واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

نگاهی به کارنامه ۳ بازیگر موفق که تاکنون فیلم سینمایی کمدی بازی نکرده اند

  • کد خبر: ۷۹۰۶۹
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
نگاهی به کارنامه ۳ بازیگر موفق که تاکنون فیلم سینمایی کمدی بازی نکرده اند
نوید محمدزاده، شهاب حسینی و پیمان معادی، سه چهره موفق و شناخته شده سینمای ایران که طرفداران بسیاری دارند تا به امروز توانایی‌های خودشان را در فیلم کمدی محک نزده اند.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز؛ تاکنون در نقد‌ها و نوشته‌ها و ارزیابی‌ها به بازیگرانی پرداخته شده که در دوران فعالیتشان هم در نقش‌های کمدی و هم جدی خوش درخشیده اند. جواد عزتی، پرویز پرستویی، محسن تنابنده، هوتن شکیبا، رضا عطاران، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد، امیر جعفری، مهران احمدی، احمد مهران فر و ویشکا آسایش تعدادی از بازیگران مطرحی هستند که تا امروز توانسته اند توانایی هایشان را در ژانر‌های مختلف ثابت کنند.

 

اما جالب است بدانید که سه چهره موفق و شناخته شده سینمای ایران که طرفداران بسیاری دارند تا به امروز توانایی‌های خودشان را در فیلم کمدی محک نزده اند. حال یا خودشان خطر حضور در فیلم‌های کمدی را قبول نکرده اند یا به آن‌ها پیشنهاد‌های درخور توجهی نشده است. البته هر یک از این سه نفر در برخی از فیلم‌هایی که به ایفای نقش پرداخته اند شاید در لحظات کوتاهی طنز موقعیت را تجربه کرده باشند، اما اینکه در فیلم کمدی صرف بازی کرده باشند تا به امروز اتفاق نیفتاده است. در ادامه این مطلب به بررسی کارنامه این سه بازیگر خواهیم پرداخت.

آثار پرطرفدار غیر کمدی

نوید محمدزاده که با فیلم «عصبانی نیستم» میان مردم شناخته شد، یکی از موفق‌ترین بازیگران دهه نود سینمای ایران است که هنوز تجربه بازی در آثار کمدی را در کارنامه خود ندارد. بازیگری که تمام فیلم هایش جزو آثار مهم سینمای ایران محسوب می‌شوند. کسب دو سیمرغ از جشنواره فیلم فجر، سه جایزه خانه سینما و همچنین جوایز بین المللی مختلف، تنها بخشی از موفقیت‌های او در سال‌ها فعالیتش در سینمای ایران است.

 

تمامی آثار سینمایی که محمدزاده در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است، فضایی درام و تلخ دارند با این حال بیشتر مورد توجه تماشاگران قرار گرفته اند. آن هم در روز‌هایی که اقبال بیشتر مردم به فیلم‌های کمدی است. «متری شیش ونیم»، «سرخپوست»، «ابد و یک روز» و «مغز‌های کوچک زنگ زده» چهار فیلم پرفروش محمدزاده هستند که هر کدام در زمان اکرانشان با آثار کمدی رقابت نزدیکی داشته اند. به این ترتیب می‌توان گفت محمدزاده توانسته در این سال‌ها با حضورش در آثار اجتماعی مختلف به نوعی تضمین کننده فروش آن‌ها باشد.

 

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که او هرچند در فیلم‌هایی با ژانر یکسان به ایفای نقش پرداخته، اما نقش‌های مختلفی را تجربه کرده است، نقش‌هایی که هرکدام وجه متمایزی از این بازیگر را به مخاطب نشان می‌دهند. او که تجربه ایفای نقش کمدی در تئاتر را در کارنامه خود دارد و یک نقش حاشیه‌ای هم در سریال طنز اجتماعی کمتر دیده شده «سهمی برای دوست» را برعهده داشته شاید با پذیرفتن بازی در یک فیلم سینمایی کمدی مناسب بتواند رکورد‌های فروش را جابه جا کند.

نقش آفرینی در آثار خارجی

پیمان معادی، که اولین بار با حضور در فیلم «درباره الی» ساخته اصغر فرهادی بر روی پرده نقره‌ای دیده شد، جزو بازیگران موفق سینمای ایران است که هنوز بازی در فیلم‌های کمدی ایرانی را تجربه نکرده است. هنرمندی که برای بازی در فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» جوایز مختلفی دریافت کرد که از میان آن‌ها می‌توان به خرس نقره‌ای جشنواره برلین اشاره کرد. حضور در همین دو فیلم اصغر فرهادی در ابتدای راه باعث شد معادی خیلی زود در سینمای جهان هم شناخته شود و در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف بین المللی به ایفای نقش بپردازد.

 

یکی از این آثار فیلم سینمایی شش زیرزمینی (Six Underground) است که در سال ۲۰۱۹ در ژانر اکشن کمدی ساخته شده است. به این ترتیب می‌توان گفت معادی تجربه بازی در فیلم‌های خارجی کمدی را دارد، ولی هنوز حضور در فیلمی طنز در سینمای ایران را نپذیرفته است او در این سال‌ها در سینمای ایران گزیده کار بوده با این حال بیشتر آثارش که از فضایی درام و گاهی تلخ نیز برخوردار هستند با استقبال مردم روبه رو شده اند.

 

اما نکته جالب توجه درباره کارنامه معادی نویسندگی چند فیلم نامه کمدی است. او که تا به حال در هیچ فیلمی در این ژانر بازی نکرده پیش از فعالیتش به عنوان بازیگر در سینما، فیلم نامه دو فیلم کمدی پرطرفدار «شام عروسی» و «کما» را نوشته است. فیلم‌های که در گیشه موفق عمل کردند. با توجه به این تجربه و حضور او در یک فیلم کمدی خارجی می‌توان گفت معادی مخاطب آثار کمدی را می‌شناسد، از این رو شاید با پذیرفتن یک پیشنهاد خوب بتواند جای خالی بازی در فیلم‌های طنز در کارنامه اش را پر کند.

تجربه‌های مختلف منهای کمدی

شهاب حسینی، دیگر بازیگر ستاره این سال‌های سینمای ایران است که هنوز حضور در فیلم‌های کمدی را تجربه نکرده است. خود او در یکی از قسمت‌های برنامه «همرفیق» که اجرای آن را برعهده داشت به این موضوع اشاره کرد و بازی در فیلم‌های کمدی را کار سختی دانست. او که کارنامه پربارتری از لحاظ تعداد آثار نسبت به پیمان معادی و نوید محمدزاده دارد، نقش‌های مختلفی را در دوران فعالیت حرفه‌ای تجربه کرده است. از بازی در نقش شهید بابایی در سریال «شوق پرواز» تا نقش یک ستاره سینما در فیلم «سوپراستار».

 

او حتی سابقه بازی در فیلم ترسناک را هم در کارنامه خود دارد، ژانری که کمتر در سینمای ایران به آن پرداخته شده است، اما هنوز پا را در عرصه سینمای کمدی نگذاشته است. هرچند که برخی از آثاری که حسینی در آن به ایفای نقش پرداخته در دل ماجرا‌های مختلف رگه‌های طنز داشته اند. باید دید حسینی که در این سال‌ها کم کارتر شده و بیشتر ترجیح داده یا در عرصه تهیه کنندگی حضور داشته باشد یا در تجربه اول سینماگران تازه کار به ایفای نقش بپردازد، خطر حضور در یک فیلم کمدی را می‌پذیرد تا توانایی هایش را بار دیگر به طرفدارانش ثابت کند یا ترجیح می‌دهد همچنان همان مسیر همیشگی که در آن تثبیت شده است را ادامه دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->