برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

بلند مثل سپیدار مثل هنر

  • کد خبر: ۸۸۱۷۹
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
بلند مثل سپیدار مثل هنر
احسان خزاعی - سردبیر شهرآرانیوز

جشنواره استقبال از بهار در مشهد حالا دارد چهارده ساله می‌شود. نوبهار پیش رو که از راه برسد، این رویداد فرهنگی و هنری، پا در دوران نوجوانی خویش خواهد گذاشت. نوجوان فرهنگی شهر امام رضا (ع)، تجربه‌های کودکی و نونهالی را از سر گذرانده و حالا در آستانه بلوغ، رختی متفاوت بر تن کرده و مرامی جدید برای خود برگزیده است. شیوه‌ای که از پس سال‌ها تجربه، برازنده فصل بلوغ است و دروازه ورود به جهانی متفاوت. رویداد استقبال از بهار، حالا با اتکا به تجربه خویش و استعانت از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مشهد، مجاورت با امام مهربانی‌ها و شوق وصال مشتاقان زیارت بارگاه رضوی، نگاهی جهان‌شمول دارد.

چهاردهمین جشنواره استقبال از بهار در مشهد با چنین نگاهی، تحت نام «جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد» برگزار خواهد شد تا این‌بار، همه آن‌ها که دل در گرو فرهنگ و هنر این خطه دارند، فرصتی برای همراهی با این رویداد و بروز و ظهور توانایی خود داشته باشند. این‌گونه به نظر می‌رسد که نام «جشنواره هنر‌های شهری» برای این رویداد یک محدودیت است، اما مشهد، شهری، چون دیگر شهر‌ها نیست. اینجا شهری است با میانگین سالانه بیش از بیست میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان که سبب می‌شود تعاریف و ساختارهایش را متفاوت‌تر از هر شهر دیگری بکند.

شهری چنین، بی‌تردید فقط برای ساکنانش اهمیت ندارد و این، همان دروازه‌ای است که رویداد استقبال از بهار در مشهد، بر آستانه آن ایستاده است. چهاردهمین رویداد استقبال از بهار یا جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد، حالا و در نخستین گام‌های بلوغ خود، افق‌هایی به وسعت یک جهان را نظاره می‌کند. سپیدار نوجوان هنر شهری مشهد، حالا در حال قد کشیدن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->