چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریورماه نحوه محاسبه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری اعلام شد + جدول کلاهبرداری گسترده مافیای خارج‌نشین از طریق فضای مجازی در مشهد چرا مبلغ واریزی علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان متفاوت بود؟ ضوابط و مقررات مستمری بازماندگان تامین اجتماعی اعلام شد + جزئیات (۱۰ تیر ۱۴۰۳) بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در انتظار واریز ۳ میلیون تومانِ متناسب‌سازی حقوق (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره آخرین وضعیت تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی خراسان رضوی در جمع استان‌های با نرخ بالای فرونشست مرکز پژوهش‌های مجلس از بازنشستگی حدود ۷۲هزار معلم تا مهر امسال خبرداد درگیری در زاوه خراسان‌رضوی، منجر به قتل یکی از طرفین نزاع شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نقش مهم مشاوره ژنتیک، در پیشگیری از تولد نوزادان بیمار و مبتلا به ناهنجاری‌های ژنتیکی
سرخط خبرها

آمار قتل با سلاح گرم در کرمانشاه به ۳۶ نفر رسید

  • کد خبر: ۸۷۸۳۶
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
آمار قتل با سلاح گرم در کرمانشاه به ۳۶ نفر رسید
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۶ نفر در استان با سلاح گرم به قتل رسیده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا آمویی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه استفاده از سلاح گرم و ایجاد رعب و وحشت را خط قرمز حوزه انتظامی و قضایی استان دانست و گفت: همکاران در حوزه انتظامی، مرزبانی، ارتش، سپاه و اطلاعات استان برخورد‌های جدی با این قضیه دارند.

او اشاره‌ای به کشفیات انتظامی در این حوزه داشت و گفت: از ابتدای امسال تا ۲۰ آبان ماه آمار کشفیات سلاح و مهمات استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش داشته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در این بازده زمانی حدود ۶۹۴ قبضه سلاح جنگی و ۸۹۳ قبضه سلاح شکاری در قالب باند، محموله و افرادی که سلاح‌های غیرمجاز در اختیار داشتند، در سطح استان کشف شده است.

او در مجموع کشفیات حوزه انتظامی را یک‌هزار و ۵۸۴ قبضه سلاح و ۲۱ هزار و ۵۰۰ فشنگ عنوان کرد و افزود: مرزبانی ناجا، سپاه، ارتش و اطلاعات هم در این در مدت در کنار نیروی انتظامی کشفیاتی داشته‌اند.

او گفت: معمولا در نزاع‌های فردی و جمعی افراد اقدام به تیراندازی به سمت منازل و خودرو‌ها طرف دعوا می‌کند که بیشتر خسارت مالی وارد می‌کنند و تلفات جانی زیادی ندارند.

آمویی با اشاره به ۳۶۰ فقره تیراندازی در استان، گفت: هفت مورد از این تعداد در حوزه سرقت‌ها بوده است.

او تعداد قتل‌ها صورت گرفته با سلاح گرم در استان در مدت مذکور را ۳۶ فقره عنوان کرد و افزود: در این مدت ۳۷۵ از افرادی که اقدام به تیراندازی کرده، دستگیر شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد شاهد افزایش کشفیات هستیم.

آمویی با اشاره به ۷ هزار و ۹۸۰ مورد نزاع فردی طی هفت ماهه امسال، گفت: در حوزه نزاع‌های فردی به نسبت پارسال ۲۲ درصد افزایش را شاهد هستیم و در حوزه نزاع دسته جمعی با ۲۹۵ مورد ۱۹ درصد افزایش داشته‌ایم. این در حالی است که می‌توانیم با همراهی خوب و عقلانی شهروندان و بالا بردن آستانه تحمل، شاهد جامعه عاری از تنش و خشونت باشیم.

او از شهروندان خواست، همواره با پلیس از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ همکاری لازم را داشته باشند.

نزاع دسته جمعی شهرک چمن

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: حضور مقتدرانه و به موقع پلیس به نزاع گسترده و دسته جمعی شهرک چمن این شهر پایان داد و در این راستا ۹ نفر از عوامل اصلی هم دستگیر شدند.

علیرضا دلیری افزود: پس از وقوع یک مورد درگیری گسترده در شهرک چمن کرمانشاه به سرعت تیم‌هایی از ماموران کلانتری ۲۵ دولت آباد و یگان امداد راهی محل شدند.

او ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل درگیری مشاهده کردند حدود ۸۰ نفر به وسیله چوب با هم درگیر و اقدام به سنگ پرانی به سوی هم می‌کنند.

دلیری گفت: به دنبال این حوادث، ماموران به سرعت وارده عمل شده و مقتدرانه ضمن پایان دادن به درگیری، امنیت لازم را در محل برقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: در این راستا ۹ نفر متشکل از ۵ مرد و ۴ زن دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

او از برخورد قاطعانه پلیس با هرگونه ناامنی خبر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای به هر بهانه‌ای امنیت عمومی شهر و جامعه را با اخلال روبرو کنند.

کشف ۵ کیلو گرم گُل

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۵ کیلو گرم ماده مخدر گُل در شهر کرمانشاه خبر داد.

سمین فلاحی گفت: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مبنی بر فعالیت اشخاصی در کار توزیع مواد رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه توزیع کنندگان مواد مخدر شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به بازرسی از مکان مورد نظر اقدام کردند.

فلاحی از کشف ۵ کیلوگرم ماده مخدر گُل و دستگیری ۴ عامل توزیع کننده خبر داد و گفت: در این رابطه دو دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->