آغاز واریز مرحله سوم واریز یارانه مادران باردار (۳۱ تیر ۱۴۰۴) جان‌باختن یک زن جوان در آتش‌سوزی ساختمان ۵ طبقه در تهران (۳۱ تیر ۱۴۰۴) سقط یک میلیون جنین در یک سال! تعداد مصدومان آتش‌سوزی مجتمع ونوس انزلی به ۴۶ نفر رسید (۳۱ تیر ۱۴۰۴) محاکمه عاملان قتل گدای میلیاردر طلبکار ۲۰۰ میلیون تومانی به ربودن مرد بدهکار متهم شد سکته مغزی دومین علت مرگ در ایران است ۳ میلیون بیمار نادر در حسرت اجرای سند ملی بیماری‌های نادر قتل به خاطر اختلاف ۳۰میلیارد تومانی با اجیر کردن قاتل ۲۰میلیونی ! قتل باجناق سابق به دست داماد خشمگین در ساری راز اجزای حیوانات کمیاب در جادوی فالگیر‌های اینستاگرامی چیست؟ خنثی سازی مهمات بجامانده در مسیر آزادراه قم تهران (۳۱ تیر ۱۴۰۴) درباره ابعاد مختلف صله رحم که باعث تقویت روابط خانوادگی و اجتماعی می‌شود | پیوند‌های پربرکت کشف ۷۰ کیلو شیشه در بزرگراه آزادگان تهران تعطیلی منطقه آزاد انزلی در پی آتش سوزی تا اطلاع ثانوی چه‌کار کنیم آب از آب تکان نخورد؟ تخصیص اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای مرمت مسجد جامع گلپایگان برنامه‌ریزی جدید برای پرواز‌های اربعین؛ آغاز فروش بلیت به‌صورت پلکانی مردم از حمل دارو‌های غیر ضروری در اربعین خودداری کنند تماس طولانی با تلفن همراه سلامت مردان را به خطر می‌اندازد آیا افراد دیابتی می‌توانند بدون محدودیت میوه مصرف کنند؟  هشدار! چهارشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۴) از «آفتاب» دوری کنید انقلاب دیجیتال در آموزش‌وپرورش | خراسان رضوی پایلوت آموزش هوش مصنوعی می‌شود جنگ ۱۲ روزه اثر بلندمدتی بر محیط زیست گذاشت؟ خداحافظی با مدارس سنگی در کلات خراسان رضوی | نهضت نوسازی با مشارکت بنیاد علوی شتاب گرفت کشف پهپاد متجاوز انتحاری جنگ تحمیلی ۱۲ روزه توسط مرزبانان بوشهر (۳۱ تیر ۱۴۰۴) قوچان، خنک‌ترین شهر کشور در بامداد ۳۱ تیر ۱۴۰۴ | ثبت دمای ۱۹ درجه برای مشهد درگیری مرگبار در پارک بر سر ۳ دختر
سرخط خبرها

توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج

  • کد خبر: ۹۳۵۵۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته‌است و ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در صحن شورا درباره حادثه برخورد دو قطار مترو توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به وضعیت خط ۵ مترو تهران گفت: حدود ساعت ۷:۱۰ صبح چهارشنبه هفته گذشته برخورد دو قطار صورت گرفت و من دقایقی بعد در محل حضور یافتم که دوستان در حال تخلیه مسافران از واگن بودند و به دلیل پریدن برخی از مسافران از واگن تعدادی از آن‌ها دچار مصدومیت‌هایی مانند پیچ خوردگی پا شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزود: سه قطار در ایستگاه متوقف شده بود و مسافران در پایانه بودند که بیش از ۱۵۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی آن‌ها در نظر گرفته شد.

شفیعی با اشاره به اینکه چیتگر دو خط اصلی و دو خط جانبی برای قطار‌های عادی و اکسپرس دارد گفت: راهبر قطاری که تقصیر داشته پیش از ورود به ایستگاه سرعت غیرمجاز داشته و در جلسه دوم کمیسیون سوانح که شب گذشته برگزار شد، بسیاری از ما به این نتیجه رسیدیم که راهبر قطار مقصر ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده است.

وی گفت: البته به صورت ۱۰۰ درصد این تحلیل‌ها کامل نشده و برای قضاوت قطعی نیاز به زمان بیشتری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت:‌در دومین جلسه‌ای که دیشب برگزار شد صداها، ویدئو‌ها و صحبت‌های راهبران به صورت کامل بررسی شد، ولی اکنون مشخص است که راهبر یکی از قطار‌ها ۴ خطا را همزمان انجام داده است یکی سرعت غیرمجاز، دومی قطع سیستم ATP سوم عبور از چراغ قرمز و بی توجهی به سوزن و چهارم توقف بی‌جا است.

شفیعی خاطرنشان کرد:‌به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته علیرغم اینکه این راهبر ۱۸ سال سابقه کار داشته است و به هر حال غیرحرفه‌ای نبوده البته دو مورد خطا هم در گذشته داشته است.

وی گفت: در حال حاضر مشکل سیگنالینگ سبب می‌شود راهبر بتواند ATP را قطع کند و این ضعف سیستم است و به نوعی عرف شده راهبران این خطا را انجام دهند و طی سال‌های گذشته ۷ مورد قطع ATP داشته‌ایم. این مشکل از سیستم کشور مبدأ که از آن تجهیزات را خریده‌ایم برطرف شده و برای ما باید این مشکل برطرف و نواقص رفع شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به ضرورت آموزش راهبران، رفع ضعف حفاظت فیزیکی در خط ۵، بازنگری پروتکل‌ها و رفع مشکلات فرآیندی در بهره‌برداری مترو گفت: فرسودگی تجهیزات موضوع بسیار مهمی است سیستم سیگنالینگ مترو ۲۰ سال است که قدمت داشته و اکنون حداقل امکانات را هم نداریم و حتی راهبر قطار زمانی که احساس برخورد دو قطار را می‌کند باید به صورت بیسیم خبر دهد و به صورت سیگنالینگ این مسأله وجود ندارد.

شفیعی با اشاره به اینکه انبار تجهیزات و قطعات که تحویل داده شده خالی بوده است گفت: مادر حال تجهیز عاجل و فوری مترو تهران هستیم و ان‌شاءالله اقدامات خوبی در این راستا انجام می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->