۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

روش تهیه دانُک | آشی خوشمزه از خطه خراسان

  • کد خبر: ۸۴۱۴۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
روش تهیه دانُک | آشی خوشمزه از خطه خراسان
یکی از این آش‌های خوشمزه که مخصوص خطه خراسان است آش گندم یا دانک است که طعمی شبیه به حلیم‌های محلی دارد.

مقدم | شهرآرانیوز؛ با سرد شدن هوا، ذائقه ما هم به سمت انتخاب غذا‌های گرم و پرکالری می‌رود، مانند انواع آش و سوپ که در سبد غذایی ما ایرانی‌ها جایگاهی ویژه هم دارند. یکی از این آش‌های خوشمزه که مخصوص خطه خراسان است آش گندم یا دانک است که طعمی شبیه به حلیم‌های محلی دارد. غلظت آن هم در انتهای پخت به حد حلیم می‌رسد و حسابی کش می‌آید. توصیه می‌کنیم حتما پخت این آش خوشمزه را یک بار هم شده امتحان کنید.

پیاز متوسط
یک عدد
گوشت گوسفندی
۱۵۰ گرم
نخود
نصف پیمانه
گندم پوست کنده
۲ پیمانه
نمک
به میزان لازم
روغن
به میزان لازم
فلفل سیاه و زردچوبه
به  میزان لازم
تره کوهی
۳ قاشق غذاخوری

روش تهیه

گندم و نخود را که از شب قبل خیس کرده‌اید، همراه با گوشت درون قابلمه‌ای بریزید و به آن آب اضافه کنید. سپس ظرف را روی اجاق بگذارید. آب که جوش آمد، کف روی آن را بردارید و سبزی را به آن اضافه و شعله را کم کنید. بعد یک ساعت هم نمک را به آن بیفزایید.
پیاز را نگینی خرد کنید و همراه با روغن تفت بدهید. پیاز‌ها که طلایی و نرم شد، ادویه را اضافه کنید و کمی دیگر تفت بدهید تا طعم خامی زردچوبه گرفته شود.
در سومین ساعت پخت، گوشت پخته را خارج و ریش ریش کنید و همراه با پیاز داغ به آش اضافه کنید. در یک ساعت باقی مانده از پخت، آش را مرتب هم بزنید تا هم ته نگیرد هم حسابی لعاب بدهد و غلیظ شود.

فوت آشپزی

*گوشت همراه با استخوان طعم خیلی بهتری به غذایتان می‌دهد.
*تره کوهی به آشتان لعاب‌ می‌دهد. به سلیقه خودتان می‌توانید جایگزینی برای آن انتخاب کنید یا اصلا درون آش  سبزی نریزید.
*میزان زردچوبه را اگر کمی بیشتر بگیرید، آش خوش‌رنگ‌تر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->