تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همه چیز درباره افزایش «مرخصی زایمان» مادران دارای فرزند دو قلو از ۹ ماه به یکسال

  • کد خبر: ۹۹۶۳۳
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
همه چیز درباره افزایش «مرخصی زایمان» مادران دارای فرزند دو قلو از ۹ ماه به یکسال
از زمان لازم الاجرا شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مدت مرخصی زایمان مادران دارای فرزند دو قلو شاغل در بخش‌های دولتی و غیردولتی از ۹ ماه به یک سال افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مطابق با بند «الف» ماده (۱۷) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مصوب ۲۴‏/۷‏/۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، باید مدت مرخصی زایمان با پرداخت تمام حقوق و فوق ­العاده ‌های مرتبط به ۹ ماه تمام افزایش یابد.

همچنین مطابق با ماده قانونی یاد شده، در صورت درخواست مادر تا ۲ماه از این مرخصی در ماه‌های پایانی بارداری قابل استفاده و مرخصی مزبور برای تولد دو قلو و بیشتر، ۱۲ ماه است.

از سوی دیگر در مواردی که مرخصی زایمان موجب اخلال در کار بخش خصوصی شود نیز پس از تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هزینه تحمیل شده توسط دولت جبران خواهد شد.

این درحالی است که پیش از این (از خرداد ماه سال جاری که در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران، افزایش مرخصی زایمان از شش به ۹ ماه محقق شد) مدت مرخصی زایمان برای تمامی بیمه‌شدگانِ مشمول، یکسان و این مرخصی برای زایمان‌های یک قلو و دو قلو ۹ ماه و برای وضع حمل‌های سه قلو و بیشتر، یک‌سال بود.

اما از این پس و از زمان لازم الاجرا شدن قانون مذکور، زنان شاغل که در مرخصی زایمان دوقلو و بیشتر به سر می‌برند و سن فرزندان آنها کمتر از یکسال است نیز از مرخصی ۱۲ ماه با پرداخت تمام حقوق و فوق‌العاده‌های مرتبط بهره‌مند خواهند شد و با درخواست مادر تا دو ماه این مرخصی در ماه‌های پایانی بارداری قابل استفاده است.

بخشنامه اجرای ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۲۴ بهمن سال جاری از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران ابلاغ شده و تاریخ اجرای این بخشنامه از زمان لازم الاجرا شدن قانون مورد اشاره (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ) تعیین می‌شود.

همه چیز درباره افزایش «مرخصی زایمان» مادران دارای فرزند دو قلو از ۹ ماه به یکسال

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->