ایست قلبی راننده کامیون در مسیر فریمان- مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) تولید واکسن نوترکیب آنفلوانزا H۵ برای اولین بار در کشور قول وزیر کار به بازنشستگان: تلاش می‌کنیم صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این ماه انجام شود (۳ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۸۴۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۹ خودروی متخلف (۳ مرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی با تخلفات مدیران مدارس اثرگذاری فراورده‌های دفع پشه آئدس موجود در بازار اثبات نشده است تنهامرکز جامع درمان بیماران ام‌اس شرق کشور در بیمارستان قائم(عج) مشهد فعال است گرمازدگی می‌تواند به سکته قلبی منجر شود درباره راهکارهای مدیریت اضطراب در خانه آخرین اخبار از صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (۳ مرداد ۱۴۰۳) پشه آئدس عامل ۴ بیماری | ۸۰ درصد مبتلایان تب دنگی علائم خفیف دارند همه در مدیریت مصرف آب همراه باشیم دهک‌های یک تا چهار، با ۱۰۰ میلیون تومان صاحب‌خانه می‌شوند روایتی متفاوت از دیدار تولیت آستان قدس با خانواده خیرخواه مشهدی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه ٣ مرداد ١۴٠٣) | دمای مشهد به ۴۰ درجه می‌رسد چاقی ارتباط تنگاتنگی با اضطراب و افسردگی دارد ابلاغ شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس برنامه رژیم غذایی باید زیر نظر پزشک متخصص تغذیه انجام شود آفت کشی یا  آدم کشی؟ | درباره خطر استفاده از خدمات سم‌پاش‌های غیرمجاز
سرخط خبرها

توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج

  • کد خبر: ۹۳۵۵۳
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
توضیحات معاون شهردار تهران درباره علت حادثه متروی تهران - کرج
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته‌است و ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در صحن شورا درباره حادثه برخورد دو قطار مترو توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به وضعیت خط ۵ مترو تهران گفت: حدود ساعت ۷:۱۰ صبح چهارشنبه هفته گذشته برخورد دو قطار صورت گرفت و من دقایقی بعد در محل حضور یافتم که دوستان در حال تخلیه مسافران از واگن بودند و به دلیل پریدن برخی از مسافران از واگن تعدادی از آن‌ها دچار مصدومیت‌هایی مانند پیچ خوردگی پا شدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزود: سه قطار در ایستگاه متوقف شده بود و مسافران در پایانه بودند که بیش از ۱۵۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی آن‌ها در نظر گرفته شد.

شفیعی با اشاره به اینکه چیتگر دو خط اصلی و دو خط جانبی برای قطار‌های عادی و اکسپرس دارد گفت: راهبر قطاری که تقصیر داشته پیش از ورود به ایستگاه سرعت غیرمجاز داشته و در جلسه دوم کمیسیون سوانح که شب گذشته برگزار شد، بسیاری از ما به این نتیجه رسیدیم که راهبر قطار مقصر ۴ خطا را به صورت همزمان انجام داده است.

وی گفت: البته به صورت ۱۰۰ درصد این تحلیل‌ها کامل نشده و برای قضاوت قطعی نیاز به زمان بیشتری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت:‌در دومین جلسه‌ای که دیشب برگزار شد صداها، ویدئو‌ها و صحبت‌های راهبران به صورت کامل بررسی شد، ولی اکنون مشخص است که راهبر یکی از قطار‌ها ۴ خطا را همزمان انجام داده است یکی سرعت غیرمجاز، دومی قطع سیستم ATP سوم عبور از چراغ قرمز و بی توجهی به سوزن و چهارم توقف بی‌جا است.

شفیعی خاطرنشان کرد:‌به نظر می‌رسد که راهبر قطار از لحاظ روحی و جسمی هوشیاری و تمرکز کافی نداشته علیرغم اینکه این راهبر ۱۸ سال سابقه کار داشته است و به هر حال غیرحرفه‌ای نبوده البته دو مورد خطا هم در گذشته داشته است.

وی گفت: در حال حاضر مشکل سیگنالینگ سبب می‌شود راهبر بتواند ATP را قطع کند و این ضعف سیستم است و به نوعی عرف شده راهبران این خطا را انجام دهند و طی سال‌های گذشته ۷ مورد قطع ATP داشته‌ایم. این مشکل از سیستم کشور مبدأ که از آن تجهیزات را خریده‌ایم برطرف شده و برای ما باید این مشکل برطرف و نواقص رفع شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به ضرورت آموزش راهبران، رفع ضعف حفاظت فیزیکی در خط ۵، بازنگری پروتکل‌ها و رفع مشکلات فرآیندی در بهره‌برداری مترو گفت: فرسودگی تجهیزات موضوع بسیار مهمی است سیستم سیگنالینگ مترو ۲۰ سال است که قدمت داشته و اکنون حداقل امکانات را هم نداریم و حتی راهبر قطار زمانی که احساس برخورد دو قطار را می‌کند باید به صورت بیسیم خبر دهد و به صورت سیگنالینگ این مسأله وجود ندارد.

شفیعی با اشاره به اینکه انبار تجهیزات و قطعات که تحویل داده شده خالی بوده است گفت: مادر حال تجهیز عاجل و فوری مترو تهران هستیم و ان‌شاءالله اقدامات خوبی در این راستا انجام می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->