قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | دیگنیتی پرستیژ ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | کوییک دنده‌ای ۴۲۴ میلیون تومان پرش در جا در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ تیر ۱۴۰۳) آخرین اخبار از پرداخت وام اربعین ۱۴۰۳ طلا به کانال بالاتر ورود کرد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تردد در جاده مخصوص تهران-کرج محدود شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازگشت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۲۷ تیر ۱۴۰۳) فروش محصول سایپا از یکشنبه آینده (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات و لینک ثبت‌نام وزیر نفت: سوخت پایدار تامین و بدون مشکل ارائه می‌شود بالاخره پایان کار ۱۹ هزار واحد مسکن مهر گلبهار صادر می‌شود خراسانی‌ها می‌توانند دست کم ۲۰ درصد قطعات خودرو‌های کشور را  تأمین کنند معامله غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن توسط بنگاه‌های املاک | فریب سوداگران را نخورید قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | میوه گران شد آیا ترور ناموفق ترامپ رکورد جدیدی برای قیمت جهانی طلا ثبت می‌کند؟ قیمت طلا در بازار جهان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) سهم ۷۰ درصدی خراسان رضوی از تجارت ایران و افغانستان قیمت جدید دام زنده اعلام شد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان + لینک | سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چقدر است؟ قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق پرواز کرد! | قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما به نجف چقدر است؟ سازمان بازرسی: از تعطیلی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد و بیکاری ۴۰۰ نفر جلوگیری شد استقرار ۱۱ جایگاه ارزاق عمومی و ۵ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی گوشی‌های موبایل کارکرده را چند بخریم؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) + یک اطلاعیه مهم بازار بورس متعادل به استقبال تعطیلات محرم رفت | گزارش وضعیت بورس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) نشست شورای معادن خراسان‌رضوی با حضور استاندار برگزار شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تا چه زمانی است؟
سرخط خبرها

جعل تاریخ تولید در فروشگاه معتبر

  • کد خبر: ۹۱۰۴۴
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
جعل تاریخ تولید در فروشگاه معتبر
زمانی که شهروند برچسب را جدا می‌کند، تاریخ و قیمت سیستمی کالا مشخص می‌شود؛ تاریخی که مربوط به سال ۹۸ است. این اولین باری نیست که قیمت کالا دست کاری و تاریخ جعلی روی آن حک می‌شود. بار‌ها مواردی این چنینی را مردم گزارش کرده اند؛ نظیر تخم مرغ‌ها یا کیک‌هایی که تاریخ تولید آن‌ها مربوط به روز‌های بعد بود.

الهام مهدیزاده | شهرآرانیوز؛ بار اول نیست؛ این بار ماجرا به فیلمی که یکی از مخاطبان روزنامه از یک فروشگاه بنام و مطرح مشهد ارسال کرده است، برمی گردد. در این فیلم، کالای خریداری شده دارای برچسبی از تاریخ و قیمتی است که گوشه آن باز است و امکان کندن برچسب وجود دارد. این برچسب به نحوی روی بسته بندی کالا چسبانده شده که تاریخ و قیمت قبلی کالا را کامل پوشانده است. زمانی که شهروند برچسب را جدا می‌کند، تاریخ و قیمت سیستمی کالا مشخص می‌شود؛ تاریخی که مربوط به سال ۹۸ است. این اولین باری نیست که قیمت کالا دست کاری و تاریخ جعلی روی آن حک می‌شود. بار‌ها مواردی این چنینی را مردم گزارش کرده اند؛ نظیر تخم مرغ‌ها یا کیک‌هایی که تاریخ تولید آن‌ها مربوط به روز‌های بعد بود.

تخلف محرز

عباس اخوان، کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت خراسان رضوی، درج هرگونه تاریخ و قیمت را که دستی و بدون چاپ سیستمی باشد، تخلف می‌داند.
وی در ادامه به نظارت‌ها در مبدا به منظور جلوگیری از درج تاریخ‌های جعلی اشاره می‌کند و می‌گوید: هرکدام از شرکت‌های تولیدی یک مسئول فنی دارند که بر کم وکیف تولیدات نظارت می‌کند تا الزامات قانونی برای تولید کالا رعایت شود.

اخوان همچنین با اشاره به پرونده‌های پیشین تخلفات با موضوع درج نشدن نشانه‌های کالا، می‌گوید: برخی از این واحد‌های تولیدی، مشکل را مقطعی و مربوط به زمان خرابی دستگاه چاپ قیمت و تاریخ اعلام کرده اند، اما بر نظارت بر درج قیمت همواره تاکید شده است و با نمونه‌های مشاهده شده یا اعلامی شهروندان برخورد قانونی خواهد شد.

دبیر اتاق اصناف مشهد هم در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه معمولا برچسب تاریخ مصرف و قیمت را واحد‌های تولیدی یا شرکت‌های توزیع کننده تغییر می‌دهند، گفت: در سطح خرده فروشی این مسئله شاید چندان صرفه اقتصادی نداشته باشد، اما برای توزیع کنندگان عمده که در حجم زیادی کالا خریداری می‌کنند، صرفه اقتصادی دارد. عبدا... افشاری افزود: با این حال بازرسان اصناف به مسئله تغییر قیمت‌ها و دست کاری آن‌ها در سطح توزیع کننده خرد هم حساس هستند و اگر تخلفی گزارش شود، با آن برخورد می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->