۸ هزار ساعت پرواز با جنگنده، «پورعلی» را از مفاخر مشهد کرد نشان مشهدالرضا(ع) می‌تواند به نمادی بین‌المللی برای شیعیان تبدیل شود هر حرکتی در شهر امام رضا(ع) انجام شود نشانی از امام رضاست خدمت من، خدمت به امام رضا(ع) است صابری فر: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) می‌تواند به الگویی ملی تبدیل شود مادرشاهیان: کسب دیپلم افتخار مشهد الرضا(ع) مسئولیتی بزرگ برای خدمت بیشتر به زائران بر دوشم نهاد نشان مشهد الرضا(ع)؛ هویت‌بخش خدمت رسانی در شهر مشهد است مهم‌ترین هدف رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، الگویابی و الگوسازی است عودت ۱۶۰ میلیارد ریال به شاکیان بابت گران‌فروشی در مشهد از ابتدای سال جاری تاکنون (۱۱ دی ۱۴۰۳) وقتی رفاقت، پیکان نارنجی را به فردوسی رساند جریمه بیش از ۱۷ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در مشهد تاکنون (۱۱ دی ۱۴۰۳) ناگفته‌هایی از مزرعه قدیمی «حلوائی» که امروزه بخشی از شهر مشهد است | روستای قنات‌های خشک شده رویداد نشان مشهدالرضا (ع)، نیازمند خلاقیت بیشتر است فرازوفرود‌های ساخت‌وساز، در صدر مشکلات مردمی منطقه ۳ مشهد لزوم اجرای کامل قانون عوارض آلایندگی برای حفظ محیط زیست شهری مشهد ۱۱۰ پیوند کلیه از ابتدای سال ۱۴۰۳ در مشهد انجام شده است مشهد، ایستاده در غبار | ثبت یک روز آلوده دیگر (۱۱ دی ۱۴۰۳) نشان مشهدالرضا (ع) حرکتی جهت الگوسازی برای نسل جدید نشان «مشهد الرضا(ع)»؛ معرف جایگاه مشهد بعنوان پایتخت معنوی ایران دکتر علم‌الهدی در مراسم نشان مشهدالرضا(ع): تربیت سیاسی در جمهوری اسلامی از گهواره شروع می‌شود| شهید رئیسی خود را گزینه بدیل قدرت نمی دانست + فیلم اهدای نشان ویژه مشهدالرضا(ع) به رئیس جمهور شهید | دکتر علم الهدی دیپلم افتخار گرفت + فیلم
سرخط خبرها

آسفالت ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهری مشهد در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۹۵۶۲۰
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
آسفالت ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهری مشهد در سال ۱۴۰۰
در سال ۱۴۰۰ نیز با وجود سه‌برابرشدن قیمت آسفالت، عملیات اجرای آسفالت در معابر خاکی و لکه گیری آسفالت در بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد اجرا شده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ چندین سال است که فرایند آسفالت معابر خاکی، لکه گیری معابر آسیب دیده و اجرای روکش آسفالت در دیگر معابر شهر مشهد درحال انجام است و گاهی از این اقدام به عنوان نهضت آسفالت در مشهد یاد می‌شود، به طوری که در کمتر از ۱۰ سال نیمی از معابر شهر مشهد دوباره آسفالت شده اند و در سال ۱۴۰۰ نیز با وجود سه‌برابرشدن قیمت آسفالت، عملیات اجرای آسفالت در معابر خاکی و لکه گیری آسفالت در بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد اجرا شده است و این روند تا خرداد ۱۴۰۱ همچنان ادامه دارد.

دراین زمینه مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه برنامه ریزی ما برای اجرای عملیات آسفالت در امسال، اجرای آسفالت بین یک میلیون و ۴۰۰ هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد بوده است، اظهار کرد: در شهر برخی معابر خاکی به آسفا لت نیاز دارند. همچنین، سطوح آسفالتی که آسیب دیده اند، لکه گیری شده و معابری هم که آسفالتشان به حد نامناسبی رسیده است، روکش آسفالت می‌شوند.

بهنام خیاط افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی آسفالت را برپایه قیمت قیر برای هر تن بین ۳ تا ۴ میلیون تومان بسته بودیم، اما قیمت قیر امسال به ۱۲ میلیون تومان هم رسید. ازاین رو، اولویت ما در آسفالت ریزی به آسفالت معابر خاکی که عملیات زیرساختی در آن انجام شده است و همچنین لکه گیری معابر ضروری معطوف شد.

وی ادامه داد: در این راستا تا امروز ۹۳۰ هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت یا لکه گیری شده است، اما این روند همچنان ادامه دارد. زیرا برنامه آسفالت سالانه شهرداری مشهد از خرداد هر سال آغاز می‌شود.

خیاط درباره برنامه ریزی مدیریت شهری برای اجرای عملیات آسفالت در سال آینده نیز گفت: باتوجه به اینکه سیاست شورای ششم شهر و شهردار مشهد این است که همه مناطق شهری از خدمات یکسان بهره‌مند شوند و رویکرد هم بر مناطق حاشیه شهر است، بی‌شک اعتبارات مربوط به اجرای عملیات آسفالت در این مناطق و دیگر مناطق شهری دیده خواهد شد.

ازاین رو، برنامه آسفالت هر منطقه تا ابتدای فروردین سال آینده نهایی می‌شود، اما پیش بینی ما این است که در سال ۱۴۰۱ نیز دست کم مانند امسال برای اجرای عملیات آسفالت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی به آسفالت معابر شهر مشهد اختصاص یافته بود، تصریح کرد: در شهر مشهد ۴۳ میلیون مترمربع معبر وجود دارد که در کمتر از ۱۰ سال، مدیریت شهری توانسته است ۲۳ میلیون مترمربع از مجموع این معابر را نوسازی و روکش آسفالت کند؛ به عبارتی در این مدت حدود نیمی از شهر مشهد آسفالت نو شده است.

مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد کیفیت آسفالت استفاده شده در شهر مشهد را خوب ارزیابی کرد و گفت: به عنوان نمونه، میدان فردوسی مشهد ۱۰ سال پیش روکش آسفالت شد و باتوجه به اینکه در این میدان حفاری نداشته ایم، کیفیت آسفالت همچنان مطلوب است.

عمر آسفالت استفاده شده در شهر مشهد در صورتی که با اجرای عملیات  حفاری خراب نشود، ممکن است بین ۱۵ تا ۲۰ سال باشد.

وی افزود: اگر ما میانگین عمر مفید آسفالت را در شهر مشهد ۱۵ سال بدانیم، ایدئال‌مان این است که هر سال ۳ میلیون مترمربع از معابر شهر مشهد را دوباره روکش کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->