بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

خدمت رسانی‌تخصصی شهرداری مشهد به سیل‌زد‌گان کنارک

  • کد خبر: ۹۵۶۲۷
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
خدمت رسانی‌تخصصی شهرداری مشهد به سیل‌زد‌گان کنارک
گروه اعزامی شهرداری مشهد به منطقه سیل زده کنارک در جنوب استان سیستان وبلوچستان پس از ۱۱ روز فعالیت بی وقفه، دیروز به مشهدمقدس بازگشتند.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ پس از ۱۱ روز فعالیت بی وقفه گروه اعزامی شهرداری مشهد به منطقه سیل زده کنارک در جنوب استان سیستان وبلوچستان و رفع بحران‌های ناشی از بروز سیل در این شهرستان، این گروه حرفه‌ای متشکل از گروه‌های آتش نشانی، سازمان مدیریت پسماند و تیم ستادی، دیروز به مشهدمقدس بازگشتند تا فعالیتشان را در بدنه عملیاتی شهرداری مشهد از سر بگیرند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در حاشیه مراسم استقبال از گروه اعزامی شهرداری مشهد به کنارک، با اشاره به اینکه پس از وقوع سیل به این گروه به دستور شهردار مشهد گروه امدادی برای کمک به سیل زدگان استان سیستان وبلوچستان راهی این شهرستان شدند، به خبرنگار ما گفت: با توجه به حضور نیرو‌های کارآزموده و حرفه‌ای در گروه اعزامی شهرداری مشهد، پیش از اعزام نیرو‌ها نیازسنجی مناسب انجام و انواع پمپ‌های استاندارد برای تخلیه آب موجود در منازل تهیه شد؛ موضوعی که به افزایش عملکرد مناسب نیرو‌های اعزامی شهرداری مشهد در منطقه سیل زده انجامید.

مهدی یعقوبی با بیان اینکه این نیرو‌ها فراتر از عملکرد حرفه‌ای و سازمانی در شهر کنارک فعالیت کردند و بسیجی وار اقدامات امدادرسانی را پیش بردند، افزود: بازتاب فعالیت نیرو‌های اعزامی شهرداری مشهد زیاد بود. علاوه بر پیام‌های محبت آمیز و فراوان مردم و مسئولان این مناطق سیل زده، بسیاری از مدیران عالی رتبه کشور به دلیل پیشگام بودن شهرداری مشهد در اعزام نیروی امدادی به منطقه کنارک، از خدمات شبانه روزی همکاران ما در این منطقه قدردانی کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از چند روز از فعالیت گروه اعزامی شهرداری، با پیوستن نیرو‌های دیگر کلان شهر‌ها اقدامات تخلیه آب از منازل مردم با سرعت بیشتری پیگیری شد و با کمک دیگرنیرو‌ها بحران در کنارک برطرف شد، اما کارایی و فعالیت حرفه‌ای گروه اعزامی شهرداری باعث خرسندی است. این نیرو‌ها امروز به مشهدمقدس بازگشتند و دوباره وارد بدنه عملیاتی سازمان آتش نشانی و مدیریت پسماند شهرداری مشهد شدند.

مشهد توانمندی و استعداد زیادی برای کمک رسانی در بحران‌ها دارد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز با اشاره به آمادگی گروه امدادی شهر مشهد دربرابر وقوع سیل و دیگر حوادث طبیعی، گفت: کلان شهر مشهد توانمندی و استعداد زیادی برای کمک رسانی در بحران‌های مختلف دارد و این آمادگی در ما وجود دارد که در بحران‌های احتمالی در استان یا استان‌های همسایه بتوانیم با همه توان برای حل مشکلات مردم امدادرسانی مناسب داشته باشم.

مسعود ظهوریان با تأکید بر اعزام نیرو‌های حرفه‌ای و ماشین آلات و تجهیزات مناسب برای امدادرسانی به این منطقه سیل زده، ادامه داد: ساختار سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد به صورت شبکه‌ای است و اعزام نیرو‌ها برای کمک به منطقه درگیر سیل خللی در فعالیت‌های روزانه این سازمان ایجاد نمی‌کند؛ همان طور که در حادثه دوغارون نیز ۱۱ دستگاه ماشین و ۴۰ نفر نیرو برای امدادرسانی به این منطقه اعزام شد.

در کنارک اوضاع بحرانی را پشت سرگذاشتیم

مسئول گروه اعزامی شهرداری مشهد به کنارک نیز با اشاره به جزئیات تجهیزات و نیرو‌های اعزامی به این شهر، گفت: ۱۱ دی گروه اعزامی شهرداری مشهد به مناطق سیل زده شهرستان کنارک عازم شد.

این گروه شامل ۱۱ آتش نشان، ۴ نفر از سازمان مدیریت پسماند و ۲ نفر از نیرو‌های ستادی شهرداری مشهد برای هماهنگی، همراه با ۸ دستگاه پمپ پرتابل روبین، ۲ دستگاه واریسکو «خودمکش» ۶۵۰۰ لیتری و ۲ دستگاه تانکر کف کش در ۱۳ دی به شهرستان کنارک رسید.

علی محمد کاظمی افزود: در زمان ورود گروه به کنارک، با حجم بارش ۳۹۰ میلی متری روبه رو شدیم و اوضاع بحرانی را پشت سر گذاشتیم. وضعیت این شهرستان بحرانی بود و حدود ۹۰ خانه و معابر اصلی و فرعی این شهر زیر آب بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در ابتدای ورود به این منطقه چندین نقطه حساس و مهم را شناسایی کردیم و با اجرای چندراهکار شامل حفر کانال، جداسازی و شکاف جاده کمربندی در کنار حمایتی که شد، اقدامات به ثمر نشست و کمر آب را شکستیم. مردم شهرستان کنارک به ما بسیار لطف داشتند و قدردان فعالیت‌های گروه اعزامی شهرداری مشهد به این شهرستان بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->