بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۱۶ تن کود اوره را کشف کردند از افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ چه می‌دانیم؟ افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

روش کارکردن بالابر شیشه خودرو چگونه است؟

  • کد خبر: ۹۱۱۵۶
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
روش کارکردن بالابر شیشه خودرو چگونه است؟
رگلاتور بالابر شیشه اساسا از اجزا متعددی تشکیل شده که به بالا و پایین رفتن آن که در سراسر شیشه انجام می گیرد کمک می کند.

به گزارش شهرآرانیوز، تنظیم کننده پنجره معمولاً دارای بیش از دوجین جزء است که به آن کمک می‌کند تا در تمام بالا و پایین بردن پنجره‌ها به شکلی بسیار خاص به سمت بالا یا پایین حرکت کند. همه این اجزا در دو مجموعه منحصر به فرد با هم کار می‌کنند که شامل تنظیم کننده پنجره سبک قیچی و تنظیم کننده پنجره با کابل است.

تنظیم کننده‌های پنجره‌ای به سبک قیچی وجود دارد که مانند یک جفت قیچی غول پیکر در داخل درب عمل می‌کند. زمانی که پنجره تا انتها پایین است، معمولاً تقریباً مسطح هستند و هنگامی که پنجره کاملاً بالا است در X تقریباً کامل هستند. می‌توانید به یک تنظیم کننده سبک قیچی نگاه کنید که دارای چندین قطعه فولادی ضخیم است که پنجره را در جای خود نگه می‌دارد. محکم است، اما به یک موتور قوی نیاز دارد که اغلب قبل از هر چیز دیگری فرسوده می‌شود.

تنظیم کننده‌های پنجره با کابل از یک کابل نزدیک عمودی برای کمک به پنجره در موقعیت مناسب استفاده می‌کنند. این یک طراحی فشرده‌تر است که استرس کمتری به موتور وارد می‌کند. اما همچنین به دلیل افزایش فشاری که قرقره و کابل برای بالا و پایین بردن پنجره شما باید مهار کنند، مستعد شکستگی است. در بیشتر موارد، یک تنظیم کننده پنجره با کابل از یک قطعه فلز ضخیم با یک قرقره و سیم متصل به آن تشکیل شده است - همراه با یک موتور فشرده تر.

موتور الکتریکی به گونه‌ای طراحی شده است که تعداد معینی از بالا و پایین رفتن پنجره شما را تحمل کند. در حالی که رگولاتور به نگه داشتن پنجره کمک می‌کند، موتور نیروی مورد نیاز را فراهم می‌کند تا پنجره دقیقاً در جایی که دوست دارید بماند.

یادتان باشد یک مجموعه تنظیم کننده پنجره از دو جزء تشکیل شده است: یک موتور و یک رگولاتور. هنگامی که این قطعات تعویض می‌شوند، معمولاً باید با حذف پانل درب، گیره‌ها و در موارد خاص، حتی حذف پرچ‌ها و حذف خاص اجزای متعدد مرتبط با آن مقابله کنید.

مونتاژ تنظیم کننده پنجره معمولاً یک قطعه تجهیزات پیچیده است که می‌تواند به ابزار‌های تخصصی و صبر زیادی نیاز داشته باشد - بهتر است کار را به یک مکانیک حرفه‌ای واگذار کنید.

چگونه انجام می‌شود:
پانل درب داخلی برداشته می‌شود
اتصال برق قطع شده و موتور خارج می‌شود
رگولاتور پنجره تعویض شد
موتور پنجره دوباره نصب شد
پانل درب داخلی مجددا نصب شده و پنجره تست شده است

 

توصیه ما:
اگر سرعت پنجره شما به تدریج شروع به کند شدن می‌کند، اغلب بهتر است تا زمانی که پنجره بسته است از آن مراقبت کنید. هنگامی که یک تنظیم کننده پنجره به طور کامل کار نمی‌کند، به ندرت دوباره شروع به کار می‌کند، مگر اینکه مشکلات دیگری داشته باشید که با بازرسی مکانیکی قابل شناسایی باشد.

شما باید آن را توسط یک مکانیک حرفه‌ای بازرسی کنید که می‌تواند اجزای متعددی را که نیروی مورد نیاز برای عملکرد صحیح پنجره و مجموعه رگولاتور را تامین می‌کنند، آزمایش کند.

چه علائم رایجی نشان می‌دهد که ممکن است نیاز به تعویض مونتاژ موتور/رگولاتور پنجره داشته باشید؟
اگر پنجره شما آهسته‌تر پایین می‌آید، می‌ایستد، یا برای بسته شدن نیاز به فشار دادن چندبار دکمه برق پنجره دارید، به احتمال زیاد موتور شما فرسوده شده است.

مجموعه تنظیم کننده پنجره همچنین می‌تواند از مسیر خارج شود یا به طور کامل از پنجره جدا شود. اگر متوجه شدید که پنجره به طور یکنواخت بسته نمی‌شود یا صدای کوبیدن در داخل در شما نمی‌شنود، ممکن است آن مجموعه نیاز به نگاه دقیق تری داشته باشد.

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟

یک موتور و رگولاتور پنجره که به درستی کار می‌کند به شما، سرنشینان و فضای داخلی خودرویتان اجازه می‌دهد خشک و ایمن بمانید. گاهی اوقات یک تنظیم کننده پنجره بدون بسته شدن کامل پنجره به طور کامل کار نمی‌کند؛ بنابراین مطمئناً انجام زودتر این سرویس بهتر از انتظار برای وقوع یک شکست آشکار است.

فضای داخلی و ویژگی‌های قدرت وسیله نقلیه شما نیز ممکن است به دلیل یک بارندگی شدید که در زمانی که کمتر به آن مشکوک هستید اتفاق بیفتد آسیب ببیند؛ بنابراین اگر اکنون مشکل دارید، با بررسی مشکلات، خود و ماشینتان را خشک نگه دارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->