واقعی و انجام اجازه به سفر‌های صرفا ضروری از این طرق تاکید کرده و گفتند: امروز اگر سفر‌های رفت و برگشت مشهد کنترل نشود، بحران به همه کشور تسری پیدا خواهد کرد.

در ادامه همچنین به موضوع کمبود سرم اشاره و بیان شد که سرم برای درمان سرپایی علاوه بر بیمارستان‌ها باید در داروخانه‌ها هم توزیع شود.

توصیه به افزایش مراکز تزریق «رمدیسیویر» و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز کلینیکال تحت پوشش سازمان نظام پزشکی نیز از سایر پیشنهادات مطرح شده از سوی نمایندگان جامعه پزشکی شهر به استاندار بود.

در این جلسه هیأت مدیره نظام پزشکی مشهد بر لزوم تسهیل تجویز دارو‌ها توسط خط اول درمان و در مرحله سرپایی تاکید کرده و گفتند: اگر بیمار در مرحله سرپایی نتواند داروی مورد نیازش را دریافت کند و درگیر چالش صلاحیت‌ها و بیمه‌ها بماند، قطعاًً با افزایش بار بیماران بستری و افزایش روند فاجعه در شهر مواجه خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، نمایندگان جامعه پزشکی شهر بر لزوم توجه به واکسیناسیون پرسنل مطب‌ها و خانواده کادر درمان اشاره کرده و افزودند: همکاران عضو سازمان با درک شرایط بحرانی جامعه مثل همیشه، برای خدمت به هموطنان خود پا در رکاب هستند و برای کمک به مراکز درمانی دولتی آمادگی دارند. مطب‌های بسیاری در سطح شهر می‌توانند به توسعه بیماریابی کمک کرده و در انجام رپید تست و واکسیناسیون عمومی وارد عمل شوند و استفاده از این ظرفیت آماده، متخصص و متعهد، بر عهده مسئولان است. کما اینکه هم‌اکنون نیز بخش خصوصی در کنترل و درمان بیماران همت گمارده و در مرحله نخست درمان و در بخش سرپایی ۷۰ تا ۸۰ درصد بار درمان را عهده دار بوده است.

انجام برخی از پیشنهادات و راهکار‌های ارائه شده در این نشست با حمایت استانداری وارد فاز عملیاتی شد و بررسی سایر درخواست‌ها و پیشنهادات در دستور کار نشست‌های آتی استانداری و نظام پزشکی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->