درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

کاهش خطر سرطان با مصرف کدوحلوایی

  • کد خبر: ۸۷۴۲۴
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
کاهش خطر سرطان با مصرف کدوحلوایی
کدو تنبل یا کدو حلوایی، نام یکی از میوه‌ها و یا سبزیجات خوشمزه است که بر خلاف نام تنبل، خواصی فراوان را یدک کشیده و می‌تواند با رنگ نارنجی خود در دنیای طب سنتی و گیاهی به دلبری‌های خودش ادامه دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، مطالعات بسیاری نشان می‌دهد مصرف منظم کدو حلوایی می‌تواند خطر بروز سرطان‌ها را کاهش دهد. کالری پایین آن نیز باعث شده تا جزء بهترین مواد غذایی در دوران رژیم لاغری باشد.

کدو حلوایی منبع غنی از بتاکاروتن است که در کنار دیگر ریزمغذی‌ها در پیشگیری از سرطان‌ها و محافظت از سلامت قلب نقش دارد.

مصرف ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم کدو حلوایی نیاز روزانه بدن به پروویتامین A را تامین می‌کند که برای نوجوانان، خانم‌های باردار و شیرده که نیاز بیشتری دارند، انتخاب خوبی خواهد بود. همچنین خوردن یک تکه کدو حلوایی نیز یک سوم نیاز روزانه به کاروتن را تامین می‌کند.

کدو حلوایی بیش از ۹۵ درصد آب دارد و کم کالری است (۲۰ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم). این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا کدو حلوایی جزء خوراکی‌های مفید در دوران رژیم لاغری باشد و از طرفی تاثیر پیشگیرانه‌ای از ابتلا به سنگ کلیه نیز دارد.

کدو حلوایی یکی از منابع غنی فیبر نیز محسوب می‌شود که عملکرد مطلوب روده‌ها را تسهیل می‌کند. کدو حلوایی سرشار از پتاسیم نیز هست و تاثیر عالی در تنظیم فشار خون و انتقال پیام‌های عصبی به مغز دارد.

مقدار سدیم پایین در آن نیز باعث شده تا کدو حلوایی برای افرادی که رژیم کم‌نمک دارند، انتخاب خوبی باشد.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->