سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد به دام افتاد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله یک شرور با قمه به خودروی پلیس در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مبتلایان به کرونا چه مدت بعد از بهبودی واکسن بزنند؟

  • کد خبر: ۷۸۸۹۲
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
مبتلایان به کرونا چه مدت بعد از بهبودی واکسن بزنند؟
رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص بهترین زمان برای تزریق واکسن به بهبودیافتگان کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بهتر است مبتلایان به بیماری کرونا پس از یک ماه از بروز اولین علایم این ویروس و طی مراحل کامل بهبودی، واکسن کرونا تزریق کنند.

علیرضا ناجی افزود: از آنجا که ممکن است علایم ویروس کرونا تا یک ماه در بدن فرد مبتلا باقی بماند، تزریق واکسن پس از گذشت یک ماه مشکلی را برای افراد با علایم نسبتا خفیف این ویروس ایجاد نمی‌کند البته استثنائاتی درباره افراد مبتلا با مصرف دارو‌های اصلی کرونا نیز وجود دارد.

وی درباره زمان تزریق واکسن برای افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند، اظهار داشت: به طور معمول یک ماه پس از بروز علایم در فرد مبتلا به کرونا، امکان تزریق واکسن وجود دارد و فرد سالم بدون هیچ بیماری زمینه‌ای می‌تواند بعد از طی کردن دوره بیماری واکسن تزریق کند.

رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: البته برخی افراد که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و دارو‌هایی مانند پلاسمای دوره نقاهت یا دارو‌های مونوکلونال آنتی بادی استفاده کردند، استثنا هستند و زمان تزریق واکسن آن‌ها از دیگر افراد متفاوت است.

ناجی ادامه داد: این افراد، چون دارو‌های مبتلایان به کرونا را مصرف کرده‌اند، حتما باید تا سه ماه بعد از ابتلا به کرونا برای تزریق واکسن صبر کنند تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

وی از مردم خواست اکنون که در شرایط حاد ویروس کرونا به خاطر نوع دلتای آن قرار داریم، حتما پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، از دورهمی‌ها و حضور در اجتماعات پرهیز شود و همچنان شست و شوی مرتب دست‌ها و تزریق واکسن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، چون این نوع ویروس سرعت انتشار و انتقال بسیار بالایی دارد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: هرگونه غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خاطر وجود این ویروس، عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد که می‌تواند موجب ابتلا یا مرگ ناشی از کرونا شود که امیدواریم مردم این نوع را جدی بدانند.

 

بهترین خوراکی ها برای بهبودیافتگان کرونایی

مبتلایان به کرونا چه مدت بعد از بهبودی واکسن بزنند؟

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->