دستگیری ۳۸۶ متهم به سرقت در اجرای طرح اقتدار امنیت اجتماعی در مشهد زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد تلاش‌های ماندگار استاد باقرزاده در توسعه دانشگاه فردوسی و رفاه دانشجویان اختصاص ۲.۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سیستان و بلوچستان آخرین اخبار از تأثیر معدل در کنکور توصیه‌هایی برای محافظت در برابر آلودگی هوا واژگونی خودرو در بولوار وکیل‌آباد مشهد بدون مصدوم و محبوس تنها نشانه پوکی استخوان «شکستگی» است ستاد حقوق بشر به تصویب قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه ایران اعتراض کرد اختلافات مالی بین ۳ دوست در تهران منجر به قتل شد شمارش معکوس برای روشن‌شدن تنور نانوایی در محله عمار یاسر مشهد اعترافات مردی که همسرش را با کلنگ در مشهد به قتل رساند + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، یکم آذر ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در غالب نقاط استان نگرانی وزیر بهداشت از روند نزولی زادوولد در کشور | ثبت کمتر از یک میلیون تولد در سال ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی فعلاً بیمه تکمیلی ندارند! (یکم آذر ۱۴۰۳) | لطفاً بیمار نشوید انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه لبنان در ایران تأکید معاون وزیر نیرو بر ضرورت اعمال مدیریت مصرف آب در مشهد افزایش مرگ‌ومیر ناشی از «هاری» در ایران کمبود برخی تجهیزات پزشکی در مشهد که حیات بیمار را به خطر می ‎اندازد ظفرقندی: موافق درمان رایگان سالمندان بالای ۶۵ سال نیستم رمزگشایی از صد‌ها پرونده سرقت در روزهای اخیر | دستگیری ۳۴۱ سارق، کلاهبردار و مالخر اهمیت سرمایه‌گذاری در تحقیقات و فناوری برای رشد علمی ایران| چرا جایگاه علمی‌مان را از دست دادیم؟ ثبت‌نام وام شهریه دانشجویان آغاز شد (یکم آذر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: زیرساخت افزایش ظرفیت پزشکی مهیا نشده است | توضیحات آقای وزیر برای جلوگیری از مهاجرت واکنش کمیسیون اجتماعی مجلس به ابطال بخش غیرقانونی آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشراف اطلاعاتی، زیرساخت فرایند موفقیت‌های عملیات انتظامی و توسعه امنیت اجتماعی است زمین لرزه نسبتا شدید در برازجان استان بوشهر (یکم آذر ۱۴۰۳) تأثیر قابل‌توجه ارتباط با دوستان بر بهبود سلامت روان ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه (۵ آذر ۱۴۰۳) کاهش افسردگی با خوردن ماهی
سرخط خبرها

توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج

  • کد خبر: ۹۳۵۵۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته‌است و ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در صحن شورا درباره حادثه برخورد دو قطار مترو توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به وضعیت خط ۵ مترو تهران گفت: حدود ساعت ۷:۱۰ صبح چهارشنبه هفته گذشته برخورد دو قطار صورت گرفت و من دقایقی بعد در محل حضور یافتم که دوستان در حال تخلیه مسافران از واگن بودند و به دلیل پریدن برخی از مسافران از واگن تعدادی از آن‌ها دچار مصدومیت‌هایی مانند پیچ خوردگی پا شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزود: سه قطار در ایستگاه متوقف شده بود و مسافران در پایانه بودند که بیش از ۱۵۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی آن‌ها در نظر گرفته شد.

شفیعی با اشاره به اینکه چیتگر دو خط اصلی و دو خط جانبی برای قطار‌های عادی و اکسپرس دارد گفت: راهبر قطاری که تقصیر داشته پیش از ورود به ایستگاه سرعت غیرمجاز داشته و در جلسه دوم کمیسیون سوانح که شب گذشته برگزار شد، بسیاری از ما به این نتیجه رسیدیم که راهبر قطار مقصر ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده است.

وی گفت: البته به صورت ۱۰۰ درصد این تحلیل‌ها کامل نشده و برای قضاوت قطعی نیاز به زمان بیشتری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت:‌در دومین جلسه‌ای که دیشب برگزار شد صداها، ویدئو‌ها و صحبت‌های راهبران به صورت کامل بررسی شد، ولی اکنون مشخص است که راهبر یکی از قطار‌ها ۴ خطا را همزمان انجام داده است یکی سرعت غیرمجاز، دومی قطع سیستم ATP سوم عبور از چراغ قرمز و بی توجهی به سوزن و چهارم توقف بی‌جا است.

شفیعی خاطرنشان کرد:‌به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته علیرغم اینکه این راهبر ۱۸ سال سابقه کار داشته است و به هر حال غیرحرفه‌ای نبوده البته دو مورد خطا هم در گذشته داشته است.

وی گفت: در حال حاضر مشکل سیگنالینگ سبب می‌شود راهبر بتواند ATP را قطع کند و این ضعف سیستم است و به نوعی عرف شده راهبران این خطا را انجام دهند و طی سال‌های گذشته ۷ مورد قطع ATP داشته‌ایم. این مشکل از سیستم کشور مبدأ که از آن تجهیزات را خریده‌ایم برطرف شده و برای ما باید این مشکل برطرف و نواقص رفع شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به ضرورت آموزش راهبران، رفع ضعف حفاظت فیزیکی در خط ۵، بازنگری پروتکل‌ها و رفع مشکلات فرآیندی در بهره‌برداری مترو گفت: فرسودگی تجهیزات موضوع بسیار مهمی است سیستم سیگنالینگ مترو ۲۰ سال است که قدمت داشته و اکنون حداقل امکانات را هم نداریم و حتی راهبر قطار زمانی که احساس برخورد دو قطار را می‌کند باید به صورت بیسیم خبر دهد و به صورت سیگنالینگ این مسأله وجود ندارد.

شفیعی با اشاره به اینکه انبار تجهیزات و قطعات که تحویل داده شده خالی بوده است گفت: مادر حال تجهیز عاجل و فوری مترو تهران هستیم و ان‌شاءالله اقدامات خوبی در این راستا انجام می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->