رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:  معوقات حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تا پایان مردادماه پرداخت کنید از آیینه‌دزدی تا زندان: نجات زندگی نوجوان تبهکار با حکم یک قاضی در مشهد حکم ۳ بار اعدام در ملأعام برای یک جنایتکار در مشهد | شکار قربانیان با نقاب روان‌پریشی! گام هایی برای بهبود بزرگ سالانی که در کودکی آزار دیده اند | از سایه به روشنایی کشف محموله مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد مرگ مرموز زن تنها با یک استوری فاش شد! پوکی استخوان، بیماری خاموشی که شیوعش بالاست ماجرای آتش سوزی در شهرری چه بود؟ + فیلم (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) آتش سوزی در جنوب تهران | انبار روغن موتور طعمه آتش شد + فیلم (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) پنجمین سال خشکسالی پیاپی در خراسان رضوی | احتمال ازدست‌رفتن سد‌های تأمین‌کننده آب مشهد در پاییز ۱۴۰۴ + فیلم نیمی از مدارس کشور را خیرین بازسازی و تجهیز می‌کنند یگان حفاظت محیط زیست: ارتقای توان عملیاتی برای امنیت محیط‌بانان ضروری است بازنشستگان صندوق فولاد وام بانکی می‌گیرند + جزئیات آیا واکسیناسیون HPV در ایران متوقف شده است؟ شکر سفید و قهوه‌ای از نظر ارزش غذایی چه تفاوتی با هم دارند؟ سیل در پاکستان جان ۳۵۱ نفر را گرفت «اوزمپیک» داروی لاغری محبوب با بیش از ۱۸۰۰ شکایت اهدای عضو در مشهد به ۱۱ نفر زندگی دوباره بخشید (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) جزئیات امتحانات جبرانی دوازدهمی‌ها اعلام شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) چالش کمبود نیروی انسانی متخصص در کنار توسعه تجهیزات مدرن سرطان‌شناسی در بیمارستان تخصصی سرطان امید بازنشستگان تأمین اجتماعی: معوقات حقوق را زودتر پرداخت کنید یک فرد محکوم به قصاص در اهواز پس از ۳۶ سال آزاد شد درخشش تیم‌های نخبه دانشجویی و دانش‌آموزی ایران در مسابقات رباتیک کره جنوبی بانک رفاه متعلق به تأمین اجتماعی و واگذاری آن به دولت برخلاف قانون است نتایج اعتراضات داوطلبان به آزمون سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ آغاز مهلت ثبت نام بومگردی‌ها برای دریافت پنل خورشیدی (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) ویژگی‌های هتل مناسب تابستان در مشهد تالاب هورالعظیم همچنان در آتش | حریق در بخش‌های ایرانی مهار شده است برپایی میز خدمت ویژه بازنشستگان کشوری
سرخط خبرها

توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج

  • کد خبر: ۹۳۵۵۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته‌است و ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در صحن شورا درباره حادثه برخورد دو قطار مترو توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به وضعیت خط ۵ مترو تهران گفت: حدود ساعت ۷:۱۰ صبح چهارشنبه هفته گذشته برخورد دو قطار صورت گرفت و من دقایقی بعد در محل حضور یافتم که دوستان در حال تخلیه مسافران از واگن بودند و به دلیل پریدن برخی از مسافران از واگن تعدادی از آن‌ها دچار مصدومیت‌هایی مانند پیچ خوردگی پا شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزود: سه قطار در ایستگاه متوقف شده بود و مسافران در پایانه بودند که بیش از ۱۵۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی آن‌ها در نظر گرفته شد.

شفیعی با اشاره به اینکه چیتگر دو خط اصلی و دو خط جانبی برای قطار‌های عادی و اکسپرس دارد گفت: راهبر قطاری که تقصیر داشته پیش از ورود به ایستگاه سرعت غیرمجاز داشته و در جلسه دوم کمیسیون سوانح که شب گذشته برگزار شد، بسیاری از ما به این نتیجه رسیدیم که راهبر قطار مقصر ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده است.

وی گفت: البته به صورت ۱۰۰ درصد این تحلیل‌ها کامل نشده و برای قضاوت قطعی نیاز به زمان بیشتری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت:‌در دومین جلسه‌ای که دیشب برگزار شد صداها، ویدئو‌ها و صحبت‌های راهبران به صورت کامل بررسی شد، ولی اکنون مشخص است که راهبر یکی از قطار‌ها ۴ خطا را همزمان انجام داده است یکی سرعت غیرمجاز، دومی قطع سیستم ATP سوم عبور از چراغ قرمز و بی توجهی به سوزن و چهارم توقف بی‌جا است.

شفیعی خاطرنشان کرد:‌به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته علیرغم اینکه این راهبر ۱۸ سال سابقه کار داشته است و به هر حال غیرحرفه‌ای نبوده البته دو مورد خطا هم در گذشته داشته است.

وی گفت: در حال حاضر مشکل سیگنالینگ سبب می‌شود راهبر بتواند ATP را قطع کند و این ضعف سیستم است و به نوعی عرف شده راهبران این خطا را انجام دهند و طی سال‌های گذشته ۷ مورد قطع ATP داشته‌ایم. این مشکل از سیستم کشور مبدأ که از آن تجهیزات را خریده‌ایم برطرف شده و برای ما باید این مشکل برطرف و نواقص رفع شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به ضرورت آموزش راهبران، رفع ضعف حفاظت فیزیکی در خط ۵، بازنگری پروتکل‌ها و رفع مشکلات فرآیندی در بهره‌برداری مترو گفت: فرسودگی تجهیزات موضوع بسیار مهمی است سیستم سیگنالینگ مترو ۲۰ سال است که قدمت داشته و اکنون حداقل امکانات را هم نداریم و حتی راهبر قطار زمانی که احساس برخورد دو قطار را می‌کند باید به صورت بیسیم خبر دهد و به صورت سیگنالینگ این مسأله وجود ندارد.

شفیعی با اشاره به اینکه انبار تجهیزات و قطعات که تحویل داده شده خالی بوده است گفت: مادر حال تجهیز عاجل و فوری مترو تهران هستیم و ان‌شاءالله اقدامات خوبی در این راستا انجام می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->