کمک توت فرنگی به آب شدن چربی‌های شکم ویدئو | چند درصد از دانش آموزان دو دُز واکسن کرونا را زدند؟ فیلم زورگیری گروهی به همراه یک زن در بلوار پیروزی مشهد سهیمه واکسن آسترازنکا به مشهد نرسید | سطح رعایت پروتکل‌ها ۵۰ درصد است (۲۶ دی ۱۴۰۰) وزیر آموزش و پرورش: حضور دانش‌آموزان در مدارس هنوز اجباری نیست تجمع اعتراضی بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی مقابل مجلس + تصاویر (۲۶ دی ۱۴۰۰) آخرین آمار کرونا تا ۲۶ دی ۱۴۰۰ | شناسایی ۲۲۹۲ ابتلای جدید کرونا و فوت ۳۱ بیمار دیگر در کشور سرقت وحشیانه موبایل، همزمان از ۲ نفر در حومه تهران + فیلم جزئیات آزمون جدید آموزش و پرورش برای استخدام ۳۴۰۰۰ نفر اعلام شد (۲۶ دی ۱۴۰۰) لیست مراکز تزریق واکسن کرونا در مشهد + واکسن‌های موجود و ساعت کاری (۲۶دی‌ماه ۱۴۰۰) تأمین اجتماعی: بازنشستگی پیش از موعد به سرعت رو به افزایش است شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان بیمه شده‌ی زن جزئیاتی از فوت ۳ بیمار مبتلا به «اومیکرون» در کشور | افزایش چشمگیر مبتلایان در مشهد گزارش‌ها از شنیده شدن صدای مهیب انفجار در غرب کشور درباره مسجد قطب الدین حیدر در شهر تربت حیدریه | «حیدر»‌ی که حیدریه شد جزئیات تلخ از غرق شدن زن و شوهر مریوانی در آب‌های یونان + عکس نگاهی به نقش درخت ارس در اکوسیستم زیست محیطی شرق ایران شرکت هرمی در مشهد فروپاشید امیکرون آخرین گونه نگران کننده کرونا نیست!
خبر فوری

بهترین راه جلوگیری از ضعف استخوان‌ها چیست؟

  • کد خبر: ۹۳۶۶۲
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
بهترین راه جلوگیری از ضعف استخوان‌ها چیست؟
محققان می‌گویند: بهبود مصرف کلسیم و پروتئین با استفاده از غذا‌های لبنی، یک مداخله مناسب و آسان است که به خوبی خطر سقوط و شکستگی‌ها را که در افراد مسن ساکن در مراکز مراقبتی کاهش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج یک مطالعه بین المللی نشان می‌دهد که افزایش مصرف غذا‌های غنی از کلسیم و پروتئین مانند شیر، ماست و پنیر می‌تواند باعث کاهش سقوط و شکستگی در افراد مسنی شود که در مراکز مراقبتی سالمندان زندگی می‌کنند.

توجه به این رویکرد مهم مراقبتی و تغذیه‌ای می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای را به عنوان یک اقدام بهداشت عمومی به منظور پیشگیری از شکستگی به همراه داشته باشد.

افراد مسنی که در مراکز مراقبتی سکونت دارند، اغلب میزان کلسیم و پروتئین کمی در بدن خود دارند و همین موضوع می‌تواند منجر به ضعف استخوان‌ها و افزایش خطر سقوط و شکستگی در آن‌ها شود. بر این اساس تخمین زده می‌شود که حدود ۳۰ درصد از شکستگی‌های مفصل ران، مربوط به سالمندان ساکن در مراکز مراقبتی باشد.

امروز ما به خوبی می‌دانیم که غذا‌های غنی از کلسیم و پروتئین مانند شیر، ماست و پنیر به جلوگیری از شکننده شدن استخوان‌ها کمک می‌کنند، اما در این خصوص که آیا افزایش مصرف روزانه این غذاها، یک راه موثر و ایمن برای کاهش خطر شکستگی در افراد مسن است یا خیر، مطالعات اندکی انجام شده است.

محققانی از استرالیا، هلند و آمریکا در یک مطالعه پژوهشی، بررسی کردند که آیا دریافت روزانه مقادیر توصیه شده کلسیم (۱۳۰۰ میلی گرم) و پروتئین (۱ گرم/کیلوگرم وزن بدن) از منابع غذایی نظیر لبنیات، خطر سقوط و شکستگی را در افراد مسن کاهش می‌دهد یا خیر.

در این کارآزمایی بالینی دو ساله ۶۰ مرکز مراقبت سالمندان در استرالیا مورد مطالعه قرار گرفتند و ۷۱۹۵ نفر شامل با میانگین سن ۸۶ سال در آن مشارکت داشتند.

بررسی‌های فوق نشان داد که افزایش مصرف منابع غذایی مورد اشاره، باعث کاهش ۳۳ درصدی برای همه شکستگی‌ها می‌شود. بر این اساس، ۴۶ درصد کاهش در شکستگی لگن و ۱۱ درصد کاهش در سقوط سالمندان مشاهده شد. این کاهش در خطر نسبی شکستگی مشابه با مواردی بود که در آن‌ها با استفاده از دارو‌های قوی برای افزایش استحکام استخوان در افراد مبتلا به پوکی استخوان مشاهده شده بود.

بهبود مصرف کلسیم و پروتئین با استفاده از غذا‌های لبنی، یک مداخله مناسب و آسان است که به خوبی خطر سقوط و شکستگی‌ها را که در افراد مسن ساکن در مراکز مراقبتی کاهش می‌دهد.

این مداخله تغذیه ای، می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای به عنوان یک اقدام بهداشت عمومی برای پیشگیری از شکستگی در سالمندان حاضر در بقیه بخش‌های جامعه نیز داشته باشد.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}