آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

علت افزایش دیابت در سال های گذشته چیست؟

  • کد خبر: ۸۹۷۲۱
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
علت افزایش دیابت در سال های گذشته چیست؟
یکی از علامت‌های بیماری دیابت، بی‌علامتی است. ممکن است فردی قند ۳۰۰ داشته باشد، اما هیچ علامتی نداشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس انجمن دیابت ایران با تاکید بر افزایش مبتلایان به دیابت طی سال‌های اخیر گفت: یکی از علامت‌های بیماری دیابت، بی‌علامتی است. ممکن است فردی قند بالا داشته، اما هیچ علامتی نداشته باشد.

اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران علت اصلی شیوع دیابت درسال‌های اخیر را تغییر سبک زندگی از روستایی به شهری عنوان کرد و گفت: پیش از این بیش از ۸۰ درصد مردم در روستا‌ها بودند، اما در حال حاضر این اتفاق برعکس شده است. زندگی در کلانشهرها، تغذیه نامناسب، بی تحرکی و استرس بالا را به همراه دارد که به افزایش آمار مبتلایان دیابتی‌ها به ویژه دیابتی‌های نوع ۲ منجر شده است که جمعیت بیش از ۹۰ درصد دیابتی‌ها را تشکیل می‌دهند و ما می‌توانیم حدود ۸۰ درصد از آن پیشگیری کنیم.


وی بر سبک درست زندگی نیاکان تاکید کرد و اظهار داشت: باید تغذیه درست داشته باشیم، دخانیات مصرف نکنیم، فعالیت جسمی داشته باشیم و تا حد ممکن از استرس دوری کنیم. پیشگیری اصل مهم درمان و کنترل دیابت است که همه دنیا به سمت آن حرکت کرده است. اما باید همه ما اعم از مردم، دیابتی ها، پزشکان متخصص و مسئولان به طور عملی در جهت پیشگیری حرکت کنیم و فقط شعار ندهیم.

رئیس انجمن دیابت ایران توصیه کرد: حداقل روزی نیم ساعت و یا در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه پیاده روی برای کنترل دیابت نیاز است. حتی می‌توان به خاطر شیوع کرونا در منزل ورزش کرده و تحرک داشت.

رجب تاکید کرد: اگر فردی در معرض خطر دیابت است و یا قند ناشتای بالای مختل دارد، والدین مبتلا به دیابت دارد، چربی و فشار خون بالا داشته و یا چاق است باید به سرعت به پزشک مراجعه کرده و علائم وی بررسی شود.

وی یادآور شد: یکی از علامت‌های بیماری دیابت، بی‌علامتی است. ممکن است فردی قند ۳۰۰ داشته باشد، اما هیچ علامتی نداشته باشد.

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->