میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها

ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۸۳۰۵۰
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی
با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت رضا (ع)، به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه‌های عزاداری در حرم مطهر رضوی برگزار و با پوشش گسترده رسانه‌ای، به صورت زنده در شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی پخش خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در سوگ شهادت امام هشتم (ع)، سراسر ایران در ماتم است و مشهدالرضا (ع) بار دیگر کانون عزاداری‌های این ایام خواهد بود. با توجه به عدم امکان برگزاری اجتماع عظیم عزاداران رضوی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خادمان حضرت رضا (ع) علاوه بر اجرای دقیق و نظارت بر مصوبات بهداشتی در برنامه‌های حرم، تدارک ویژه‌ای برای پوشش رسانه‌ای این عزاداری‌ها دیده‌اند تا امکان ارتباط زنده با حرم حضرت رضا (ع) در هر نقطه‌ای از ایران و جهان فراهم باشد. علاوه بر شبکه‌های تلویزیونی ملی و استانی، شبکه‌های بین‌المللی متعددی، مراسم عزاداری‌های شهادت امام هشتم (ع) در حرم مطهر رضوی را به صورت زنده پخش خواهند کرد و علاوه بر آن، آستان قدس رضوی از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به نشانی aqr_ir، ارتباط زنده مخاطبان با حرم مطهر را برقرار خواهد کرد.

امشب، آیین خطبه‌خوانی

طبق سنت دیرینه و همزمان با شب شهادت امام رضا (ع) آئین خطبه‌خوانی با حضور خدام بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود. این مراسم با حضور جمع محدود خدام رضوی و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از ساعت ۱۸:۳۰ در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی آغاز خواهد شد.
در این مراسم خطبه شب شهادت توسط رضا نبوی و حجت‌الاسلام و المسلمین غفاری قرائت می‌شود و علی ملائکه مداح و ذاکر اهل بیت (ع) به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت می‌پردازد. همچنین، ولی الله کلامی، شاعر آئینی کشورمان، در مدح و ثنای حضرت رضا (ع) شعرخوانی می‌کند. آئین شمع‌گردانی نیز همراه با مداحی ذاکر اهل بیت (ع) حاج مهدی رسولی انجام خواهد شد.

ویژه برنامه‌های روز شهادت حضرت رضا (ع)

پنج شنبه ۱۵ مهرماه مصادف با ۳۰ صفر سالروز شهادت امام رئوف نیز ویژه برنامه‌ای با عنوان «یا غریب الغربا» از ساعت ۹ در محل ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی برپا می‌شود. امیر عارف، مداح اهل بیت (ع) نیز در این مراسم به ذکر مصیبت می‌پردازد.

اجرای مراسم چهارپایه‌خوانی

مراسم عزاداری چهارپایه‌خوانی در صحن پیامبر اعظم (ص) نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه روز شهادت این امام همام است که با مداحی میثم مطیعی، مهدی میرداماد، مهدی رسولی، مهدی سروری، جعفر ملائکه و دکلمه‌خوانی امیر حسین کرامتی بعد از نماز ظهر و عصر در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

عزاداری زنان نوغان

همچنین فردا در سالروز شهادت حضرت رضا (ع)، ویژه برنامه «حماسه نوغان» با محوریت عزاداری زنان نوغان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان به ایراد سخن می‌پردازد.
همچنین ابوذر بیوکافی، مداح و ذاکر اهل بیت (ع) و احمد رضا علوی، شاعر آیینی کشورمان، مرثیه‌سرایی و شعرخوانی خواهند کرد.

مراسم شام غریبان شهادت

غروب فردا و همزمان با شام شهادت ثامن الحجج (ع) نیز، مراسم شام غریبان با حضور خدام بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. قرائت صلوات خاصه، شعرخوانی و ذکر مصیبت از برنامه‌های این مراسم است که با حضور هادی الهی، قاری برجسته حرم مطهر رضوی، سید رضا یعقوبی آل، شاعر آئینی کشورمان، احمد واعظی، مداح و ذاکر اهل بیت (ع) و مهدی بهروزیان، نوجوان دکلمه خوان، برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت ۱۸:۳۰ فردا در صحن انقلاب اسلامی حرم آغاز خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->