پیش بینی قیمت ارز و دلار (سه‌شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت سکه و طلا (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) | صعود ادامه دارد؟ سود ۱۵۰ برابری قاچاقچیان سوخت در آب‌های بین المللی وزیر راه: توسعه کشور از مسیر دریا می‌گذرد سازمان مدیریت صنعتی بیست و ششمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی را در مشهد مقدس برگزار می کند کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پی احیای پدیده ۱۴ نفر در بورس، به پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند | شگرد متهمان چه بود؟ سقف قیمت برای واردات خودرو صفر برداشته شد؟ وزیر اقتصاد: نگفتم کف دلار ۷۳هزار تومان است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ دی ۱۴۰۳) | تیگو ۸ پرومکس ۳۵ میلیون تومان ریخت صنعتگران در انتظار جبران خسارت قطع انرژی براساس قانون بهبود فضای کسب و کار افت قیمت خودرو‌های داخلی ادامه یافت (۳ دی ۱۴۰۳) | ساینا دوگانه‌سوز ۵۴۰ میلیون تومان شد لیست محصولات ممنوعه برای صادرات در سال ۱۴۰۴ اعلام شد آغاز عرضه دلار و درهم در دبی و تهران | شروع قدرتمند بازارساز (۳ دی ۱۴۰۳) سودای بورس برای فتح قله جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ دی ۱۴۰۳) دلیل ناترازی انرژی در کشور چیست؟ | گاز به نیروگاه‌ها نمی‌رسد علت قطعی‌های نامنظم برق در مشهد چیست؟ | چرا برق برخی مناطق اصلاً قطع نمی‌شود؟ افزایش نرخ طلا و سکه در مشهد (۳ دی ۱۴۰۳) | نیم‌سکه یک میلیون تومان گران شد! زمان ثبت سفارش خرید عرضه اولیه امروز مشخص شد (۳ دی ۱۴۰۳) | حداکثر ۴ میلیون ریال برای خرید عرضه اولیه دزاگرس نیاز است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳ دی ۱۴۰۳) | جهش دلار به کانال ۷۷ هزار تومان ویدئو | وزیر اقتصاد قیمت دلار را مشخص کرد سهام اولین شرکت دانش‌بنیان شنبه آینده (۸ دی ۱۴۰۳) عرضه اولیه می‌شود | چقدر نقدینگی کنار بگذاریم؟ حراج سکه ضرب ۱۴۰۳ مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود (۳ دی ۱۴۰۳) صدور ۹ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی برای تراکنش‌های بانکی مشکوک فروش ۸ محصول ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۳ + جزئیات قیمت میوه و صیفی‌جات (۳ دی ۱۴۰۳) | سیب امروز در مشهد چند؟ نرخ تورم آذر ۱۴۰۳ اعلام شد | کاهش نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های ایرانی آغاز فروش خودرو لاماری ایما از ظهر امروز (۳ دی ۱۴۰۳) + شرایط
سرخط خبرها

آشنایی بیشتر با بلبرینگ چرخ و کارکرد آن

  • کد خبر: ۹۱۲۹۳
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
آشنایی بیشتر با بلبرینگ چرخ و کارکرد آن
بلبرینگ صدای چرخش مجموعه چرخ و متعلقات آن را کاهش داده و موجب نرمی و تسهیل حرکت خودرو می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مجموعه بلبرینگ چرخ شامل عناصر نورد مانند بلبرینگ‌های فولادی سخت شده یا بلبرینگ‌های غلتکی است که روی یاتاقان‌های فولادی و اطراف آن می‌چرخند. بلبرینگ چرخ‌ها از محور جلو و عقب و تمام وزن ماشین پشتیبانی می‌کند. یاتاقان‌های چرخ با تکنیکی با دقت بالا و با استفاده از فولاد بسیار سخت ساخته می‌شوند تا در برابر تمام ضربه‌های معمولی که هنگام رانندگی در جاده به مجموعه چرخ و لاستیک وارد می‌شود، مقاومت کنند.

چه زمانی بلبرینگ چرخ را تعویض کنیم؟
یاتاقان‌های چرخ از کار افتاده، صدای غرغر بسیار بالایی ایجاد می‌کنند که با افزایش سایش یاتاقان، بلندتر می‌شود. اگر فکر می‌کنید صدای بلبرینگ چرخ از یک طرف خودرو می‌آید، می‌توانید با بارگیری و تخلیه وزن وسیله نقلیه، معیوب بودن بلبرینگ چرخ‌ را خودتان تشخیص دهید. به عنوان مثال، اگر هنگام انحراف به چپ، صدا به طور قابل توجهی افزایش یابد که وزن خودرو را به سمت راست منتقل می‌کند، اغلب نشان می‌دهد که یاتاقان چرخ در سمت راست از کار افتاده است.

لرزش و عدم ثبات جهت می‌تواند پیامد‌های شل یا فرسوده یاتاقان چرخ باشد. در حالی که چرخ جک بالا است و ماشین در دنده نیست، چرخ باید به آرامی بچرخد. حرکت خشن یا ناسازگار، که اغلب با سر و صدا همراه است، می‌تواند نشان دهنده یاتاقان‌های آسیب دیده باشد. هنگام انجام این بررسی مطمئن شوید که ترمز‌ها کشیده نمی‌شوند.

مکانیک چگونه بلبرینگ چرخ را جایگزین می‌کند؟

پیچیدگی تعویض بلبرینگ چرخ، بسته به نوع خودرو، مدل، سال، موقعیت چرخ  و نوع محرک (AWD در مقابل FWD) بسیار متفاوت است:

در خودرو‌هایی با مجموعه یاتاقان چرخ / توپی، روتور ترمز و کالیپر حذف می‌شوند. مهره بزرگ محور برداشته می‌شود، محور از طریق مرکز مجموعه توپی یکپارچه به عقب رانده می‌شود و سه (یا بیشتر) پیچ که مجموعه توپی را به بند فرمان نگه می‌دارد، برداشته می‌شود.

سپس مجموعه توپی خارج می‌شود. هنگام نصب مجموعه توپی جدید، پیچ‌ها مطابق مشخصات کارخانه گشتاور می‌شوند. در بسیاری از موارد، لازم است مهره محور قدیمی را دور انداخته و با مهره جدید جایگزین کنید. باید توجه ویژه‌ای به سفت کردن مهره محور مطابق با مشخصات کارخانه شود، زیرا سفت شدن بیش از حد یا کم می‌تواند به بلبرینگ تازه نصب شده آسیب برساند.

در نهایت، روتور ترمز و کالیپر ترمز مجددا وصل شده، چرخ نصب شده و خودرو در جاده تست می‌شود. در خودرو‌هایی که یاتاقان چرخ در حفره‌ای در بند فرمان فشار داده می‌شود، بند فرمان باید از خودرو خارج شود تا بلبرینگ قدیمی را فشار داده و یاتاقان جدید را فشار دهید.

در برخی از وسایل نقلیه، یاتاقان چرخ بر روی یک محور محور فشرده می‌شود و بنابراین محور باید از حامل محور خارج شود. این برای کامیون‌های خاص اعمال می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->