صادرات واقعی در محاصره مداخلات دولتی پیگیری وضعیت وصول ۳۳ همت معوقات بانکی خراسان رضوی | دانه درشت‌های بدهکار در  سبد مطالبات بانکی یک میلیون و ۴۲۸ هزار نفر از جمع یارانه‌بگیران حذف شدند نهمین شرایط فروش ایران خودرو اعلام شد + لینک عرضه محصولات پرتیراژ ایران خودرو به‌زودی اروپایی‌ها از اپل شکایت کردند خراسان رضوی، پیشگام در توسعه روابط اقتصادی و همسایگی + فیلم دیپلماسی منطقه‌ای بدون توسعه مسیر‌های ترانزیتی ناقص می‌ماند + فیلم پیش‌بینی قیمت دلار پنجشنبه ۱ آبان ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۱ آبان ۱۴۰۴ نتایج نهایی قرعه‌کشی ایران‌خودرو اعلام شد + لینک (۳۰ مهر ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۳۰ مهر ۱۴۰۴) | جک J۴ چند؟ بی‌تحرکی در بازار خودرو‌های داخلی (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول اعلام قیمت انواع گوشت تنظیم بازاری گوساله (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول یارانه مهرماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) | مبلغ واریزی چقدر است؟ عدم صدور بیمه‌نامه بدون استعلام کدپستی از فردا (یکم آبان ۱۴۰۴) قیمت گل زعفران اعلام شد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) درآمد‌های مالیاتی در خراسان رضوی افزایش یافت درخشش بورس در مهرماه ۱۴۰۴ | بورس آخرین روز مهرماه را مثبت به پایان رساند راه‌های گذر از  تحریم‌ها و  حفظ بازار‌های هدف در میزگرد اقتصادی شهرآرا | ناکارآمدی علیه صادرات قیمت مرغ در مشهد ارزان‌تر شد | کاهش قیمت تخم‌مرغ و قطعات مرغ (۳۰ مهر ۱۴۰۴) طلا امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۳۰ مهر ۱۴۰۴) ماندگاری دلار در کانال ۱۰۶ هزار تومان در مشهد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) سایپا قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول امید‌های تازه برای رونق اقتصاد محلی | روایت نشست بررسی مشکلات تولید و تجارت با حضور نخبگان اقتصادی ایران در مشهد جزئیات تعرفه‌های جدید برق اعلام شد ترانزیت و صادرات در خراسان؛ پلی بین ایران و آسیای میانه شاخص جدید حذف یارانه خانوارها چیست؟ | خرید خُرد، معیار عدالت اقتصادی؟
سرخط خبرها

«یوز» برقی نیامده حاشیه درست کرد

  • کد خبر: ۸۶۵۷۵
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
  • ۱
«یوز» برقی نیامده حاشیه درست کرد
قیمت یوز اگرچه هنوز راهی بازار نشده است، اما چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود و برای استفاده همه اقشار طراحی نشده است. این در حالی است که شنیده‌های غیررسمی در روز‌های گذشته از قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی این ماشین برقی خبر می‌داد.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز؛ روزی که از خودرو‌های هیبریدی به عنوان خودرو‌های دوستدار محیط زیست رونمایی شد، عده‌ای گمان می‌کردند که این خودرو‌ها می‌توانند مشکلات زیست محیطی ناشی از جابه جایی انسان‌ها را تا حد زیادی رفع ورجوع کنند، اما حالا با گذشت سال ها، فعالان محیط زیست اعلام کرده اند که این خودرو‌ها سهم زیادی در کاهش آلودگی هوا ندارد. آن‌ها به طور متوسط تنها ۱۲ درصد از خودرو‌های بنزینی دی اکسیدکربن تولید می‌کنند و این رقم برای کنترل مشکل آلودگی هوا، به هیچ وجه کافی نیست.

حالا بشر به خوبی می‌داند که پایان دادن به آلودگی ناشی از تردد خودروها، تنها با جایگزینی ماشین‌های برقی ممکن است. سهم خودرو‌های برقی در دنیای امروز، یک در ازای هر ۲۵۰ خودرو است و سابقه اختراع آن به سال ۱۸۵۹ در لندن برمی گردد. تا پایان سال ۲۰۱۸ چیزی حدود ۱۸۰ مدل خودرو تمام برقی در دنیا معرفی شده است که در صدر پرفروش‌ترین این خودروها، خودرو‌های شرکت تسلا قرار دارند.

هزینه نگهداری این خودرو‌ها نسبت به خودرو‌های بنزینی در دنیا، بسیار پایین‌تر است و به واسطه تمام مزیت‌هایی که برای دولت‌ها و افراد دارند، تسهیلات تشویقی زیادی به شهروندان کشور‌های مختلف اعطا می‌شود تا به سراغ خودرو‌های برقی بروند. در ایران نیز، با تأخیر و تعلل فراوان؛ بلاخره پروژه تولید و رونمایی از خودرو‌های برقی کلید خورد. در سال ۱۳۹۶، شرکت سایپا از خودرو «ساینا»‌ی برقی رونمایی کرد و قرار بود این خودرو به تولید انبوه برسد، اما پس از رونمایی، دیگر خبری از ساینای برقی به گوش نرسید و این پروژه متوقف شد.

قیمت مطرح شده برای این خودرو، بیشتر از اغلب خودرو‌های بنزینی متوسط بود و از چالش‌های فروش این خودرو می‌شد به قیمت بالای آن اشاره کرد. همچنین در ایران زیرساخت‌های شارژ خودرو‌های برقی در جاده‌ها و شهر‌های مختلف مهیا نبود و در چند ساله گذشته نیز اقدامی در این باره انجام نشد. به تازگی خودروی دیگری نیز رونمایی شده است. خودرویی که «یوز» نام دارد و به صورت دو سرنشین و تک سرنشین، با شکل و شمایلی فانتزی عرضه می‌شود. این خودرو هنوز به تولید انبوه نرسیده است، اما اطلاعاتی درباره آن منتشر شده است.

یوز با هربار شارژ کامل باتری می‌تواند ۳ ساعت و نیم حرکت کند و حداکثر سرعت آن ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

طراحی بسیار نزدیک خودرو ۲ نفره یوز به رنو توییزی که در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط رنو رونمایی شد و در نوع خود جز اولین وسایل نقلیه با چنین شکل شمایلی بود سر و صدای زیادی به پا کرد. گرچه سازندگان این خودرو هم اذعان داشته اند که محصولشان را با الهام از نمونه فرانسوی ساخته اند. درواقع آنها از طرح منبع باز رنو توییزی برای طراحی یوز استفاده کرده اند.

«یوز» برقی نیامده حاشیه درست کرد

رنو توییزی

قیمت یوز اگرچه هنوز راهی بازار نشده است، اما چیزی حدود ۶۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود و برای استفاده همه اقشار طراحی نشده است. این در حالی است که شنیده‌های غیررسمی در روز‌های گذشته از قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی این ماشین برقی خبر می‌داد. قیمت گزاف تمام شده آن در ایران، پررنگ‌ترین نقطه ضعف این خودرو است و باید دید که درآینده چه چاره‌ای برای همه گیر شدن استفاده از خودرو برقی در ایران اندیشیده می‌شود. هرچند میتوان پیش بینی کرد با عدم حمایت دولت و قیمت بالای آن این طرح با شکست روبرو شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
۶۰۰ میلیون که سهله ۶۰میلیونم ۳۰ میلیونش اضافه هستش
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->