علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

زنجبیل خواص دارویی مثبتی دارد

  • کد خبر: ۸۶۰۷۴
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
زنجبیل خواص دارویی مثبتی دارد
زنجبیل از محبوب‌ترین ادویه جات مورد استفاده در آشپزی بخصوص در غذا‌های آسیایی و هندی می‌باشد که در طب سنتی نیز جایگاه ویژه‌ای داشته و از صد‌ها سال پیش در زمینه‌های مختلف دارویی و درمانی استفاده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، زنجبیل یک ادویه بسیار محبوب است که به طور گسترده در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زنجبیل عطر و طعم کاملاً بی‌نظیری دارد و ماده‌ای است که در بسیاری از غذا‌های خوش طعم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما استفاده از آن فقط در مصارف غذایی محدود نشده است.

زنجبیل از دیرباز به عنوان درمانی برای بیماری‌های مختلف به تنهایی یا همراه با سایر گیاهان و ادویه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که زنجبیل دارای خواص دارویی مثبت است.

بیایید نگاهی به برخی از فواید بسیار زنجبیل بیندازیم:

زنجبیل حاوی ماده جینجرال با خاصیت دارویی موثر برای رفع حالت تهوع، کاهش‌دهنده درد عضلانی، دارای اثر ضدالتهابی برای درد آرتروز، کاهش دهنده قند خون، کمک‌کننده بیماری‌های قلبی، مناسب برای درمان سو هاضمه مزمن، کاهش دهنده درد قاعدگی، کاهش دهنده سطح قاعدگی، جلوگیری‌کننده از سرطان، بهبود دهنده عملکرد مغز است و برای جلوگیری از آلزایمر و درمان عفونت موثر است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) زنجبیل را برای داشتن رژیم غذایی بی‌خطر می‌داند، اما استفاده از آن به عنوان دارو یا مکمل را تضمین یا تنظیم نمی‌کند.

با این حال زنجبیل منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها است، اما ویتامین‌ها، مواد معدنی و کالری زیادی را تأمین نمی‌کند.

پیش از افزودن زنجبیل بیشتر به رژیم غذایی یا مصرف مکمل زنجبیل، با پزشک مشورت کنید. یک مکمل زنجبیل یا مصرف زیاد آن ممکن است با دیگر دارو‌ها تداخل باشد یا عوارض سلامتی دیگری ایجاد کند.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->