آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

گلایه های انجمن صنفی شبکه نمایش خانگی به رئیس جمهور + متن نامه

  • کد خبر: ۸۴۲۴۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
گلایه های انجمن صنفی شبکه نمایش خانگی به رئیس جمهور + متن نامه
هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار رسیدگی و سروسامان دادن به سازوکار نهاد جدید نظارتی «الماس» در کنار ساترا شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی به نظارت صداوسیما و ایجاد نهاد جدید نظارتی در کنار ساترا به عنوان «الماس» اشاره کرده و از او درخواست رسیدگی و سروسامان دادن به این موضوع را کردند. نماوا ،فیلیمو ، فیلمنت ، تیوا ، تی وی نت ، تماشاخونه ، پیشتاز مووی و ... از اعضای این صنف هستند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:«..پلتفرم‌ها برای سال ۱۴۰۰ چیزی نزدیک به دوهزارمیلیاردتومان سرمایه گذاری دربخش تولید را در برنامه اشان داشته اند واین گردش مالی بدون اتکاءبه منابع دولتی بوده است.

محدودیت‌ها و رفتار‌های اعمال شده یکسال اخیر توسط صدا و سیما، چنان فضای کسب و کار و فعالیت پلتفرم‌ها را مخدوش و با تنش مواجه کرده است که در خوشبینانه‌ترین حالت دیگر امکان اعتماد به گفتار، اقوال و تصمیمات مجموعه‌های ذیربط برای رونق و حمایت از پلتفرم‌های VOD را نمی‌توان باور کرد. این در حالی است که نهاد تنظیم‌گر که اصالتا باید بی طرف باشد، به دنبال بسط اقتدار خود در این عرصه است و هم اکنون به عنوان رقیبی که از قضا خود را تنظیم گر هم می‌داند اوضاع را بسیار پیچیده کرده است.

در مسیر غیر اصولی اخیر مجموعه های ذیربط سازمان صدا و سیما با ادبیاتی مغایر با عملکرد واقعی شان سعی درگسترش ممیزی هایی که حاصل نگاه اشتباه به جامعه ایرانی است و هر از گاهی سامانه‌ای جدید مثل مورد اخیرموسوم به «الماس» را برای کنترل بیشتر و بیشتر راه اندازی می کنند. سامانه هایی که درسازمان متبوعشان نه تجربه شده و نه برآن مسلطند.

نتیجه این رفتار بلاتکلیفی و برخوردهای کاملاًسلیقه ای درهمه ابعاد است، و این یعنی بازی کردن باسرمایه های بخش خصوصی و نیروی انسانی که سرمایه کشور است و روز به روز ناامیدتر می‌شود.مصرانه تقاضا داریم در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ که به نام تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نام گذاری شده است مقرر فرمایید موضوع به شکل جدی و فوری و با استفاده از نظرات و دغدغه های فعالان این عرصه در انجمن VOD مورد بررسی قرار بگیرد.»

منبع: انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->