آغاز عملیات محلول پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

جذب سرمایه و منابع درآمدی جدید در شهرداری‌های مناطق مشهد

  • کد خبر: ۸۷۸۴۴
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
جذب سرمایه و منابع درآمدی جدید در شهرداری‌های مناطق مشهد
شهردار مشهد در نشست شورای شهرداران گفت: شهرداران به جلب سرمایه گذار و ایجاد درآمد در مناطق به صورت ویژه توجه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد با اشاره به اینکه منطقه محوری بسیار جدی است و محکم پای این مسئله ایستاده ایم، گفت: شهرداران به جلب سرمایه گذار و ایجاد درآمد در مناطق به صورت ویژه توجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در جلسه شورای شهرداران گفت: امروز گفتمان جدید خود در بحث درآمدی را تشریح کردیم و انتظار داریم مناطق براساس همین گفتمان برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد مناطق با یکدیگر مقایسه نمی‌شود بلکه با عملکرد همان منطقه طی ۱۰ سال گذشته مقایسه و اعتبار سنجی می‌شود، اظهار کرد: همچنین پیش بینی بودجه سال آینده مناطق نیز بر همین مبنا خواهد بود؛ به این معنی که بودجه ۱۰ سال گذشته بررسی و برای بودجه سال یازدهم آن منطقه برنامه ریزی انجام خواهد شد.

ارزیابی ماهانه درآمد و هزینه در مناطق شهرداری

شهردار مشهد اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که مناطق در حوزه درآمد و هزینه به صورت ماهانه در حوزه میانگین عملکرد ۱۰ سال گذشته ارزیابی خواهند شد و انتظار داریم که درآمد مناطق صعودی و هزینه‌ها نزولی باشد. ارجائی با اشاره به اینکه شاخص‌های مد نظر برای مناطق به معاونت‌های مختلف ارائه شده تا آن‌ها نیز براساس آن برنامه ریزی کنند و شاخص‌های مدنظرشان را طراحی کنند که این کار نیز درحال انجام است، بیان کرد: به عنوان مثال شاخص‌های معاونت فرهنگی، معاونت خدمات شهری و سایر معاونت‌ها مشخص شده است و این شاخص‌ها به صورت ماهانه با مناطق بررسی می‌شود.

اکنون که در مرحله شاخص سازی هستیم، شهرداران مناطق بنشینند و نظرات و پیشنهاد‌های خود را به معاونت‌ها ارائه دهند.

وی تصریح کرد: اولویت ما در ارزیابی مناطق همین شاخص‌ها خواهد بود و برهمین اساس نیز هر ماه عملکرد مناطق بررسی خواهد شد.

شهردار مشهد به مسائل مالی مناطق نیز اشاره و اظهار کرد: معتقدم شهرداران مناطق در منابع نقدی، غیرنقدی و دولتی باید به دیون و سرمایه گذاری توجه بیشتری داشته باشند و به این نکته توجه کنند که در این حوزه منطقه محوری برای ما بسیار جدی است و محکم پای این مسئله ایستاده ایم.

تفویض اختیار بیشتر به شهرداران مناطق

ارجائی ادامه داد: شهرداران اگر به اختیارات بیشتری نیاز دارند این اختیارات را به آن‌ها واگذار می‌کنیم، اما در مقابل از آن‌ها اقدام و کار می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه معاونت‌ها و ادارات کل، نقش پشتیبان مناطق را خواهند داشت، افزود: سازمان‌ها نیز باید در مقیاس شهری عمل کنند و اگر می‌خواهند منطقه‌ای عمل کنند، باید تفویض اختیار کنند. اگر قرار است سازمانی برود و دست و پای منطقه را بگیرد، باید اصلاح فرایند انجام شود که این کار در حال انجام است.

حمایت از شهرداران برای درآمدزایی

شهردار مشهد با تأکید براینکه مناطق باید به دنبال منابع جدید درآمدی باشند، افزود: شهرداران مناطق برای استفاده از ظرفیت‌هایی که برای درآمد زایی در مناطق وجود دارد از جمله جذب سرمایه گذار با بهره گیری از زمین‌های موجود، به خصوص در مناطق ۲، ۳، ۵، ۶ و... برنامه ریزی کنند و در این مسیر ما از شهرداران مناطق حمایت خواهیم کرد.
ارجائی با بیان اینکه شهرداران مناطق باید در نظارت برساخت وساز‌ها جدی باشند، تأکید کرد: ورودی‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ باید کاهش پیدا کند و این موضوع یکی از شاخص‌های ارزیابی مناطق خواهد بود.

تأکید بر حل پرونده‌های حل نشده کمیسیون ماده ۱۰۰

وی اضافه کرد: پرونده‌های حل نشده‌ای در کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد که باید به صورت جدی بررسی و راهکاری برای حل آن‌ها پیدا شود.

شهردار مشهد گفت: در مجموع در بحث اقتصادی نیز جلب سرمایه گذار در مناطق را از شهرداران می‌خواهیم و انتظار داریم به موضوع جدی پرداخته شود.

ارجائی افزود: کار‌های اقتصادی، باز کردن معابر، توافق با مالکان زمین‌های بزرگ مقیاس برای انجام سرمایه گذاری، کار و وظیفه شهرداران مناطق است و انجام آن را از سوی شهرداران در مناطق به صورت جدی می‌خواهیم.

ضرورت تعیین تکلیف زمین‌های ارتش و انتقال زندان

وی ادامه داد: شهرداران مناطق باید پیگیر رفع مشکل زمین‌های ارتش، انتقال زندان و ... رفع مشکلات سایر زمین‌های بزرگ مقیاس باشند. این کار شهرداری‌های مناطق است.

شهردار مشهد با تأکید براینکه شهرداری‌های مناطق برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: شهرداران مناطق باید جایگاه خود را بشناسند و از ظرفیت‌های خود استفاده کنند و ما نیز محکم پشت شما ایستاده ایم.

محمدرضا مؤمنی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد نیز در حاشیه این نشست با بیان اینکه نگاه ما در اقدامات شهرداری مناطق، مقایسه‌ای نخواهد بود، گفت: براساس برنامه درآمدی ۱۰ ساله گذشته هر منطقه را به تفکیک بررسی و انتظارات خود را از شهرداران در خصوص بحث درآمدی مطرح کردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->