اولین برف پاییزی در راه خراسان رضوی | پیش‌بینی کاهش محسوس دمای هوا (۹ آبان ۱۴۰۴) حریق فروشگاه محصولات فرهنگی در بلوار مدرس مشهد مهار شد + عکس و فیلم (۹ آبان ۱۴۰۴) صندلی مدیریت بحران، روی گسل کاش ویروس‌ها، راه خانه‌مان را گم کرده بودند تصادف زنجیره‌ای با ۲۰ مصدوم در پارک ملی گلستان + فیلم و عکس (۸ آبان ۱۴۰۴) اختصاص ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه تجهیز مدارس عشایری در سال جدید | فعالیت ۲۰۰ مدرسه تک‌دانش‌آموز در کشور  دانش‌آموزان عشایر اولویت آموزش و پرورش در کشور هستند رویدادی رنگارنگ با دختران | برگزاری اختتامیه اردوی عشایری دانش‌آموزان دختر ایران در مشهد + فیلم افزایش نیروی انسانی، اصلاح قانون حمل سلاح و افزایش تجهیزات و امکانات محیط‌بانان، در دستورکار سازمان حفاظت محیط زیست مستندمسابقه تلویزیونی، شکل جدید آموزش درس آمادگی دفاعی | عضویت ۳۷۰ هزار نفر در بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی: خدمات درمانی به بیماران غیربومی در مشهد بدون بودجه‌ مشخص انجام می‌شود تجلیل از محیط‌بانان کشور در مشهد | تأکید بر لزوم حمایت و تجهیز نیرو‌های حفاظتی ۱۲۰ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه سلامت هستند | الزام پرداخت حق بیمه برای تمدید اقامت اتباع خارجی هشدار عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره رانت و فساد در زنجیره دارو و تجهیزات پزشکی از ۵۵۰۰ تأییدیه کیفی آسانسور تا ۶۲۶۸ بازرسی از تجهیزات تفریحی در خراسان رضوی | بازرسی و کنترل کیفیت استاندارد شبانه‌روز ادامه دارد اضافه‌شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس تا پایان سال ۱۴۰۴ برای زنان از ۴۰ سالگی به بعد چه ورزش‌هایی مناسب است؟ استفاده زیاد از موبایل، کودکان را در معرض ابتلا به اوتیسم قرار می‌دهد این رژیم غذایی التهاب لثه‌ها را کاهش می‌دهد و سلامت دهان را بهبود می‌بخشد ارتباط پای سرد با دیابت و تیروئید | روش‌هایی برای بهبود سردی پا‌ها پژوهش‌های جدید: مصرف لبنیات پرچرب در جوانی سلامت قلب را افزایش می‌دهد چطور تعادل بدن را در هر سنی حفظ کنیم؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) | مشهد از فردا سرد می‌شود وزیر بهداشت در پاسخ به شهرآرانیوز: بودجه ویژه برای خدمات بیمه‌ای بیماران و زائران مشهد اختصاص می‌یابد + فیلم سن ابتلا به سکته مغزی در ایران حدود ۱۰ سال پایین‌تر از میانگین جهانی است احتمال وقوع سیلاب در شمال کشور | امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند گیاهان دارویی، قاتل چربی خون بالا شرکت آموزشی پایا تدبیر امید رادمان بیش از دو میلیون نفر-ساعت آموزش برگزار کرد ناکارآمدی در ساختار هزینه‌ها و ضرورت تجمیع منابع بیمه‌ای
سرخط خبرها

برگشت لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس و چند سوال درباره ابهامات آن

  • کد خبر: ۹۶۴۶۴
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
برگشت لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس و چند سوال درباره ابهامات آن
معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عودت لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی شورای نگهبان برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات به مجلس شورای اسلامی، انتقاداتی به عملکرد مراجع ذی‌ربط در جریان تصویب این لایحه وارد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محی‌الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه "یکی از شگفتی‌های برخی تصمیم‌گیران و مسئولان، اندیشیدن پس از اقدام و عمل است " اظهار کرد: برخی ابتدا دست به انجام کاری می‌زنند و سپس فکر می‌کنند که چه گفته‌اند، چه کرده‌اند و تبعات یا مزایای تصمیم‌شان چه بوده است.

وی با اشاره به اینکه "در ماه‌های اخیر خبر بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس، گوش فلک را کر کرده بود"، به تلاش‌های برخی تشکل‌های سیاسی برای گل آلود کردن این آب که بعضا منجر به اعتراضات و تجمع‌هایی در کف خیابان شد نیز اشاره کرد و گفت: شماری از نمایندگان مجلس نیز برای محبوب شدن خود در میان معلمان، چنان ایده‌پردازی و طراحی می‌کردند که گویا کار تمام شده است و آنها مبتکر این کار بوده‌اند و گاهی نیز با پیگیر اصلی در کمیسیون شاخ به شاخ می‌شدند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نامزدهای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش نیز از قطعی شدن رتبه بندی سخن می‌گفتند و میراث دار وعده دادن درباره رتبه‌بندی معلمان از وزرای پیشین شده بودند که در سال‌های گذشته هرگز محقق نشده بود. دولت نیز سوی دیگر ماجرا بود که تلاش کرد تا هم جو مطالبات را آرام کند و با فرصت گرفتن وضعیت، بودجه‌ی خود را سامان دهد و با تأخیر انداختن تصویب قانون، سال ۱۴۰۰ را بگذارند.

محمدیان با بیان اینکه اخیرا شورای نگهبان در یک بخش بر این قانون مصوب، چند اشکال و ابهام وارد کرده و در بخش دیگر چند ایراد گرفته که مغایر قانون اساسی است و در نهایت ضمن عودت قانون به مجلس، خواستار اصلاح و رفع ابهام از مصوبه برای اظهار نظر شورا شده است گفت: در اینجا سوالی مطرح می شود مبنی بر اینکه آیا دولت و مجلس با عرف و شرایط لایحه نویسی و تصویب قانون آشنایی ندارند که در یک لایحه دو صفحه‌ای، دو صفحه مغایر قانون اساسی و جملات مبهم نوشته و تصویب کرده‌اند؟

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش چه نقشی در تدوین و تصویب این قانون ایفا کردند؟ این همه یال و کوپال و بودجه و اعتبارات و نیروی انسانی و تجهیزات و ادعای علمی این مراکز برای مردم چه فایده‌ای دارد؟ اعتباراتی که از بودجه عمومی و مالیات اخذ شده از مردم صرف این مراکز علمی و پژوهشی می‌شود چه سودمندی داشته است که مجلس و دولت چنین قانونی را نوشته و تصویب کرده‌اند که در آینده هزینه بالاتری از آنچه برخی گمان می‌کنند بر کشور تحمیل می‌کند.

رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت همچنین با طرح این سوال که «چه کسی یا کسانی تلاش کردند توپ را از زمین خود به زمین دیگری بفرستند و نهایتاً در خاک شورای نگهبان بنشانند و بعد مدعی شوند که شورای نگهبان  با لایحه رتبه بندی مخالفت کرد؟ » گفت: آیا برای رها شدن یقه مسئولیت خود، باید شورای نگهبان را نشانه‌ این خطای استراتژیک کرد؟ برای شورای نگهبان به اندازه‌ی کافی جاهای دیگر هزینه تراشی کرده‌اند، مجلس چرا؟

محمدیان از عدم حضور دبیر شورای نگهبان در جلسات مجلس با توجه به مفاد اصل ۹۷ قانون اساسی و همچنین آنچه " فضاسازی‌ها و حساسیت موضوع" خواند نیز گلایه کرد و گفت: بله، شاید در جواب بگویند تکلیف شورای نگهبان تذکر دادن در حین مذاکرات نیست، اما این حضور باعث می‌شود به جای ۲۰ روز صرف وقت جهت اعمال نظر و باقی ماندن ابهامات، از همان روز اول مانند لوایح دوفوریتی تذکر بدهند.

وی با بیان اینکه اگر مجلس مدعی کارشناسی در کار خود است و مطمئن است که آنچه تصویب کرده صلاح معلمان بوده است برای نهایی کردن، تصمیم خود را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کند گفت: اما اگر اینها بازی برای فرصت گرفتن و خسته کردن باشد، مرتکبین آن بدانند که اولا آتش این رفتار نسنجیده، دامن خود آنان را می‌گیرد و ثانیا دود این قبیل اقدامات به چشم مردم  می‌رود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->