ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود
سرخط خبرها

پیشنهاد طرح ازدواج اجباری تا ۲۸ سالگی به مجلس و دولت ارائه شد!

  • کد خبر: ۲۹۴۵۰
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
  • ۱۱۳۳
پیشنهاد طرح ازدواج اجباری تا ۲۸ سالگی به مجلس و دولت ارائه شد!
روز گذشته حجت‌الاسلام محمد ادریسی، سردبیر نشریه سراج، پیشنهادی درباره ازدواج اجباری جوانان به مجلس ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام محمد ادریسی، سردبیر نشریه سراج، در یادداشتی با عنوان «پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» این‌گونه آورده است:


بیشتر بخوانید: بهمن خاوری: قبل از رومینا دختر دیگری را فراری داده بودم/ پدرم نیز مادرم را فراری داده بود! +عکس


ازدواج یک راه‌حل در متن مقاله مذهب است. دو روز مهم و نفس‌گیر وجود دارد: یک، روزی که ازدواج می کنیم و دو، روزی که دلیل ازدواج خود را درک می‌کنیم. هر کس به دلیلی ازدواج می‌کند، یکی برای آرامش، دیگری برای نیاز جسمی، شخصی دیگر برای توالد و تناسل یا تکامل و اکمال نصف دین و لباسی نو به تن کردن یا حضانت و پرورش و امتحان و فردی دیگر برای تجربه جدید و عشق و ماجراجویی یا به هر دلیل درست یا غلط دیگر تن به ازدواج می‌دهد.


بیشتر بخوانید: اولین گفت‌وگو با پدر رومینا اشرفی: دخترم را دوست داشتم، عصبی شدم+عکس


با روح‌های خواب آلود به واقعیات نگاه نکنیم که فعلاً تنها راه علاج و جلوگیری از انحراف جوانان، ازدواج است؛ مابقی راه‌های پیشنهادی شما اعم از فرهنگ‌سازی، فکر نکردن به جنس مخالف، کم‌خوری و ورزش و… حکم مُسکّن برای درد را دارد.


بیشتر بخوانید: قتل دو کودک کرمانی به دست مادرشان


چهار گروه هستند که در ازدواج‌های اجباری و اختیاری نقش مهمی دارند:

اول: خانواده‌ها و نزدیکان ؛
دوم: مسلمانان و هم‌دینان ؛
سوم: دولت‌ها و دولتمردان ؛
چهارم: دختران و پسران .

نخستین گروه یعنی نزدیکان و خانواده در مسئله ازدواج دو وظیفه دارند: یک، ترغیب، دو، تسهیل و اگر در فرد چهارشرط :قدرت عقلی و جسمی و کفویت و وضعیت مالی را مهیا دید به سمت تشکیل خانواده جدید، فرزندان خود را حرکت بدهند و مقدمات آن را هر آنچه هست فراهم کنند تا اینکه قبول مسئولیت کنند که اگر با بهترین احتمالات ممکن ازدواج موفقی حاصل شد دختر و پسر جدیدی بدست می آوردند پس بنابراین سزاوار است همانگونه که برای رفع مشکلات تحصیل فرزندان تلاش می کردند برای رفع مشکلات تزویج فرزندان خود هم تلاش کنند.


 بیشتر بخوانید: مهمترین اخبار روز را در تلگرام خود دریافت کنید ( اینجا کلیک کنید)


گروه دوم که هم‌دینان و مسلمان هستند، اگر می خواهند که خانه ها و خیابانها بیشتر از این از مجردهای شورانگیز پر نشود باید نگاه به جمال و مال و نگاه به طبقه بالا تر و ما فوق را کنار بگذارند و به پایین ترها و مادون خود نگاه کنند و از چشم و هم چشمی ها در دور همی ها دوری کند و گرنه برفرض تشکیل زندگی دونفره جز اینکه به طلاق ها اضافه کنند کاری از پیش نمی برند و دود کارهایشان و عدم قدم و اقدام مثبتشان در چشم خودشان است که اسلام از بعضی مسلمان بیشتر ضربه خورده است تا از دشمنان اسلام و این خنده دار نیست یک واقعیت تلخ است پس بنابراین مسلمانان و هم دین ها به چند نکته توجه داشته باشند که:

اولاً: تفقد احوال و مساعدت در حد استطاعت ضروری است.
ثانیاً:آنها که اشک بر چشم ها را جاری کردند به راحتی می توانند لبخند بر لبان را هم جاری کنند.
ثالثاً: حوادث و اتفاقات را آن طور بینند که واقعاً هست نه آنچه که خودشان می خواهند باشد.


بیشتر بخوانید: مهلا، مادر بنیامین، قربانی هک اینستاگرام و اخاذی/مادر کودک‌آزار هنوز بازداشت است


قانون دوازده گانه ازدواج برای تسریع و شتاب ازدواج

گروه سوم که دولتمردان و دولت ها می باشند لازم است که «قانون تسریع و شتاب ازدواج »را حمایت یا اصلاح و تدوین و تصویب و اجرا کنند که این بهترین خدمت به جامعه و افراد و خود آنها است و حفظ امنیت ازدواج ها را نیز بعدها در نظر داشته باشند که برای توسعه اقتصادی که هدف دولت ها و حکومت ها است، ازدواج یک اصل اساسی و ضروری است .چون باب های رزق بیشتری برای افراد جامعه به واسطه ازدواج گشود می شود و این حلقه های ازدواج در فراق انگشتان جوانان است که روز به روز به دلیل کم کاری ها گران تر و دست نیافتنی می شوند پس بنابراین یکی از مهم ترین زمینه های رشد و بهبود وضعیت اقتصادی ازدواج است و در اینجا قانون های برای شتاب و تسریع ازدواج پیشنهاد می شود واین قانون دوازده گانه ازدواج عبارتند از:

قانون اول: ابتدای دوره ازدواج اختیاری ۱۷ سال و انتهای آن ۲۸ است و اگر کسی ازدواج نکرد باید ازدواج اجباری داشته باشد.

قانون دوم: اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب و کار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می شود و به آن‌ها که می خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می شود.

قانون سوم: اگر فرد در این دوره سنی ازدواج نکرد اگر بیمار بود، معالجه او مجانی است و اگر بیماری بدون علاج داشت از ازدواج او امتناع شود و اگر بیماری او معالجه شد و ازدواج نکرد باید تمام هزینه های ازدواج یک زوج را پرداخت کند.

قانون چهارم: اگر پس از دوره ازدواج اختیاری فرد ازدواج نکرد از او در مناصب مدریتی و تدریس و عضویت در هیئت علمی و کارهای کلیدی هرگز استفاده نمی شود.

قانون پنجم: اگر صاحبان مشاغل و کسب و کار به تعداد تعیین شده از جوانان که در دوره ازداوج اختیاری هستند چه دختر باشد و چه پسر وام خودکفایی و ازدواج بدهند از دو تا سه سال معاف از هرگونه مالیات و عوارض می شوند.


بیشتر بخوانید: فاضل میبدی: وای به حال مجلسی که می‌گوید ازدواج اجباری شود


قانون ششم: کسی که سن او بالایی چهل سال است و فرزندی ندارد اگر به لحاظ جسمی و مالی، شرایط اش را داشته باشد موظف است که باتوجه به توانایی‌های او از یک تا چهار یتیم از کودکان کار یا شیرخوارگاه یا یتیم‌خانه‌های کشور فرزند تقبل کند.

قانون هفتم: هرکس در این دوره ازدواج کرد و برادر بزرگ‌تری ندارد که به والدینش خدمت کند استخدام رسمی ادارات دولتی می شود و همچنین یک دختر اگر برادر بزرگ تر ندارد که از والدینش مراقبت کند شوهر او معاف از مالیات و سربازی تا زمان پایان حیات والدین است.

قانون هشتم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری ازدواج کرد اگر فقیر بود به او در نزدیک ترین محل سکونت والدین در شهر خود زمینی یا منزل مسکونی یا مغازه ای برای کسب و کار که قابل برگشت باشد از طرف دولت ها و حکومت داده می شود.

قانون نهم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری و قبل از ۲۸ سالگی ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد از سربازی معاف می شود و یارانه بیشتری از دولت ها دریافت می کند.

قانون دهم: کسی که بدون ازدواج به سفرهای خارجی غیر زیارتی و علمی می رود عوارض خروج بیشتری باید بدهد واگر بدون عذر معقول همسر خود را با خود نبرد یا در خارج ازدواج کند نصف دارایی های او برای همسر اول و فرزندان است.

قانون یازدهم: دانشجویان و طلاب تنها به دلیل تحصیل علم در داخل یا خارج از کشور تنها دو سال می توانند تاخیر در ازدواج داشته باشند.

قانون دوازدهم: گواهی گذراندن حداقل دو دوره رایگان «حقوق متقابل و مترابط زن و شوهر» و «روش تعامل و آموزش تربیت فرزندان» قبل از ازدواج اختیاری یا ازدواج اجباری باید توسط دختر و پسر ارائه گردد تا پنج درصد به وام ازدواج آنها اضافه شود.

و اما گروه چهارم که دختران و پسران متفاوت و مرموز که از آنها خواندیم و شنیدیم و بسیار هم دیده ایم که نزدیک ازدواج و حتی قبل آن که می شود بدون قصد دوست داشتن پسرها بیشتر به دختران دروغ می گویند و دخترها بهتر به پسران دروغ می گویند پس یکی در کمیت ها و دیگری در کیفیت ها اول است یا اینکه دختر می خواهد ازدواج کند اما پسر نمی خواهد و او مشغول شارلاتان بازی است و یا بالعکس.

دختر و پسر می خواهند ازدواج کنند اما پدر و مادر نمی پسندند و عیبجویی می کنند و هزار بهانه کوچک و بزرگ می آوردند و یا اینکه هم دختران و پسران و پدران و مادران و نزدیکان و مسلمانان و هم دینان می خواهند که وصلت ها و ازدواج ها صورت بگیرد اما دولت ها و دولتمردان نمی خواهند یا نمی گذارند.

همه نفس ها را به امید هم فرو می بریم ، فرشته نجات هم نمی شویم و کی نوبت حرکت ما می شود خدا می داند، هم را می شناسیم که اهل کارستانیم اما مقصر تراش ایم و تقصیر ها را به گردن هم می اندازیم و در آخر با بی انصافی می گوییم بخت و اقبال و قسمت نیست و نبود و نشد و این یک درد کوچک نیست، داستان نیست، واقعیت است وشاید هم یک عادت که عادی شده است!

 

منبع: شفقنا


بیشتر بخوانید:

 

اسامی متهمان اقتصادی که از کشور فرار کرده‌اند+لیست

 

اکبر طبری کیست؟ دادگاه طبری و پرده‌برداری از فعالیت‌های او

 

نظر متفاوت سه فقیه درباره مجازات پدر رومینا/حبس کافی است!

 

فروش کد ملی برای ثبت‌نام خودرو از ۳ تا ۵ میلیون!

 

افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی منتظر تصویب هیئت وزیران! /اعمال تغییرات پایه دستمزد کارگران از اول تیر

 

آخرین اخبار روز را در این صفحه اینستاگرام دنبال كنيد(کلیک کنید)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۳۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
27
354
با چ عقلی توی این اوضاع مملکت همچین طرحی میدین ارهه؟؟؟ بچه های خودتو پول مفت میگیرن عشق حال میکنن با پولای ما
ولمان کن نمیخوام ازدواج کنم
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
یک مشت احمق ناقص العقل هستن که گوه زدن به دین و مملکت
دیگه همین مونده قانون بزارن چه موقع باید برای بچه دار شدن حتما اقدام کنی اگر زنت حامله نشه اعدام بشی احمقا
تو که نوشتی همه نظرات گذاشته نمیشه غلط می کنی وقتی جرات نداری همچین چیزی رو نشر می کنی
محمد
Russian Federation
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
▪️‏این طرح ازدواج اجباری رو یه آدم نادان و گمنام واسه‌ خودش نوشته، نه مقام و مسئولی.
جالب اینه که دو سال پیش بدون اسم نویسنده توی سایت پارسینه منتشر شده و هیچکس ندیده بود، حالا مجلس جدید اومده یهو با تیتر بی‌ربط «پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» بازنشر می‌شه!

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
تورو خدا ازدواج کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
من خودم ازدواج کردم مثل خر تو گل کیر کردم تو پیش خونه کرایه خرجی موندیم کی به دادما میرسه
آیمیک
Netherlands
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
37
310
واقعا خااااک بر سر همچین کشوری....
ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
27
331
مزخرفترین طرح بشریت میباشدامیدوارم توآتیش جهنم بخاطرطرح های اجباریتون بسوزیدکه مدام باعث استرس جوانان میباشیدوهیچ حرکتی درجهت آرامش جوانان نمیکنیدمن ازحق خودم دراین دنیاازشمانمیگذرم واگرحق الناس رامیشناسیدهمین است،آرامش روشماازمردم وجوانان گرفتیدنه ازدواج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
آرامش جوانان در گرو پارتی و کنسرت و آزادی روابط نامشروع لابد!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
22
288
واقعا که شعور قانون نوشتن هم ندارید آخر چیکار کردید برای این جوانان که میخواید مجبورش کنید ازدواج کنند شما شرایط اقتصادی و اجتماعی و آموزشی فراهم‌کنید نیاز به این کارها نیست خاک براتون وقوانیین که میگید یکم شعور و فهم خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
فقط قانون ١ رو خوندی
ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
19
211
ازداج اجباری شاید یکی نخواد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
یک چهارم درآمد
س-ع-ا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
24
259
مسخره ترین زطرح که فقط از مغز یک بیمار روانی تراوش می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
دقیقا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
نظرات حاوی توهین پخش نمی شوند!
ناشناس
Finland
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
55
112
دقیقا درست است د ختر و پسر می خواهند ازدواج کنند اما پدر و مادر نمی پسندند و عیبجویی می کنند و هزار بهانه کوچک و بزرگ می آوردند، همه جای دنیا فقر است و آدم‌ها زندگی مشترک با کم شروع می کنند. فقط تو ایران است که اجازه ازدواج جوان‌ها دست اولیاست نتیجه اش هم شده چشم و هم چشمی درخواست مهریه عروسی و جهزیه های آنچنانی است. با این قوانین موانع ازدواج ۱۳ میلیون مجرد به گروگان گرفته شده اند.
یک عده کم هم که به دنبال فرار از ازدواج اجباری می روند به سرنوشت رومینا دچار می شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
با ازدواج سفید موافقید؟ نه قید و بندی نه رابطه پایداری.
از همونا که ختم به خیانت می شه!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
یووووووه
بیخیال بابا
تا وقتی دین رو چسبوندن به سیاست همین آشه و همین کاسه
کیانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
29
163
زااااارت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
19
146
اول فکر کن بعد حرف بزن
نرجس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
35
126
کاش اسم اجبار برداشته می شد طرحی که دیدم گزینه های خوبی برای تشویق به ازدواج داشت! کاش به جای کلمه ی اجبار تشویق جایگزین می شد.
Amir
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
کجای این طرح خوبه مشخصه دولت بودجه کم اورده میخواد از این طریق از مردم بگیره حالا اسمش عوض شه ماهیتش که عوض نمیشه به قول معروف خر همون خره پالونش عوض شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
کی گفته اسمش رو اینا اجباری گذاشتن؟ این اجباری بودن تفسیر شهر آرا میتونه باشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
خیلی ببخشیدا دقیقا میشه بگی کجاش تشویق بود کدوم پسری شاغله یا اون که شاغله با دومیلیون برای خودش لباس بخره یادختره پوله بشه خرج کرایه سرکار رفتنش بشه کرایه خونه بشه غذا فازتون چیه مگه اوضاع مملکت رو نمیبینی ازدواجی که بخوای از صبح تاشب سگ دو بزنه ادم غذاشو هم نتونه تامین کنه کله روز هم سرکار باشه حتی روزهای تعطیل شب هم بیا از خستگی بیهوش بشه نتونه بازنش وقت بگذرونه و.... هزارو یک عامل دیگه اصلا دیدتون به زندگی چیه داخل این زندگی مرد میشه حمال که غذای روزانه یه زن رو بده زن هم یه غذا درست کنه هر دو داخل فقر زجر بکشن وهر روز باهم دعوا کنن اره بیان خونه در اختیار جوون ها قرار بدن وام بدون سود بدن کار براشون فراهم کنن بعد ببینم کیه که از تشکیل خانواده بدش بیاد ایرانی میره انگلیس پناهنده میشه تازمانی که زبون اونا رو یاد نگرفته ماهانه حقوق میدن بهشون خونه میدن بهشون وقتی زبون یاد گرفتن کار میدن بهشون ازشون اجاره میگیرن اونم حقوق اونا من آشنا دارم که دارم زندگیش رو میبینم اون وقت داخل مملکت ما میان جوون رو تیغ میزنن بچه های خودشون کمتر دزدی کنن کله جوون های ایران به راحتی میتونن ازدواج کنن وام ازدواج که میدن مال دونفر به اندازه یک سوم ساعت مارک پوش آقازاده ها نیست ماشینای میلیاردیشون آغاز زندگی هزارن جوون هست مملکت ما از شما ها تشکیل شده که قدرت تحلیل کوچکترین مسائل رو ندارید بایدم این آقازاده ها اینجو از جون وخون مردم بگیرن با اعتقادهای مسخرت ن فرض کنین 50نفر انسان بیشتر روی زمین الان نمونده من میام به همه میگم این مایع که الان بهش میگید آب از این به بعد بهش میگید آتش دیگه نسل های آینده بهش میگن آتش هیچ کس نمیگه آب اگه یکی هم بگه یا یه اسم دیگه بگه بهش میگن دیوونت یا بهش میگن چرت نگو ولی کی درست و غلط بودن رو تعیین میکنه؟؟؟؟؟ معلومه دیگه ما انسان ها که قانون میزاره معلومه ما انسان ها مردم ما یک ذره تفکر ندارن فقط کور کورانه پیروی میکنن چون از کوچیکی داخل مغزشون فرو کردن کجا خدا گفته ازدواج اجباری خدا قوانینی رو گذاشت برای رفاه مردم اسلام اومد که مردم در آرامش باشن الان آرامش ما کجاست از صبح تاشب جون میکنیم تا فقط زنده بمونیم یه عده هم با قانون های اینجوری و قانون مالیاتی ذره ذره همین درآمد زنده موندن رو میچاپن میخورن خخخخخ واقعا آدم نمیدونه چی بگه به این مردم
شروین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
تو حاظری دخترتو به یک معتاد بدی یا که خودت با یه معتاد ازدواج کنی یاکه پسرت با یه دختر هرزه ازداج کنه خدایی یکم با اون مغز کار بکن
ام البنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
19
154
یعنی چی ؟؟؟
چه مسخره ؟؟؟
اینجوری باید بریم بمیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
10
164
سرایط ازدواج روفراهم کنن ببینن کی ازدواج نمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
خب بخشی از اون شرایط اینجا فراهم شد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
10
168
اولا این قانون از لحاظ اسلامی مشکل داره و عقد اجباری حرام است و هیچ جا نیومده که به اجبار کسی رو به عقد کسی در بیارن و یا در غیر این صورت او را جریمه کنند؛ از شما که حجت الاسلام هستید بعیده. دومن ازدواج اجباری= طلاق اجباری. در پی این روابط اجباری عدم پایبندی به تعهدات زناشویی در نتیجه رابطه ها سرد شده و خیانت ها و نا هنجاری ها زیاد میشود و باعث و بانی آن، شخص تدوین کننده و تصویب کننده این قانون است. بهتر است بجای اجبار و افزایش فشار روانی روی مردم کمی از مشکلات اقتصادی رو حل کنید تا همه جوان ها با رضایت قلبی خودشون تن به این کار بدهند. اینکه باید ازدواج کنی وگرنه باید مالیات و جریمه بدی ظلمه و مردم ناراضی ناچار به اطاعت هستند و پول اخذ شده حرام بوده و زندگی زوج های کم توان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. لطفا برای موضوع مهمی مثل قانون گذاری کمی تعمق کنید و با بی فکری جامعه را به آشوب نکشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
اجبار نیست. یک چهارم درآمد
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
14
156
یعنی این دیگه از اون طرحهاست واقعا مسخره اس مردم در فقر و فلاکت و بدبختی و کرونا دارن میمیرن اینا افتادن دنبال اینکه جمعیت زیاد کنن بس به خدا خجالت بکشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
شدن عین ضحاک جمعیت میخوان تا بخورنشون فقط دنبال سربازن
ادم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
10
111
مردم از خنده میگم یه فکری برا بهشت جهنم کنید اما قبلش به یک روان شناس نابغه مراجعه کنید
ادم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
13
67
مردم از خنده میگم یه فکری برا بهشت جهنم کنید اما قبلش به یک روان شناس نابغه مراجعه کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
8
94
خخخخ فکر کردین تو این قرنطینه داشتن به مغزشون فشار میاوردن که یه طرح بدن و مشکلات مملکت رو حل کنن؟
اگه بخوایم یه لیست از مشکلات غیر سیاسی درست کنیم, مسئله جمعیت توی هزارتای اول هم نیست
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
6
120
سریعا به روانشناس مراجعه نمایید. اینم اجبار ما برای ایده پرداز این طرح. راه دیگه‌ای برای رفع کسری بودجه تون نیافتید. دست توی جیب مردم کردن به بهانه های مختلف کافی نبود. ازدواج؟ امر کاملا شخصی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
6
71
بعضی گزینه هاش اگر بدون اجبار در ازدواج از طرف دولت اجرا بشه باعث تسهیل ازدواج میشه ولی اجبار خیلی مسخره س
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
10
95
خاک بر فرق سرتان
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
10
115
ببین مملکتو کیا دارن اداره میکنن!!!این طرح رو یکی ارائه داده بعد دویست نفر بیسواد تر از خودش قبول کردن
هدیه
Japan
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
28
68
به نظر من باید بررسی کنند که مشکل ازدواج نکردن چیه بعد تصمیم بگیرن و ازدواج اجباری بیارن. عده ای بخاطر اینکه سن دختر بزرگتر از پسر هست خانواده ها نمیزارن باهم ازدواج کنند. یه قانون بیارن که دخترا بتونن سن شناسنامه ای شونو تغییر بدن اگه اینکارو کنن خیلیا ازدواج میکنن.
منا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
افرین گل گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
مثلاً ینفر ۶۰ساله خودش رو ۲۰ساله قالب کنه
ارزو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
احسنت برشما حرف دل اکثر دختر خانمها رازدین قانونش مزخرفه واقعا که! ازدواج اجباری؟ ! شما پیش خودتون چه فکر کردین؟ کاش به جای اجبار تشویق قرار میدادند ‌
هادي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
شوگر ماميا خخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
این کار مصداق خیانت است شایدم شروعش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
13
58
تأسف بر شعور مجموعه ای که ازین قبیل طرح هارو مطرح میکنن
خیلی مضحکه این جملات
.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
31
یک یک یمون
آیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
73
این چه قانونیه؟ چرا از اسم اسلام سوء استفاده میکنید؟ ازدواج اجباری تو اسلام حرامه
لطفا شعور داشته باشید و از اسم دین سو استفاده نکنید
آخه به چه قیمتی میخواین جمعیت رو افزایش بدین؟ خیلی ها تو چه از نظر فکری چه فرهنگی چه اخلاقی و چه اقتصادی تو شرایطی نیستن که ازدواج کنن یا بچه دار بشن اگه تعداد جمعیت کم باشه اما جمعیت مسئول و متفکر باشن هزارانبرابر بهتر از یه جمعیت زیاد اما پر از کمبود و غیر مسئوله
:/
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
45
واقعیه یا یه چیزی الکی نوشتید؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
خخخخخخخخ به همین خیال باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
افرین ولی اینم بایدمیگفتی ک اگ شما خودتون ارزون کنی هرچیزی بیاری پایین دیگ باقیشو بسپاربخودشون اخه چه اجباری خداااااا
:/
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
25
واقعیه یا یه چیزی الکی نوشتید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
حرفه مفته توزندگیتوبکن ☹☹
:/
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
21
واقعیه یا یه چیزی الکی نوشتید؟
:/
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
16
واقعیه یا یه چیزی الکی نوشتید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
45
میدونید معنی این چیه
خخخخخخخخخخخخخ
یعنی خیلی خندیدم خیلی خوب بود خدا عمرتون بده خوشحالم کردید با این قانونتون لطیفه ادا کردید مقصر ماییم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
9
76
دهنت سرویس حجتلواسلاممم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
آییی گفتین خخخخخخخخ کلی خندیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
9
43
دهنت سرویس حجتلواسلاممم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
7
37
دهنت سرویس حجتلواسلاممم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
یه کم تربیت
علی
Germany
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
5
41
جای میشه اگه تصویب بشه.
داریم روز به روز پس رفت میکنیم.مردم بدبخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
77
دولت و حکومت وظیفه دارندتا بیست سالگلی به هر فرد مسلمان ایرانی خانه ماشین و شغل ابرومند بدهند.تا تشکیل خانواده بدهد.درغیر اینصورت نباید طرحی را در اینمورد تصویب کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
بله دقیقن ولی بااین کارشون فکرکنم پس فرداش یه جبهه درست میکنن ک جنگ جهانی راه بندازن اخه این چکاریه مردم دارن دستاپامیزنن دارن میمیرن تواینجاجامعه فکرزیادکردن جماعتن اونم به اجبارپس فردااجبارمیکنن بایدهرزوجی ۵تابچه داشته باشه اگ نه جریمه بشه والا خودتون فکرکنین بدبیایین بزارین ب اجبارمگ خوابشوببینین
ع.اَ
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
73
باسلام واحترام.نظرشخصی من اینه ک اصلاازدواج چیزی نیست ک ریسک پذیرباشه اونم تواین اضاع من وهمسرم13سال ازدواج کردیم والان تواضاع سخت کشورمون فقط گرفتاریم حتی2ماهه دنبال خونه میگردیم واس اجاره خداییش قیمتهای رهن اجاره مثل قیمت خریدخونه شده جوونهاخواهشاخودتونابدبخت نکنیدبچه8ساله ماتوگرونی بی خونه گی دردمیکشه وهم سالهای مامجردن وحداقل دغدغه ندارن ماتوسن30خورده سال همش فکربیچارگی توسرمونه.خواهشاباشرایط سخت کشوری چراازدواج اجباربشه.....کی خرج بده جوونهاتوخرج خودشونم موندن
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
90
طراح کی بودی تو؟
نیان مراکز علمیتو بدزدن.
تو این وضعیت اقتصادی از بی پولی من دستشویی نمیرم تا شکمم خالی نشه دوباره غذا بخورم بعد ازدواج اجباری چجوری کنم؟ خونه از کجام بیارم. شبا باید بریم گرم خونه. اگه به منم از جیب مردم پول مفت میدادن و زیر زبونم مزه میکرد طرح های متنوع بیشتری برای خالی کردن جیبشون ارائه میدادم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
دقیقن ملت فقط سرخودشوشیره میزاره اگ این ترفندوقبول کنه بسلام
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
49
وای یا خدا این دیگه چیهههه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
افرین دقیقان هم نطرم
AMIR
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
5
56
کم کم داریم مثل کره شمالی میشیم
Raha
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
21
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
صدرحمت به کره شمالی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
55
همینو کم داشتیم این دیگه چه وضعیه کم تو جامعه فساد و طلاق هست اینا میخوان بیشترشم کنن ازدواج یه موضوع کاملا شخصی و به گرایشات هر فرد ربط داره...
من نمی دونم کی همچین طرحی پیشنهاد کرده فقط میدونم مطمئنا تو جمجمه ش به جای مغز گچ کار گذاشتن ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
6
63
خاک تو سر من که تو این خراب شده زندگی میکنم!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
7
66
یه مشت بیسوادِ احمقِ اسکل واقعا شدن مسئول.با زور پارتی و دانشگاه ازاد شده تصمیم گیر مملکت.میخوای وضع بهتر از این باشه؟
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
52
برای خنداندن و شادابی بخشیدن به حوزوی ها بدرد می خوره
M
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
8
58
شماها که میگویید بچه داربشین خودتان بروید چهار تا زن بگیریداز هر کدوم هم چند تا بچه بیارین تا جلوی انقراض بشر گرفته بشه الان زمین از زیادی بشر در حال منفجر شدنه بیشتر اونها هم تربیت درست وحسابی ندارن جمعیت زیاد بی بخار فقط باعث گناهان جدید میشه که باعث میشه خدا هم بیماری وگرفتاریهای جدید بفرسته چه بسا گروه اندک با دین از گروه زیاد ولی بی دین برتری داره
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
48
25
ازدواج دوم راهم اجباری کنید ما که حاضریم زن دوم هم بگیریم
شاهرخ علی بیگی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
8
32
خداوکیلی شما انقدر جوجه ومرغ میخورین این فکرارو میکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
برای شمامتاسفیم ک این حرفو زدین شماهم عین همی اقایی هستین ک اجبارکردی وقتی شمااینجوری هستین دیگ بماندب طرف ما بابادرست بشین مهرومحبت زن وشوهریعنی چی زن دوم اجباربشه اقابروخودت درست کن
زهرا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
60
وقتی به یه مشت خر رای میدیم اوضاعمون همینه‌. اونایئ که ۲۸ سال به بالان چیکار کنن؟ با کی ازدواج کنن؟ هر نری باشه خرم باشه باید ازدواج کرد؟ چرا مغز ندارین؟ چرا انقد بیشعورنننننن، واقعا کاش خدایی باشه ک جوابتونو بده
میثم
United States of America
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
65
یعنی ما جوونا نمیخواییم ازدواج کنیم و سامون بگیریم ؟! این شمایید که شرایطی درست کردین که ازدواج نکردن رو برای ما اجباری کردین حالا هم همزمان ازدواج رو اجباری میکنین ؟ با این شرایط اقتصادی چرا یکی دیگه رو هم به پای خودمون بسوزیم ؟ انصافه ؟ شما شرایط رو درست کن ما خودمون ازدواج میکنیم
میثم
United States of America
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
43
یعنی ما جوونا نمیخواییم ازدواج کنیم و سامون بگیریم ؟! این شمایید که شرایطی درست کردین که ازدواج نکردن رو برای ما اجباری کردین حالا هم همزمان ازدواج رو اجباری میکنین ؟ با این شرایط اقتصادی چرا یکی دیگه رو هم به پای خودمون بسوزیم ؟ انصافه ؟ شما شرایط رو درست کن ما خودمون ازدواج میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
دمت گرم زدی توخال
میثم
United States of America
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
30
یعنی ما جوونا نمیخواییم ازدواج کنیم و سامون بگیریم ؟! این شمایید که شرایطی درست کردین که ازدواج نکردن رو برای ما اجباری کردین حالا هم همزمان ازدواج رو اجباری میکنین ؟ با این شرایط اقتصادی چرا یکی دیگه رو هم به پای خودمون بسوزیم ؟ انصافه ؟ شما شرایط رو درست کن ما خودمون ازدواج میکنیم
ن
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
44
عقل که نباشد جان در عذاب است.
خودشدن تو زندگیشون گند زدن می خوان جوونارم بدبخت کنن
s
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
46
خدا ازتون نگذره
s
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
37
خدا ازتون نگذره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
عامین
مجرد قطعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
43
شل مغز ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
42
واقعا مزخرفه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
46
خدا لعنتتون کنهدفقط همین
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
52
در کشور های پیشرفته برای ازدواج مردم را تشویق میکنند، در کشور های عقب افتاده به فکر تنبیه و حل مشکل از جیب مردم و با تشر و جبر هستند.
خجالت بکشید.
بی بند
Sweden
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
35
آیته الله طرحی که دادی و اجباریش کردی ازدواج رو فک کردی ما از سر سیری ازدواج نمیکنیم؟یا پول داریم ؟قربون شکلت ما اقتصاد نداریم..طرح دادن شغل مناسب با این رشته های تحصیلی که بچهای مردم رو چند سال از بهترین زمان زندگیشون رو پاش دادن برای دولت اجباری کن کار که باشه همه چی خوب میشه نگران هیچی نشو قربون عمامت
منا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
15
24
چرا برعکس ب قضیه نگاه میکنید شما که همتون دارید از بی پولی مینالید خب به نفع خودتونه مالیات از کله گنده ها میگیرن ب شما میدن بنظرم ازدواج کنید خخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
دمت گرم موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
5
31
حرص نخورید همچین طرحی وجود نداره بچها دروغه
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
36
سواره چه خبر از حال پیاده.آخه بی شعور نفهم کوری یا کر؟کو کار؟کو پول؟کو خونه؟
ناهید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
38
خدا را شکر پول نداریم که مجبور باشیم دخترمون شوهر بپعیم زمان خودمون پدر ها مجبورمون میکردن شوهرکنیم حالا که نمیخواهیم دخنرانمون شوهر بدهیم حکومت دخترانمون مجبور میکنن واقعا متاسفم که حکومت در خصوصی ترین کار ملت هم دخالت میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
خخخخخخخخخخخخ
pm
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
4
45
خب خوبه به شرطی که اول خونه و ماشین و کار مناسب و بیمه برای افراد ۱۷ سال به بالا از طرف حکومت به شکل اجباری تامین بشه اونوقت اگه کسی ازدواج نکرد اعدامش کنن و همه اموال خودش و هفتاد جدش رو بگیرن
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
36
به زور میندازین تو چاه
بابا ما خیلی وقته مردیم چه زنی چه کشکی این چه مملکتیه که با اسم خدا ظلم میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
نه بابا شماک دیگ بدترکردی
استقلال فردی
Norway
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
3
34
برو بابااااااا، نظرتو با ۱۲ بندش راس ساعت ۹ شب بزار کنار تیر چراغ برق سر کوچه تون.
محترم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
احسمت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
8
۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
7
۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
اگر آدم کیس مناسبش پیدا نکنه چجوری اجباری ازدواج کنه؟ اگه هزارتا مشکل داشته باشه چجوری ازدواج کنه؟؟
شما ها روانی طرح مسخره می‌ریزید از جیب و دردهای مردم خبر دارید؟؟ میخواهید مردم قربانی افکار مسخره خودتون کنید چون جمعیت پیر یا کم از این طریق میخواید جبران کنید مثل همه کارهای مسخرتون
شرایط فراهم کنید تا جوانان بتونن اختیاری ازدواج کنن نه اجباری
کلمه اجبار وقتی بکار ببرین که آدم همه شرایطش فراهم ولی خودش ازدواج نمیکنه هر چند بارم نمیشه اجبار کرد چون ازدواج امری شخصی و انسان موجودی مختار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
23
ای چیزه واقعاک چه کشوربی دروپیکریه باوشایدکسی نخاست عروسی کنه مگ میشع بزارینش مزایده مگ خانه یاویلاس هی ای مانده دولت بگه مردمگه خانه هاتان خالی کنین برای مه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
37
کرونا همه رو دیوونه کرده قانون ازدواج اجباری!؟. ازدواج اجباری ‌من بمیرمم ازدواج اجباری نمیکنم . یکی رو دوست داری یه سال بعد پشیمون میشی . ببین اجباریش چیه
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
بااین بی پولی کی میتونه دخترشوهربده یازن بده پسرطلابخره جهازبگیره یاخونه بااین چندرغازحقوق وگرونی پولی میمونه شماکمک کنیدهمه جوان هاازدواج میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
خاک تو سرشون با این راه حل شون ،اگه راست میگین این همه بودجه ای که صرف مجلس میکنین به صورت وام با شرایط آسان بدین به جووانا تا کارشون راه بیفته خودشون ازدواج میکنن نیازی نیست اجباری کننین ،توی مجلس چه کار مفیدی انجام میدین مفت خورای دزد ،واقعأ نمیدونم چرا اینقد خدا از دست ما ناراحت شد که اینا را کرد رییس و کدخدامون،با این مغز ای گندیده شون ،البته چون اینایی که تصمیم میگیرن بالای نود سال دارن اگه توجه کنین انسانها موقعی که سنشون زیاد میشه برمیگردن به حال بچگی ،اینو میشه گفت بچه کوچولو ها تصمیم گرفتن شاید موقع بازی کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
اجبارم خوبه ها امابراترشیدها خخخخخخخ ولی اجباریم نیست حتی اونام توقعه دارن
محترم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
ازدواج اجباری اخرش به جدایی ختم میشه قانون ‌ مزخرفبه همینجوری امتر طلاق بالاست حتلت شما می خواهید بدترش گنید
روا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
14
خجالت هم خوب چیزی هستش صاحب خونه تاسرماه فرصت داده خونشوتحویل بدم دوماه خونه پیدانمیکنم یاهم پیدامیکنم اینگاری طرف خونشومیفروشه اینقداجاره رابالامیگه ایکاش یه فکری به اینجورچیزامیکردین خودمم بیکارم نه اینکه مردم بدبخت کنین
حسن..
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
11
به قول خودتون یه ازدواج آسون آسون الان 150ملیون آب میخوره یه خونه الان با این شرایط که بخای توش بخابی نه اینکه زندگی کنی رهنش 80ملیون بقیشم که همه میدونن آب برق گاز تلفن خوراک و.......که جای خود.من نمیدونم این طرحها رو از کجاشون در میارن لابد کلی هم پول گرفتن برای این طرح.خخخخخ خدایا شکرت
Aaaaa
Germany
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
18
حجت الاسلام زرت و پرت منقلی کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
14
فقط میشه خندید آخه مگه میشه کسی را مجبوربه ازدواج کرد
رقیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
11
خوب حالا که خواستیم ازدواج کنیم دخترا که نمیتونن برن خواستگاری باید یکی باشه که مناسب ازدواج باشه وبیاد خواستگاری
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
5
18
سرباز کم آوردند
جوانان ازدواج کنن بچه بیارن این اقایون ببرن بکشن و اسمشو بزارن شهید حرم مسخره جوانان ایران رو کشتید تموم کردید دیگه دست از سرمون بردارید برید ب جهنم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
11
قانون نوشتن بلد نیستین ایا ننوشتن هم بلد نیستین ؟ اجنبی ها
زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
8
وقتی پسرای جوان دنبال زن متاهل هستند چه طور می تونند فردا پدر باشند و مسئولیت یه زندگی مشترک رو قبول کنند
هادي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
كاملا درسته البته دخترا هم دنبال مرد متاهل اند كه خرج كنه
زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
مردای متاهل اگه پول دارند واسه زنشون خرج کنند شما به دل نگیر این حرفمو .دلم از یکی پر بود واسه اون نوشتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
17
ناموسا ساقیتون کیه آدرس بدید
رهام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
10
گفتنش براتون راحت میاد اما خیلیا توان مالیشو ندارن برای ازدواج وقتی تو مملکت کار نیست اقصاد نیست چه ازدواجیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
7
چرته خیلی چرت!
عمرا اجرابشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
16
واقعا میخوان حرفای این احمقو تصویب کنن؟
به زندگی خصوصی مردم چکار دارین
حقوق بازنشتگان تامین اجتماعی رو پرداخت کنین نمیخواد گوه زیادی بخورین
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
13
خخخخ خاک بر سر مبارکتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
8
واقعا خجالت نمی‌کشید؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
8
واقعا این یاد دولتمردان سریال بربره افتادم خدا خودش مجازاتشون کنه با وجود این همه مشکل اقتصادی ملتو میخوان از چاله به چاه بندازن.انسان ازاد هست و باید برای مسائل خصوصی خودش خودش تصمیم بگیره نه تحت دیکتاتوری زندگی کنه ازدواج اجباری این سیاستی که ما اینقد در گیر مشکلات بشیم که وقت نکنیم به دزدیا و اختلاص ها فکر کنیم
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
6
4
عالیه اونایی که کاردارن زن نمیگیرن کارشون بدهندبه من همین الان زن میگیرم
هههه
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
7
کم کرسی شعربگین.شماکجااجرای قوانین کجا.آخه مال این حرفایین؟؟؟
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
8
من الان۳۰سال دارم خواستگار ندارم،خوب من وامثال مابایدچیکار کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
3
10
خاک برسرتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
9
اینا اسگولن به خدا
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
7
اول برای جوان مملکت کار و اشتغال زایی درست کن دوما به هر جوان سن ازدواج مسکن رایگان بده .---سوما جهیزیه پسر ودختر رو تمام وکمال بدهند .تا یک جوون بتونه ازدواج کنه.من خودم شخصا ۴ بار ازدواج کردم هر ۴ مرتبه هم به خاطر فقر وبیکاری و اجاره سنگین خونه .آقا دخل و خرج زندگی یک جوون رو درستش کن به جای یکی ده تا میگیرم آقای عزیز من بریدم دیوانه شدم .میدونی حقوق یک کارگر چقده .میدونی رهن و اجاره یک خونه ۴۰ متری چنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
6
فعلاکه همه چی رومنتشرمیکنیدچی مونده که..... خاک ب سرتو خونوادت که بهت یا ندادن یک نفریک کشورنیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
6
اخه دیگ این چه قانونی هست ک میذاریم شاید یکی شرایطشو نداشت دلش نخواست ازدواج کنه الان تمام بچه های خودتون تو این سن ازدواج کردن بعدم فک نمیکنن ملت از ترس این حذف یک چهارم حق و حقوق ازدواج سریع و بی فکر بکنن چقدر طلاق ب دنبال داره خدایا این چه مملکتی هسن ک ماداریم چرا تو ایران ب دنیا اومدیک نه چرا دارن مارو تو خاک خودمون زنده ب گور میکنن نکنین این کارا رو با ما
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
7
اهای اونی که این طرح رو درست کرده برو شبا با صیغه ات بخواب تا جمعیت رو کنترل کنی
Kimia
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
10
وقتی یه دختر خاستگار نداره با چی ازدواج کنه
نیک
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
9
واقعا عقل هم دارین؟
نه خدایی عقل هم دارین؟
نکنه دوربین مخفیه......
واقعا خجالت هم خوب چیزی هست، البته برای کسی که بفهمه....
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
5
دختراخیری ناراحت میشن آخه دیگه کسی نمیمونه کرم بریزن جیبشون. خالی کنن برن سراغ یکی دیگهخخخخخخخخههااااااااال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
8
اون بیماران و زوجهایی که مشکلاتشان قراره با پولی که کلی آه پشتشه حل بشه به هیچی جز بدبختی نمی‌رسن
الهه
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
9
اگه جوانان پول و کار داشته باشند خودشان هم عقلشان میرسد که ازدواج کنند . نیازی نیست مجلس مجبور کند . لطفا طرحی ندهید که به عقلتان مشکوک شویم
جوان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
8
شما به وضعیت شغل جوان سامان بدین گند زدین به مملکت و بازار کار و معیشت
مردم خودشون میرن ازدواج میکنن هیچکس از تنهایی خوشش نمیاد
جوان چقد باید کار کنه بتونه پول پیش خونه جور کنه تازه اگر کار داشته باشه
خداوند به حق آقا امام زمان ریشه ظلم و ریاکاری و دروغ رو میسوزونه اینطوری هم نخواهد ماند
در همیشه رو یه پاشنه نمیچرخه مسئولین گرامی به فکر آخرت خودتون هم باشید که دنیا دارفانی و آزمایشه
معلومه شما تظاهر به مسلمانی میکنید وگرنه اثری از مسلمانی در شما دیده نمیشه چون راه خدا و قرآن قطعا" این نیست
ن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
12
آشغالهای عوضی، حجاب اجباری..ازدواج اجباری... پس راجع به چی مون خودمون حق تصمیم داریم؟ مرگ بر همه کسانی که روز به روز عرصه رو بر ما تنگ تر می کنن و زندگی رو تبدیل به جهنم. بعد میگن چرا همه دارن از این مملکت میرن! مرگ بر استبداد. مرگ بر مستبد.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
5
اول تحقیق بعدنظردادن لطفا اصل خبربه نماینده مجلس مربوط نمیشه فعال فرهنگی نظرشود اده فرهنگ خودتونو درست کنیدلطفاقضاوت ممنوع اگه اسمتون مسلمون می زارید عفت کلام ورعایت کنید شماکه فکرمیکنی بی عیبی یا ازمریخ اومدی
ن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
4
وقتی آمار طلاق در نتیجۀ این قانون مستبدانه چند برابر شد ملاقاتتون می کنیم. چیزی که در این مملکت انتها نداره سفاهته.
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
6
ناموسا اینا ساقیشون کیه؟خیلی کارش درسته!
امین جباری
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
3
5
مملکتی که دست آخوندها باشه همینه، کجای قرآن نوشته ازدواج زوری؟؟ اگر واقعا شیعه ای نهج البلاغه رو بخونید نوشته دوره آخرالزمان زمانیه که هرکی قرآن رو به شیوه خودش تفسیرو معنا کنه الانم دقیقا همینه
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
5
6
آقا والا درستش هم همینه میبینی طرف کارداره خونه داره ماشین داره شده 40 سالش ولی ازدواج نمیکنه درعوض چشمش به زنای شوهر داره یا برعکس چشمش به مردای زن دار اونوقت باازدواج نکردن خودش چندنفر هم بدبخت میکنه یااینکه خودش به گناه میفته این عروسیارم خود ماها اینجوربرا جوونا سخت کردیم باید یه قانون هم بزارن این بریز بپاشای الکی هم ممنوع بشه تاانقد چشم وهم چشمی ازدواج جووناروعقب نندازه
Reza
Germany
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
3
7
اول یه تست سلامت عقلانی از پیشنهاد دهنده طرح بگیرن بعد در مورد طرح مزخرفش فکر کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
7
وای خدای من باورش سخته،،بخدا فکر میکنم دارم تو یه کشور با انسانهای اولیه زندگی میکنم با این قوانین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
6
چه غلطا مگه میشه
zz
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
4
WTF؟؟
شوخی میکنین؟ اسکلین؟ اینم ی بازیه جدیده؟ یهو روحانی برگرده بگ من جمعه فهمیدم ؟ این ظلمه ب قرآن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
7
ناموسا این دیگه چه طرحیه اگه اینطوریه من میخوام دینمو عوض کنم.
Shiva
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
5
امیدوارم رد بشه
خیلی بی رحمانه قانون طرح کردین! با اوضاع اقتصادی و درآمد پایین امروزه و حتی بیکاری اکثر جوونا زندگی مشترک با کیفیت که چه عرض کنم معمولی رو به ضعیف هم نمیشه ساخت... بجای فکر کردن به این قوانین راه چاره ای برای بیکاری پیدا کنید که منه جوان 27ساله فارغ التحصیل فوق لیسانس فیزیک اتمی دچار افسردگی ناشی از ناکار آمد بودن و بیکاری نشم!
Amin
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
4
جناب اقای ادریسی
مگر دین اسلام دین ازادی نیس ؟
و این ک مردم رو نمیشه به زور وادار به کاری کرد
ازدواجی ک اجباری باشه دو روز نکشیده به طلاق ختم میشه
شما نمیتونین به جای این همه ادم تصمیم گیری کنید
بله ماهم میدونیم ازدواج سنت پیامبر اما نه به زور راه و منش پیامبر رو پیش بگیرید نه زور شما تو قبر بقیه نمیخوابید
مسائل مهم مردم در این دوره ازدواج نیست اگر قراره تسحیلات بدین بدین کار کنن کارافرین باشن سودای بانک هارو کم کنید صادرات رو زیاد کنید راه هاشو ساده تر کنید.
جلوی ایرانخودرو و سایپا رو بگیرید ما انقدر مشکل داریم ک ازدواج کمترینش هست .
صدای مردم رو میخواین بشنوین که مشکلشون چیه بین مردم باشین
یبار خودتون خرید کنید ببینین قیمت هارو بعد از جوون ها بخواین ازدواج کنن
اسم اجبار روی این قضیه غلطه بند های اجبار رو حذف کنید قانون های اجبار رو حذف کنید بجاش به مردم تسحیلات بدین خونه یا ملک یا هر چیزی به نام دولت برای کار رفاه مردم بدین اونا خودشون ازدواج میکنن اما این که بیایم بگیم شما ۳۰ سالته ازدواج نکردی ربع درامدتو باید بدی یه کم در امد ازدواج کنه این غلطه مگه ما رابین هودیم ؟
و من الله توفیق
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
5
اگر وضع اقتصاد و درست کنید و دست از دزدیاتون بردارین نیازی به این قوانین چرند نیست ما آدمیم کسی نمیتونه به زور مجبور به ازدواجمون کنه اتفاقی که تو آبان ۹۸ افتادو بیاد بیارید و از این غلطا نکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
3
غلط کردن با این قانونشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
4
اينجا ديگه جاى موندن نيست مثل اينكه بايد پناهنده شم كشوراى ديگه البته اگه تو اين مملكت زنده بمونم
Ebi
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
ما که از خدامونه ازدواج کنیم. ولی با این وضع بیکاری و بی پولی عمرا ازدواج کنم. کی می خواد زور کنه دستشو بیاره بالا تا با تانک از روش رد بشم
نیلو
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
8
من ازدواج نمیکنم ..هرچی هم میخواد بشه ،بشه ..زندگی خودمه میخوام کیفشو ببرم .مگه پادگانه همه چی اجباری ..خودمون بدبخت شدیم ..بچه بیاریم بدبخت شه عمرااااااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
4
سلام طرح باید کارشناسی بشه و اجباری نباشه زمینه را بوجود بیاریم آخه خیلیا هستن تو جامعه سنشون بالا رفته خصوصا پسرا شغل رسمی و درامد و مدرک دکترا هم دارن حالشو ندارن به اینا نباید منصب داد و اینها رو یکی باید هل بده
چرا شروع به فحاشی می کنیم اگه یه قدمی هم میخوان بردارن کلا لهشون می کنیم
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
بابا چتونه فشار همتون افتاده؟مگه قراره همه قانونا اجرا بشن؟بودجه نمیدن براش،باید قانون سال ۸۲ که دادن خونه و جهیزیه و کار شغله رو اجرا کنم که عمرا اجرا نمیشه
Nastaran Yousefzehi
Germany
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
مجلس ك نيست سيركه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
3
هی عمو باتوام....اولا برو یه بار دیگه شرایطا بخون ببین اصلا این دولت بی عرزه توانایی فراهم کردنشونا داره یا تو نعشه گی وپامنقلی یه چیزی گفتی....دوما چرا شما همش تو فکر کمر به پاییند...سوما به قول دوستان شما شرایط ازدواج را مهیا کنید..البته اگه تونستید...مردم خودشون عقل دارن نیازی نی ست شما جای اونا تصمیم بگیری...واما چهارما...دخترتا با این شرایط جامع خودت به کسی میدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
یک نوع کار افرینی مذهبی به حساب میاد
با این تفاوت که پول مردم
و خدا میدونه میدن یانه این کارها درست نیست
امام زمان خودت بیا ، خودت بیا که تو چه وضعیتی داریم پیش میریم بیا نجاتمون بده از این افکار پوسیده
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
8
2
این پیشنهاد خوبیه به شرطی که ازدواج با همجنس رو آزاد کنن
یکی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
بعد الان افرادی که بالای سن بیست و هشت هستن و مجردن چی؟اونا هم جریمه میشن یا از این قانون مسخره نجات پیدا کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
2
اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ
ف
Canada
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
5
واقعا میخوان مسائل فرهنگی رو‌ با اجبار حل کنن ؟ اون از حجاب اجباری ک دیدین چه نتیجه ای داد.
....
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
همین کم بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
3
آقا شما اسم محمد ادریسی رو سرچ بزنید ببینید. قشنگ معلومه یارو اوسکوله. خودتون رو ناراحت نکنید. احتمالا هدفش این بوده که یکم معروف بشه.
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
3
بجای اینکه هر روز یه خزعبلات تحویل مردم بدید کارهای دیه هم میشه کرد
بجای این طرح مسخره یه طرح به مجلس بدید که هر کی تا 28 سالگی کار پیدا نکرد ما کار براش فراهم میکنیم
بجای این طرح به فکر رفاه و آسایش مردمی باشید که برای این انقلاب خونها دادن
به جای این طرح اقتصاد داغون مملکت رو درست کنید
بجای این طرح حق شهروندی مردم رو فریاد بزنید
بجای اینکه دلیل ازدواج نکردن رو جویا بشید دلیل این همه گرانی و بدبختی مردم رو جویا بشید
چرا فک میکنید همه مردم عین شماها آقا زاده هستن
چرا فک میکنید مردم هیچی نمیدونن و آگاهی ندارن
چرا فک میکنید شماها سالمید و مردم ناسالم
چرا فک میکنید شماها باید تو زندگی شخصی مردم سرک بکشید و دخالت کنید


هر موقع مملکت درست شد
کار برا جونها فراهم شد
اقتصاد داغون رو شکوفا کردید
حق شهروندی هر شخص رو ادعا کردید
مشکل خونه و مسکن رو حل کردید
هر موقه هزینه ها رو کاهش دادید
هر موقع به مردم درآمد دادید
اون موقع بیایید بگید
چرا جوون‌ها ازدواج نمیکنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
4
بزارید فعلا تصویب بشه
چرا الکی خودتونو به ابو اتیش میزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
3
یا خدا چی میگن اینا...خب من الان داره 28 سالم میشه وقتی که هیچ امکاناتی ندارم و وضعیتم خرابه باید چکار بکنم
Zahra
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
3
وای چه قانون مزخرفی!خنده داره
ازدواج اجباری!! یجور خودکشیه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
3
باز ساقی این مسعولین عوض شد اخه جوون ۲۸ساله اگ حقوق ثابت و شرایط زندگی داشته باشه مگ مرض داره واسته یه عده شل مغز واس یک چهارم داراییش تصمیم بگیرن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
چرا بعضی ها این قدر قائل به باید و نباید در جامعه هستند و خود را عقل کل و تصمیم گیرنده برای مردمی که فهمشان به مراتب بیشتر از آنهاست قلمداد میکنند؟ این ا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
5
مردم دامن نزنید به این خزعبلات ، اونا اول جو رو میسنجن بعد کاری رو انجام میدن پس دامن نزنید
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
5
ببخشید اینا واسه پسراس دیگه؟؟
وگرنه دختر که نمیتونه بره جار بزنه که شوهر میخوام....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
3
چرا این قدر بی دقت مطالب رو می خونید؟؟
اولا کسی که طرح داده اصلا نماینده مجلس نیست، سردبیر یک مجله است!!! پیشنهاد به دولت و مجلس داده
ثانیا منظور این نیست که شخصی به زور با شخصی ازدواج کنه بلکه در صورت عدم ازدواج سخت گیری هایی در حوزه مال و شغل و ... براش در نظر گرفته میشه
این طرح اگرچه مزخرف و چرت است ولی شماها هم ندانسته همه کل مملکت رو زیر سؤال نبرین
ahmaed_
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
5
2
افکار مالیخولیایی و ذهن مریض !
بجای حل مشکلات فرهنگی ، راه حلهای کشکی و افکار پوسیده قرون وسطایی ارائه میدن .
غریب
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
3
2
یه مشت گوسفند درباری و ریختن تو مجلس دستور میدن اونام بع بع میکنن بعد با کمال وقاحت قانون تصویب میکنن
بخ روی خودشونم نمیارن که عامل بدبختی و فلاکت و بیچارگی جوونهای این کشور خودشونن که بیت المال ملت و میخورن و با وقاحت چرت و پرت میگن
واقعا نیت این حکومت عصبانی تر کردن ملته و مطمعنن روزی این خشم بهشون برمیگرده
چه انتظاری میشه داشت از سلاطینی که شکمبه اونها از بیت المال مردم ناراضی پر شده و با این وقاحت و رذالت بهانه درست کردن برا چپاول بقیه دارو ندار مردم تا بریزن تو شکم فلسطین و عراق و دیکتاتور سوریه و غیره تا شکمشون از مال حروم مردم پر بشه
جهنمی بنام کشور ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
3
6
خاک بر سر مملکت آخوند زاده اصن شماها میدونین ازدواج چیه یا مثه آخوندا ک روزی صدتا زن و دختر صیغه میکنن ازدواجو جفت گیری میدونید.تو مملکتی که همه دیگه واسه نونشب محتاجن میشه ازدواج کرد؟؟؟؟اونی که وضعش خوبه که وانمیسه شماهای احمق براش تصمیم بگیرید پا میشه میره از این خراب شده.بدید بچه اخوندا جفت گیری کنند مملکت عرب زده رو گسترش بدن.سگ تو این افکار احمقانه.سگ تو مملکتی ک حاکمش شده یه اخوند....
Nastaran
Germany
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
عجب یواش یواش باید اماده بشم واسه زنده به گورشدن چون اینطور که پیش میره جلونمیریم داریم با دویست تا سرعت برمیگردیم عقب.
Benyamin
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
چطور شد که کار به اینجا رسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
شرم آور است که برای مال و زندگی دیگران قانونی تصویب شود جای حرام و حلال خدا را عوض کردن صحیح نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
0
قشنگ معلومه خودت پول یامفت میگیری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
خیلی خنده دار بود.
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
این آقا حالش خوبه؟اونایی که با میل ازدواج کردن الان دسته دسته در حال طلاق هستن.بجای این بگیر و ببندا که یاد گرفتین وضع اقتصاد و درست کنین که با رقبت ازدواج کنن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
کل حقوقم رو هم قطع کنید . ازدواج اجباری نمیشه. بچرخ تا بچرخیم
Unknow
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
شرافت چیز خوبیست . اخه بی شرفا کفتار از شما بهتره. بچه هاتون با پول اختلاس و دزدی بهترین زندگی رو دارند. مردم مسکن ندارند هزینه های آب و برق گزاف شده . مسکن رایگان بدید مردم . حقوق بشه ماهی هشت میلیون تومن تا جوانان خودشون ازدواج میکنن
Unknow
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
شرافت چیز خوبیست . اخه بی شرفا کفتار از شما بهتره. بچه هاتون با پول اختلاس و دزدی بهترین زندگی رو دارند. مردم مسکن ندارند هزینه های آب و برق گزاف شده . مسکن رایگان بدید مردم . حقوق بشه ماهی هشت میلیون تومن تا جوانان خودشون ازدواج میکنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
شمایی که ازدواج رو اجباری میکنی خودت برای قشر جوان چیکار کردی تاحالا الان یه جوون میخواد زن بگیره خونه میخواد وسیله خونه میخواد هزینه عروسی میخواد کارباید داشته باشه اونم باحقوق بالا کم کمش با اجاره خونه و ....باید ۲۰۰الی ۳۰۰ میلیون داشته باشه تو این وضعیت مملکتی این پولو ازکجا بیاره من خودم الان متاهلم ۵ساله ازدواج کردم انقد فشارمالی رومه که تواین ۵سال ۵۰۰بار با غلط کردن افتادم شما اول مشکلاته جوونارو حل کن بعد بیا طرح ازدواج اجباری بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
اخه عقل کل‌.پسریادخترخودت به زورازدواج میدی این قانون ازکجای هیکلت دراوردی اجباری چه صیغه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
حرام و حلال خدا را به میل خود تغییر میدهید؟!؟! دست در جیب دیگران کردن است این قانون! از عقوبت خدا بترسید و شرم کنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
جنسش ناب نبوده گویا! مغزو له کرده کلا :)))))) چی زدین داداشا :))))))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
برادر من ، همه جوانها میخوان ازداوج کنن اما نه شغل دارن نه پول چطور ازدواج کنن من دوتا پسر 25 و 29 ساله دارم لیسانسه اما بیکار و بی پول ،شوهرم معتاد و مستاجریم بسختی زندگی میکنیم چطور پسرهام رو زن بدم اگه میخوای پیشنهاد بدی بگو شغل ایجاد کنن برای جونان و خونه ها رو ارزن کنن همه چی گرونه و پول نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
حالا باید رفت از همین آقا که پیشنهاد داده پرسید تعداد فرزندان خودتون چند تا هست و در چند سالگی ازدواج کردن ،مسلما جوابش دوتا بچه هست و همه هم بالای سن ۲۸ سالگی ازدواج کردن ،واقعا واسه خودمون متاسفم که به کیا رای میدیم و چه احمقهایی قراره مملکت رو واسه ۴ سال اداره کن واقعا خاک بر سر تمام ایرانیا که همچین احمقهایی براشون سرنوشت تعیین میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
3
1
در کل طرح خوب وعالی است هم باعث میشه جوانان برن دنبال زندگیشون هم بچه مایه های عیاش تاوان کارهای ضد اسلامی خودشونو بپردازن واقعا خوشحالم کسانی که این طرح را ارايه دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
اگربحث افزایش جمعیت درمیون باشه و این طرح صرفا بدین منظور باشه اون عقلایی که این طرحو ازخودشون درکردن نمیفهمن که تاوقتی که بیکاری و فقرباشه حالاگیرم ازگردنشون گرفتید نشوندید پای سفره عقد اونوقت بعدش چی طرح بسیارقشنگیه ولی یه اسم تو شناسنامه گذاشتن کاری نداره عواقبش رو باید دید
M
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
خخخخ رابطه جنسی اجباری و بدونید ملت خیلی پوس کلف ترن ک ب شماها باج بدن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
کیا مسئول بودن...
کیا مسئول شدن...
محمد
United States of America
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
بازم نفوذیها تحت دستور انگلیس یک طرج جدید مطرح کردن،اول اینکه همچین پیشنهادی اجرا نمیشه، دوم اینکه با این کار مسخره که خارجیها دستور دادن مطرح بشه یک هدف درش هست،بی میل کردن جوانها به ازدواج، این طرح فقط هدفش اینه خداوند انگلیس خبیثو نابود کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
لا اکراه فدین قدتبین الرشدو من الغیر ،در دین اجباری نیست،چطور در ازدواج اجبار هست؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
2
به جای این تصمیم گیری های احمقانه به فکر اشتغال و ایجاد شغل باشید ازدواج با میل ورغبت خودش میاد زورکی که نمیشه حتما با دست بند هم میخواهید ببریشان سر سفره عقد و بعد هم حتما به هر کدام هم ماهانه ۱۵ میلیون برای مخارج زندگیشان رایگان بهشان میدهید خدا اینا کی هستند طرح های صد من یک غاز میدهند
به توچه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
قانون بذارید کسی به کار کسی کاری نداشته باش لا اکراه فی الدین ؛؛در دین خدا حتی اجباری وجود نداره آقای خرفت الاسلام شما چه کاری برای جوانان کردین که به خودتون اجازه وضع همچین قانونی میدهید بهتره چند تا؛؛؛ البته بازم حیفه و قطعا شما قادر به انجام دادنش نیستین جوجه ببرین تو یه جا پرورش بدین و واسه شون تصمیم بگیرین که بخوان تخم بذارن یا نذارن ؛؛؛نه برای انسانهای که عقل دارن و بر اساس ذهن مریض و استعمارگرشما عمل نخواهند کرد
صداقت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
3
0
طرح بسیارخوبیست مسائل اقتصادی بهانه است متاسفانه ایرانی هابسیارتنبل هستندودوست دارن بدون زحمت همه چیزداشته باشندبسیارچشم وهم چشمی دارن نکته دیگراینکه دختران ما بسیاردراین قضیه مقصرهستندچون بافسادودراختیارگذاشتن خودبرای پسرهاوحتی مردان متاهل باعث بی ارزش شدن خودشده اندوپسرهابدون هزینه ومسئولیت نیازشان برطرف میشوداگرفسادازبین برود همه ازدواج خواهندکردوهیچ کس مسائل اقتصادی روبهانه نمیکنه بیاییدحداقل صداقت داشته باشیم واقعیت اینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
مشکلات جوانان فقطگرانی طلاولوازم خانگی درهرخانه ای بیش ازدونفرمجردبالای بیستسال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
نه خیلی ارزونی .زمین .ماشین .پشتوانه هست به نظر من همون مالیات کم کنن به صرفه است تا ازدواج
اکبری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
بخدا پسرم را نامزد کردیم. عجب اشتباهی کردم الان یک سرویس طلا نزدیک چهل میلیون تومان است با یک مراسم کوچک نامزدی. یعنی. لباس وشام. خرده خرج. میشه بیست میلیون. با این اوضاع که چهار ماه است سرکار نرفتم تکلیف. چیست
دیده بان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
سلام دوستان .این نظر را یک فرد معمولی داده . چرا بعضی ها دارند توی سایتها و کانالها به پای مجلس می نویسند مثل اینکه خیلی دوست دارند کشور را متشنج و مجلس را همین اول کار تخریب کنند تا مجلس نتواند تصمیمات درست و قانونهای مهمی را تصویب کند. (لطفا نظر مرا سانسور نکنید و پخش کنید)
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
خدا پدر ومادرت را بیامرزد اگر این پیشنهاد تصویب بشه شاید یک مشت الآف وشیاد از خیابان ها جمع بشن و زن وبچه مردم آسایش پیدا کنن
سایتاما
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
0
خب، اگه کسی نخواد ازدواج کنه (دنبال هرزگی باشه)،هزار تا قانون تشویقی هم کارساز نیست.
اگه هنوز فکر می کنید تسهیلات این طرح، کافی نیست باید بدونید که قوانین حمایتی از هر قشر یا گروه خاص، باید مطابق با سرمایه های کشور باشد. نباید با رویا پردازی، قوانین غیر قابل اجرا را تصویب کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
نه‌این‌چه‌قا‌نونیه‌؟‌ ازدواج‌اجباری؟‌ خودشم‌تو‌دین‌‌اسلام؟‌ واقعا‌‌‌این‌کار‌گناه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
حرص نخورید بعضیا عین بیمار روانی تصمیم میگرند
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خاک عالم بر سرت ای احمق .آخه این چه طرح مزخرفی هستش .خدا این مغز داده ک فکر کنی .از پیری زیاد دیگه مغز کار نمیکنه بابا برو کنار بذار نیروی جوان و پر انرژی بیاد سر کار .بچه های شما هم ک پوکوندن مملکت از عیش و نوش .بروووووووو گمشوووووووو
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
سلام واقعا مرسی حاج اقو دمت گرم هیچکی ب فکر جوونا نیست اگه شما نبودی ما چکار باید میکردیم من ی جوون ۳۰ساله هستم هرجا میرم بهم دختر نمیدن میگن ماشین داری؟ پول چقد داری؟شغل داری؟خونه داری؟بیمه هستی هیچکدومم ندارم شما میتونی برا من دختری پیدا کنی ک از شرایطم راضی باشه با من ازدواج کنه؟؟؟ دختر مجرد نداری خودت عایا ؟؟خداشاهده بدی بهم میگیرم حتی اگه لولو باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
قبوله شما تمام کمال هزینه ازدواج جوانان رو بدین یه شغل خوب هم براشون پیدا کنید اون موقع لعنت به کسی که ازدواج نکنه آخه این چه طرحیه تواین وضع بی پولی وبدبختی
ماجد زبیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
آقای حجت الاسلام و المسلمین و المسلمات نابغه ی روزگار ای عقل کل پارلمان.
سلام علیکم ،
اولا که ازدواج اجباری نشان از دیکتاتوری شماست
دوما اگر نیتتون پاکه اقتصاد و اشتغال جوانان رو سر و سامان ببخشید
سوما استعفا بدهید چرا که شایسته تر است برای مقام مستفیض شما
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
کاش یه طرح اجباری مینوشتن که مسئولینو مجبور کنن خوب کار کنن و پول بیت المال رو هدر ندن
اونیکه این طرح رو داده مثل اصحاب کهف تازه از خواب بیدار شده
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
غلط کرده این امل امی عقب مونده
تنها
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
فقط تواین مملکت بی قانون اینو کم داشتیم
تنها
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
فقط تواین مملکت بی قانون اینو کم داشتیم
فرهاد
Switzerland
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واسه بهشت و جهنم هم چند قطعه پیش فروش کنید،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
فقط میتونم سکوت کنم به این همه
بی قانونی این طرح تجاوز کامل به حقوق
ماست
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
4
واقعا کص ننت با این طرحت
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
مشکلی نیست.زحمت بکشن .خونه .کارـو و ماشین رو اماده کنن .چشب،من هم به دختری علاقه دارم ولی پول ندارم
aytoğmuş
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
چراغ امید و زندگی ما جوانان رو خاموش کردید و حالا در اتاق تاریک بهمون مسیر نشون میدید؟؟؟؟چه بی شرمی بزرگی شما روشنایی و امیدهای مارو پس بدید ما خودمون راهمون رو پیدامیکنیم
هاجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چقدر وحشتناک‌.... خداااای‌ من بریم‌ بمیریم‌ اگه درآمد ما رو به متاهل ها بدین یا دانشگاه نزارین‌‌بریم‌ دیگه چه امیدی میمونه‌ برامون
عجججججججب‌
مگه قراره همه ازدواج کنن
این یک امر شخصی است
طنز روز
France
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یه پیشنهاد : اسم طرح رو بگذارید ،،بمب خنده ،، لیاقت ما همینه که یه همچین به اصطلاح مدیرانی برای ما یه همچین طرحی رو برای ارائه به مجلس بفرستند ،،خلایق هرچه لایق ،،
زیگ زاگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
اگر اینا هم مثل کشورای دیگه اصلا مثل روسیه برای هر بچه ای هد و ماشین و رفاه رو فراهم کنن همه میرن ازدواج رو با اغوش باز میپزیرن جمعیت هم از پیر میره به سمت جوان شدن.... والا مردم از بی پولی پول ندارن ی شورت بخرن حالا بماااااند ازدواج که یک مسئولیت مهم و صد البته در قران اگر دستکاری نکنن بزرگواران گفته شده که با عشق میباشد با میل خود انسان و نه با زور و اجبار هستش..... مردم برن ازدواج کنن با بچه هاشون کارتن خواب شن اینجوری جمعیت جوان زیاد بشه؟؟؟.... شما که هیچی نمیدید چیزایی رو هم که داریم میگیرید .... حداقل اختیار شومبولمون رو ازمون نگیرید
حسین محرم زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
حداقل یه کار اداری بهش بدین اونم ازدواج کنه
اخع بدبخت کارگر با دو میلیون پول خونه ماشین بخره
اقا زاده ها با پول خودشون که اینقدر زیاده نمی‌دونن پولاشونو کجا بذارن
خدا وکیلی با عقل جور در نمیاد
پسر جوان بنظر من هر وقت عشقش بکشه ازدواج می‌کنه
به هیچ کسی یا دولتی ربطی ندارد بخدا
یکم خجالت بکش اونی میگم که این لایحه رو اورده
جوان الان درس خونده مدرک گرفته الان بیرون بیکار
اونی هم که درس نخونده باز کار می‌کنه پول جیبی نداره
بعد اومده میگه به زور ازدواج کن بعد چند ماه دیگه طلاق اونم بخاطر بی پولی
اونی که پیام متن منو خدا وکیلی قبول داره لایک کنه
ببر تنها
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
بسیار عالی
ناشناس
Netherlands
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
خاک تو سرتون با این طرز فکرتون
ارام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
واقعا براتون متاسفم دولت احمق تر از این دولت ندیده بودم ،اگر عرضه دارید شرایط مسکن ارزان و وسایل اولیه یه زندگی مهیا کنید،نیاز به ازدواج اجباری نیس.خرزاده های خودتون که هر غلطی میکنند و وادار به ازدواج کنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
یه نکته رو یادشون رفته(قانون سیزدهم)، هیجان ازدواج با قرعه‌کشی خیلی بیشتر از ازدواج اجباریه.(مثل قرعه کشی سایپا و ایرانخودرو)
کاش اینم اضافه کنن
احتمالا اگه کسی از نتیجه قرعه کشی راضی نبود تا ۲ سال از شرکت در این آیین قرعه کشی محروم میشه.
تازه بعد از برنده شدن توی قرعه کشی اجازه پیدا میکنه که هزینه های مراسمات و مراحل اداری رو به سازمانهای ذیربط پرداخت کنه.
به به الان طرحمون کامل شد
sara
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
شاید فکر میکنن همه مسائل با اجبار حل میشه به جای تدبیر و حل مشکلات و موانعی که باعث شده جوانها نتونن ازدواج کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
لطفا ......زیادی نخورررر
مهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
پولهایی که دزدیدین و اختلاس کردین رو به مردم برگردونید خودبخود مشکل ازدواج حل میشه.دیگه هم لازم نیست به مغز فندقیت زحمت قانون نوشتن بدین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
برو اخوند دوزاری. خدا روزیت را جای دیگه حواله کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
طبق نوشته ها در واقع اسمش طرح تشویقی ازدواج باید باشه نه اجبار .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
تو مملکتی که عینک طبی و جراحی دندون میشه زیبایی دوست عزیز بهتر نیست بیشتر فکر کنی بعد حرف بزنی همین الان فساد از متاهلا شروع میشه دارین با مردم چیکار میکنید . از کی تا حالا جای خدا تصمیم میگیرید و دینشو بالا پایین میکنید ی کم بترسید از خدا . بهتر نیست برچیده شدن فساد و از آقازاده‌ها شروع کنید نه مردم عادی
ستار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
با سلام ، من پسری هستم سی و هفت ساله که پدرم هفده سال پیش به رحمت خدا رفته و سه خواهر و برادر معلول دارم و مادری پیر و سالخورده ،و در ارگان دولتی مشغول انجام وظیفه هستم .به هر جا مراجعه کردم جواب گرفتم که شما مجرد هستی ولی در شرایطی هستم که خانواده پنج نفره و به خواست خداوند متعال سرپرستی بهزیستی کوچک را دارم .سوال من از شما که لایحه به مجلس بردی ،بهتر نبود کمی در اجتماع نظاره‌گر بودی و امثال من زیاد به چشم میخورند که به نوعی با کم لطفی دولت و مقامات حکومتی دست به گریبان هستن و هیچ گونه کمکی نمی‌شوند بدلیل نقصان قانون و گاها این چنین خبرها نه اینکه مشکلی حل نمی‌نماید بلکه موجب آزار و دل شکستی اینگونه خبرها میشوند .بقول شعر زیبای مقام معظم رهبری ...گر وا نمیکنی گره ای خود گره مباش ...ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست ...!!!???
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
به خودتون زحمت ندین یه وقت از خودتون مایه بذارین ،اینم که مثل بقیه راه حل هاتون دست تو جیب ملت بیچاره کردین اونم جوونها،خجالت هم خوب چیزیه نمیدونم این اراجیف از ذهن مریض کدوم غیربشری دراومده خدا ذلیل تون کنه
Artin
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
4
فک کن ۲۴ سالت بشه یع پیامک بت میاد با این موضوع ک : مجرد گرامی شما ۸۰ درصد از بسته مجردی خود را استفاده کرده اید . بسته شما رو به اتمام است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
اولادر طرح های مهمی مثل ازدواج باید نظر روانشناسان و مشاوران متخصص باید اخذشود.ازدواج یعنی تعیین اینده جوان. ثانیا همین چند روز پیش حداقل حقوق کارگران تعیین شد که با خط فقر 4و نیم میلیون تومانی دیدیم چقدر فاصله زیادی داشت.ثالثا چرا دولت وام ازدواج می دهد که با اوضاع مسکن و تورم و افزایش زیاد نرخ ارز فقط بار سنگین قسط وام وکرایه خانه بر دوش جوانان و پدر و مادرهای کارگر و مستمند می‌افتد و در اخر باید بگویم از خانه های خالی و ویلاهای ثروتمندان به جوانان کارگر و فرزندان مستمری بگیر تامین اجتماعی بخشش انجام بدهیدو سخاوتمندانه بسته حمایتی درست کنید و حقوق پدر ومادرها را بیشتر از نرخ تورم افزایش دهید تا من جوان فرزند مستمری بگیر تامین اجتماعی که حداقل بگیر است و مادر بیمار دارد ازدواج کنم.
خسرو
United States of America
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
بايد از اين مملكت جمع كرد رفت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
5
حاکمی به وزیر خود گفت:
قوانینی تنظیم کن تا پدرِ این ملت رو در بیاریم!

فردای آن روز وزیر نزد شاه آمد و قوانین را خواند…

1.مالیات ۳ برابر فعلی!
2.حقوق، رُبع عُرفِ بقیه کشورها!
3.شاه، صاحب جان و مالِ همه مردم است!
4.آروغ زدن ممنوع!!!

شاه گفت:
بند چهارم چه معنی دارد؟!

وزیر:
بند چهارم سوپاپ اطمینان است، بعدا متوجه معنی آن خواهید شد!

وزرا قوانین را اعلام کردند...

ملت گفتند:
این که جان و مال ما از آن شاه باشد توجیه دارد چون ایشان صاحب قدرت است؛ ولی یعنی چه نتوانیم آروغ بزنیم؟!

مردم برای اینکه از امرِ شاه نافرمانی کرده باشند در کوچه و پس کوچه آروغ می زدند و می گریختند!!!

جلسات شبانه‌ی آروغ برگزار میکردند و هر گاه آروغ می زدند احساس میکردند که کاری سیاسی انجام می دهند!!

ماموران هم مُدام در حال دستگیری افراد آروغ زن!! بودند و گاهی به منازل و رستورانها یورش میبردند و آروغ زنها را دستگیر می کردند!

روزی شاه به وزیر گفت:
الان معنی سوپاپ اطمینانی که گفتی را میفهمم!
چون باعث شده که هیچکس به ۳ قانون اول توجهی نکند!

این داستان آروغ زدن حکایت شعار آزادی ای است که برخی آقایان برای جوانان گذاشته اند...

یعنی شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول اختلاس...

شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول رانت بازی...

شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول جمع کردن ثروت...

از ما شغل و ازدواجتان را نخواهید در عوض اگر خواستید در کوچه و پس کوچه نظربازی کنید کاری می کنیم کسی متعرض شما نشود

مراقبیم کسی کاری نکند که دیگر نتوانید این پری رویان را راحت یک دل سیر نگاه کنید و اگر شد متلکی هم بیاندازید ...

اما از ما نخواهید که من ملزم باشم شرایط فرهنگی و اقتصادی رسیدن تو یه یکی از این پری رویان را فراهم کنم ...

تو فقط دزدکی حال کن و نسیه !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
4
حاکمی به وزیر خود گفت:
قوانینی تنظیم کن تا پدرِ این ملت رو در بیاریم!

فردای آن روز وزیر نزد شاه آمد و قوانین را خواند…

1.مالیات ۳ برابر فعلی!
2.حقوق، رُبع عُرفِ بقیه کشورها!
3.شاه، صاحب جان و مالِ همه مردم است!
4.آروغ زدن ممنوع!!!

شاه گفت:
بند چهارم چه معنی دارد؟!

وزیر:
بند چهارم سوپاپ اطمینان است، بعدا متوجه معنی آن خواهید شد!

وزرا قوانین را اعلام کردند...

ملت گفتند:
این که جان و مال ما از آن شاه باشد توجیه دارد چون ایشان صاحب قدرت است؛ ولی یعنی چه نتوانیم آروغ بزنیم؟!

مردم برای اینکه از امرِ شاه نافرمانی کرده باشند در کوچه و پس کوچه آروغ می زدند و می گریختند!!!

جلسات شبانه‌ی آروغ برگزار میکردند و هر گاه آروغ می زدند احساس میکردند که کاری سیاسی انجام می دهند!!

ماموران هم مُدام در حال دستگیری افراد آروغ زن!! بودند و گاهی به منازل و رستورانها یورش میبردند و آروغ زنها را دستگیر می کردند!

روزی شاه به وزیر گفت:
الان معنی سوپاپ اطمینانی که گفتی را میفهمم!
چون باعث شده که هیچکس به ۳ قانون اول توجهی نکند!

این داستان آروغ زدن حکایت شعار آزادی ای است که برخی آقایان برای جوانان گذاشته اند...

یعنی شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول اختلاس...

شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول رانت بازی...

شما مشغول آزادی باشید و ما مشغول جمع کردن ثروت...

از ما شغل و ازدواجتان را نخواهید در عوض اگر خواستید در کوچه و پس کوچه نظربازی کنید کاری می کنیم کسی متعرض شما نشود

مراقبیم کسی کاری نکند که دیگر نتوانید این پری رویان را راحت یک دل سیر نگاه کنید و اگر شد متلکی هم بیاندازید ...

اما از ما نخواهید که من ملزم باشم شرایط فرهنگی و اقتصادی رسیدن تو یه یکی از این پری رویان را فراهم کنم ...

تو فقط دزدکی حال کن و نسیه !!!
Artin
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
حیف که فوش نبلدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
آخه اجبار یعنی چی!!!!!!خب شاید یکی روحیه و شرایط اینکارو نداشته باشه!!!!من الان چندین ساله ک بشدت عصبی و افسرده ام،بنظرتون این درسته ک بنده الان به اجبار زن بگیرم؟بچه ی من سالم درمیاد؟یعنی اون از لحاظ ذهنی سالم بدنیا میاد؟ی مشت پیر خرفت نشستن حرف مفت میزننو تز میدن ک چییییی؟؟؟؟تو شلوارتو نمیتونی بالا بکشی میخوای جای یه ملت تصمیم بگیری؟؟اینم یه سیاست دیگه واسه بیشتر بدبخت کردنمونه وگرنه شما دلتون برا ما نسوخته.بعدشم هر زوجی ک باهم نساختن برن دنبال کار طلاقو اینجور کارا ک مردم رو سرگرم کنین واسه دزدیاتون.شرف ندارین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آخه اجبار یعنی چی!!!!!!خب شاید یکی روحیه و شرایط اینکارو نداشته باشه!!!!من الان چندین ساله ک بشدت عصبی و افسرده ام،بنظرتون این درسته ک بنده الان به اجبار زن بگیرم؟بچه ی من سالم درمیاد؟یعنی اون از لحاظ ذهنی سالم بدنیا میاد؟ی مشت پیر خرفت نشستن حرف مفت میزننو تز میدن ک چییییی؟؟؟؟تو شلوارتو نمیتونی بالا بکشی میخوای جای یه ملت تصمیم بگیری؟؟اینم یه سیاست دیگه واسه بیشتر بدبخت کردنمونه وگرنه شما دلتون برا ما نسوخته.بعدشم هر زوجی ک باهم نساختن برن دنبال کار طلاقو اینجور کارا ک مردم رو سرگرم کنین واسه دزدیاتون.شرف ندارین
خسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خخخخخ
یاسر
France
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
چه جالب! به جای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به فکر ازدواج اجباری و در آینده هم حتما به فکر فرزندآوری اجباری هستید...!
بخاطر زحماتتون بسیار سپاس گذاریم، کاش ما مردم قدر این چنین مسئولین زحمت کشی رو بدونیم.
یاسر
France
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چه جالب! به جای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به فکر ازدواج اجباری و در آینده هم حتما به فکر فرزندآوری اجباری هستید...!
بخاطر زحماتتون بسیار سپاس گذاریم، کاش ما مردم قدر این چنین مسئولین زحمت کشی رو بدونیم.
یاسر
France
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
چه جالب! به جای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به فکر ازدواج اجباری و در آینده هم حتما به فکر فرزندآوری اجباری هستید...!
بخاطر زحماتتون بسیار سپاس گذاریم، کاش ما مردم قدر این چنین مسئولین زحمت کشی رو بدونیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
های لای لالالا لای لالا لای لالا لالای
به بیخیالا بگین صبر کنن منم اومدم لا لا لای لالا لالای
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
ولامن33سالمه مجردم شرایط ش نبوده ازدواج کنم ازخدامه یه موردمناسب باشه من سروسامون بگیرم ولی ازدواج اجباری دیگه خیلی شورشودرآوردن کیه که نخادازدواج کنه ولی اینقددزدی کردین ازبیت المال که ایرانوبه خاک سیاه نشوندین واکثریت جوانان مملکت لنگ یه لقمع نون موندن
.خخخخخ شماکمتردزدی وفسادبکنین جوونابه شغل مناسب برسن احبارنمیخادهمه اختیاری تشکیل زندگی میدن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
داداش خدایی ساقیت کی بود؟!
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
متاسفم برای همه هموطنانم که افرادی این گونه احمقانه برای انان تصمیم میگیرند
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
مسخره ها خودتون زدین به نفهمی یا واقعن نفهمید؟؟؟؟؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
به من شغل خونه. ماشین ارزونیشون یه موتور سیکلت بدن ازدواج میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
زررررشک .....همینمون کم بود
ناشناس
Germany
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ب جای این شعرات وضع اشتغال و اقتصاد خوب کنید نه این چرندیات خورد ملت بدید ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
دمشان گرم
میخوان امار طلاق رو صعودی کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ای مسئولین محترم ای بندگان مخلص خدا و خدمتگذار مردم شریف ایران خدمتتان عرض کنم که راه های دیگری هم برای خالی کردن جیب مردم برای شما وجود داره ... شما که خودتون بهتر بلدین . لطفا بیشتر از این گند نزنید به زندگیه مردم
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بعضیا چقد جدی گرفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پیشنهاد خوبی نیست، جوون در این سن با کدوم کار وکدوم پول وکی دختر بهش میده،
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
ازدواج نکردم ازاطرافیان کم زخم زبون وطعنه میشنوم حالابایدمالیات هم بدم که ازدواج اجباری نکنم!!!!!
ایناروانی ان به خدابه دکتراحتیاج دارن
علی ار بم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
درسته مساله جمعیت بسیار مهمه ، اما مهم تر از اون دهنتونه که باید سرویس بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
من میترسم میگم نکنه این طرح رواجرایی بکنن
من نون شب ندارم حالامالیات ازدواج ازکجابدیم
وااااای ایناشب میخابن توخواب یه روش جدیدواسه خالی کردن جیب ملت پیدامیکنن
صا حبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام لطفاً مهریه مشکل جو انان‌است فکری در این بایدکر
برسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اینجاکشورایران هستش نه سیرک ایرانوباسیرک اشتباه نگیریدشان این ملت بالاترازاین قوانین سیرکی شماست مشکلات اقتصادی روحل کنیدبعدهمه چیزخودبه خوددرست میشه.
تام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
خودتون و ناراحت نکنین...
داعش درون کشوری هستن ایشون...
اگه یه ذره شعور داشت همچین طرحی نمیداد...
یکی نیست بهش مونگول مشنگ شما یه طرح بده کمتر دزدی کنن تو این مملکت قول میدم هم ما پول ازدواج داشته باشیم هم چهارتا بچه داشته باشیم هم بچه یتیم ها گشنه نمیمونن...
من نمیدونم تو حوزه به اینا چی درس میدن که مغزشون میپوکه....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
1
واس دخترا خوب شد از ترشیدگی در میان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
1
اقا اجباری کردن ازدواج که اصلا راه خوبی نیست که بعضی ها به میل خودشون ازدواج میکنن دوماه بعد طلاق میگیرن میره پی کارش دلیلشم اینکه که طرف میاد میبینه نمیتونه از پس مخارج زندگی بر بیاد همه چیز خراب میشه. شما یه لطفی بکن اگر به فکر جوانها هستی یه کاری کن جوون کار داشته باشه خونه ماشین زندگی راحت اونوقت خودشون میرن ازدواج میکنن خیالت راحت اولین چیزی که به ذهنتون میرسه اجباری کردن همه چیزه زور میگی طرف از کجا بیاره زن بگیره
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
بااین کار ازدواج اشتباه است خلاصه شده آن میشه اشتباج چه کسی داوام این پیوند را تضمین میکنه داریم بر میگردیم به اون دوره ای که توازدواج تصمیم گیرنده اصلی پدرها بودن نه دختر وپسر
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
بااین کار ازدواج اشتباه است خلاصه شده آن میشه اشتباج چه کسی داوام این پیوند را تضمین میکنه داریم بر میگردیم به اون دوره ای که توازدواج تصمیم گیرنده اصلی پدرها بودن نه دختر وپسر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
مزخرف گویی
F.R
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
به قول دکتر مصدق
وظیفه حکومت یک کشور به بهشت بردن مردم نیست
بلکه استفاده صحیح از منابع کشور درجهت رفع فقر پ ایجاد رفاه است.
حالا اینا چی برعکس عمل می کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
واقعا ،ک چه پررو هستن ،در باره ازدواج جوانان حرف میزنن. جوان دیگه کجاس ،همه دیگه میان سال شدن ،چ پسر چ دختر ،بابا با کدوم دلگرمی ،کدوم شغل ،کدوم خونه ،کدوم پول کسی هست بهشون بگه خدا خیرتون نده حداقل دست بدلوم نزنید؟؟؟؟؟؟؟
کارشناس.
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
لام.دست.شما.درد.نکنه.که.استارت.زدید.به.اینکه.مشکل.ازدواج.این.سنت.پیامبر.اعظم.ص..بموقع.اجرا..شود.و.مشکلات.از.سر.راه.برداشته.شود.با.ازدواج.......رحمت.وبرکت.خدا.را.به.خانه.بخت.سرازیر.میکنند....ودیگراینکه.ازدواج.کنندگان.چند.دسته.هستند.باید...سره.از.ناسره.تفکیک.شوند.دسته.اول.با.نیت.خیر.....قدم.برمیدارند.کاری.نداریم.قدم.بردارند.و.ازدواج.کنند.اما.دسته.دیگری.هم.هستند.که.ازاین.گذر.سو.استفاده.میکنند.برای.مهریه.وووو.پس.نیاز.به.اصلاح......پیشنهاد.واضافه.نمودن.شروط.مثلا.مهریه.حد.اکثر.تا.۱۴.سکه.ویا.به.تناسب.مالی.که.دارد.تعین.شود.ما.در..دادگاها.گرفتاران.به.مهریه.ریاد.داریم.باید.بدادشان..رسید.دختران.خوب.هیچوقت.مهربه.را.به.اجرا.نمیگذارند.قبل.از.شروع.رندگی.اما.کسانی.هستند.تا.مهریه.نگیرند.تمکین.نمیکنند.و.حاضر.شدن.زیر.یک.سقف.نیستند.حالا.پیشنهاد.این.است.دختر.در.خانه.پدری..که.هنوز.زندگی.مشترک.را.شروع.نکردند.ومهری.ومحبتی.واقع.نشد.گرفتن.واجرا.گذاشتن.مهریه.ممنوع.شود.دختری.تا.اولاد.دار.نشده.و.تا.۵.سال.اول.حق.اقدام.مهریه.را.نداشته.باشد.تا.کسانی.ازدواج.کنند.که.با.نیت.پاک.وزندگی.کردن.وارد......شوند.وبقیه.که.نیت.خوب.ندارند.حساب.کارشان.اول.بکنند.تا.این.همه.مراجعات.دادگاه.وخشونت.واختلاف.خانوادگی.و.خسارات.ببار.نیاورد.دراین.مورد.هم.نیاز.به.نظر.وفتوای.مرجع.دینی.وتقلید.دارد.وبسیاری.ازین.مسایل.که.انشاالله.در.جهت.حل.مشکل.جوانان.باشد.واسلام.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
اگه غلط نکنم این بابا دخترش یا خواهرش شایدم مادرش بیوه شده بدون شوهر موندن و ترشیده شدن جون مادراتون برای ثوابش هم شده از این پسرهای دم بخت یکی بره در خونه این بنده خدا رو هم دق الباب کنه شایدم ن ظرتون گرفت، وصلت جور شد.وگر نه این تا همه جوان‌ها رو بدبخت نکنه ول کن ماجرا نیست ها
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
واقعا چقد ب مغزتون فشاراوردید این طرحو دادید....آقای عزیزم شرایط ازدواج رو فراهم کنید مردم آسایش ذهنی داشته باشن ازدواجم میکنن..ی چیزایی میبینیم ازتون ک ادم وا میمونه...تو داری ازدواج کنی ما نداریم پس دخالت ممنوع
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
0
واقعا چقد ب مغزتون فشاراوردید این طرحو دادید....آقای عزیزم شرایط ازدواج رو فراهم کنید مردم آسایش ذهنی داشته باشن ازدواجم میکنن..ی چیزایی میبینیم ازتون ک ادم وا میمونه...تو داری ازدواج کنی ما نداریم پس دخالت ممنوع
Hyper boy
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
تخمی ترین چیزی ک الان دارم میبینم این ازدواج اجباری هستش اخه تو این اوضاع کی میتونه زن بگیره من خودم ۳۳ سالمه مجردم بیکارم با مدرک لیسانس برق اخه بیشرفا شما هم خدارو میخایین هم خرما
Fz
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
1
:))))))))) چقدر خندیدم با این خبر!
ازدواج اگر اجباری بود توی قران و احادیث هم اجباری میشد.در حالی که ذکر شده عقد اجباری باطله.
حالا چون پیامبر 28 سالگی ازدواج کرده ما هم باید انجام بدیم؟
خدایی ازدواج رو اجباری کنید انقدر طلاق میگیریم که برگاتون بریزه!
مشکلات رو بر طرف کنید ازدواج با میل و عقل جوانان ها صورت میگیره.به طبع رفع مشکلات طلاق هم کم میشه.
ناشناس
Germany
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
احسنت.هر چقدر میتونین سرویس کنین دهن این ملت و.از ماس ک بر ماس
ناشناس
France
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
نگران نباشید این طرح مسخره اجراه نمیشه فقط دارن سر ملت گرم میکنن یه گند دیگه بالا بیارین ظلم پایدار نمیمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
بهتر هست چند همسری آزاد و رسمی شود تا نگران پیری جمعیت نباشید
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
پوفیوز
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
خخخخخخخخ. خیلی مشتیه هر کی اینو نوشته. خوشمان امد. خخخخخخ. از قیمت مسکن و اموزش و خوراک و پوشاک خبر نداره. آدم فضاییه احتمالا از مریخ اومده. الان که مجردیم. باشکم گشنه میخوابیم وای به روزی که ۴و۵تا بچه ام باشه
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
باز میخان دوباره مردم ب ی چیزی سرگرم کنن کارتونو خووب بلدین، امثال شما ها ماهارو و بدبخت کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
من خودم متاهلم ما تو ارزانی ازدواج کردیم ،ولی با این تورم روز به روز نمیتونیم نه بچه زیادتر از یکی بیاریم نه از نظر اقتصادی پیشرفت کنیم ،هر وقت تونستین اقتصاد کشور و درست کنین ،جوان ها هم ازدواج میکنن لازم به هیچ اجباری نیست،
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
برین حرومی ها برین بیناموسا
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
میدونی قضیه چیه؟با این مثال قشنگ متوجه میشید که
چرا همچین قانونی رو وضع کردن.

وقتی یه چوپون گوسفنداش میمیرن،باید برای جلو گیری از ضرر یه کاری بکنه.خب میگه گوسفندای جوان میگیرم زاد و ولد میکنن که هم بچه بیشتر و گوسفند بیشتر هم شیر بیشتر برای دوشیدن.

وضع حال ماست،دیدن کرونا زده ما ملت بدبخت که دقیقا مثل گوسفندیم برای دولت رو کشته خواستن گوسفند زیاد کنن که هم بیشتر بتونن بدوشنمون(با مالیات و حمالی و ...)هم با جمعیت بیشتر تو درآوردن مخارج کم بیارن و یه وقت پیشرفت نداشته باشن.
دیگه بهتر از این نمیتونستم منظورمو بیان کنم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
من ۳۱ سالمه دو سه سالیه ازدواج کردم مدرک فوق لیسانس مهندسی عمران دارم، به هر دری زدم واسه یه شغل خوب ولی دریغ از یه شغل مناسب، الان دارم کارگری میکنم،به بدبختی دارم زندگیمو اداره میکنم، اجاره نشینم، چی میخواین از جون جوانها؟؟؟؟ هیچ فرصت شغلی که براشون ایجاد نمیکنید! همه جا شده پارتی بازی، حداقل بذارید به حال خودشون باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام چرا آخه این کار ها رو میکنی
درسته که از بی بند باری جامعه و کار های زشت ناپسند جلو گیری میشه ولی باید از اساس جامعه رو درست کنید شما شرایط بدین ببینی کی ازدواج نمیکنه ،من خودم نامزدم وام ازدواج که نمیدن کارمند میخواد من کارمند از کجا بیارم آخه این انصاف نیست که رسیدگی کنید لطفا
محمد
Russian Federation
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
شایعه است(دو سال پیش پخش شده). من برای این سایت وامثالهم متاسفم که ملت رو سرکار گذاشتن.
مردم هم خدارو شکر سریع واکنش نشون میدن.

▪️‏این طرح ازدواج اجباری رو یه آدم نادان و گمنام واسه‌ خودش نوشته، نه مقام و مسئولی.
جالب اینه که دو سال پیش بدون اسم نویسنده توی سایت پارسینه منتشر شده و هیچکس ندیده بود، حالا مجلس جدید اومده یهو با تیتر بی‌ربط «پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» بازنشر می‌شه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
این طرح خیلی پیچیده اس ،اشکالاتی داره و اجرای اون بسیار بسیار سخت خواهد بود و کلی از ادارات و ارگانهای کشوری باید باهم هماهنگ باشن ،که عملا با وضعیت کنونی کشور عملی نیست جز روی کاغذ کردن و شعار .به نظر من اگر مشکل اشتغال و مسکن جوانان به طور جدی کارشناسی بشه وحل بشه ،و همچنین مساله بیمه کردن جوانان حل بشه بیمه درمانی و تامین اجتماعی ،ونیز کارشناسان مشاوره خانواده و روانشناس و مدد کارها ی تربیت شده و گزینش شده در جامعه زیاد بشن برای مشاوره به جوانان با هزینه های مناسب و دولتی، خود به خود مشکلات ازدواج حل میشه و امار ازدواج در جامعه بالا می ره، قوانین جامعه طوری وضع بشه که یک جوان تا سن ۲۸ سالگی حتما باید شغل و بیمه داشته باشد واگر جوانی بیکار باشه دولت و مدد کارها پیگیر باشن که چرا این جوان تا حالا بیکاره ؟؟!
اگر مشکلی داره مشاوره بشه ،من جوانان زیادی را می شناسم که در آرزوی ازدواج هستن ،حتی دختر مورد نظر راهم انتخاب کردن اما چون شغل و بیمه ندارن ،نمیتونن خواستگاری برن واز ازدواج صرفه نظر کردن اونوقت مدام درحال وب گردی و رفاقت با دوستان هستن تا خلا ازدواج نکردن رو پر کنن ،از دولت میخواهم حتما رسیدگی به اشتغال، مسکن و حتما حتما بیمه برای جوانان بکنن اونوقت ببینن چطور آمار ازدواج طرف ۱۰ سال چند برابر میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
ننگ بر تو حجت الاسلام بی مغز بی شرف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
واقعا شرم نمیکنید از پیغمبر و خاندان پاکش
ارمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
4
یه کم از دزدیاتون کم کنیین جونای بدبخت این مملکتم از این سفره چیزی نصیبشون بشه، جوان بدون مسکن و کار و اینده ازدواج میخواد چیکار، شما مسئولین حروم زادگی رو به معنای واقعی معنی کردین ، بچه های شما تو اروپا و امریکا با پول های همین جوان ها تو رفاه و اسایش ولی جوان های این مملکت برای شما نقش ماشین جوجه کشی رو باید بازی کنن، ما بچه به دنیا بیاریم شما بفرستین جلوی توپ تانک دشمن ، بر پدرتون لعنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
3
شما کار پول خونه بده ببینم ما ۷تا۷تا نگرفتیم که نیاز به اجباری نباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
یعقل و.شعور خیلی خوب چیزیه؟ بدون کار و خونه چطوری ازدولج کنیم دولت خونه بیاد بده من زن.میگیرم
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام در کشور اینگونه طرح ها جواب نخواهد داد نباید ملت را در مضیغه و تنگنا و اجبار قرار داد آنهایی که با عشق و علاقه و با التماس خودشان ازدواج میکنند چند درصد به دعوا و طلاق منجر میشود چقدر وقت آنها در دادگاهها و مراکز مصالحه سپری میشود و آخر هم سودی ندارد و از هم جدا میشوند و فرزندان طلاق چه بر سرشان میاید حالا طرح اجباری و جریمه و مالیات و ... با کدام در آمد با کدام شغل با کدام مسکن ؟ مطمئن باشید هر کار اجباری جواب نمیدهد و امکان پیروی از اینگونه قوانین در این کار وجود نخواهد داشت.
هاني
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
فقط بلدن ماهي ٢٠٠ مليون بگيرن و طرح هاي مسخره با سواد نداشته شون بيرون بدن. مشكل بي كاري و فقرو حل كنيد. حرف مفت رو كه همه بلدن بزنن. انگار شهر هرته. اول بچه هاي خودشونو بزور رن يا شوهر بدن كه تو انگليس و آمريكا دنبال كثافتكاري هستن. نه مردمي كه پول اجاره خونه هم ندارن بدن. ميخوان مردمو باز مشغول كنن كه زير آبي يه غلطايي بكنن طبق معمول و مردم ذهنشون درگير اين اراجيف باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
خب نمیشه گفت ازدواج اجباری بعضی چیزهاش خوب بود اما این فکر و نکردین پسر بخواد بره زن بگیره برای اینکه دولت خواسته بعد یک دختر و نشون کنه اما حسی نداشته باشه بهش سمت خیانت و گناه میره و فقط اون دختر بدبخت میشه فقط زمانی این طرح خوبه که خود پسر و دختر همدیگز و بخوان در ضمن هیچ دختری حاضر نمیشه با یک پسر بیکار و بی پول ازدواج کنه
A.n
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
خداوکیل اینا نمیتونن یه کارگاه تولید آفتابه پلاستیکی رو مدیریت کنن حالا به اسم دین میخوان جمعیت رو کنترل کنن
بابا دست خوش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
ازدواج نمیکنم توصیه میکنم هرگز ازدواج نکنید
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام
برو از لباست خجالت بکش احمق آبروی طلاب جماعت رو هم با این طرحت بردی چقدر پول خوردی تا حالا مگه مغز خر خوردی
یکمی از خدا بترسید به خداوند قسم حلالتون نمی کنم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
سلام حجت السلام
ببندددددد

بی سواد نفتخور
Erfan09192532450
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
والله آدم میمونه چی بگه
خیلی حرفا دارم وای اینجا جاش نیست
نظرات ملت :دمتون گرم
:/
ش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ازدواج بدون دوست داشتن بدون عشق یعنی مرگ تدریجی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
مگ مغز خر خورده جوانی که در امد نداره بیاد زن بگیره اون بچه هزینه نداره زن هزینه نداره باباااا جمع کنید تو درد خودمونم ولمون نمیکنیدددددددددددد
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اصلا طرح درستی نیست و دخالت در زندگی خصوصی افراد است
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
نمیخاد بفکر ازدواج ما باشین بفکر شغل باشین واسه جوونا جوون اگر خودش سر کار باشه پول داشته باشه میره ازدواج میکنه نیاز نیست شما بخاین بزور هلش بدین سمت ازدواج
گل مراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
عالی مملکت ما فقط یه ازدواج اجباری کم داره..بزور هم که شده باید جوانان خوشبخت کرد
ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
بهترین راه برای ازدواج جوانان کمک به تولید داخلی و مبارزه با فحشاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
چرت و پرت محض
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
همینجوریش با کارهای این به اصلاح روحانیون ، ملت از دین زده شدن ، یه چند تا حماقت دیگه مثل این طرح بکنن خیلیا رسما تغییر دین میدن و میرن سمت ادیان دیگه یا کلا بی دینی
M.
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بابا ما چیز زیادی نمیخایم زیاد به مغز فندقی تون فشار نیارید مشکل بیکاری حل بشه ازدواج درست میشه جمعیتم زیاد میشه.
آتنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
خاک تو سر مسئولا و خاک بر سر اونایی که موافق این طرحن ، البته بعید نیست باز دارن یه گوهی می خورن این مطلبو انداختن سر زبونا حواس مردمه سادرو پرت کنن که از اونور گوه کاریشونو انجام بدن مثل همیشه
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
این یه کم ابرویی ک اسلام بدبخت داشت ک شما با این بی شعور بازیاتون دارین میبرین
صاحبی‌
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام لطفاً تکلیف مانبااین مهریه های نجومی روشن کنید ما چتوری باید زن بگیرم ویا چه جوری ازدواج کنم‌‌من از کجا. ماهی یک سکه بدهم ویا سه ماه یک سکه بدم
عبدالله نامور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
با سلام و خسته نباشید اگر این طرح اجرا بشه واقعا عالیه از اینکه به فکراین امرمهم که تبدیل به یک معضل اجتماعی شده ممنونم.
عبدالله نامور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
با سلام و خسته نباشید اگر این طرح اجرا بشه واقعا عالیه از اینکه به فکراین امرمهم که تبدیل به یک معضل اجتماعی شده ممنونم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آهای ناشناسی که میای جوااب همه رو میدی حالتو میخرم ساقیت کیه؟؟ :)))))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خاک بر سر این کشور مردم شده یواش یواش ازادی رو به تمام معنا دارن میگیرن اقای.فهمیده طرحی که دادی همش به نفع دولته دولت اگه گرفت دیگه نمیده جز وعده..برا بچه خودت خونه چندصدمیلیاردی خریدی همه رو هم مثل خودت میبینی.بچه تو استخدامش تضمین بود روزی که دنیا اومده
Milad
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
شمااگرمیخواهیدازدواج برای جوانان آسان شودمشکل مسکن،اشتغال،وضعیت معیشتی ومشکلات اقتصادی آنهارا حل کنید...اصل قضیه اینهاهست شرایطی که برای ازدواج جوانان لازم هست روفراهم کنیداونوقت همه چی حله واقعا کمترکسی هست که از ازدواج و تشکیل خانواده خوشش نیادامابااین شرایط اقتصادی ازدواج تبدیل شده به یک ترس بزرگ برای جوانان...آقایی که برای سرگرمی خودت و تفکرات دینی و سیاسی خودت میخای همچین قانونی گذاشته بشه گیریم جوانی ازدواج کرددست زنش وبگیرو ببره گوشه خیابون یاپارک زندگی بکنه؟؟؟؟آیاواقعااین درسته که دخترمردم راهم واردبدبختی های خودبکنه؟؟؟فقط میگید ازدواج ازدواج امانمیگیدبعدش چی؟؟؟معلومه واقعاازشرایط جامعه ومردم وگرانی مسکن و.......هزارمشکل دیگه بی خبریدوگرنه هیچ وقت همچین چیزمسخره ای رابه نام قانون بررسی نمی‌کردید............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
باید گفت دوروز مهم: روز ازدواج و روز طلاق
لازم بیشتر فکر کنین به اندازه مدیرانی که ۷ ساعت صرف یه ۲۰۰ تومن اضاف حقوق کردن نه مسئله به این بزرگی تو ۷ دقیقه
ناشناس
United States of America
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
هر وقت حقوق همه اندازه توی مفتخور بیسواد شد باشه مشکلی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
برو بابا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
شما کشور و اوضاع کشور رو درست کنین ببینید چطور آمار ازدواج بالا میره با این اوضاع کی ازدواج میکنه آخه مگه ازدواج زوری هم میشه!!! آخه احمقا اگه این اتفاق بیوفته که محاله از اون طرف آمار طلاق و خیلی آمارای دیگه فاجعه بار خواهد بود یعنی خاااااکککک بر سر مسولین این کشور که رووووززززز به روززززز بیشتر گوه کاری میکنن و مزحکه دنیامون کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
این کاراتون فقط باعث بیشتر شدن طلاق میشه همین
بقران ما حلالتون نمیکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
جنس موادش این دفعه عالی عالی بوده
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بهتر ان است که مانند رفتن به سربازی ازدواج جوانان پس از رسیدن به سن بلوغ اجباری وبه انان ابلاغ شود طی یک بازه زمانی 3ماهه ملزم به انجام امر ازدواج هستند وهیچ ذر وبهانه ای هم پذیرفتنی نمی باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
البته نظرات عالی جنابان کاملا درست. اما ما هم نظر داریم .برای جوانان بعد از خدمت سربازی کار بدن .خونه بدن .مطمعا باشید جوانان ازدواج میکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
البته نظرات عالی جنابان کاملا درست. اما ما هم نظر داریم .برای جوانان بعد از خدمت سربازی کار بدن .خونه بدن .مطمعا باشید جوانان ازدواج میکنن.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
الان من که ازدواج کردم چی شد غیر از اینکه ازادایم رو از دست دادم و خودم درگیر خرج مخارج خانه، زن ،بچه کردم تازه اقساد بانک تا دو برج عقب میوفته سریع از بانک زنگ میزنن فاتحه میخونن تو اعصاب روان آدم بعدش زررتی از ضامن کسر میکنن انگار که ما فرار کردیم یا من که تازه می‌خوام به خونه برای خودم تو یه جای پرت بسازم باید بیشتر از اون کسی که داره برج میسازه پول پایان کار ، مجوز شهرداری بدم .
هنوز دخالت‌های پدر مادر و خانوادگی بمونه که هیچی نگم بهتر جز اینکه همین دخالتها تا مرز طلاغ داره میبرتم اونم تواین اوضاع تخمی تخیلی اقتصاد مملکت
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
وای مردم از خنده یعنی جک تر از این هم داریم .
وای به حال مجلس و خاک بر سر این مجلس و تاسف بر خودمون به خاطر وجود این آدما که شدن سیاستگذارمون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چرا نظرات مردم پخش نمیکنید مگه ایرادشون چیه؟چون به این سگ ولگرد حرف زدن شده توهین؟خب این پدرسگ تقصیرش از روی هوا یه چی از دهنش پریده بیخود میکنه برا مردم تصمیم میگیره بیقل بی شرف کوصکش
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
این دیگه چی میگه
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بزاریدشون اینجوری پیش برن تعیین تاریخ فوت اجباری هم به مجلس میدن براتون!

از جماعت متعصب بدون اندیشه انتظاری بیشتر نیست..‌.
واقعا جایگاه درست و متناسب تو این مملکت کمتر به دست آدم های درستش میافته...
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
کشور داره رسما تبدیل به یک پادگان میشه ! خدا به خیر کنه
لعنت به اونهایی که کشورو به این وضع انداختن
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
کشور داره رسما تبدیل به یک پادگان میشه ! خدا به خیر کنه
لعنت به اونهایی که کشورو به این وضع انداختن
MAHSA
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
اینجا کم کم داره شبیه دیوونه خونه میشه! خدایا خودت بهمون رحم کن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
جوک جالبی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
تو ۲۴ سالگی ازدواج کردم ۴ ساله تو دادگاه دوندگی دارم . رای هم با دختر میدن . هر داشتم و نداشتم فروختم پول تمبر و مالیات دادگاه و اعتراضات دادم . تازه ۵۰۰ میلیون بخاطر فساد همسرم با قاضی که جز اقوامش هست باید پرداخت کنم . ریدین تو مملکت با چند پیک مست کردن تون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
بدبختای عقده ای میخوان توی این مملکت همه چیز رو اجباری کنن اگه شما نگران دین وخانواده هستین برین طرح ممنوعیت کودک همسری رو بدین تا تصویب بشه
ایرانی
Russian Federation
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
تا وقتی مردم خرن و خرن و خرن سردسته ای جز خر نمیتونه این خران را در طویله ...
مبارکتون باشه بهشت اجباری
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
آخه آدم نا حسابی تو قرآنم اجباری رو ازدواج نشده!!!!!!!سر یه مشت بچه
حفظ حرمت خصوصی ادمها
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
در زندگی خصوصی آدمها دخالت نکنید
حفظ حرمت خصوصی ادمها
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
در زندگی خصوصی آدمها دخالت نکنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
امروز یا فردا باید بریم دنبال گدایی طرح های جالبی میدهید خودتان چون در رفاه هستید زیر دست را نادیده گرفته اید جهاز ماشین خونه هر کدومشون شدن دست نیافتنی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
امروز یا فردا باید بریم دنبال گدایی طرح های جالبی میدهید خودتان چون در رفاه هستید زیر دست را نادیده گرفته اید جهاز ماشین خونه هر کدومشون شدن دست نیافتنی
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
خب مبارک باشه اینم از رهاورد و ثمرات مجلس دوازدهم که اینقدر براش دلخوش بودیم.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
به شرط اینکه هزینه ازدواج شغل ومسکن هم اجباری به زوجین داده شود طرح بسیار خوب وخدا پسند انه است
رضا م
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
2
کاملا صحیح و متین فرمودین. تنها راه کنترل فحشا همین ازدواج دائم هستش. واقعا چه بر سر جوانهای ما اومده؟!، زمان ما والا جوانها حمالی و دست به هر کاری میزدن و غیرت داشتن. جوانهای امروزی الکی میگن کار نیست باید بهشون گفت بله برای شما که فقط سرت داخل گوشیته و توی اینستا دنبال زن و دختر مردمی و از ترس سربازی میری دانشگاه و دست به سیاه و سفید نمیزنی. بله برای چشم چرانی و کثافت کاری هزار تا بهانه دارند.حتی برخی مواقع پدرمادرها هم با فرزندانشون هم دست میشن. حال باید دولت دست به کار بشه.
ارمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
واقعا واسه فکر مریضت متاسفم،
در ضمن بهشت و جهنم هر کسی به خودش مربوطه، ادم هوس باز اگه زن و بچه هم داشته باشه بازم میره سراغ کثافت کاری ، پس اینجور ادما همون بهتر که مجرد بمونن تا حاصل ازدواجشون یه مشت ادم عقده ای و مریض مثل شما بشن که بخوان همه چیز رو با زور به دیگران دیکته کنن، شما خیلی که زرنگ باشی خودت انسان باش ، در همین حد به جامعت خدمت کردی
امیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
آقای برادر کدوم جوان رو میگی من 43سالمه شغلم لوله کشی ساختمان با این بازار کساد مسکن یک ساختمان رو لوله کشی می کنم 6ماه بیکاری میکشم ومستاجرم با این تورم وگرانی به غلط کردن افتادم تازه یه بچه دارم چطور توقع داری یه جوان با این شرایط ازدواج کنه دوتا از برادرانم 40ساله و38ساله هم مجرد هستند و بدلیل نداشتن شرایط ازدواج نمی کنند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
قانون اول ، به اجبار به عقد مسئولین و آقازاده ها در اومدن و عوض کردن اسم فحشا به حیله شرعی ،،، قانون دوم ، به اسم کمک به ازدواج فقرا اموال مردم رو به تاراج بردن و تامین خرج آقا زاده ها در خارج ، ووو... اینهمه مغالطه کاری واسه جین راحت بگید می‌خوایم برده کشی رو اجرا کنیم والله اگه کسی از این مردم به شما اعتراض کردن
Nafas
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
هی میگید یک چهارم درآمد بازم میشه اجبار دیگه نخوای ازدواج کنی یا باید از این مملکت فراری شی یا درامدی که جون میکنی چقدر هس یک چهارمشم بدی مالیات مضحکه واقعا!! در کل به فکر جوونا نیستن فقط به این فکر میکنن مملکتو کشور منحدم نشه منقرض نشه با وعده وعید تشویق به بچه دار شدن میکنن انگار ماشین جوجه کشیه...! همینجوریش ازدواج از رو اختیاره به سال نکشیده دم دادگاه صف میکشن وای ب حال اجباری
Xack
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
4
من ۳۴ ساله ازدواج نکردم.،اونوقت حکم من چیه؟؟؟؟
حالا من به همین حکم راضیم....ببخشید اینو میگم من تمام داراییم و درآمدم توی این دنیا یه جفت خایه هستش......داداش یک چهارم چیه.،تمام کمال تقدیم میکنم.
خودت میای ببری یا با پبک برات بفرستم...
....
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
1
خاک عالم...
من که فرار میکنم یه جایی پناهنده میشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
واقعا" چه قوانین مسخره ای ؟ اگر واقعا" به فکر جوانان هستید مشکلات جوانان را حل کنید. تورم و گرانی و بیکاری را کنترل کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یک مشت مکتبی بی عقل برای ما راجب ازدواع طرح اجباری گذاشتن ...خدا لعنت کنه شما رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام وای برما تاکجا پیش رفته ایم که ازدواجمان هم زوری شده شما همه ضروریات را مهیا کنید ببینید چه می‌شود خداوند درقبول دین خود زور نمیکند ولی متاسفانه بقول خودمان ما مسلمانها پیشترازخدامیتازیم اگراز واج نکندمالش به تاراج می‌رود. نه عرف وعقل می‌پذیرد. نه شرع
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چقدر احمق هستین بی شعورها جونا اگر مشکل نداشته باشن خودشون سر موقع ازدواج میکنن نیازی به قانون نیست .ببینید چقدر مسولین ما بی شعورن که اینو نمیخوان بفهمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
هزار افرین❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
هزار افرین❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
اگه این چیزایی که نوشتین دولت انجام بده کارخیلی خوبیه اننجام بدن خوبه.به فکرباشن.به شرطی که دولت شرایطش رو درست کنه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اگه این چیزایی که نوشتین دولت انجام بده کارخیلی خوبیه اننجام بدن خوبه.به فکرباشن.به شرطی که دولت شرایطش رو درست کنه
خنده
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
این چ قانون مسخره ایه
طرف ۴۵ سالشه کسی هم تا ب حال ب خاستگاریش نیومده دکتر پاک و مومنی هم هس این چکار میکنید


تاسف خوردم ب جای این کارا شما قسمتا رو بیارین پایین خود بالادستیا کم دزدی کنن بقیش درس میشه
H.Kh
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
من انسانم.....یک انسان آزاده........ یک انسان آزاده که با قوانین خودش زندگی میکنه.......یک انسان که هرکی و هرچی سر راهش قرار بگیره مثل غلتک لهش میکنه.......برام مهم نیست قوانین چی میگه..........برام راه درست و غلط مهمه..........راه هایی که درست یا غلط بودنش رو خودم تعیین میکنم نه کس دیگه ای......من انسانم....یک انسان آزاده..................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
من میرم دخترای سران مملکت رو میگیرم خودشون قانون گذاشتن باید دختر بدن تا ازدواج صورت بگیره
سعید
United States of America
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
تو مملکت ما از دواج نه تنها آرامش نمی آورد بلکه خستگی افسردگی و فقر استرس از اجاره بها ترس از مو جودی به اسم صا حب خانه هیچی ار مغان نمی آورد جدا نان هوشیار با شید
امیر حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
نه جون مادرت به من بگو ای جنستو ا کجا تهیه میکنی مام بریم بگیریم اخه مگه میشه اینقدر نفهم باشی دیگه بیشعوری و به حد اعلا رسوندید .من اگه اگه میخواستم ازدواج کنم از لج شمام شده تا اخر عمرم مجرد میمونم دله دزدای بی ناموس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ببخشید میشه بگید شما تو کدوم دنیا دارید زندگی میکنید ما هم بیایم پیشتون مرد حسابی گرم طلا ۷۰۰تومن شده خودشماها واسه عقد پوست طرفو میکنید تو کدوم کتاب شریعتی نوشته برای عقد باید ۵۰۰تومن بدیم چرا به همون عقد ۵۰تومنی اکتفا نکردید زن بگیریم چی بهش بدیم سنگ هر چی کاره اشناوپارتی میخواد بچه دارشیم که ی بدبخت به این زندگی نکبت بارمون اضاف کنیم برو بیرون ببین مردم نون ندارن بخوردن تو فکر ازدواجی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ما که چند سال هست ازدواج کردیم می خواهیم از هم جدا بشیم به علت نداشتن کار و درآمد پول نداریم جدا بشیم بریم خونه بابامون خسته شدیم هر روز همه چی گران می شود بیکار هم هستیم کم اوردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
واقعا که دولت این کار رو باید چند سال جلوتر میکرد ولی بازم دور نشده وخیلی عالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
واقعا که دولت این کار رو باید چند سال جلوتر میکرد ولی بازم دور نشده وخیلی عالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
واقعا که دولت این کار رو باید چند سال جلوتر میکرد ولی بازم دور نشده وخیلی عالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
واقعا که دولت این کار رو باید چند سال جلوتر میکرد ولی بازم دور نشده وخیلی عالیه
فردین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
0
قسد ازدواج ندارم اگه قرار مالیات بدم بهتره از این کشور برم
محمد
Italy
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
1
واقعا طرح مسخره اییه همینجوری زندگیمون داغونه چطور یکی دیگه رو هم تامین کنیم‌؟ از کجا بیاریم برای ازدواج؟ اقا نداریم دیگه بدبختی هامون زیاده ولمون کنید

تنها امیدم به رفتن از ایران بود که زن نگیرم نمیزارن برم ریدم تو این زندگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
M
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
گر نداری معرفت ساکت بشین و دم نزن_
گر سخن نقره ست خاموشی طلاست.
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
شمایی که قانوان واسه جوونا میتراشین
شرایط و ارامش زندگی رو واسشون محیا کنین شما میخواین خرج زندگیشونو بدین با ما۴۵تومم؟؟؟
......
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
اخه به شما چه همتون بمیرید از دستتون خلاص شیم دیگه خسته شدیم با این قانونای مسخرتون
امیر
Germany
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
من تازه عقد کردم شما هنوز تو وام ۵۰ میلیونی ک به ما میخواید بدید موندید ۱۰۰ تا ضامن بردم نتونستم بگیر اول زیرساختاتونو قوی کنید بعد فتوا الکی بدید فقط تو فکر چیزهای چرت و پرت هستید بوجه خالی شده دنبال دلالی هستید تازه اینم یه چیز شخصی دولت مگه میتونه بیاد دختر پیدا کنه یا پسر برا دختر پیدا کنه حرفهاتون خنده دار
امیر
Germany
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
من تازه عقد کردم شما هنوز تو وام ۵۰ میلیونی ک به ما میخواید بدید موندید ۱۰۰ تا ضامن بردم نتونستم بگیر اول زیرساختاتونو قوی کنید بعد فتوا الکی بدید فقط تو فکر چیزهای چرت و پرت هستید بوجه خالی شده دنبال دلالی هستید تازه اینم یه چیز شخصی دولت مگه میتونه بیاد دختر پیدا کنه یا پسر برا دختر پیدا کنه حرفهاتون خنده دار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
من که ازدواج کردم وحالا هم با بی پولی دارم این زندگی نکبت بار رو با هرروز نفرین بر مسؤلین میگذرونم ولی با این قانونی که جدیدا میخوان بزارن فکر طلاق داره به سرم میزنه از خدا بترسید شماها قرآن نخوندید خدا تو اون دنیا خطاب به مسئولین میگه وَقِّفُوهُمْ اِنّهُمْ مَسْئولون اینها را نگه دارید اینها حسابشان از همه جداست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
اره زن میگیریم میریم غار نشینی کاهو کلم هم میکاریم میخوریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
خدایا خودت اسم اسلامی رو از روی این کشور بردار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
به نظرم ازدواج یک تصمیم شخصیه و نه اجبار وزور.
ایلین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خون خودتون کثیف نکنید،آخه مگه ازدواج احباری هم میشه.
من۲۶سالمه بابام هم احبارم نمیکنه واسه ازدواج اونوقت دولت واسه شوهرکردن من تصمیم میگیره.مسخره.
لابد بعدشم یه تایم مشخص بارداری میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
این طرح از طرف کی اراءیه شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
این طرح از طرف کی اراءیه شده
امید
United States of America
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
وای به حال مملکت که مسخره دست کیا شده آخه به توچه ازدواج نمیکنیم آیا شما واقعا درد و رنج جوانان را دیده اید یا آیا همین لایحه های مزخرف نیست که باع
ث فرار مغزها از مملکت میشود لطفا بیشتر از این داغ روی دل جوانها نذارید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
خاک عالم تو سر هر چی احمقه این همه سقرا کبری گفتن نداره شرایط زندگی را برا مردم فراهم کنید طبق قانون اساسی دزدان را از مسئولیت مملکت بر دارید جوانان تو پانزده سالگی هم ازدواج می کنن دیگه این عین نسل کشیه همه در ها را ببندی بعد بگی. ویا قانون تصویب کنی که‌باید بری تو دررا باز کنید اقتصاد را سامان بدهید دزدی را جمع کنید کار مفید را بها بدهید دلالی ورانت واشرافی گری را جمع کنید مثل کنترل جمعیت می مونه در ده شصت رشد جمعیت چهار درصد بود حالا شده یک درصد چرا اقتصاد را گروگان گرفتن اونم‌با بهانه های‌واهی و دروغ مملکت دست دزد وخآئنه که داره خیلی راحت نسل کشی می کنه کسی نه پی گیر ونه جواب گو است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پناه بر خدا در آخر الزمان بدعت گذاریها فرا وان میشود و سنت خدا پایمآل میشود نمونه هاش را میبینیم ازدواج اجباری
طبق سنت پیامبر ص رضایت طرفتن شر ط مشروعیت ازدواج است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پناه بر خدا در آخر الزمان بدعت گذاریها فرا وان میشود و سنت خدا پایمآل میشود نمونه هاش را میبینیم ازدواج اجباری
طبق سنت پیامبر ص رضایت طرفتن شر ط مشروعیت ازدواج است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اگه ارزانی بشه دیگه ازدواج اجباری میخواهییم چکار،تواین اوضاع اقتصادی یخواییت به گداهای کشور اضافه کنین؟؟
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بروید قانون ارائه رایگان مسکن خودرو و شغل ثابت به جوان تا۲۰سالگی رو تصویب کنید خود به خود ازدواج صورت میگیره
اذییت نشید یا این ارائه قانونهاتون
قربون قدتون یه قانون بذارید بیسوادا نرن مجلس
بقیه اذیت نشن
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
واقعا چه کسی این نظرو داده؟
به جای اجباری کردن ازدواج، تحصیل فرزندان مسئولین در داخل کشور رو اجباری کنید؛ تک شغله بودن مسئولین رو اجباری کنید؛ شفاف کردن دارایی های مسئولین رو اجباری کنید؛ جوابگو بودن مسئولین دولت و مجلس رو اجباری کنید؛
اجبار کنید دولت باید برای همه ایجاد شغل کنه وگرنه باید به بیکاران ماهانه حقوق بده
اجبار کنید مسئولین به اندازه کارگران حقوق بگیرند
اجبار کنید مسئولین در جنوب شهر ساکن بشن
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
نون شب به زور درمیاریم. از 7 صبح تا 8 شب سرکاریم به خاطر چندرذغاز. درامد خودمون هم به زور داریم در میاریم .بعد بییایم یک سوم درآمد رو بدیم به دولت که با پول ما فرزندانشان در خارج ازدواج کنن. لعنت به اون کسی که این طرح را مطرح یا میخاد اجرا کنه.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
قانون چرت و مزخرف هست که باعث میشه همه از این کشور فراری بشه دین اجباری فایده ای نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا هر کی یه نظر و ایده ای غیر معقول برای دیگران میده و برای دیگران نسخه میپیچه اول در مورد سلامت عقل خودش بررسی کنه و یه تست روانکاوی بده ممکنه مالیخولیا داشته بآشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا که این تئوری های پوچ شبیه نظریه فروید بود که نظریه عقده های جنسی را داد وگفت مردم باید در ارضای نیاز جنسی آزاد باشند و مشکلات جامعه را ناشی از عقده های سر کوب شده جنسی میدانست وبا تئوری خودش فساد و هرزگی را گسترش داد حالا اگر این ایده ناقص العقلانه عملی شود یعنی انفجار بنیان خانواده یعنی رواج فساد واقعا امام زمان به حال نادانی های این چنینی گریه میکنه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یعنی می‌خوام بدونم این شخص کارو زندگی نداشت به همچین طرحی فکر کرده...ازدواج اجبار امروز بعدش فردا دادگاه ها پر میشه از طلاق....الان مشکل کشور ما ازدواجه.؟انحراف و مشکل اخلاقی همیشه و همه جا هست مگه با ازدواج حل میشه مشکل جای دیگست...بدتر میشه که بهتر نمیشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اگه خرجیشو بدید کسی از بدش نمیاد
محمد
Germany
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
وقتی پول برای زندگی نیست کار نیست پول جهیزیه نیست ازدواج یعنی چی...نفری ۱۵۰میلیون بدون باز پرداخت بدید همه ازدواج میکنن.ازدواجی که دوماه بعد به طلاق میرسه چه فایده داره
محمد همتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
من یه جوان ۲۳ سالم ... به مولا به قران به شرف و جونیم این مملکت جای زندگی برای امسال من نیست ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
شرایط ازدواج واسه جوانها فراهم‌کنند اصلا احتیاج ب این همه‌ماده و قانون وتبصره نیست....جوانی ک شغل درست و حسالی نداره یا حقوقش کفاف خرج تو جیلشم نمیده چطور تن ب ازدواج بده ..واقعا دولت و مجلس خودشون‌مسخره کردن ....مردم‌نان‌ندارن بخورن
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
با بعضی از موارد گفته شده موافقم و لی با خیلیاش مخصوصا عنوان مقاله نه، ازدواج اجباری نمیشه ، خودتونو مسخره نکنین. شرایط اقتصادی خوب باشه ، خود مردم بلد هستن چطور برا خودشون زندگی کنند،
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
همینجوریشم یارانه بچه های تازه متولد شده رو قطع کردین،بچه ها فک کنم حجت الاسلام ادریسی،سریال شوهر صدروزه من رو دیدن که این پیشنهادو دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
تکلیف کسانی که سنشون بالاس ولی مجردن میخوان ازدواج کنن ولی کو خواستگار کو دلسوزکه به فکرشون باشه چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
کجای قرآن نوشته ازدواج اجباری هست؟ هر کی دید به منم بگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واسه ازدواج تا دلتون بخواد خدا انگیزه گذاشته هیچ کس چمش را کور نمیخواهد ازدواج واسمون مسیبت شده با این اوضاع
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
باسلام اتفاقا خوب طرحی هستش تا جلوی این اشغال های تو خیابون گرفته بشه درباره مهریه هم باید قانون بزارن تا دیگه علکی مهریه نجومی برای ازدواج نزارن تا همه مثل ادم زندگی کنن ودرباره برداشت ربع دارای برای کسانی که ازدواج نمیکنن باید بیشتر بشه درباره این طرح خانه یا مغازه هم خیلی عالی بود دمت گرم ادامه بده اما فکر نمیکنم با این طرح موافقت کنه چون خانم ودخترشون بهشون این اجازه رو نمیدن چیزی دستش نیست دستور از خانه صادر میشه
قاسم هدایتی
Netherlands
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام خدا قوت که همیشه این طرحهای ازدواج پیگیری میکنید که انگاری همه جوانان پولدار ومشغول بکار وحقون برنرخ روز دارند ایا اجباری کردن جوانان تا سن ۲۸ سالگی که باید داماد بشن ایا به چه قیمتی .بنظرم اول یک سرو سامانی به جوانان بدهید وهزینه کنید بعداز چند ماهی که راه افتادند این کار رو اجباری کنید درغیر این صورت الان که بدبخت هستن بدبخت تر میشوند ومشگلاتی در جامعه بیشتر خواهد شد.
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
مگه ازدواج کردن الکیه ، مگه خاله بازیه چی میگین شما واسه خودتون من دارم مثل سگ کار میکنم تو خونه پدر مادرم هستم ولی هنوز با این اوضاع مملکت آشغال که هر روز یه النگو دولنگ داریم با سی وچهار سال سن هنوز هشتم گرو نهمه چی میگین شما، الان اگرزن و بچه داشتم چه خاکی توسرم میکردم، چرا انقدر استرس وارد میکنید ، بابا زندگی شخصی یک نفر به شما چه ربطی داره بابا طرف اصلا نمیخواد ازدواج کنه تنهای رو اصلا دوست داره به شما چه ربطی داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
قوانین زنده بودن اجباری این مملکت
محمدجواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام.مگه ازدواج زوریه آخه.بعدش جوون هنوز نه کار نه خونه نه پول داره چطوری می‌تونه یکی رو خوشبخت کنه.همینا هستن که بعد از دوسال میگن آمار فحشا و طلاق رسیده به فلان درصد.خب آخه مرد ناحسابی اول بیا برا اون جوون واجباتش رو فراهم کن بعدا بیا قانون گذاری کن.واقعا براتون متاسفم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
من‌‌ازدواج‌کردم‌سه‌فرزند‌دارم‌‌سن‌من51ساله‌ کارگرم‌اینقدر‌‌سختی‌کشیدم‌‌که‌،،،،،،،،‌حالا‌ما‌که‌سوختیم‌ولی‌پسر‌بزگم‌27سالشه‌‌کارشناسی‌ارشد‌کامپیوتر‌‌داره‌‌با‌این‌وضع‌‌خیلی‌میترسم‌براش‌زن‌بگیرمچون‌اونم‌مثل‌من‌میسوزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام این مجلس بایداولاگرانی مسکن وخودروومعیشت مردم راحل بکندبعدابه فکراجباری کردن ازدواج باشدمیترسم بااین کارمثل خودروومسکن وسایراقلام سلطان زن هم پیدابشودواحتکارکننددیگرجوانان فقط تاپیری توسایت ازدواج ثبت نام کنندتازن گیرشان بیادمثل سایت قرعه کشی ایرانخودروساپیاکه ازهرکی میپرسی درومده اسمت توقرعه کشی میگه نه این ام اونجوری بشه خواهش میکنم مشکلات گرانی هارومجلس محترم حل کنه جوانان خودشون به راحتی ازدواج میکنندقانون ای تصویب کننددست محتکران دلالان رشوه بگیران سلطان هارومثل عربستان قطع کنندتامملکت بهشت بشه برای همه.
.
United States of America
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
سلام دوستان ،به نظرم بهترین راه اینه که همه متحد باشیم و بهترین نحوه اعتراض تحریم این قانونه اگر تصویب شد ، حالا یعنی چی ؟
یعنی جون 28ساله مجرد که میخوان ازش مالیات بگیرند ، مالیات نده
اگر همه نترسیم و این مالیات رو ندیم
نمیتونن اجراییش کنند
خودتون فکر کنید مثلا اگر نمیگم همه مردم ولی اکثر مردم قبض برقشون رو پرداخت نکنند میتونن برق قطع کنن؟
خب جرات نمی‌کنند دیگه
اینو مطمعن باشید بیشتر از اینکه ما از اونا بترسیم ، اونا از خشم مردم می‌ترسند پس کم نیارید و ضعف نشون ندید .
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
این اقا مثل من تو جبهه موج انفجار خورده به سرش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
احمقانه ومضحک ترین چیزی بود که خوندم این یعنی گرفتن آزادی واختیارات اولیه انسانها.بدون هیچ زیرساختی با تورم 100درصد با حداقل دریافتی در اوج بیکاری وبی اعتباری مدارک دانشگاهی که حقوق یک فرد کفاف زندگی خودش را هم نمیدهد چطور به خودشون اجازه دخالت در حقوق افرادی رو میدن که هنوز گرفتار حداقل ها هستن..شما وام بده بودین واسه وام ازدواجشون سنگ اندازی نمیکردین بقیش پیش کش
نسل سوخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اولا:من الان به عنوان یک جوان تواین شرایط افتضاح اقتصادی تصمیم ب ازدواج گرفتم اما همین وام ازدواجی که حق مسلم ماست دوماهه خبری ازش نیست اینجوری میخاییدبقیه روبه ازدواج مجبورکنید؟دوما:طرف باهمسرموردعلاقش ک ازدواج میکنه بعدازمدتی طلاق میگیرن حالا چطوری میخان یه همسراجباریوتحمل کنن .ازدواج خوبه امان تو مملکت ما ن تو شرایط اقتصادی ماچون واقعادولتی نیس ک حمایتت کنه حالاچه بسااجباریش کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام .یه عهده مفت خوز دزدن فقط
آروین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
به فکر هم صنفاشه ! می خواد درامدشون از ختبه خونی بره بالا . حاجی رو ختبه خونی هم مالیات بزاریم ؟؟ نه بابا امر خیره
ناشناس
Germany
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
از نظر دین اسلام ازدواجی که اجباری انجام بشه حرام و از نظر شرعی مشکل داره.اگه میخوایین کاری انجام بدین چرا اسم اسلام و میارین کم با کارهایی که کردین ذهنیت مردم و نسبت به دین اسلام خراب کردین که حالا ازدواج اجباری هم اضافه شد؟
میلاد ستایا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا باس در این مملکت گل گرفت با این قوانین مسخره همش اجبار لعنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پفیوز
هامون
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
برای این که شور نشاطی ایجاد بشه و تو این تحریم ها درآمدی دولت داشته باشه باید جوون ها باهم وصلت کنند تا یک هفته واز این بابت رییس مجلس مامور وصول کارمزد باشه بریزه صندوق قوه قضاییه تا رییس هم سودش را ببره وبعد از یکسال بده دولت .هم جوونها حالشو میبرند وهم سه قوه دست اندرکار و ذینفع میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
عالیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خیلی خیلی مزخرف است اگه یه کی بخواد تا آخر عمرش مجرد باشه چی ؟؟؟؟؟؟اصلا زندگی شخصی است به شما چه آخه ای کاش بمیرید همتون برین داخل جهنم والا جوانای بیچاره بعد شاید یکی بخواد بره خارجدار اخه اگر عاقل باشید ک اینارو نمیگید چونایران اگ اینطوری بشه عقب ماندع ترین کشوخودمونیم که فقط زاد و ولد شدهدر یه کم هم فکر کنید بعدبگین
سیفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یه ادم باید خیلی احمق باشه که تو این وضعیت اقتصادی همچین طرحی بده .صاحب یه شرکتم .یه مغازه پخش دارم تو خرج تنها خودم موندم بعدبیام ازدواج هم کنم !!!!!!بجا این زور گوییا زمینه ازدواج رو برا جوانا درست کنید
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بعد یعنی اگه کسی ازدواج نکنه اعدامش میکنن؟مجازاتش چیه.
محمد
Netherlands
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا که چه طرحایی همین روزاس که جوانان ایران زمین زیره پرچم برا روضه خواندن با موتور گازی نه ماشینه خارجی
ااتتتالا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یعنی من موندم به این دولت چی بگم حضرت محمد درسته ازدواج رو سنت خود قرار داده ولی اجبار نکرده آخه یکی نیست بگه شما مسلمانید یا ادعا دارید اگه اینجوریه من از ایران فرار میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اینجوری بیشتر ما شاید مثل رومینا شویم یاخودمان خودکشی میکنیم یا میکشتنمون
اقایی که اسم دین را بر زبان میاری از خدا شرم کن ازدواج اجباری که حرام است یه کم مغز مبارک را به کار بگیر بعد حرف بزن
ایدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
زارتتت
ماه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خندم گرفت.. چرا واقعاا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
هذاااااااا فاذااااااااا؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
مرده شورت ببرن بااین طرح دادنت

اول شغل ایجادکنید جوانها خودشان ازدواج میکنن
وام ازدواجی که میدید سه تا ضامن کارمند وجک میخواهید تازه اگه جوان کارداشته باشه میتونه قسط بپردازه وگرنه .........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
مرده شورت ببرن بااین طرح دادنت

اول شغل ایجادکنید جوانها خودشان ازدواج میکنن
وام ازدواجی که میدید سه تا ضامن کارمند وجک میخواهید تازه اگه جوان کارداشته باشه میتونه قسط بپردازه وگرنه .........
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
این آقا مگه چه مقام و منصبی داره که داره طرح و پیشنهاد ارائه میده مگه نماینده مجلس هست. مگه از مشکلات جوان و اجتماع خیر نداره. فقر بیکاری بیداد میکنه بعد این آقا پیشنهاد میده. ازدواج یه امر اختیاریه نه اجباری. همین طور که سربازی اجباری نیست و قابل خریدن هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ازدواج کردن به هیچ کس غیر از خود فرد ربطی ندارد و دیگران فقط حق نظر دارند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام
خسته نباشید با این قانون و اجبار و...
مثلاً ما که ازدواج کردیم ‌ویک بچه داریم دولت چه کاری داره برامون می‌کنه
یه وام ازدواج دادن با کارمزد سالانه چهار درصد وام پانزده میلیونی سال اول700000 شد کارمزدش سال دوم 600000تومان شد و همین جور بیا پایین جالبه زنگ میزنی بانک مرکزی میگی مگه نگفتی کارمزد 4%پس اینا چیه میگیرین میگه سالانه س خواستی نگیرید.
حالا هی زور بزنید واسه ازدواج جوانان مثلاً چه امکانات و وسایلی در اختیارشان گذاشتین که بخوان ب زور ازدواج کننن بخدا اگه میدونستم شرایط اقتصاد ایران این جور میشه و یه عده مفت خور برامون قانون تایین میکنن هیچ وقت ازدواج نمیکردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
این طرح رو قبول ندارم. اما کاش یه طرح بدن که اجازه ازدواج دختر از یه سنی به بعد دست پدرش نباشه‌. ۲۸ سالمه و پدرم با ازدواج من با دلایل کودکانه مخالفت میکنه. چه دلیلی داره اجازه ازدواج یک انسان بالغ و عاقل و تحصیل‌کرده دست یک نفر دیگه باشه که بعنوان یه حربه برای اذیت کردن فرزند ازش استفاده کنه
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
آقای به ظاهر مسلمان کجا قرآن ازدواجو اجباری کرده پیغمبر و حضرت علی و بقیه خلفا کی مردمو به ازدواج اجبار کردند کجا حضرت علی مال کسی رو که ازدواج نکرده به زور گرفته وحقشو خورده اونها فقط توصیه و تشویق به ازدواج می کردند هیچ امری تو دین اجباری نیست نفهم.. بفهم به جای این کارهای بیهوده به اون کله پوکتون فشار بیارید فکر کنید که به جوانها امکانات بدید خودشون ازدواج می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ازدواج هم دیگه میخوان اجباری کنن.اینکه دیگه بنزین نیست گرون کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ازدواج هم دیگه میخوان اجباری کنن.اینکه دیگه بنزین نیست گرون کنین
بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
توف به ذات تک تکتون،۳۵ سالم تموم شد هنوز نتونستم شرایط ازدواج محیا کنم
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بجای اینکارمشگل اشتغال راحل کنندجوا ازخداش ازدواج کنه طرح ازدوجاجباری بدترین طرح م باشدبه غیرت وشرافت خانواده وجوانان توهین مشودامیدوارم بااکثریت ارا ردشود
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
به کدام مجلس برود به مجلسی که بیست و پنج درصد رای اورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پول بدین تا جوونا ازدواج کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام
۴بچه در طی چند سال ؟؟؟؟ اونوقت چقدر امکانات فراهم کردید؟؟ اینآیا از سالیان قلبل متخصص اطفال کافی برای این جمعیت تربیت شده اند؟ آیا مدرسه ودبیر کافی دارید؟آینده ای برایشان متصور است؟آیا شما قادر به حفظ همین جمعیت هستید جمعیتی که روزانه با خودروهای بی کیفیت داخل و جاده های رها شده سرزمین مان راهی قبرستان ها میشوند،بازهم شتاب زدگی مثل دهه ۷۰ با اون کنترل جمعیت فوق سختگیرانه پناه بر خداوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام
۴بچه در طی چند سال ؟؟؟؟ اونوقت چقدر امکانات فراهم کردید؟؟ اینآیا از سالیان قلبل متخصص اطفال کافی برای این جمعیت تربیت شده اند؟ آیا مدرسه ودبیر کافی دارید؟آینده ای برایشان متصور است؟آیا شما قادر به حفظ همین جمعیت هستید جمعیتی که روزانه با خودروهای بی کیفیت داخل و جاده های رها شده سرزمین مان راهی قبرستان ها میشوند،بازهم شتاب زدگی مثل دهه ۷۰ با اون کنترل جمعیت فوق سختگیرانه پناه بر خداوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
یه قانون بزارن اونایی که عاشق هم هستن برن ازدواج کنند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
من امروز رفتم یک کیسه برنج خریدم ۲۱۵ هزار اونم پاکستانی...ضمنا ازدواج اینجوری باشه فکر طلاق های وحشتناک بعدیش هم باشیید .خدایا برخی مسئولان مارا از جهل نجات بده
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
من امروز رفتم یک کیسه برنج خریدم ۲۱۵ هزار اونم پاکستانی...ضمنا ازدواج اینجوری باشه فکر طلاق های وحشتناک بعدیش هم باشیید .خدایا برخی مسئولان مارا از جهل نجات بده
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
من امروز رفتم یک کیسه برنج خریدم ۲۱۵ هزار اونم پاکستانی...ضمنا ازدواج اینجوری باشه فکر طلاق های وحشتناک بعدیش هم باشیید .خدایا برخی مسئولان مارا از جهل نجات بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا که برا شعورتون متاسفم
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
وام ازدواج50 تومن دادن بعد یارو میاد خونشو میگه100 ماهی 1200 کف بخوریم کف...ن بعدش؟؟؟ نمیشه که اینطور؟؟؟ چرا دولت نمیاد بگه اقا هرکس تا سن 28 ازدواج کرد یه خونه بهش میدیم با 100 وام ازدواج هرجوری که خودت میتونی بازپرداختش کنی به خدا ببین یه نفر مجر میمونه ؟؟؟
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
وای
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
به نظرم کسیکه طرح ازدواج اجباری راداده ازمجلس اخراج وسنگینترین مجازات را براش تعیین کننداین ادم کوته فکر وکودن است ویا ضدانقلاب است به جایگاه مجلس توهین کرده
فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ممنونم خوبه ولی یکم زیاده رویه .
از این جهت که تنبیه زیاده .
شاید کسی خاستگار نداشته باشه.
خوبیش اینه جوونا به جای رفتن به بیراهه سرعقل میان واقعا مثال دوستای من ارامشو با مهمونی و به بیراهه کشیدن بقیه و دوست بودن با پسرا میبینن دنیا رو به فساد کشیدن به کی بگی ایران فقط ۸۰ میلیون نفر کمه
بیرون میرم ادم کمه پیر زیادش هیچکی دوست نداره ازدواج کنه فک میکنن دوستی بهتره از ازدواج چون تنوع داره هر روز با یکی ولی اخرش از یکی ضربه روانی و روحی میبینن ادم میشن ولی بعد دو روز باز.
الان تو دنیا ادم اینطوری زیاده شک نکنین ۵۰۰ تارم رد میکنی همه نظر منو نمیپذیرن همه ساز مخالف میزنن.
میدونم دیگه تازه کاربرا دین و وصل نکنین به این مجلس دینو امثال شما تباه کرده رفته رفته فقط اسمی از اسلام میمونه واقعا که خوبه هر روز قتل و جنایت ... دیگه نگم براتون همش از چشم و هوسرانیه ازدواج کنه شوهر یا زن چشمشو میگیره حالا شما هم زدی عدم لایک بزنین به این نظر عقب میمونین یه وقت.
ایدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
عذهارررتت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
حاج آقا تو پول بده خونه بده من خودم میگردم دنبال شوهر دیگه نمیخواد اجبارم کنین
3p
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
حالا همه چیمون درست هست که بیایم ازدواجم کنیم
یک راننده بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
همه جوانان دوست دارندازدواج کنندوتشکیل خانواده بدهندامادرمملکت ماباوضعی که بوجودآمده اونهایی هم که ازدواج کرده اندتواداره زندگی مونده اندتوکشورمافقطآمارطلاق خودکشی وسکته که همه اش ناشی ازبارروانی زندگیست بالارفته
سرباز امام خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
3
0
از نظر من کاملن مفیده لبیک یا امام سید علی خامنه ای کور بشه چشم دشمنان امیرالمسلمین سید علی خامنه ای من خودم اولین سرباز جان فدای اقام

بخدا چنین طرح که دادن خیلی عالیه هم گناه در جهان کم میشه هم عرش خدا به لرزه در نمیاد خداوند مهربان هم شاد میشه دوتا جوان بهم برسن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خیلی مسخره بود . کی ب این اقا اجازه داده این پرت و پلاها رو بنویس ارائه بده
نیما
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
دیگه کم مونده تو این مملکت واسه ریدن هم قانون بزارن واسه نفس کشیدن هم مالیات بگیرید تا اقازاده هاتون تا نسل ها بعد شاهانه زندگی کنن ماشینای میلیاردی سوار شن روش جدید دزدی و اختلاس این یکی دیگه نوبرشه قانون نوشتن که بیفته دست یه عده روانی اخرش میشه همین
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
مسکن ارزان ماشین شغل مناسب سکه ۵۰۰هزارتومانی گوشت ۳۰تومانی تورم زیر صفر .اونوقت همه زن میگیرن اجبار مال سربازی بود
ایدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
لعنت بر پدر و مادرتون که گندزدین به زندگیمون . انگار ما خودمون آدم نیستیم خوب و بد خودمون و تشخیص نمی دیم که شما چوپونا بیاییدواسمون تعیین تکلیف کنید بابا به خدا ما هم آدمیم ما هم نیاز به ازدواج و همراه و همدم داریم ولی وقتی شما تمام اموال مملکتو می دزدین و به فکر بخور بخور خودتون و بچه هاتون هستین آیا ما بدبختا که همیشه هشتمون گرو نه مون هست می تونیم ازدواج کنیم؟؟؟؟ خدا لعنت تون کنه خدا سر بچه ها تون بیاره که پیرمون کردین
mohamad
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام. بعید میدونم جوانان با ازدواج اجباری کنار بیاند. اونم با شرایط مالی فعلی کشور و شرایط تحصیل مال و اموال که قرار تصویب بشه
سیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آقااینایی که ازدواج نکردن روبیخیال بفکرکسایی که ازدواج کردن وموندن توش باشین.خودم بیست وسه.چهارسالگی ازدواج کردم یه بچه هم دارم یه فکری به حال ماکنین شرمنده زن وبچه هامون نشیم تواین گرونی وبدبختی.نه بندازین مردم روتوچاه بعدبهشون بخندین
خاتون
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
فکر کن دختری خواستگار نداشته باشه بعد باید مالیات هم بده چون شوهر نکرده این طرح رو فقط باید برا پسرا اجرا کنید چون پسرا هستن که میرن خواستگاری و پیشنهاد ازدواج میدن،دخترا که نمیتونن به زور به یکی بگن بیا شوهرم شو
farshid
United States of America
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
زنای این دوره ب درد زندگی نمیخورن
من که همون یکی هم که گرفتم طلاقش دادم
گوربابای زن
عباد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اول
بی‌خود‌وبی‌گناه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اینقدرکه‌این‌مردم‌بد‌بخت‌‌صبح‌که‌از‌خواب‌پا‌شدند‌‌چیزهایی‌دیدند‌که‌قبلا‌تو‌خاب‌هم‌نمیدیدند‌‌از‌این‌چیز‌چرت‌هم‌ترسیدند‌خوب‌‌حق‌هم‌دارند‌میگه‌خواستی‌اسم‌‌سگ‌رو‌بگی‌اول‌یه‌چوب‌دستی‌دستت‌بگیر‌تا‌مبادا‌یه‌وقتی‌پیداش‌بشه‌حکایت‌اینه‌حالا‌هم‌یکی‌یه‌زری‌زده‌‌جوانهای‌بی‌پول‌خوب‌حق‌دارند‌بترسند‌تصویب‌بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ازدواجایی ک مثلا با عشق شروع میشه تهش خیانت و گندکاریه وای ب حال ازدواج اجباری.دلیل قانع کننده زوجها واسه خیانت از این ب بعد ازدواج اجباری
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
من خودم با ماهی ۱۷۰۰۰۰۰ تومن و اجاره خونه چجوری زن بگیرم مولاهای دزد
Aaa
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
بنظر میرسه بیشتر بفکر خودشون باشن تا به فکر جوانان. 1-تولید نیروی کار ارزان ومفت 2-تولید سرباز و نیروی مفت برای جنگهای احتمالی 3-فروختن محصولات داخلی که مشتری خارجی ندارد به قیمت نجومی به مصرف کننده داخلی مثل خودروها .
mking
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
شماها که اتیش زدن سفارتو دوست دارین بخدا قسم اگه همچین طرحی اجرا بشه میام دفتر تک تک این نظامو اتیش میزنم دیگه فقط کم مونده بیاد بگه شما دستشویی رو باید این ساعتا برید خب بع توچه که طرف نمیخواد ازدواج کنه تو کی باشی که بخووی مجبور کنی درضمن اگه یک چهارم درامدمونم بگیرید دیگه چی میمونه خب بیا نفر یک کلیه ازمون بکن راحت شی این قانونای مسخره چیه بخدا عجب گیری کردیما توی کشور خودمونم ارامش نداریم
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
مگه این مسخره و جوک نبود ؟؟؟؟ یعنی چی میخوان بیشتر از این ملت را اسباب خنده دنیا کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
عقل ناقص دارند،اگرعقل دارندبیاندبه ماها که غلط کردیم ازدواج کردیم رسیدگی کنندبعدبه فکرمجردهاباشند ده ساله ازدواج کردیم محتاج نون شبمون هستیم بچم اصلا نمیدونه گوشت چیه،خوراکمون فقط نان وپیازاست.خجالت هم خوب چیزیه،روزی هزاربارارزوی مرگ میکنیم شوهرم ازکارافتاده شده هنوزجهل سالش نشده کسی هم براش کاری نکرد هرروزشوهرم میگه این زندگی نیست بیابریم خودمونوپرت کنیم زیرماشین،بخدا دلسوزفرزندبدبختم هستم وگرنه مرگ تواین اوضاع نعمته،دولت کدوم خدمت را به مردم بیچاره کرده بخدا تواین وصعیت هرکی ازوداج کنه دیوانه است رسماخودکشی است،مردیم کسی نیست برامون گریه کنه،حالا این ها هم درددل مابدترمیکننددیگرگریه امانم نمیده بقیه دردهام رابگم.
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
حاج آقا زیاد ب مغزت فشار نیار.یکم شماها و امثال شماها دزدیاتونو کم کنین خود ب خود همه جوونا ازدواج میکنن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آقا داریم کم کم میشیم مثل هند پاکستان بنگلادش تروخدا از خواب بیدار شید نزارید کار به جاهای باریک بشه تا کی زلت واقعا لیاقت پارسی ها اینه از خودم خجالت می کشم یه زمانی ایران بر دنیا سلطه داشت الان ببنید به چه روزی افتادیم که چهار تا تازه مسلمان برا ملت تصمیم میگیرن کی برینن کی ازدواج کنن با پای راست برن توالت خدا به دادمان برس اگر هستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پوف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یعنی فقط خاک بر سر کسی که تو مجلس به این قانون رای بده
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ارائه دهنده این طرح قطعا عقل درست و حسابی نداره خخخخخخخ
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خدایا این کشور را از احمق ها نجات بده . گیر چه ادم های جاهلی افتادیم که اختیار زندگی مان هم را دست عقب مانده های عصر جاهلی بدهیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بودجه کم اوردن همه راههای پول گرفتن از مردمم کافی نیست براشون دنبال راه جدیدن
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ازدواج اجباری ههه بچ تو اجباری ازدواج میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بدینوسیله میخوان پولهای مردم رو بدزدند.چرا نمیگه به زوجها امکانات میدن مثل منزل پول و غیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چیییییییی ازدواج اجباری
الی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اضافی نخورین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
با سلام
افرادی طرح ازدواج اجباری را مطرح میکنند و این خضعبلات رو ارائه میکنند هدفشون این است که از موارد اصلی و ناکامی های خود دولت ذهن مردم را پرت کنند . هر وقت شما مسکن رایگان در اختیار من کارگر برای ازدواج و فرزند آوری قرار دادید ،هر وقت امنیت شغلی من کارگر قراردادی را ایجاد کردید و هر وقت جلوی سقوط ارزش ریال را گرفتید. ازدواج شکل میگیرد . این طرح ها را به زباله دانی بیندازید . من کارگر طلاق گرفتم . همسرم با مهریه تمامی دارایی من را برد . کی رای بر پرداخت مهریه داد ؟دادگاه . اگر رای بر دریافت مهریه نمیداد ، زندگی و فرزندآوری من حداقل در آینده و بعد از طلاق ادامه می یافت . حالا من فقط باید پول جمع کنم تا آخر عمری پرستار بگیرم و یا به خانه سالمندان بروم تا از من مواظبت کند تا جلوی خیابان به گدایی نیفتم . خجالت بکشید آن کسانی که این طرح های مزخرف را ارایه میکنند . حال طرح تصویب شد من با عجله برم ازدواج کنم بدون شناخت و با مهریه سنگین . آن موقع یک فرزند طلاق هم اضافه میشود . البته برای شاغلان و کارمندان دولت که امنیت شغلی دارند این مورد خوب است . خوب آنان که این طرح ها را میدهند زنان را از سیستم دولتی و کارمندی بیرون بیاورند و روانه خانه برای فرزندآوری کنند . جای آنها آقایان را به اشتغال بگیرند . کارگران در معرض اخراج را به اشتغال گیرند . زن میخواهد مهریه بدهد یا مرد ؟زن باید خرج مرد و بچه ها را بدهد یا مرد .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اخه ماکه بیکاریم یک چهارم کدوم حقوق میخوای کم کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
ینی کسایی که این طرحا رو پیاده میکنن رو دوش مردم حتی یه دونم سلول خاکستری ندارن ( عقل ندارن) ینی چه اخه اگه کسی نخواد ازدوج کنه باید به طبقه بالاییا جواب پس بده چرا این اجبارا رو واسه دختر پسرای خودشون نمیزارن که هر روز با پول ما مردم بدبخت پی خوش گذرونین چرا ما فقط باید اجبار بشیم چرا ما باید زور بشیم خداییشن همیشه همه سنگ ایران و به دل میزنن همه میگن بیایم و ایران حمایت کنیم اخه چجوری؟ از این ایران حمایت کنیم؟ خداییشن همینجوریه که همه مردم میگن بار کنیم بریم کشور غریب ... ایران ایران ایران ... قانون قانون قانون ... این چه وعضشه اخه با این راه کارتون بیشتر جوونا رو بدبخت میکنین تا این خوشبخت بشن اینکه جوونا برن تو پارتی ولو شن و این که برن پی خوش گذرونیشون و شب و روز تو دورهمیا و خیابونا پلاس باشن بهتر از اینه به اجبار ازدوج کنن و باز طلاق بگیرن و یه مهره ننگی بشه تو شناسنامه هاشون و یا این خودکشی کنن یا افسرده شن ارامش نداشته باشن و فقط یه مرده متحرک باشن شما مغز ندارین اگه میخواین مشکلات مردم حل بشه الان تو این وعضیت مشکلات اقتصادی دیگه ای هم هست که بخواین حل کنین نمیخواد جوونا رو اجبار به ازدواج کنین ... هه ... فکر کردین مشکل حل میکنین با این کاراتون؟ من که فکر کنم باید خونوادم مطرح کنم که به زندگی تو هر جایی خارج از ایران فکر کنن تا از این قانونای مسخره در امان باشیم
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
برای جوانان اشتغال درآمد کافی مسکن خودرو تهیه کنید ، خواهید دید نیازی به اجبار نیست !!! خودشون سریع السیر ازدواج میکنن !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
رررررر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
باعرض پوزش فوتینا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
باعرض پوزش از جناب ادریسی حرف مفت نزن
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ازدواج اجباری هههههههه من از ایران میرم واقعا که من هیچ موقع فش نمیدم ولی الان قاطی کردم
محمد
Canada
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا متاسفم برای قانون گذاران کوتاه فکر و ناقص العقل ک بجای فرصت و حمایت جوانان اجبار و زور را سر لوح کارشون کردن ... شما بجای اجبار میتوانید فراهم سازی کار و تصحیلات مناسب بدون سود و بحره بدین و یکسری مسائل واجب جوانان را ریگان کنید .. بعد ببینید نتیجه میگیرین یا خیر ... هزاران حیف ک چ کسانی دارن برای ایران ما قانون میگذارند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
یعنی مزخرفتر احمقانه تر از این طرح چیزی نیست واقعا نمایندگان مجلس در کشوری که کلی مشکلات قانونی دارد به دنبال چه قوانین احمقانه هستن و وقت مجلس رو اینچنین می‌گیرند. آخر شما اگر نیازهای جوان‌ها رو واسه ازدواج مهیا کنید نیازی نیست اجبار کنید. شما به زوجهای جوان خونه بدید یا شرایط رو برای خونه دار شدن مهیا کنید فقط نیازی به این کارهای احمقانه ندارید. من موندم کدام بی مغزی همچین ایده ای به فکرش رسیده واقعا نهاااااایت بی عقلی هست یعنی وقتی فکر میکنم میگم کیا نماینده ما مردم هستن!!! واقعا عاقلتر از اینا نداشتیم ما!!!؟
مومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
عجب طرح خنده داری وقتی ک ازدواج ب اختیار انجام میشه وسرانجام ب طلاق میرسه حالا چه شود ک به اجبار شروع بشه !!!مشکلات جوانان رو از قبیل مسکن کار حل کنید ۹۹درصد ازدواج میکنن نیاز ب خط ونشون کشیدن نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یعنی من که کار ندارم 23سالم میخوان اجباری ازدواج کنم بیکارم بروخستگاری هیچ دختری هم قبول نمی کنه بات ازدواچ کنه نه خونه نه کار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
هرکی اینو نوشته اولا غلط کرده که واسه مردم تعیین تکلیف میکنه دروغگوها یارانه بیشتری میدید که بعدا آسمون ریسمون ببافیدو قطع کنید این اولش دوما عاشق چشم و ابروی مردم نیستید که جمعیت کم میشه به درک که کم بشه الان توسیر کردن شکممون موندیم سوما راست میگین وعده سرخرمن ندید اول خونه رایگان بدین به زوجها دوما وسایل زندگیشونو رایگان فراهم کنید سوما شغل با درآمدی که کفاف یکماه روبده و بتونن پس انداز بکنن و مسافرت هم برن بهشون بدید که باشرایط امروزی تقریبا با ۲۵میلیون میشه زندگی کرد همه این کاراروکه کردین تهد بگیرید که مثلا یکماه وقت دارید ازدواج کنین وگرنه خونه ،وسایل وشغلتونوازدست میدین . این راهشه اگه راست میگید که نمی گید اصلا واسه حرفاتون تره هم نباید خورد کرد
a.a.a
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چرا ازدواج کنیم؟ ازدواج کنیم بچه دارشیم تو این اوضاع زندگی اون بچه رو نابود کنیم همه مثل شما پول پارو نمی کنن. لطفاً حرف زیاد نزنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یه چیزی یادم رفت جمعیت جون داره کم میشه کسایی که این طرح رو دادن دلشون واسه مردم نسوخته گوشت قربونی میخوان که اگه جنگی شد نه این که بچه های مسئولین تخم جنگیدن نداشته باشن نه!بقیه برن جونشونو بدن که یه موقع خدای ناکرده به بچه هاشون استرس وارد نشه وخودشون هم باخیال راحت تخته گاز بخور بخور.....کنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ازدواج اجباری چقدر جالب شماها دولتمردان شکم همینهایی که دارید سیر کنید ازدواج بعد هم ازدیاد جمعیت پیشکش
مائده
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
حضرت معصومه هم ازدواج نکرد چون آدم مناسبی پیدا نکرد برین حرمو ببندین پس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا متاسفم که میبینم درایت شما در این حد است.
لطفا وام ازدواج را بیشتر و تسهیل نمایید.
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
زورتون هم به هیچکی بجز مردم فقیر نمیرسه دولت هم ظاهرا چوب مردم روبه سینه میزنه ولی ....
چه ازدواج کنیم چه نکنیم یه قرون به شمانمیدیم مگه حقوق دولت میگیریم که بخوایم به شما باج بدیم کی دولت یه قرون به ماپول داد بجز اینکه جیبموتو خالی کرد یاد کارتون رابین هود میفتم . ههههههه
Kia
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سوال قانون اول: اوناییکه ۲۸ سال رو رد کنن بهشون خلافی میخوره یا اضافه ازدواج
سوال قانون دوم:یک چهارم 45هزارتومن چقد میشه بدیم خلاص شیم
سوال قانون سوم :‏‌اونایی که کف پاهاشون صافه از ازدواج اجباری
معاف میشن یا باید سه ماه برن نامزدی!؟

سوال قانون چهارم :اوناییکه بامدرک لیسانس عضو اسنپ هستند ومجرد اخراج میشن ایا
لطفا قانون گذار جواب بده چندتا سوال برای قوانین بعدی هم دارم
لیسانس راننده اسنپ
Kia
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
سوال قانون اول: اوناییکه ۲۸ سال رو رد کنن بهشون خلافی میخوره یا اضافه ازدواج
سوال قانون دوم:یک چهارم 45هزارتومن چقد میشه بدیم خلاص شیم
سوال قانون سوم :‏‌اونایی که کف پاهاشون صافه از ازدواج اجباری
معاف میشن یا باید سه ماه برن نامزدی!؟

سوال قانون چهارم :اوناییکه بامدرک لیسانس عضو اسنپ هستند ومجرد اخراج میشن ایا
لطفا قانون گذار جواب بده چندتا سوال برای قوانین بعدی هم دارم
لیسانس راننده اسنپ
فرزاد شریفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
قشنگ ملتو ... فرض کردین دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ایشون هر وقت تونست قیمت یخچال 28میلیونی رو بکنه 2 میلیون، میتونه دهانش رو باز کنه و بگه ازدواج زوری / واقعا احمقانه و مسخره هستش / البته تو کشور ما خیلی چیزهاش احمقانه هستش / بهتره این قوانین رو برای خاندان امثال طبری ها وضع کنند که راحت بتونن اجراش کنند
ولی منی که در ماه ششصدهزار تومان درآمدم هست و دو تا بچه دارم کم کم دارم از همون ازدواج اختیاری خودم هم پشیمون میشم
a.a.a
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
جدی شما این همه بچه می خوایم چیکار ازدواج کنند برده بسازند برای شما آدمای بی مصرف که چی بشه.
کجای قرآن نوشته ازدواج باید زوری باشه آخه
من می‌خوام بدونم کدوم آدم بی عقلی این قانون و نوشته.
تو دین اسلام نگفته که تو جهنم ازدواج کن و بچه دار شوبچه دار شدن تو این مملکت جرمه و گناه بزرگیه
متاسفم برای این مردم که گیر شما آدمای بی مصرف افتادند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
وای خدای من تو چه مملکتی زندگی میکنیم مردم نون ندارن بخورن به خاطر گرانی اجاره خونه به چادر نشینی رو اوردن اون وقت این اقا، من از این اقا ی سوال دارم شما تو ایران زندگی میکنید ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
به حمد خدا اوضاع اقتصادی بهتر باشه همه چی حله
علی اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بجای این قانون به فکراشتغال،مسکن،درآمدجوانان باشید من جوان۳۱ساله که کارودرآمدی ندارم با این گرانیهاو وضعیت خراب مسکن،چطوری ازدواج کنم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بابا این چه وضع مملکته ما داریم چرا کوچک ترین حقوق انسانی رو هم رعایت نمیکنن دولت ها اقا اصلا ما نخوایم با امریکا و اسرائیل دشمن باشیم باید کیو ببینیم فلسطینا پول خوب بهشون دادن زمیناشون رو فروختن ما باید تا اخرزمان چوبشو بخوریم جمع کنید بابا مردم تا کی میخواید پیرو یه سیاست غلط باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
خرجشو بدین مرد نیستم تا ی ماه دیگ ۲تا میگیذم ب جا یکی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
به نظر من بدترین طرح جهانه وا این چه وضعشه اصلا اگه من نخوام ازدواج کنم باید کی را ببینم اینجوری دارند مردم کشور را از کشورشون بیرون میکنند بجای اینکه بگند ازدواج نکنید تا قبل از 20 سالگی میگند باید ازدواج کنی یکم آزادی که داشتیم اونم رفت من که از این کشور میرم بعد از 25 یا 26 سالگی واقعا خسته شدم آزادی زیاد داشتیم بیشترم شد واقعا ممنونم بخاطر آزادی که به نوجوانان میدند واقعا متاسفم برای همیچین کسایی که اومدن تو کشور که گند بزنند به کشور واقعا کی میشه همشون برند
بعدشم حجت الاسلام....... اگه بفهمی که نمی فهمی عشق قبل 18 تا 20 سالگی هوسه که متاسفانه توی...... نمی فهمی متأسفم برات الهی بمیری از دستت راهت بشیم من از این کشور میرم
منو باش گفتم دعوت نامه از خارج برام اومده رد کردم گفتم من کشورمو دوست دارم واقعا که براتون متأسفم الان میرم بهشون میگم من میام چرا باید بمونم تو همچین کشوری که تمام آزادی را آزمون بگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
واقعا مسخره نمیدونم کی اینو‌نوشته ولی کاش کمی قبلش تفکر میکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
با این قانونت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
والا چی بگم فکر کنم نماینده های محترم یواش یواش دارن جا باز میکنن تو رختخواب مردم آخه یکی نیست بگه بتو چه مربوطه که ازدواج می کنن یا نه هر موقع کار و خونه و ماشین زندگی داشتن البته مثل شما آره ولی الان بیارن تو خونه اب کههمیشه چهار تا عضب هست این فضولیا بتو نیامده بابا دیونه مون کردید بس کنید
ناشناس
Germany
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
واقعا چه فکری کردی عقب مونده جهان سومی بجای این مسخره بازیا معیشت مردم درست کن وضعیت مسکن درست کن بجای تحدید کردن زرنگی جلوی دزدی وزیر و وزرات بگیر..... دلت خوش بابا
آ
United States of America
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
یکی نیست بهش بگه از رو شکم سیری تز نده .خودش حقوق مفت می گیره با یه دنیا تسهیلات فکر میکنه مردم از. رو مستی ازدواج نمی کنند .ما ملت ایران ۸ما گرو ۹مان هست ازدواج کنیم باید بریم توی خیابون بخوابیم .مگه برای مردم چکار کردید
ر م
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
سلام به جای ازدواج بیاید یکسان سازی حقوق اجرا بکنید واشتغال اجباری بعد ببینید میزان جرم (سرقت .قتل.تجاوز.......)چقد کاهش میابد میزان ازدواج وتشکیل خانواده چقد روند صعودی خواهد داشت به جای دادن بستهای معیشتی باهزینهاش کارخانه وکار ایجاد کنید به جای ماهی دادن ماهی گیری یاد بدید
....
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
3
از این به بعد، میدون انقلاب به جای فروختن مقاله آدم میفروشن...
ازدواج زوری 800 هزار تومن
ازدواج مصلحتی 500 هزار تومن
ازدواج صوری 200 تومن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بیا ربع منو بگیر
ناشناس
Germany
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
جالبه چ قانونایه خندا داری اگر ازدواج نکنی باید هزنه ازدواح زوج دیگ رو بدیم یا مالو اموالمون میره برای کسایی ک میخوان ازدواج کنن اما فقیرن...
شما گرونیو درست کن ماازدواج میکنیم مثلا خیرسرتون اومدین ی کاری کرده باشین ک باز خراب کردین...
نادیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ای کاش یه مسلمون پیدامیشد یه لایحه هم برای همین ۲۸ ساله هاتصویب میکردکه که بهشون مسکن و کارهم میداد.لطفا از سر شکم سیری لایحه پیشنهاد نکنین،اگر مسلمون هستین
ناشناس
United States of America
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
میشه گفت براتون متاسفم .خودتون پول یامفت میگیرید حالا فتوی میدید. کم فساد زیاده کم فرزند کشی شده حالا ۴ تا هم بچه بیارن که چون جامعه رو به پیری میره..شما خیلی مرد عمل هستیدمردم رو از فقر فسادتجاوز نجات بدیدکه البته بااین روش کی جیب شماهارو پرکنه.فاسدترین هستید
فریده
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
کسی که این نظرو داده از نظر هوشی در سطحی پایین و بسیار ابله و خواب الود است و احتمالا خودش کنار زوجاتش چندتام صیغه داره مردک نادان حضرت معصومه هم ازدواج نکرد و باکره بود و حدود ۳۰ سالگی فوت کرد دینش کامل نبود؟ اگه کامل بود اراجیف شما چیه اگر کامل نبود حرم و زیارتگاه او چیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خخخخخ تا الان هیچ احدی نتونسته منو مجبور کنه اون وقت تو ......‌ میخوای منو اجبار کنی یه بارکی شب حجله رم تعیین کن دیگه دیگه روندش کرده باشی وای خدا تر‌کیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
اگر دوتا یا سه تا یا بیشتر بگیریم چی می دید؟! چندتا بگیریم منصب درست و حسابی می دید بگید تا فکر کنیم.
شما نمیخواد قانون بگذاری اول برو بیکاری جوانان را حل کن. مسکن را ارزان کن. امید به زندگی و آینده را ایجاد کن تو کشور بعد خود به خود ازدواج صورت می پذیره. تا حالا پرسیدید از خودتان چرا اینطوریه؟ چکار کردید که اوضاع این شده؟ اینها را برو حل کن و بهش فکر کن مگر 20 سال پیش قانون بود. شما خودتان را زدید به اون راه! با خودتون چند چندید واقعا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
کم کم داره شباهت هامون با کره شمالی زیاد میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
چرا به ازدواج به عنوان یک معامله و قرارداد نگاه می شود ؟! جوری که اگر ازدواج نکنی ، انگار که یک معامله ی خوب و پر سود رو از دست دادی و حتی اگر ازدواج نکنی ، صد در صد می افتی در باتلاق فساد ! ازدواج باید تنها و تنها و تنها برای " عشق " باشد ؛ نه برای بچه دار شدن ، نه برای به پول رسیدن ، نه برای بهره مندی از خدمات دولتی و نه برای هیچ چیز دیگر . همین کار ها رو می کنید که خیلی ها با زور ( زور خانواده و ... ) ازدواج می کنند و آخرش هم می شه جدایی . ازدواج اگر با عشق باشه و همه یاد بگیرند که با عشق ازدواج کنند ، دو کسی که با هم ازداوج می کنند ، تا همیشه در کنار هم شاد و خندان هستند و اگر هم بچه دار شوند ، مادر و پدر بهتری برای فرزند خود هستند . و یک چیز دیگر : ازدواج در سن ۱۷ سالگی آخه ؟
.....
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بی مسولیت ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
افسوس صد افسوس 1400 برگشتیم به عقب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
چرا انقدر واکنش نشون میدید آخه مگه همچین چیزی ممکنه مگه تو عهد دقیانوس داریم زندگی میکنیم یه چیزی برای خودشون میگن دیگه همینجوریش مردم دارن دل دل میکنن کی بیان تو خیابونا بریزن.... اینکارو بکنن که واویلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
بچها همه با هم باید بگردیم ساقی این حجت اسلام رو پیدا کنیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
جوانهای ما بخاطر بیکار بودن نداشتن درآمد نمی‌توانند ازدواج کنند چطوری با این دستورات می‌شود ازدواج کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
غلط کردن
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
این بابایادیوانه است یاداعشی نشسته خواب دیده با مغز معیوب اش راه حل پیدا کرده کسی نیست بهش بگه امار
طلاقو وضع اقتصاد مملکت و بیمار کثیف با یک میلیون وپانصد مگه میشه زندگی کرد یاشاید با نماینده های مجلس عوضی گرفته جونارو پانصد میلیون وام بلاعوض
برای مسکن میگیرن خدایا کیا به مجلس راه یافتن ابروی
دین وقران اسلام می برن
فصول
Germany
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چیزی تعفن بار تر از دخالت در امور شخصی افراد نیست.

دولت و مجلس موظف به شرایط مناسب هستند و هر کسی بنا به خیلی چیزها براش شریک زندگی با شرایطی انتخاب میکنه.

کشی که این طرح رو دادی
شما طرح بده با دو میلیون چطور میشه زندگی کرد، فضولیش به تو نیومده من کی ازدواج میکنم!

شما پشم کلاهت ریخته، دیگه کسی براتون تره هم خورد نمیکنه، میخواید زورکی تفکرات ناقص خودت رو به جامعه تزریق کنی.
شده همین چیزی که الان هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چرا چرت و پرت های اون نا آدم های بدون مغز که می گن اگه پولشو بدید ، به جای یکی ، دو سه تا می گیرم رو ثبت می کنید ؟! این بدون مغز ها رو نباید تحویل گرفت ؛ حتی نباید چرت و پرت هاشون رو ثبت کرد . همین به درد نخور ها هستند که به بوی گندشون همه جا رو برداشته . پاک کنید چرت و پرت هاشون رو .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ملت وخودتان راراحت کنیدهرپسری ازدواج نکرد اعدام وبرای تنظیم جامعه یک دختربا قرعه کشی همراه ان پسراعدام بااین قانون یارانه دونفرهم به حقوق اقازاده هااضافه میشه
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام کاشکی مسئولین قاشق چیز خوریشونو بذارن کنار و حقوقه نجومیشونو بگیرن،شاید یه دختر خواستگار نداشته باشه یا یه پسر پول نداشته باشه که بخواد زن بگیره این قانونیه صد رحمت به دین اسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ملت وخودتان راراحت کنیدهرپسری ازدواج نکرد اعدام وبرای تنظیم جامعه یک دختربا قرعه کشی همراه ان پسراعدام بااین قانون یارانه دونفرهم به حقوق اقازاده هااضافه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ملت وخودتان راراحت کنیدهرپسری ازدواج نکرد اعدام وبرای تنظیم جامعه یک دختربا قرعه کشی همراه ان پسراعدام بااین قانون یارانه دونفرهم به حقوق اقازاده هااضافه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ملت وخودتان راراحت کنیدهرپسری ازدواج نکرد اعدام وبرای تنظیم جامعه یک دختربا قرعه کشی همراه ان پسراعدام بااین قانون یارانه دونفرهم به حقوق اقازاده هااضافه میشه
ناشناس
Germany
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
مرسی.
خیلی خندیدیم
ماری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
توهمه!!!!
این پیشنهاده که نه، این جملات بی بوته رفته مجلس؟!؟!!!!
اینا شبا چی میزنن صبح پامیشن تز میدن؟
جامعه ایی وقتی خراب میشه بعضی انسانها فکر میکنن باید بقیه رو هم با خودشون ببرن بهشت
آقا(آغا) ما نخوایم بریم بهشت کی رو باید ببینیم؟
اگه جای این آقا بهشته، ما تو جهنم خوشتریم
بعدم آقای فهمیده خطبه عقد بدون رضایت قلبی باطله پس ازدواج اجباری نداریم نیست نگرد
برو توبه کن
از ما ایرانیا بخاطر توهین به شخصیتمون معذرت بخواه.
شخله شخلا اختلاس میشه ول کردن چسبیدن به قانون نخود سیاه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
جالبه
کم مونده بیان تو رختخوابمون و پوزیشن برامون تعریف کنن
به کسی چه مربوطه که من چجوری دوست دارم زندگی کنم؟
شما اگر میخواهید ازدواج زیاد شه بسته تشویقی واقعی بدین هرکسی خواست میره میگیره
دونفرو به زور میخواهید بفرستین زیر سقف و بعد به امان خدا ولشون کنید
معلومه آخرش طلاق و خیانته و بس
تو رو خدا اینقدر خودتونو از ما ندونید و توی مسائل شخصیمون دخالت نکنید
ارباب زاده فقیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا یه مشت دیوانه درایران حکومت میکنند ماهاکه ازدواج کردیم پشیمان شدیم میخوایم طلاق بگیریم خرج شکممون در نمیاد برگردیم خونه پدرامون که از دوران قبل از پدراشون مالی داشتند بااین گرونیها واقعاچی فکر میکنند خودشون درامدهای نجومی از دزدیهای ایران وملت دارن مغزشون منجمد شده نمیبینند مردم روجوانان امروز ایران رو وگرنه کی بدش میاد جوانان ازدواج کنند کاسه داغ تر از اش شدند میخواهند به پرورشگاهها بچه اضافه کنند وبهزیستی هارا پر رونق کنند مردم رو مثل اصل ونسبهاشون که نون وماست میخوردند به نون وماست خوردن انداختند چند روز دیگه همینم باید حذف کنند اگه از خانواده معمولی هم بودند اینهمه حرف مردم بهشون اثر میکرد والا ماکه یه خیابون میریم همه دارن اینارو به خاطر گرونی ها فحش میدن
Sohrab
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خداکنه تصویب شه بخندیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
به نظر من به جای این حرفای چرت بگید اونایی ک توان ازدواج ندارن بیایید ی طرحی بدید .ی ۱۰۰ تومن وام یا بیشتر برا شروع ب جوانا بدید.ن اجبارشون کنید این واقلا جاهلانس.شاید یکی نداره ازدواج کنه ی نفر دیگه رو بدبخت کنه خوبه من ک نمیتونم خودمو خوشبخت کنم چطور میتونم کسی دیگه روب آرزوهاش برسونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آون وقت آگه یکی خواستگارنداشته باشه یا شرایط ازدواجش تا 28سالگی پیش نیاد شما اعدامش میکنید
دوما شما خواسته های دختران امروزی خونه و ماشین وپول خوب وکارهای خوب و.......رافراهم کنید همه ازدواج میکنن
نکنه میخواهید مردم را با توقع پایین یه خونه اجاره ای50 متری سر خونه بخت ببرید. نخیر نمیشه این کار انصاف نی
ست بچه های مردم عین گوسفند شوهر بدین بازن بگیرن
آون وقت بچه های خودتان را با هزاران تشکیلات، حتی آگه این یه طرح نه بلکه یه پیشنهاد باشه بازم غیر قابل توجیه و بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آون وقت آگه یکی خواستگارنداشته باشه یا شرایط ازدواجش تا 28سالگی پیش نیاد شما اعدامش میکنید
دوما شما خواسته های دختران امروزی خونه و ماشین وپول خوب وکارهای خوب و.......رافراهم کنید همه ازدواج میکنن
نکنه میخواهید مردم را با توقع پایین یه خونه اجاره ای50 متری سر خونه بخت ببرید. نخیر نمیشه این کار انصاف نی
ست بچه های مردم عین گوسفند شوهر بدین بازن بگیرن
آون وقت بچه های خودتان را با هزاران تشکیلات، حتی آگه این یه طرح نه بلکه یه پیشنهاد باشه بازم غیر قابل توجیه و بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آون وقت آگه یکی خواستگارنداشته باشه یا شرایط ازدواجش تا 28سالگی پیش نیاد شما اعدامش میکنید
دوما شما خواسته های دختران امروزی خونه و ماشین وپول خوب وکارهای خوب و.......رافراهم کنید همه ازدواج میکنن
نکنه میخواهید مردم را با توقع پایین یه خونه اجاره ای50 متری سر خونه بخت ببرید. نخیر نمیشه این کار انصاف نی
ست بچه های مردم عین گوسفند شوهر بدین بازن بگیرن
آون وقت بچه های خودتان را با هزاران تشکیلات، حتی آگه این یه طرح نه بلکه یه پیشنهاد باشه بازم غیر قابل توجیه و بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آون وقت آگه یکی خواستگارنداشته باشه یا شرایط ازدواجش تا 28سالگی پیش نیاد شما اعدامش میکنید
دوما شما خواسته های دختران امروزی خونه و ماشین وپول خوب وکارهای خوب و.......رافراهم کنید همه ازدواج میکنن
نکنه میخواهید مردم را با توقع پایین یه خونه اجاره ای50 متری سر خونه بخت ببرید. نخیر نمیشه این کار انصاف نی
ست بچه های مردم عین گوسفند شوهر بدین بازن بگیرن
آون وقت بچه های خودتان را با هزاران تشکیلات، حتی آگه این یه طرح نه بلکه یه پیشنهاد باشه بازم غیر قابل توجیه و بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آره ازدواج کنید ۴ تا بچه هم بیارید دولتم با قرعه کشی یه ماشین به سه برابر قیمت بهتون میده
خونه هم که حله مشکل نداره
اژدر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بودجه کم اوردین دلیل بر این نمیشه جوونای مملکتو تیغ بزنین تو این شرایط و مخارج زندگی ازدواج کردن فقط بدبخت کردن طرفه
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چرت چی میگن. مثلا من پول ندارم ازدواج بکنم باید چکار کرد داخل این وضعیت گرونی که داریم
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام شما آقای مسئول اگه اینقدر به فکر جوانان هستی اول یک جوان نباید شغلی داشته باشد دوم نباید بداند آن شغل کفاف زن و بچه را میدهد یا نه سوم آن جوان نباید آن دختر را به خوبی بشناسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
هیچی دیگه با موج دوم طلاق روبه رو میشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
هیچی دیگه با موج دوم طلاق روبه رو میشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اقای قانون گذار من از. شرایط ازدواج فقط قمقمه ابشو دارم .واسه منم اجباریه .؟ممنونم میشم جواب بدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اقای قانون گذار من از. شرایط ازدواج فقط قمقمه ابشو دارم .واسه منم اجباریه .؟ممنونم میشم جواب بدی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
با توجه به نظراتی از یک عده آدم های هرچند کم اما روشنفکر در اینجا خوندم زیاد حرف نمیزنم پس، فقط بگم که دولت دیکتاتوری ایران برده کم خرج و خراج بده مفت و سرباز اجباری کم آورده و باید با جفت انداختن اجباری چیزهایی رو که میخواد بدست بیاره ...حتی به زور طبق سنوات.
ناشناس
Germany
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
به ولله اگه شما دست از سر این مردم بدبخت و این کشور بردارید یه ساله همه مشکلات حل میشه مشکل خود شمایین پس ول کنید این وطن وا مونده رو
ناشناس
Germany
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
به ولله اگه شما دست از سر این مردم بدبخت و این کشور بردارید یه ساله همه مشکلات حل میشه مشکل خود شمایین پس ول کنید این وطن وا مونده رو
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چه گیری دادن به جوانان به فکر وضع اقتصاد نیستند به فکر بالا رفتن اجناس نیستند به فکر وضعیت اقتصاد نیستند شب وروز قیمت ها بالا میرود به فکر نیستند اینقدر دزدی میشود به فکر نیستند همه رو سر کار میزارند اومدند گیر دادن به جوانان صبح پا میشم میبینم اجناس هر روز داره 3 یا4 برابر افزایش پیدا می کنه خدا به داد مردم برسد پولدارها به فکر بخور و بخواب هستند به فکر دیگران هم نیستند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
قانون ۶ که مرد بالای۴۰سال بتونه یک تادوبچه به فرزندی قبول کنه خیلی خوبه
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اخه کسی دیگه از جونش سیر شده زن بگیره منم متاهلم به یاری خدا سال دیگه این موقع همین جور ادامه داشته باشه میریم زیر چادر زندگی میکنیم ماشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
وقتی هیچ کس ازدواج نکنه همه این طرحای مسخره هم بی معنی میشن
ما مردم فکر میکنیم ملت فقط دست چند نفره ولی در اصل دست خودمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
با سلام ،اگرچه ممکن است نویسنده طرح نیت خیری داشته اما نتونسته یک طرح مناسب و قابل اجرا ارائه بده ،من با خواندن این طرح احساس خیلی بدی پیدا کردم ،فکر کردم به شعور مردم توهین شده ،وبا مردم مثل یک عروسک یا اسباب بازی رفتار شده که فطرت و عقل ندا رن ،ایشان توجه نکردن که این در فطرت هر جوانی هست که دوست داره تشکیل خانواده بده و والدین ازهمان کودکی ارزوی ازدواج فرزندان را دارند وبرای ان برنامه ریزی میکنن ،اما متاسفانه شرایط سخت جامعه ،مثل بیکاری ،مسکن ،اشتغال و دهها مشکل دیگر که در خیلی از آنها عملکرد مسولین دخیله باعث شده جوانان نتوانند ازدواج کنن،درضمن ایشان چگونه ۴ فرزند برای هر زوج نسخه پیچیدن ،شرایط هر خانواده فرق میکنه ،دراین خصوص کیفیت تربیت مهمه ،۱یا ۲ بچه باتربیت بهتر از ۴ بچه بی آموزش با امکانات محدود و اعصاب داغون پدر و مادره ...وقتی هنوز ۸۰ درصد مدارس کشور بسیار قدیمی حتی تا ۵۵ سال ساخت هست و بچه ها امنیت جانی در مدارس ندارن یا کولر و بخاری کلاسهای درس ندارن ،زمین بازی وورزش مناسب برای بچه ها در حیاط مدارس نیست ،وبا کمی بازی و دویدن بچه های دبستانی از انظبات بچه کم میشه ،کو دک توبیخ میشه وبه عنوان یک بچه بی نظم شناخته میشه ،ایا باز هم توصیه به داشتن ۴ بچه میکنین ،بچه ای که زنگ تفریح اجازه بازی نداره
ایا تربیت خوبی خواهد داشت، ایا بچه عقده ای نمیشه ،حاج آقا جوانان با فطرت پاک و درک و شعور بالاشون وکشش خدا دادی علاقه به تشکیل خانواده دا رن ..نیاز به این طرحهای پیچیده نیست ....در ضمن مردم همیشه در صحنه بو دن ودولت رو سربلند کردن درمقابل دشمنان داخلی و خارجی، ایا زمان آن نرسیده که حالا مسولین به فکر مردم باشن ،به خدا مردم ایران درازگوش نیستن فقط وفقط نجیب هستن همین !؟
rasoolfeyzi
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ازدواج زوری مسخره است دیگه این، من الانم میرم تو سن ۳۰ سالگی شرایطم هم جور نمیاد واسع ازدواج خرج خودمو به زور در میارم یعنی اگه نتونیم ازدواج کنیم جریمه میشیم دخترانمونم که ماشالله توقعشون زیاده الان ازدواج آسان ۱۵۰ میلیون آب میخوره! میخواین روحیه بدین به جوونا یا استرس بدبختی کم داریم تو مملکت ؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
روز به روز داریم پس رفت میکنیم.بدبخت مردم بازیچه دست کیا شدن
وطن
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
نمیدانم چه بنویسم واقعا که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چرا چرت و پرت های نا آدم های بدون مغز رو ثبت می کنید ؟! ناکسی که میگه پولش رو بدید تا به جای یکی ، دو سه تا بگیرم و اون بدون سر و بدون مغزی که از چند همسری میگه رو نباید تحویل گرفت و نباید حتی چرت و پرت هاشون رو ثبت کرد ؛ این ها آدم نیستند . آدم آن دختر ها و آن پسر هایی هستند که می دادند عشق چیست ، زندگی چیست ، زیبایی های راستین جهان چیستند و از خیانت و این هرزگی ها بیزارند ؛ که خوش بختانه این دختر های خوب و پسر های خوب در جهان کم نیستند و امیدوارم روز به روز آدم های خوب در جهان بیش تر بشوند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
هر چند این طرح طنز هس ولی دولت بدش نمیاد به هر نحوی شده جیب مردم رو خالی کنه
من
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا که نه کار دارم نه زندگی آلان ازدواج هم اجباری بشه باشه تو بیا منو سر کار ببر پول وحقوقی به من بده خانه بده ماشین بده همون پراید لگن خوبه ما راضی هستیم یک نگهبان هم مثل خودت که داری به ما هم بده بعد بیا تازه بگو ازدواج اجباری شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یا خداا
تولد که اجباری بود
ازدواج که اجباری شد
مرگ هم اجباری بود ....
یکم هم بابا اختیار به خودمون هم بدین ..همش که اجباری شد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا خیلی رو میخواد.شما ها همین جمعیت و نمیتونید سیر کنید.چقدر جوان بیکار تو خانواده ها هست که بخاطر نداشتن پول و شغل ازدواج نکردن.واقعا نمیفهمید دلیل ازدواج نکردن مردم چیه.یکجوری حرف میزنن انگار مال این مملکت نیستن.یاا شاید هم مال اینجا نیستن و عوامل خارجی اند.
Sh
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا خیلی زحمت کشیدین
تمام مشکلات جامعه حل شد
Sh
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا خیلی زحمت کشیدین
تمام مشکلات جامعه حل شد
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
خدایا وقت خودت به داد من جوان برس خدایا یعنی یک مسلمان پیدا نمی شود که از این جوانان دفاع کند همچنین آدم هایی مسلمان نیستند وقت ادعای مسلمانی میکنند من دینم اسلام است مثل شما الاف و بیکار نیستم که جوانان رو بدبخت کنم از صبح تا شب ساعت 10 شب وقت دنبال کار هستم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
اینا هم با پول بیت المال حقوق مفت میگیرن و میخورن که بشینن همچین شعرایی بگن!!!!!!!
پاشین جمع کنید یه کیلو برنج هندی شده 15 تومن
Mobina
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
این چرت و پرتا چیه واسه ملت مشخص میکنین این قانون واسه آقازاده ها هم هست یا فقط قشر بدبخت که اسیر این حکومت شدن باید به این قانون پایبند باشن ؟؟؟؟جمع کنید این بساط مسخره بازیتونا
اه یه مشت ناقص العقل قانون واسه ما تصویب میکنن
...
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
وااای خدایا همین کارا رو می کنین که همه جوونا رو از کشور فراری می دین دیگه. واقعا الان مریضی لاعلاج بهتر از ازدواجه⁦:-|⁩
Mm
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
جمعیت کشور پیر شده حالا ب زور میخوان زیادش کنن یکی نیس بگه آدمای مثلا عاقل وضعیت گرونی رو درست کنین تا ی جون جرعت بکنه تن ب ازدواج بده این طرحم پیشکش خودتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
وق
اسما
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
وا مگه زندگی رمانه که ازدواج اجباری باشه
amin
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
احتمالا اونی که این طرح رو داده به مجلس قراره از دفترهای ثبت ازدواج بابت هر ازدواج سهمی بگیره تو این اوضاع از هر راه و روشی که فکرشو بکنید دارن از بی عرضگی مردم سوءاستفاده میکنن و جیب خودشون رو پر میکنن به امید روزی که مردم عاقل بشن و ریشه خرافات در این مملکت خشکیده بشه
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
لطف کن در زندگی خصوصی مردم هرگز دخالت نکن خخخخخخخخ
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
لطف کن در زندگی خصوصی مردم هرگز دخالت نکن خخخخخخخخ
maria
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
واقعامتاسفم برای جوونیم که تو این برهه زمان به بدترین شکل ممکن میسوزه.این متن در بهترین حالت توهمات یک ذهن مریض و فاسده.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خداوند یه جو عقل وخرد به شماها بده. یه مقدار پول به من
سمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ناموسا خیلی خندیدیم اخبار کذب منتشر نکن
سمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ناموسا خیلی خندیدیم اخبار کذب منتشر نکن
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خیلی مسخرس زن اجباری مگ میشه...زن میندازید جون ادم هنوز ی سال نشده مهریه میخواد ما هم به دلیل نداشتن میگیرید میندازین زندان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خیلی مسخرس زن اجباری مگ میشه...زن میندازید جون ادم هنوز ی سال نشده مهریه میخواد ما هم به دلیل نداشتن میگیرید میندازین زندان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خیلی مسخرس زن اجباری مگ میشه...زن میندازید جون ادم هنوز ی سال نشده مهریه میخواد ما هم به دلیل نداشتن میگیرید میندازین زندان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خیلی مسخرس زن اجباری مگ میشه...زن میندازید جون ادم هنوز ی سال نشده مهریه میخواد ما هم به دلیل نداشتن میگیرید میندازین زندان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خیلی مسخرس زن اجباری مگ میشه...زن میندازید جون ادم هنوز ی سال نشده مهریه میخواد ما هم به دلیل نداشتن میگیرید میندازین زندان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
خیلی مسخرس زن اجباری مگ میشه...زن میندازید جون ادم هنوز ی سال نشده مهریه میخواد ما هم به دلیل نداشتن میگیرید میندازین زندان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خیلی مسخرس زن اجباری مگ میشه...زن میندازید جون ادم هنوز ی سال نشده مهریه میخواد ما هم به دلیل نداشتن میگیرید میندازین زندان
پریسا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پولمون کجاست ازدواج کنیم کرایه خونه شده پول خون ادم وسایل خونه ک هیچ یخچال شده ۲۰میلیون ۱۰ماه کار کنیم حالا بقیه چیزا هیچ دولت بجای اینکه کار برای جونا فراهم کنه نون تو سفره مردم بیاره حرفو تو حاشیه میبره
معین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آخ جون ازدواج میکنیم خاک بر سرمون میشه،من میخواهم هر چهارتایی که قانون معلوم کرده بگیرم آنم یک شب با هر چهار تاشون ازدواج میکنم چه حالی میده .
ناشناس
Netherlands
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
0
طرح بسیار خوبیه
......
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
1
جاااان . ازدواج اجباری
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اول طرح اشتغال اجباری بزارن یکم سران مملکت کمتر بدزدن کمتر راندخواری کنن کمتر پارتی بازی برای آقازاده هاشون کنن بعد بیان مزخرف بگن و تحول مجلس بدن. خدایی این ملت رو چی فرض کردید. لعنت به کسی که این روز سیاه رو برای مردمم رقم زده
K-R
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
امید وارم تصویب نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خدا لعنتتون کنه که زندگی و آینده همه رو به گند کشیدین! خودتون جای گرم و نرم و با جیب پر پول نشستین فکر میکنید همه مثل خودتونن یه مشت مردم مستاجر و بیکار و بدبخت با این تورم و گرونی فقط ازدواجمون مونده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
طرح بدی نیس حداقل برا کسانی که میخوان ازدواج کنن ولی واقعا وسعشو ندارن ولی اینم درست نیس که اگه کسی نخواد ازدواج کنه بنا بر هر دلیلی بهش سخت بگیرینو مالیاتو...شرایط رو برای کسانی که واقعا قصدشون ازدواجه محیا کنید
شاکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بد ترین طرح جامعه حیف اون مقام و حقوق
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چقدر خنده دارو توهین امیزه
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
با عرض سلام
دوستان به نظر من طرح خوبیه. لطفا کامل بخونید بعد نظر بدید. چون بندها و تبصره های مختلفی داره.
ضمنا ازدواج که برای همه اجبار نشده. مثلا کسی که بیمار مستنثی است و حتی هزینه درمانشم رایگان میشه. این که خیلی عالی هست.
معایبی هم داره. مثلا امکان داره ازدواجها با فکر و تامل کمتری پیش بره و انتخابهای غلط بیشتر بشه. این مسئله هم با اضافه کردن بندهای جدید و رفع نقایص قابل حل است.
مهدیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا که نفسش ازجای گرم بلند میشه این چه قانونیه چقدر باید به جوانان فشار بیارین دیگه بابا له شدیم حالاهم ازمیخواین زنده زنده بسوزونین با این طرح مزخرف
والل خود دین اسلامم هیج اجباری واسه ازدواجونگذاشته ازدواح اجباری یعنی بریدن سر جوانی که رشد میکنه
الی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
دیگه الان مطمنم که باید از این مملکت برم
هیشکی مثل این حجت الاسلام والمسلمیییییییییین نمیتونست انگیزمو زیاد کنه.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چند وقت دیگه با تفنگ میشوننت سره سفره عقد بچرم اجباری میکنن میگن چند روز وقت داری زنتو حامله کنی مگر نه میری زندان
سعید
United States of America
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
حاجی مگه مجبوری یک همچین نظر چرتی بدی که اکثریت مردم به زیر فحش بکشوننت کسی که ازدواج نمیکنه اکثرا به دلیل شرایط اقتصادیه بعد تو میگی مالیات بدن مگه دولت ما کدوم کمک رو به جوونا میکنه که بی دلیل مالیات هم بگیره مگه دزدی شاخ و دم داره اینم یه راه جدیدش
سعید
United States of America
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
حاجی مگه مجبوری یک همچین نظر چرتی بدی که اکثریت مردم به زیر فحش بکشوننت کسی که ازدواج نمیکنه اکثرا به دلیل شرایط اقتصادیه بعد تو میگی مالیات بدن مگه دولت ما کدوم کمک رو به جوونا میکنه که بی دلیل مالیات هم بگیره مگه دزدی شاخ و دم داره اینم یه راه جدیدش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا بعضی وقتا سر در نمیارم.. چرا بعضیا فکر میکنن مسئول زندگی بقیه ان! چرا میخوان با اجبار و حروم کردن یا حلال کردن، مردم رو به راه درست راهنمایی کنن!!! این زندگی هر کسیه و حق خودشه که بتونه برای زندگی خودش تصمیم بگیره!! اگه واقعا میخوان کشورو درست کنن چرا همه چی به اجبار باشه؟ اینقدر همه چیز اجباریه که دیگه به خرخرم رسیده.. بجای اینکه راه درست رو نشون بدن و بزارن هر کسی خودش تصمیم بگیره، مجبورش میکنن که روی یه خط راه بره.. چرا میخوان بهشت و جهنم مارو بسازن؟ هر کس مسئول زندگی خودشه..
تا همینجاش کافیه.. ما توی زندگی خودمون هم موندیم اونوقت میخواید به زور مارو با یکی در بندازید و مثلا ازدواج و زندگی مشترک؟
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اگه درآمد وامنیت شغلی باشه جوانان ازدواج که میکنند جای خود هر کدام حتی دوست دارند صاحب سی فرزند هم باشند ا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یک مشت ادم ناقص العقل شدند رجال مملکت ما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آخه هر چیزی یه زیر بنای محکم میخواد ازدواج شوخی نیست شما اول کار برای جوانها درست کنید چه دختر چه پسر دوم حقوق خوب بدید سوم مشکل مسکن چه خرید چه اجاره کردن درست کنید سوم وسایل اولیه زندکی جوانها رو ارزان کنید چهارم فرهنگ درست همسر داری یو به جوانها یاد بدید بعد تصمیم بگیرید که جوانها در چه سنی ازدواج کنند آخه ازدواج بزور یا از روی هوس وبی عقلی که آخرش جدای هست ونفرت چه ازدواجی هست غیر از اینکه به مشکل جوانها با روحیه خرابتر کمک میکنید الان یک مشکل دارند اون موقعه صدها مشکل چه کاریه آخه پس اول مشکلات رو حل ریشه ای بکنید بعد تصمیم درست بگیرد وحرفی بزنید بابا
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
رسماً شده دیکتاتوری شاید کسی متوجه تا ۲۸ سالگی ازدواج کنه
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چ هوشی چ ذکاوتی خدایی چقد فکر کردن ب ای نتیجه رسیدن احسنت بابا وگرنه جوونای ای مملکت ک بخاطر بیکاری و بی پولی و.... توانایی ازدواج کردن ندارن ک ففط زور پشت سرشون نیس ک اینم ب حمدالله ب لطف مسولان داره برطرف میشه بابا خب ازداج کنین شب تو پارک بخابین نمیخاد ک حتما خونه داشته باشین غدا نخورین ادم ک نباید حتما غدا بخوره
یع ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بع قول امیر تتلو این دنیای کثیف چی داره کع بخوایم یع ادم بهش اضافع بشع
غیرت
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
به جای این چرندیات برید موانعی که باعث ازدواج نکردن جوونها میشه را بردارید خودشون عقلشون میرسه که باید ازدواج کنن.شما اگه دلسوز این مردم بودید این وضعیت مردم نبود
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا اسلام را به تمام معنا پیاده کردید. همین یکی فقط مونده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا که ازدوج اجباری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا که ازدوج اجباری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا که ازدوج اجباری
صبحان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
قال العالم : بی شعور ترین و احمق ترین و کودن ترین انسان انسانی است که در شرایط ایران که خط فقر یک نفره سه میلیون و۵۰۰ هزار تومان است و درآمدش کمتر از این مقدار باشد شخصی است که تصمیم به ازدواج دائم بگیرد.
Romina
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
تو روووحشووووننن چرا نمی میرن چرا اینا تموم نمی شننن آخه چقدر می تونن بیشعور باشننننن واقعا آخه ما چه گناهی کردیم ما که هر کاری اینا می گن انجام می دیم چه مرگشونه پس؟؟ بقیه مردم هم در آمدی به اون صورت ندارن که حداقل بتونن از این ایران کوفتی برن
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خاک تو سر همچین مسئولی خاک بر سر همچین دولتی .این کجاش تشویقه این بدبختیه که جوونارو از چاله دربیارن بندازن تو چاه به جای این خرافات چند تا شغل درست کنید که جوونا از بیکاری دربیان خودشون میرن سراغ ازدواج جوونا اینقدر مشکل و دغدقه دارن که اصلا نمیتونن به فکر ازدواج باشن وام ازدواج رو کردن ۳ ضامن اون بدبخت از کجا س ضامن بیاره اصلا اون ضامن به چه جرعتی بیاد ضمانت کنه وقتی هیچ پشتوانه ای نمیبینه پشت اون فرد
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام،من ۳۰سالمه مجردم،کارگرم،خونه پدرم زندگی میکنم،ی تکه زمین پسنداز دارم،اهل دود ورفیق بازی هم نبستم،اگه دختری دوست داره با من ازدواج کند ای شماره مه،۰۹۰۲۵۷۳۴۴۳۸برا دوستی وقت ندارم فقط ازدواج
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام،من ۳۰سالمه مجردم،کارگرم،خونه پدرم زندگی میکنم،ی تکه زمین پسنداز دارم،اهل دود ورفیق بازی هم نبستم،اگه دختری دوست داره با من ازدواج کند ای شماره مه،۰۹۰۲۵۷۳۴۴۳۸برا دوستی وقت ندارم فقط ازدواج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
هاهاها چه تخیلی داشته طرف
M M
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
تا حالا اینقدر جک پشت سر هم نخونده بودم
کاش این بنده خدا دابسمش خندوانه شرکت می کرد خودم بهش رای می دادم
M M
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
تا حالا اینقدر جک پشت سر هم نخونده بودم
کاش این بنده خدا دابسمش خندوانه شرکت می کرد خودم بهش رای می دادم
ناشناس
Germany
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
کسیکه با طناب شما بره تو چاه صاف میره وسط جهنم الان طرف تحریک میشه گول حرف اینا رامیخوره فردا قانون میگه زرشگ تو زن گرفتی خرجشو مابدیم بفرما برو عمو کشکتو بساب خلاص ابدا به حرف اینا اعتماد نکنید اینا همونهایی هستند که قرار همه راصاحب مسکن کنند آب وبرق و اتوبوس قبر رایگان بشه الان طرف بمیره کلی پول قبرازش میگیرن توی بیابان برهوت نمیدونم زمین متری جنده که یک متر را بهت میدن جندین میلیون
ناشناس
Germany
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
کسیکه با طناب شما بره تو چاه صاف میره وسط جهنم الان طرف تحریک میشه گول حرف اینا رامیخوره فردا قانون میگه زرشگ تو زن گرفتی خرجشو مابدیم بفرما برو عمو کشکتو بساب خلاص ابدا به حرف اینا اعتماد نکنید اینا همونهایی هستند که قرار همه راصاحب مسکن کنند آب وبرق و اتوبوس قبر رایگان بشه الان طرف بمیره کلی پول قبرازش میگیرن توی بیابان برهوت نمیدونم زمین متری جنده که یک متر را بهت میدن جندین میلیون
نازنین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
من یه خاله دارم 85 سالشه، بنده خدا تا حالا ازدواج نکرده. حالا اگه کیس مناسبی براش پیدا نشد چی؟ باید جریمه بشه؟ من نمیدونم اگه اینطور بشه باید یکی از آقازاده هاشونو بفرستن با خالم ازدواج کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بجای قانون گذاری جدید که به ضرر جوانان هست، قانون تسهیل ازدواج جوانان رو که الان 14 ساله اجرا نشده اجرا کنید، اینواجرا کنید قانون الکی نمیخواد بزارین، با اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان بیشتر مشکلات حله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سرنا راازَسر گشاد با کردی شما مشکل بیکاری جوانان راحل کنید بقیه خودبخود درَست می‌شود این راهم زوری کنید ه ار مشکل جدید از کنارش د رخواهدامد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سرنا راازَسر گشاد با کردی شما مشکل بیکاری جوانان راحل کنید بقیه خودبخود درَست می‌شود این راهم زوری کنید ه ار مشکل جدید از کنارش د رخواهدامد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سرنا راازَسر گشاد با کردی شما مشکل بیکاری جوانان راحل کنید بقیه خودبخود درَست می‌شود این راهم زوری کنید ه ار مشکل جدید از کنارش د رخواهدامد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
در این طرح بیمار گونه چهار گروه برای ازدواج نام برده شده که یکیش خانواده و نزدیکان هستند: باید بگم خانواده و نزدیکان ممکنه به دلایلی مثل نفع شخصی ، ساده بودن و فاقد درک و شعور لازم و صلاحیت کافی و ... نتوانند دختری سالم یا پسری سالم پیدا کنند یا نزدیکان خانواده ، حتی خود خانواده ممکنه دوست نداشته باشند تو با فرد مورد نظرت ازدواج کنی یا نزدیکان برای غلبه بر زندگی تو ممکنه فرد ناسالم فاسدی که بتوانند در زندگی ات نفوذ کنند و سوارت بشن بعقدت در میارن! نوعی از اجبار که سالم نیست.
ن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خب اول که خیلی خنده دار بود
دوم اینکع واقعا بی انصافیه برای کسایی که شرایط مالیشون خوب نیست
اما طرف سنش از ۳۰ گذشته و زیر پاش بنز دو میلیاردی هست و از همه لحاظ اوکی هست زن نمیگیره بخاطر اینکه نیاز جنسیشو با سو استفاده از دخترا برطرف میکنه این قانون حقشه
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خوبه کشورهای دیگه امتیاز میدهندتشویق میکنند هزینه میکنند مااجبار من خودم ۱۰سال است ازدواج کردم وهرروز وهرنفس بابت نداشته هایی که حق زنم هست مردم وزنده شدم چی روشما درست کردید مسکن رو اجاره خونه را اشتغال ثابت برای یک جوان که حالا واژه اجبارروبکارمیبرید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
حاجی جنسش اصل بوده ها شیطون بلا چی زدی
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
به نظرم دوسال دیگش همه طلاق میگیرن چون اجباره
سعید1000
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یک دختر خانوم پاک،خوشکل، خوش استیل باوفا،مهربون ،خانواده دار برام بگیرین،اگه پدرش نماینده باشه هم بهتر, از سگ کمترم تا همین امشب عقدش نکنم.
وگرنه نقطه چین...
نا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
با ازدواج اجباری مشکل جوانان حل نخواهد شد شما اشتغال را تا۲۸ یالگی برای دولت اجباری کنید اگر دولت موفق به ایجاد اشتغال نشد پرداخت بیمه بیکاری را مصوب نماید و مسلما مشکل ازدواج نیز حل خواهد شد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
موقع ارائه این طرح احتمالا جنت بوده
تعجب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پیش از اینکه ازدواج رو اجباری کنید ۱.کار با توجه به تحصیلات برای جوانان را اجباری کنید ۲. رفاه اجتماعی که شامل نرخ تورمی صفر درصد و حقوق آبرومند و ثابت را اجباری کنید ۳.خانه ارزان برای تمامی جوانان را اجباری کنید ۴. حالا میشه بگید ازدواج اجباری هست برای جوانان .
تعجب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پیش از اینکه ازدواج رو اجباری کنید ۱.کار با توجه به تحصیلات برای جوانان را اجباری کنید ۲. رفاه اجتماعی که شامل نرخ تورمی صفر درصد و حقوق آبرومند و ثابت را اجباری کنید ۳.خانه ارزان برای تمامی جوانان را اجباری کنید ۴. حالا میشه بگید ازدواج اجباری هست برای جوانان .
تعجب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پیش از اینکه ازدواج رو اجباری کنید ۱.کار با توجه به تحصیلات برای جوانان را اجباری کنید ۲. رفاه اجتماعی که شامل نرخ تورمی صفر درصد و حقوق آبرومند و ثابت را اجباری کنید ۳.خانه ارزان برای تمامی جوانان را اجباری کنید ۴. حالا میشه بگید ازدواج اجباری هست برای جوانان .
تعجب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پیش از اینکه ازدواج رو اجباری کنید ۱.کار با توجه به تحصیلات برای جوانان را اجباری کنید ۲. رفاه اجتماعی که شامل نرخ تورمی صفر درصد و حقوق آبرومند و ثابت را اجباری کنید ۳.خانه ارزان برای تمامی جوانان را اجباری کنید ۴. حالا میشه بگید ازدواج اجباری هست برای جوانان .
تعجب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
پیش از اینکه ازدواج رو اجباری کنید ۱.کار با توجه به تحصیلات برای جوانان را اجباری کنید ۲. رفاه اجتماعی که شامل نرخ تورمی صفر درصد و حقوق آبرومند و ثابت را اجباری کنید ۳.خانه ارزان برای تمامی جوانان را اجباری کنید ۴. حالا میشه بگید ازدواج اجباری هست برای جوانان .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
طبق خزعبلات این خر مجهول الحال ، فرد اگر ازداج نکند نمیتواند مال جمع آوری کند و اگر خانواده او ازش حمایت نکنن یا به فکر شخص خودشون باشند یا زورگو باشند یعتی طوریکه فرد از درون خانه تحت فشار باشد و احساس امنیت نکند از طرفی دیگر اگر از بیرون هم حمایت نشود و تحت فشار باشد و طبق این خزعبلات پول هم نتواند پس انداز کند تا آشیانه ای برای خود درست کند و مستقل شود و ازدواج کند تا ابد یک آواره است نه کسی به او زن میدهد و نه قانون ازش حمایت میکند . در غیر اینصورت باید به ازدواجی که سرانجامش شوم است قبل از آواره شدن تن بدهد که اگر زندگی به کامشان نباشد فقط یک شکنجه گاه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
شما قوانین مالیاتی مسکن و زمین رو حل و اجرا کنید خود به خود ازدواج زیاد میشه

ضمنا طبق قانون اساسی دولت مکلف به تامین مسکن و کاره. همینو اجرا کنید طرح جدید نمیخواد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خوب شما که میگید ازدواج کنید اجباری اگه یکی پول نداشته باشه باید چیکار کنه من خودم پول ندارم که همچنین کاری کنم اگه داشتم تا الا دوتا زن گرفته بودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
چرا یک خیّر پیدا نمیشه سرپرستی دولت را قبول کنه که هر چند وقت یکبار به هر بهونه ای دست تو جیب ملت نکنه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اگر تو این شرایط بد اقتصاد تو پول خانه و ماشین وشغلم رو بدهی چرا قبول نکنم!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
مردم نشستن که فقط تو قانون بزاری
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
1
وای بر این مردم با این مسئولین ناقص العقل
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
خانه ودرامد باشه نیازی به قانون اجباری نیست پس برید اول کارو درآمد وامنیت شغلی رو تامین کنید بعد حرف مفت ویاه گویی کنید
صالح کعب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا خوبه به قول انها تکمیل میشی
ولی فکر این نکردید بعد از ان که نون از کجا بیارندن همینطوری مانییم
واله اون اقا که گفته حتما جاش گرم والله م اندیم داخل این زندگیه بخصوص اگه پدر داری که ناتوان زن که قبول نمیکنند
صالح کعب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعا خوبه به قول انها تکمیل میشی
ولی فکر این نکردید بعد از ان که نون از کجا بیارندن همینطوری مانییم
واله اون اقا که گفته حتما جاش گرم والله م اندیم داخل این زندگیه بخصوص اگه پدر داری که ناتوان زن که قبول نمیکنند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
در همین راستا طرح خوشبختی اجباری را پیشنهاد می کنم بدین ترتیب که هرکس تا ۳۸ سالگی خوشبخت نشد باید خوشبخت بشه وگرنه جمع کنه از ایران بره!
گرفتار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
گفتیم اصلاح طلبا برن قانون رقاصی نذارن.اصول گراها اومدن به اسم دین امروز این قانونو میارن فردا مردا رو امر میکنن ۴ زن بگیرن.پس فردا صیغه رو اجباری میکنن و.....ما باید چکار کنیم خداااااااااااااااا
یا امام زمان بیا
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
برادر من واقعا سکوت بهتر از این اراجیف نبود!!!!!
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
تو خود قرآن ازدواج مستحب هست نه واجب یعنی خدا هم خودش اجبار نکرده اینا خودشون رو از خدا هم بالاتر میدونن قوانینی فراتر از خواست او میزارن واقعا آخر زمونه
طلبه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
حرف های احمقانه ایی زده شد ، این اقا باید به جای روزنامه نگاری درس میخوند که یکم فهم ناقصش رشد کنه ، امثال اینها جاهلان متنسکی هستن که دین رو تضعیف میکنن ، حماقتشون به شدت خطرناکه و باید حکم به سفاهتشون داده بشه و از نظر حقوقی سلب بشن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
با سلام
همانگونه که حریم مالکیت خصوصی شکسته شد حریم خصوصی خانواده هم شکسته خواهد شد خدا عواقبش را بخیر کند.!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
با سلام
همانگونه که حریم مالکیت خصوصی شکسته شد حریم خصوصی خانواده هم شکسته خواهد شد خدا عواقبش را بخیر کند.!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بیکاری .بی پولی .نبود امنیت شغلی .گرونی.بیداد میکنه هیچ جوانی دوست نداره مجرد بمونه تمام توانشو به کار میگیره تا بتونه یه زندگی ساده شروع کنه که همینم جور نمیشه با این همه تورم .حالا شما بیا قانون ازدواج اجباری رو هم تصویب کن ایا مشکل حل میشه؟امار طلاق از این هم بیشتر میشه.بجای حل مشکلات جوانان.ایا واقعا این پیشنهاد بود که مطرح شد!خدا خودش به همه رحم کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
بیکاری .بی پولی .نبود امنیت شغلی .گرونی.بیداد میکنه هیچ جوانی دوست نداره مجرد بمونه تمام توانشو به کار میگیره تا بتونه یه زندگی ساده شروع کنه که همینم جور نمیشه با این همه تورم .حالا شما بیا قانون ازدواج اجباری رو هم تصویب کن ایا مشکل حل میشه؟امار طلاق از این هم بیشتر میشه.بجای حل مشکلات جوانان.ایا واقعا این پیشنهاد بود که مطرح شد!خدا خودش به همه رحم کنه
غریب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
باکدوم پول باکدوم پشتوانه باحقوق 2میلیونی؟لعنت برپدرمادرباعث وبانیش
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
الان به کی میشه اعتماد کنی وقتی اوضاع دخترا اینقد خرابه الان دیگه همه دست خورده شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
یعنی خاک عالم توسرتون ماکه 11ساله اززندگی مشترکمون میگذره الان زیرقسط وپول کرایه خونه ومایحتاج زندگی موندیم وقتی جونایه مااینارومیبینن دیگه میلی به ازدواج ندارن یکم این حبابا روبریزین دور جونا خودشون ازدواج میکنن.
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
با این اوضاع با کدام پول و درآمد ازدواج کنیم عوض اینکه دست حوانان رو بگیرید کمک مالی کنین ازدواج کنند این چه پیشنهایه واقعا خجالت نمی کشین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
جمع کنید کاسه کوزه هاتون رو یه جوان بیکار تواین جامعه بیاد اجباری ازدواج کنه شغل میدین خونه وماشین میدن !؟بابا این جوان های کشورمون دیگه پیر شدند . این چنین اشفته بازاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
جمع کنید کاسه کوزه هاتون رو یه جوان بیکار تواین جامعه بیاد اجباری ازدواج کنه شغل میدین خونه وماشین میدن !؟بابا این جوان های کشورمون دیگه پیر شدند . این چنین اشفته بازاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
جمع کنید کاسه کوزه هاتون رو یه جوان بیکار تواین جامعه بیاد اجباری ازدواج کنه شغل میدین خونه وماشین میدن !؟بابا این جوان های کشورمون دیگه پیر شدند . این چنین اشفته بازاری
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
داداشی که این قانون فرسدادی مجلس خونه شده ۷۰۰ملیون پراید شده ۱۰۰ملیون حقوق کارگر روزی ۸۰هزارتومن یه ۲۰۰سال لازمه تا با پول حلال خونه بخری خودتون این وضع درست کردین چهار نفردلال ورانخوار و سلطان.‌‌....بزارین وسط میدون شهرها تیر بارون کنین همه چی میشه سال ۸۵..نفکش می‌تونین بفرستین این کارو نمیتونیین بکنین ...ما گاگولیم ..قیمت ۱۰تومن می‌برین بالا ۷تومن میارین پایین بعد میگین ارزون شد...این راه حضرت محمد نیست ....ما جوونا از دست شما چیکار کنیم ....با این قانون دو سه ملیون نفر خود کشی می‌کنند نداریم می‌فهمین یا نه
الما
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چون جمعیت ایران پیر شده این نظر بی تدبیر رو دادین جنابی که میشینی یه جا و از درد مردم خبر نداری به جای اینکه ریشه یابی کنی چرا جوان ها ازدواج نمیکنند اومدین حرف مزخرف میزنید ، کارو درآمد کجاست که بخواهین ازش مالیات بگیرید ، واقعا خنده داره ، اکثر کشورها مارو تحریم کردن و فقط فشارش رو مردم حس میکنند نه مسولین حالا فقط همین یه دونه مشغله رو کم داشتیم که شما اضافه کنید
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
کسی که نه شرایط مالی داره ونه شرایط جسمی مناسبی داره وسه سال اقدام به بچه دارشدن کردیم ولی نتونستیم نمیشه بایدچکارکنم پول عمل هم نداریم تکلیف ماچی میشه
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
کسی که نه شرایط مالی داره ونه شرایط جسمی مناسبی داره وسه سال اقدام به بچه دارشدن کردیم ولی نتونستیم نمیشه بایدچکارکنم پول عمل هم نداریم تکلیف ماچی میشه
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
چه مسخره همینجوری اجباری نیست از هر 10 ازدواج 6 تا طلاقه تا حدی که گفتن طلاق سهمیه بندی بشه
بعد اجباری بشه چی
خدایی چی میزنین میرن مجلس حداقل از موتوری نگیرین
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
من نمیخوام ازدواج کنم....همه بگن اینا کین به جای ماتصمیم میگیرن ما پدر ومادرمون هم نتونستن راضیمون بکنن.بعد شماها وقوانینتون هه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
فقط تواین مورد دخالت نکرده بودم ک.....
آخه به شما و ربطی داره کی کی میخواد ازدواج کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
فقط تواین مورد دخالت نکرده بودم ک.....
آخه به شما و ربطی داره کی کی میخواد ازدواج کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
مگر ایشان ولی نعمت مردم هستن که تکلیف تعیین میکنن برای مردم و یا اینکه مردم برده آنها هستن که در مسائل خصوصی مردم قانون گذاری میکنن مجلس جایی برای قانون گذاری برای کشور و جامعه است نه برای تصمیمات خصوصی مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ازدواج اجباری میکنن بعد طلاق میگیرن بعد ایران میشه فاحشه خونه......بابا یکم فکر کنید حرف بزنید...اخه الان با رضایت ازدواج میکنن اینه وضع وآی به حال اجباری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ازدواج اجباری میکنن بعد طلاق میگیرن بعد ایران میشه فاحشه خونه......بابا یکم فکر کنید حرف بزنید...اخه الان با رضایت ازدواج میکنن اینه وضع وآی به حال اجباری
بازنشستگی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام. هنوز نرفتی میمند. که بگوی وای برمن. کار فراهم کنید. تا اقتصاد رونق بگیر د. خود بخود ازدواجها هم شروع میشه.طرح اقتصادی بده. الانپسرم سی سالشه. راس میگی. بر ش زن بگیر. منکه هنوز سه ماه از سال می‌رود تکلیف حقوقم را معلوم نکردی توقع دا ی برای فرزندانم فکر ازدواج باشم و
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
در مملکتی که ملا حکومت کنه ، وضع قوانین بهتر از این نمیشه .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام ظاهرا نادانی در میان این مسئولین حد واندازه ای ندارد
مهدی شمسی
United States of America
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من کاری ندارم سربازی هم نرفتم من باید چیکار کنم آیا این تصیلات شامل حال منم می‌شود یا نه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
یکی نیست بگه تو آقای مسول شرایط فراهم کن ملت به اختیار ازدواج می کنند خداوند انسان را مختار آفریده این نوع جبر توهین به کرامت انسانیه لا اکراه فی الذین حاجی لطفاً درک کن
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
بنظربنده دوسال ازآغاز تحریم که اونم بهانه شده همه چی چندبرابر شده مثلا آپارتمان 5برابر خودرو 5برابر طلا 6برابر
به نظر شما یک جوان با این وضع بیکاری وگرانی ورکوداقتصادی جرات میکنه ازدواج کنه بجای این طرح اقتصاد مملکت رادرست کنه که این قیمتهای سر به فلک اصلاح بشه اون موقع جوان خودش تصمیم به ازدواج میگیره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
جالبه میگین نظرات حاور توهین رو منتشر نمیکنید ، این پستی که گذاشتین توی سایت خودش توحین به انسان و انسانیت و انسان ازاد هستش پس توقع نداشته باشین مردم تو نظراتشون توهین کنند و اگه نویسنده این قانون چرت رو میشناسید لطفا براش یه دکتر خیلی خوب پیدا کنید تا به خانواده و نزدیکان خودش آسیبی وارد نکرده،آدم های عاقل بیمار های روانیشون رو میبرن تیمارستان.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بابا بسه دیگه هر بلایی خواستین سر ما جوانان و دهه شصتی ها آوردین این دیگه چیه یه روز خوب تو زندگی ندیدیم اون موقع زمان جنگ هم با این طرح ها زاد و ولد رورسوندین به اوج خودش که یه رکورد تو دنیا محسوب میشد الان با سرعت بالا و شیب تند به پیری میریم نتیجه طرح ها و عملکرد های بدون فکر شماهاست که الان میبینیم نتیجه اش میشه این هم فساد در همه زمینه ها بابا زاد و ولد کم باشه اشکالی نداره اون بدبختی هم که به دنیا میاد مثل آدم زندگی کنه جمع کنید این جور طرح ها رو فقط از یه فرد مریض این طرح ها بر میاد
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
جز تاسف به حال مسئولین ، چه می توان گفت .
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خاک تو سر اون ادم ناقص العقل کنن با این پیشنهادش اخه تو این وضع مملکت و گرونی که طرف تو نون شبش مانده با این خوش اشتهایی صاحب خانه ها کی میشه آخه ازدواج کرد میگن پول ازدواج خودش جور میشه خب پولش جور شد ادمی که قراره به اجبار ازدواج کنه ادم باهوش اون زندگیش زندگی میشه؟؟؟ فردا پس فردا طلاق گرفت امار طلاق بالا رفت دوباره میاین تز احمقانه میدین برا راه حلش برین پی کارتان بابا از سر شکم سیری ماندین چی کنین
حالا این نظر اگه ثبت شه
بلک
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اگر زمان جنگ ایران و عراق کشور ما بدست "مثلا اجنبی" میافتاد وضع ما از الان خیلی بهتر بود.
حیف بهترین جوونامون که خون و جونشون رو از دست دادن.
خدایا اگه وجود داری واقعا خودت کاری بکن اگر هم اینا از تو خداترن که خوشا بحال ملت!!!!!
یاس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اول ک شروع کردم بخوندن میخولستم بیام پایین و فحش بنویسم بعد گفتم تا انتها بخونم بعد نظر بدم
طرح جالبیه ولی برای افراد بیکار قبول مسیولیت بدون پول اصلا درست نیست
در ثانی سلام منو برسونین فرداشب به امید خدا
بهادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شمارتو بده کارت دارم کاکو
بهادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شمارتو بده کارت دارم کاکو
بهادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شمارتو بده کارت دارم کاکو
مهدیس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
واااات د فااااز این چ قانون مسخره اههههه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
درودواقعاهنوزشوکه هستم مگه همچین چیزی ممکنه،البته سواره که خبروپیاده نداره،اینجورافکارباعث بدبینی مردم به دین مذهب وکینه توزی جوانان مردم نسبت به روحانیون خواهدشد
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خفه شید بابا زودتر گورتون رو گم کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
داداش چی می زنی من پول شارژ ندارم ، کدوم احمقی دخترشو میده به من ، بزارین به حال خودمون بمیریم وجدانا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
مش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
مش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
مش
شروین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اقا کسی اصلا نخواد ازدواج کنه ساید اصلا زن نمیخواد بگیره یعنی چی کجا دین اسلام گفته ازدواج اجباری است لا اکراه فی الدین یعنی چی یعنی اجباری در دین نیست
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بزارید قانون بزارید ماهم دورش میزنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
چه طرح های بدی اگه اینجوریه که آدما با هم ازدواج میکنن که یه وقت بدبخت نشن میشن مثل دوتا هم خونه مثله هتل میشه خود من فقط ۱۲ سال دیگه میتونم راحت باشم بعدش رسما یا ازدواج کنم یا خودکشی که خودکشی خیلی بهتره با این کارها ازدواج شاید بره بالا اما طلاق و خودکشی و . . . هم زیاد میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من خواستگار ...هستم لطفا انتشار بدید برسه به دستش
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ماجایه دیگه ای مردیم الان هم جهنممون
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ماجایه دیگه ای مردیم الان هم جهنممون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
چی زدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
واقعا یک دکتر لازم داری خسته نباشید
باقر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
کسی که بهشت این دنیا را برای تو جهنم کرد ، مجبور است تو را متقاعد کند که بهشت جای دیگریست ....
ببرک
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
انقد فشار بیارید به مردم تا آخرش سیل تخت و تاج شما رو با خودش ببره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خدا موقعی که داشت شعور پخش میکرد اینا کجا بودن اخه
احمقا مشکل بیکاریو گرونیو پرایدو ۷۰میلیون میکنین کی میتونه زن بگیره مگه یه جوون مثل من که ۲۶سالمه و تحصیلاتم فوق دیپلمه بهداشته که یکی از بهترین رشته هاست چرا نباید برام کار باشه خدمتمونم کردیم تموم شده اما لنگ در هواییم الان یا دیپلم یا لیسانسه ها کار واسشون هست اونم با هزارتا داستان!!! ما فوق دیپلمه ها چه گناهی کردیم!بهترین دانشگاهم درس خوندیم اما کار نیس واسه رشته بهداشت خواهشا به درد جوونا برسین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
کمبود بودجه و سرباز باعث شده که این طرح مسخره و تشویش آور مطرح شود. با آبروی اسلام بازی نکنید. ازدواجی که هیچ امنیتی در اون نباشه چه فایده؟وقتی جوان شغل، امنیت شغلی، مسکن وقدرت خرید جهیزیه حتی ایرانیش رو نداره کلمه اجبار واقعا ناشایست میباشد. کسی یا کسانی که این طرح رو دادند صددرصد بچه هاشون از هر لحاظ تامین هستن وگرنه سیر که به فکر گرسنه نیست. البته خیلی از جوانهای ثروتمند هم هستند که حاضر به ازدواج نیستن چون از آزادش به وفور دارن فیض میبرن وبه قول خودشون زندگی ثابت داشتن با یکی براشون سخته. البته ازدواج سفید هم که ماشاالله، حالا اگه به فرض ی جوانی امکان ازدواج دائم براش فراهم نبود ایرادی نداره ولی ما داریم می‌بینیم که اکثریت مردان متاهل ازدواج سفید دارن. خانمها از شوهرشون طلاق میگیرن بعد یا شوهر کسی دیگه یا مجردها رو تور می‌زنند یعنی یک زندگی مشترک رو خراب ویک جوان را با این کارهاشون از اشتیاق به ازدواج باز می‌دارند. امیدوارم خداوند مردم این کشور را از شر ناقص العقلها، عمروعاصها و مفسدین و... نجات دهد. انشالله
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بعد میگن چرا آمار طلاق رفته بالا.خاک تو سرتون با این طرحتون.با کدوم کار و پول ازدواج بکنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این قانون فقط به درد خودتان میخورد اونی که به علت فقر و نداری در اوج سالمی و انرژی نتونسته اذواج کنه و الان سنش از سی سال وچهل سال گذشته چه کار باید بکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
این قانون فقط به درد خودتان میخورد اونی که به علت فقر و نداری در اوج سالمی و انرژی نتونسته اذواج کنه و الان سنش از سی سال وچهل سال گذشته چه کار باید بکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این قانون فقط به درد خودتان میخورد اونی که به علت فقر و نداری در اوج سالمی و انرژی نتونسته اذواج کنه و الان سنش از سی سال وچهل سال گذشته چه کار باید بکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
این قانون فقط به درد خودتان میخورد اونی که به علت فقر و نداری در اوج سالمی و انرژی نتونسته اذواج کنه و الان سنش از سی سال وچهل سال گذشته چه کار باید بکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این قانون فقط به درد خودتان میخورد اونی که به علت فقر و نداری در اوج سالمی و انرژی نتونسته اذواج کنه و الان سنش از سی سال وچهل سال گذشته چه کار باید بکند
سیاوش
Netherlands
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
به نظر من خیلی خوبه اما وام ازدواج بشه سیصد میلیون بلا عوض پول زیادی نیست مسئولین یک سال دزدی نکن
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
اخه کدوم احمق این قانون مسخره رو نوشته، اگه کار باشه پسر زن میگیره ،به اندازه کافی بد بخت هستیم اینم شد وسیله درآمد دولت، با این قانون آمار قتل و فحشا بالا میره، خودم یه دخترم شوهر به کنار آرزو دارم مادر شم و عاشق بچم، دلم میخاد تشکیل خانواده بدم،خواستگار درست حسابی نداشتم کسیم اومده خیلی داغون بوده،خودمم با رتبه تک رقمی ارشد خوندم انواع مدرک ها هم دارم بماند کاری نتونستم به دست بیارم پولم ندارم کاری شروع کنم سنم داره بالا میره، خیلی ها تو این وضعیتن داغ خودم کم بود جریمه هم روش، فکر کنم قانون گذار بد جور هوس زن های جدید کرده حسابی قاطی کرده، یه سوال از دوستان؟ آقا کرونا کجا پیدا میشه برم زنش شم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
سلام ،خسته نباشین ،من دوست ندارم ازدواج کنم ،ایا ب کسی ربطی داره ،چرا یک نفر بخودش اجازه میده تو زندگی مردم دخالت کنه،اصلا بتوچه،تو از جیبت کمک کن ب جونایی که میخوان ازدواج کنن اما شرایطشو ندارن ،فضولی موقوف
...
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
خدایا همینمون کم بود اقا شاید کسی شرایط ازدواج نداشته باشه چرا این بحث هارو الکی برای مردم باز میکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
3
خدا کنه تثبیب بشه که خون ما جوانهابجوش بیاد تا با هم متحد بشیم و کلک این دولت مردان را بکنیم.دیگه زر زیادی میزنن.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
هر کی از راه میرسه یه قانون میزاره به جای این مزخرفات مشکل معیشت مردم حل کنید که زندگی مون شده تنها کار ..بعضی وقتا خودمون از یاد خودمون میریم .حالا ما که ازدواج کردیم چه گلی به سرمون زدیم .حالا ما که دوتا بچه خدا بهمون داده چیکار کردیم .اون بچه ها رو هم گرفتار کردیم ....خدا خودش کمکشون کنه تو این روزگار بتونن گلیم خودشون از آب بکشن بیرون
من
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
1
مجلس بیسواد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این دیگه ب خودم ربط داره ازدواج کنم یا نکنم ب کسه دیگه هم ربطی نداره که داخله زندگی‌ای مردم میشین که حالا اجبار باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
متاسفم که صورت مسئله که رفع مشکلات جوانان و ایجاد تسهیلات برای ازدواج هست رو پاک کردید و دوباره ایجاد مسئله کردید
ازدواج و طلاقی که فقط پولش تو جیب مفت خوران مملکت بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
متاسفم که صورت مسئله که رفع مشکلات جوانان و ایجاد تسهیلات برای ازدواج هست رو پاک کردید و دوباره ایجاد مسئله کردید
ازدواج و طلاقی که فقط پولش تو جیب مفت خوران مملکت بره
عل
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
یعنی باورکنم ک 4 نفر عاقل تو مجلس هست بخدا باورکن میکنم تو مدرسه ابتدایی طرح های بچه ها با درک بالاتری ارائه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
یکم شبیه زور چپونی نیست. مگه اروپا که دیر ازدواج میکنند اتفاقی افتاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خو من ازدواج کنم خونه چی کار چی با کدوم پول ازدواج کنم
رسول زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من یک ماه دیگه دقیقا ۳۰ ساله میشم و مجردم
خواستگارهام میان بی دلیل میرن و دیگه نمیان
بعدها میشنوم طرف خواسته بیاد عطسه کرده منصرف شده
یکی گفته نه اونا مبل ندارن فقیرن اره ما فقیریم اما افریده خداییم خدا خواسته و مارو آفریده شکرخدا
یکی میگه نه لاغره
یکی میگه جسته و قیافه اش کوچیکتر از پسر ماست سنش و قیافه اش بهم نمیخوره سنش زیاده قیافه اش کوچیک
یکی میگه نه دوبرادر و تک دختره باباش نمیده بهتره نریم
ناشناس بمونم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
با سلام خدمت به عزیزانی که این پست بنده رو رویت میکنن تشکر میکنم اولین اینکه کسی برای کسی نمیتونه تصمیم بگیره چون یک ادم همیشه ازاد زندگی میکنه پس دیگران نمیتونن برای ما تصمیم بگیرن دوم اینکه چیزی به اسم اجبار نداریم اینا فقط میتونن یه طرح بدن برای انگیزه تشویق امید ارزو هر چی که مد نظر شما دوستان میرسه سوم اینکه مگه جنگه اگه جنگه من به شخصن حاظرم به داعش بپیوندم تا تن به اجبار بدم وقتی خودم محتاج به نون شبم هستم یکی دیگه رو بیارم بدبخت کنم اول فکر کنین دوم حرف بزنین سوم نیاز همه جوانان رو برطرف کنین چهارم براشون تصمیم بگیرین این حرفی که الان زدین یعنی نه کشک داره نه دوغ بسه دروغ
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
آخه این چه طرح مزخرفیه که پیشنهاد دادن ازدواج کردن مثل حساب دو دو تا چهارتاست. طرح پیشنهاد دادن مجردهایی که سنشون از ۲۸ به بالاست ازدواج نکنن باید یک ربع از داراییشون مالیات یا خسارت بدن واقعا با کدوم امید برن ازدواج کنن بااین بیکاری بااین وضع اقتصادیه زیرفقر بااین تورم و گرونی؟؟؟خوب آدم حسابی: اگه شخص مجرد داریی داشت شغل و درآمدی داشت و خونه وماشین داشت که ازدواج میکرد.حالا من موندم از کدوم دارایی فرد مجرد که هیچی نداره میخوان مالیات بگیرن بجای اینکه دولت محترم از دست جوونامون بگیرن و همایتشون کنن دارن از پاشون میگیرن. بخدا بسه بجای این حرفهاو طرح های مزخرف واقعا بیایید از جوونای مملکتمون همایت کنید تاکی میخوایین فقط حرف بزنید پس کی میخوایین همایت کنید از جوونا.آقای مسئولی که همچین طرحی رو پیشنهاد دادین اگه پسری بی پول و بیکار برای دخترت خواستگار بیاد دختر بهش میدی!؟
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام بخدا چهل سالمه هنوز نتونستم زن بگیرم .نه اینکه نخوام به ابلفظل نمیتونم هرکاری میکنم پولش جفت وجورنمیشه. لااعقل وامو درست کنید که یارو راحت بگیره ..نه از هفت خوان رستم رد بشی تهش هم بدهکاریو زندان.اجباریش بزنه توسره من.زشته حاجی سید برادرحاج اقا جون به خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بابا این داره ادا در میاره ما بخندیم.چهارتا چراغ سفیدش رو بدید بره مرحله بعد حتما جوک های باحال تر داره رو کنه
آقا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
مسئولین لطف کنند به فکر مردم باشند.
به فکر معیشت مردم باشند.
به فکر گران نشدن مسکن باشند.
به فکر گران نشدن خودرو باشند.
به فکر گران نشدن بقیه اقلام باشند.
به فکر گران نشدن و کمیاب نشدن مای بی بی باشند.
و.......
بقیه کارها را خود مردم درست میکنند.
نمیخواد از خودشون ایده و طرح بدهند.

میخواهند طرح بدهند ، این هم یک طرح
ترانه
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
حالا ازکجا خواستگاربیاریم چجوری جهیزیه بگیریم .یه پسرچطوربتونه بااین وضع اقتصادی باخواسته های دختر وبقیه مشکلات کارومسکن کناربیادلطف کنید طلاق راخیلی سخت بگیرید باهرعطسه ای خانم وآقاازهم جدامیشن یه بچه ی بیچاره سرنوشتش عوض میشه خانم میره زن دوم یا صیغه ی یکی میشه مرد میره باشرایط خودش ازدواج میکنه .الان پسرای مجرد میرن زن میگیرن به خاطر امکاناتش .دخترابی شوهر میمونن.لطفا برای قضیه طلاق خیلی وقت بذارید.فکرکنم بنگاه همسریابی هم به شغل هااضافه خواهد شد یه نوع اشتغاله
ناشناس
Estonia
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خنده داره مگه میشه اخه چطوری ازدواج کنم
یک انسان ازاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
سلام.تبارک الله به نیت خیر و ذهن و قلب پاک شما ای نیک مرد!همییشه ناراحت بودم از وضع پسرا و دخترایی ک توی خیابونا جولان میدن و از راه نامشروع نیازهای همو رفع میکنن و بعد میرن دنبال یه مورد جدید!،پسرایی که از این قانون خوششون نمیاد همونایی هستن که با ناموس مردم گذران وقت میکنن،مسئولیتی متوجهشون نیست،پول زیادی هم بابت دختره قرارنیست خرج کنن،این نشد یکی دیگه.اون دسته دخترایی هم که ازین کار امتناع میکنن همونایی هستن که بازیچه ی همین پسرها شدن و احتمالا امکان ازدواج دیگه براشون مهیا نیست..ازترس ابرو!
من از شما میخوام که به این طرح حتما رسیدگی کنید بطور جدی
چون ما توی ایران فاحشه خونه نداریم،متاسفانه خیابونامون تبدیل به فاحشه خونه شده
امیدوارم پروردگار در این راه خیر به شما کمک کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
فاتحه این کشورو باید خوند با این طرح های آبدوخیاریش
یارو داره تو پول شنا میکنه بله دیگه اینع قانونش
ازدواج نمی‌کنم حالا هر شرو وری که میخواین تصویب کنید مسخرها!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بیماری شما بسیار شدید و متاسفانه مسری هم ممکنه باشه.اگه میخوای معروفیت کسب کنی راههای دیگه ای هم هست.با عقلی که شماها دارید از این خزعبلات و لاطائلات زیاد در آستین دارید. خداوند تبارک و تعالی 1/300 کیلوگرم عقل رو برای چی به شماها داده آخه ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
حتما فردا روزی هم قانون میزارن ک چ شبهایی پیش همسرامون بخوابیم... مجلس‌ ک نیست... دیوونه خونه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
حتما فردا روزی هم قانون میزارن ک چ شبهایی پیش همسرامون بخوابیم... مجلس‌ ک نیست... دیوونه خونه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ازدواج فقط واسه آغازاده ها خوبه ک میلیارد ها تومن تو حسابشونه ن واسه ما فقیر فقرا ک حتی ی یخچال درست و حسابی هم نداریم
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
واقعا که.......جوان اگه کار داشته باشه که بتونه روش حساب کنه تورم مسخره نباشه و خیلی چیز های دیگه براش پیش نیاد همون موقع که پشت لبش سبز کنه ازدواج میکنه توی شرایطی که صبح از خاب بلند میشیم نرخ عوض شده کار نیست این حرف از کدوم عقل برخواسته من نمیفهمم ......بجای اینکه برای جرج فلوید پورن استار ادای احترام کنید مشکل جوون خودمون رو حل کنید
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
انگار از اوضاع کار و جیب مردم خبر نداری حاجی
این چه طرحی داری میدی

جوونی که کار داشته باشه پول درمیاره و بعدش چند سال الواتی و ولگردی و ... آخرش که به فکر زن گرفتن میفته
پس ریشه باید درست بشه

الان من ۲۸ سالمه .۱۰ سال پدرم فوت کرده مریض بود دارو ندارمون و خرج دکتر و عمل کردیم .
به زور با هزار تا قرض و و قوله یه خونه ۵۰ متری سمت جاده ساوه خریدم .
به نظر شما من چه جوری ۳۰۰ ،۴۰۰ ملیون پول جور کنم
واسه آبجیم جهیزیه جور کنم یا به فکر خودم باشم یا به فکر مادرم باشم .داداش بزرگترمم که یک سال بعد فوت آقام مارو مستاجر ول کرد رفت

یه راه جلوی من هم بزارید دیگه منم ۲۸ سالمه .
سورنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
!بله اقایان دانشمندمجلس ومسولین نیازبه اجبارنیست برای جوانان شغل ووام ازدواج ومسکن واقعی مثل همین کشورمرتدووهابی وکافرعربستان بدهیدجوانهاباکله ازدواج میکنند!!نه اینکه ۳۰میلیون وام ازدواج بدهیدویخچال قیمتش ۳۵میلیون باشدیعنی کارتبلیغاتی وعبث.!!!!؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خیلی خندیدم،خیلی،فقط خدا از این همه ظلم نجاتمون بده،جوری سوزوندمون که صدای جزو ولزش همه جا رو پر کرده،دیگه چه بلایی قراره سر نسل جدید بیارن،کاشکی متوجه میشدن،این قربانیها،این جوونا،انسانن،دشمن نیستن،ادمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این نماینده اینقدر شعور ندارد
که چنین مزخرفاتی نوشته است باید مشکلات را ازسرراه جوانها برداریم وقتی یکجوان می بیند یک پوشک بچه دراین کشور سیصد هزارتومن است چگونه جرعت میکند ازدواجکند عقل هم چیز خوبی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
یک سوم ۴۵ هزارتومن چقد میشه
بدم اینا دست از سرم بردارن .
جون شاکی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بوجه درست نشد مگه زدین به تاپ وتیپ جوناتون دوبازه
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ما که ازدواج کردیم به کجا رسیدیم که اجباریش میکنید
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
کسی که این پیشنهاد رو داده کجاست می‌خوام بیام خواستگاری دخترش..لطفا منتشر کنید قسط بدی ندارم . ولی اینم بگم هیچ پولی ندارنم. اگه مشکلی نیست میخورم مزاحم شم واسه امر خیر، توهین هم نیست . قصدم خیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این طرح رو بقیه کشور هاببینند حتما مسخرمون میکنن شدیم مضحکه عالم
Yaghoosh
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
حرف مفته توجه نکنید نه اینکه مردم کم بدبختی دارن به زور ازدواج هم کنن خدایا خودت یه عقلی به اینا بده شما حق مردم رو نخورید من قول میدم فردا ازدواج کنم
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بابا همش شایعس توجه نکنید
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بابا همش شایعس توجه نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
احسنت عالی واقعا طرح بسیار خوبیست امیدوارم زود اجرا شود تا از این فساد ها هنجار ها راحت شویم واقعا ممنونم
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
کشور کم کم داره به سمت کره شمالی شدن پیش میره !!!
Alibati
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
میگن فهش ندید نظرتون رو مودبانه بگید...منم نه قصدفهش دادن دارم نه قصدبی حرمتی...من 40سالمه هنوزازدواج نکردم...این مسلمان شریفی که این حکم یا نظر یا راه کار یا دستور رو صادرکردن...اگه حاضرهستن من روبه غلامی قبول کنن به خداوندی خدا من ازدواج میکنم...واگر دومادشون بشم قول میدم که هرمجردی رو سراغ دارم باخرج پدرزنم...یا برادرزنم به خونه بخت بفرستم...میدونم که قبول نمیکنن...بخداوندی خدا حاضرم سرحرفم بمونم.. اونوقت هم من متاهل میشم ..هم خدابه این اقا عجرمیده..هم تموم پسردخترهای مجرد رو باخرج پدرخانوم یا برادرخانومم میفرستم خونه بخت..خداهم راضیه..مبارکه انشاااه ..علی باتی هستم یه مجرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
همه چیززتوایران شده خاله بازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ببینین اینا چقدر مردما بازیچه دست خودشون میدونن که اینقدر راحت به خودشون جرات میدن اینجور طرحارو تو مجلس ببرن خیلی راحت دستشونا تو جیب مردم بکنن مثل خیلی چیزای دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ببینین اینا چقدر مردما بازیچه دست خودشون میدونن که اینقدر راحت به خودشون جرات میدن اینجور طرحارو تو مجلس ببرن خیلی راحت دستشونا تو جیب مردم بکنن مثل خیلی چیزای دیگه
ناشناس
United States of America
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من چهل سالمه از روی بیکاری جداشدیم خب اگه کار باشه ویه خونه 30 متری چرا زن نگیرم اگه دولت کمک ادمهای, مثل نکنه تا اخر عمر مجردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خداییش این یکی رو دگ بیخیال بشین، بابا بقرآن مردم پول ندارن، جوان ها بیکارن، بی پولن،، فکر کردین مثل بچه های شما هستن، که عشق وحال کنن و...
صنم
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
هه همش به کنار فقط اونجا که میگه ۴ تا بجه بیارید یارانه بیشتر می گیرید.
آقایون نسبتا محترم شما خانوم ها رو با ماشین جوجه کشی اشتباه گرفتی.
پول یارانه چقدر میشه؟
میشه واسه ۴ تا بچه شیر خرید،پوشک،لباس،....
چن سال دیگه بزرگ شدن مدرسه،کلاسای مختلف و ....
تو این جامعه که فساد بیداد میکنه خانواده ها تو تربیت یه دونه بچه گیر کردن.
شما ها مردم و چی فرض کردین؟
تو پوشش ما که دخالت میکنید تو ازدواج هم دخالت کردین دوست دارین کفش ما رو بپوشید جای ما زندگی کنید.
در ضمن من یه دختر چادری هستم که دارم از پوشش اجباری رنج میبرم من چادر رو به خواست خودم انتخاب کردم و نه به اجبار ولی اگه انقدر راجع به اجبار و زور حرف نمیزدید کشور و کثافت نمیگرفت و دختران جامعه واسه همین کلمه اجبار عقده تو دلشون جمع نمیشد.
لعنت که اسلام و از چشم مردم انداختید.
البته بعید میدونم این متن و نشون بدید به هر حال حرف حق تلخه.
من
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اسکلا
0000
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
وای خدا این چه طرحیه
فکر کنم کم کم روزانه باید توضیح بدیم کجا رفتیم و چیکارا کردیم
بابا برین پی دستگیری سلاطین
به جوونا چیکار دارین اخه
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
البته میگن باید ریشه یابی اسیبهای اجتماعی رو بکنن مثل بیکاری و فقر درسته تاجوانها ازدواج میکنن خودشون ولی جوانهای ثروتمند چرا ازدواج نمیکنن نه بیکارن نه بی پولن هر روز با یه زنی در ارتباط هستن و ازدواجو میخوان چه کنن به نظر من دولت خوب کلری میکنه اجبار کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
برو بابا تو این گرونی کی زن میگیریه

پیکان گوجه ای مدل ۴۷ فروشی
علی مغینمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شما وام 100ملیونی ب راحتی بدین همه ازدواج میکنن
حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من بسیار بااین طرح موافقم ای کاش اجرایی شود.
البته با مساعدت دولتمردان.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
حقوق بشر بدین همه ازدواج میکنن

همه ملت دارن میرن پناهنده میشن بخاطر حقوقشون ی کشوذی دیگه اجباری حقوقشو ازتون میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شرایط فراهم باشه با اشتیاق ازدواج میکنن نیازی ب اجبار نیست
با این شرایط ازدواج مساوی ایست با طلاق وفساد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شرایط فراهم باشه با اشتیاق ازدواج میکنن نیازی ب اجبار نیست
با این شرایط ازدواج مساوی ایست با طلاق وفساد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شرایط فراهم باشه با اشتیاق ازدواج میکنن نیازی ب اجبار نیست
با این شرایط ازدواج مساوی ایست با طلاق وفساد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شرایط فراهم باشه با اشتیاق ازدواج میکنن نیازی ب اجبار نیست
با این شرایط ازدواج مساوی ایست با طلاق وفساد
نبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام یه قانون هم ارائه بدن به مجلس که داشتن شغل و مسکن باید اجباری شود که دولت ها موظف هستند که این موضوع عمل کنند
نبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام یه قانون هم ارائه بدن به مجلس که داشتن شغل و مسکن باید اجباری شود که دولت ها موظف هستند که این موضوع عمل کنند
نبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام یه قانون هم ارائه بدن به مجلس که داشتن شغل و مسکن باید اجباری شود که دولت ها موظف هستند که این موضوع عمل کنند
Saman
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
طرح های تشویقی نسبتا خوبی ذکر شده ولی هنوز خیلی جای اشکال داره. کار به اون جوونهایی که به بهونه مساعد نبودن شرایط گند زدن به امنیت دخترای مردم هم ندارم، آقا به هزار بهونه ازدواج نمیکنه ولی در عوض هر غلطی هم که دلش میخواد رو میکنه. فقط به ظاهر مجرده ولی....‌ . اما بزرگترین اشکال این طرح پیشنهادی اینه که وقتی دختری میبینه پسری که اومده خواستگاریش و چند ماه هم بیشتر فرصت نداره و باید ازدواج کنه، شرایط رو برای سوءاستفاده مناسب میبینه و با خودش میگه من اگه الآن هرچی مهریه تعیین کنم آقاپسر مجبوره قبول کنه‌. یا به تعبیری دیگه دخترها به پسرهای مثلا ۲۳ و ۲۴ و امثالهم جواب مثبت نمیدن تا به اون ۲۷ ساله بتونن فشار بیارن
اسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
آخه کسی نیست به این آدمهای بیشعور بگه که الان تو کشور ما بدبختی وتنگدستی وجود داره که یارو داره برای زنده ماندن دارن تن فروشی میکنندانوقع دنبال اجباری کردن ازدواج هستید آخه با کدام شغل با کدام خونه دست بکشید مردم را به بدبختی نشوندید فقط دارید حرف مفت میزنید برید گورستان را گم بکنید که باعث اینهمه فحشا وروسپی گری درکشور شما هستید یه کشور ثروتمندی که مردمش دارن روی زمین می‌خوابن واین نتیجه بی مخی شماست که مملکت را به این روز انداختید بجای اینهمه چرندیات کشور را رها کنید وبروید گورستان را گم کنید تا مردم نفس راحتی بکشن
ناشناس
Australia
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
یک بند دیگر اضافه کنید
دولت موظف است تا سن ۲۸ سالگی برای جوانان شغل مناسب با درامد خوب پیدا کند تا بتوانند ازدواج کنند و اگر دولت چنین کاری نکرد موظف است ماهیانه حقوق کامل را به فرد بدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
یعنی خاک زیر پای گوسفندا بخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اخه من موندم این طرحو از کجات در اوردی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام. بالطف خدا. ونمایندگان مجلس حاضر وفهیم. وفقهای شورای نگهبان. و رهنمودهای رهبرعزیز مدظله العالی این طرح رد خواهدشد
زیرا مخالف شرع وقانون هست و آسیب های آن ازمنافعش بیشتراست. وطراح این ایده رو خداوند هدایت کند به راه راست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام. بالطف خدا. ونمایندگان مجلس حاضر وفهیم. وفقهای شورای نگهبان. و رهنمودهای رهبرعزیز مدظله العالی این طرح رد خواهدشد
زیرا مخالف شرع وقانون هست و آسیب های آن ازمنافعش بیشتراست. وطراح این ایده رو خداوند هدایت کند به راه راست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
با عرض سلام خدمت مسئولان محترم کار بسیار خوبی کردین کسانی هستن که آرزوی ازدواج دارنند یکخ همسر و فرزند داشته باشند شاید به این وسیله نجاتی برای تنهایی و زندگی مشترک باشه مگر کشورهای دیگه چکار میکنند اجبار یار با رسم و رسوم خانواده یا خود دختر پسر اینکارو باید خیلی وقت پیش میکردین اینقدر فساد و اتفاقات بد پیش نمی‌آمد خدا انشاالله خیرتون بده من از طرف خیلی از اطرافیان گفت یا حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
دروغ‌اسلامی بن بست نداره ننگ ننگ ایرانی تکرار میشه ،،،
مهدی عباسی
Germany
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اگر پسری شیفته ی دختری باشد ولی فقیر باشد و دوست نداشته باشد که دختر را از اغوش گرم و نرم پدرومادر جدا کندو او را وادار کند که با نداری های دختر بسازد بنظرتان یخورده ناحق نیست؟

خیلی خودخواه هستید اگه راجب این طرح لحظه ای فکر کنید با همتونم
خ...میر
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام. اول باید شغل کار برا ده هفتادی ها دختر پسر باهم ازدواج کنن آخ جوان هستن کارگری نمیتونن چه بخورن از شصت هفت تا هفتاد دو کارمند دیپلم بگیرید بذار هم سرگرم بشن هم زندگی بگذورن والا بخدا همه ماشاالله الان بدون مدرک باهوش هستن ب کارمندی علاقه دارن
خ...میر
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام. اول باید شغل کار برا ده هفتادی ها دختر پسر باهم ازدواج کنن آخ جوان هستن کارگری نمیتونن چه بخورن از شصت هفت تا هفتاد دو کارمند دیپلم بگیرید بذار هم سرگرم بشن هم زندگی بگذورن والا بخدا همه ماشاالله الان بدون مدرک باهوش هستن ب کارمندی علاقه دارن
خ...میر
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام. اول باید شغل کار برا ده هفتادی ها دختر پسر باهم ازدواج کنن آخ جوان هستن کارگری نمیتونن چه بخورن از شصت هفت تا هفتاد دو کارمند دیپلم بگیرید بذار هم سرگرم بشن هم زندگی بگذورن والا بخدا همه ماشاالله الان بدون مدرک باهوش هستن ب کارمندی علاقه دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
واقعاً که!!!!!! همین و کم داشتیم. همین جوری با کلی وقت و تحقیق و برسی به ازدواج های الان اعتماد نیست ، طرف یا دزد در میاد یا عوضی ،، وای به حال طرح ضربتی ازدواج .این و دیگه کجای دلمون بزاریم.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
دشواری نداریم خیلیم خوب منم با فامیلای این دوست عزیزی که همچین چیزی گفته ازدواج میکنم
محمد
Germany
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
طرح خیلی جالبی است،اماجوانی ازدواج کنه دخترراکجامستقر کنه آیا لوازم زندگی ومکانی وکاری جهت درآمداحتیاج ندارن؟پس بشین سرجات وچرت وپرت نگو.
محمد
Germany
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
طرح خیلی جالبی است،اماجوانی ازدواج کنه دخترراکجامستقر کنه آیا لوازم زندگی ومکانی وکاری جهت درآمداحتیاج ندارن؟پس بشین سرجات وچرت وپرت نگو.
محمد
Germany
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
طرح خیلی جالبی است،اماجوانی ازدواج کنه دخترراکجامستقر کنه آیا لوازم زندگی ومکانی وکاری جهت درآمداحتیاج ندارن؟پس بشین سرجات وچرت وپرت نگو.
PhPho
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ما رفتیم ازدواج کردیم طلا خریدیم ،در ۸ماه نامزدی مهریه رو گذاشت اجرا دارو ندار مون برد ما موندیم اقساط مهریه دستگاه قضا و وکلا و قضات ، بازداشت و بگیر و ببند ، شرم بر شما باد با این قوانین ازدواج و قیمت سکه و دلار من که به غلط کردن افتادم از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنین قوانینی که باید برای نفقه از زن ات بابت پرداخت نفقه رسید بگیری و اگر نه محکومی حق حبس و....... و..... ما که حق طلاق ام دادیم بهش. ولکن نیست خوب کاسبی را انداختن اون شکایت می‌کنه دستگاه قضا هم پول اشو میگیره ماهم میریم زندان علی برکت الله ...... ازدواااااااااااااج نکنین نکنین نکنین
PhPho
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ما رفتیم ازدواج کردیم طلا خریدیم ،در ۸ماه نامزدی مهریه رو گذاشت اجرا دارو ندار مون برد ما موندیم اقساط مهریه دستگاه قضا و وکلا و قضات ، بازداشت و بگیر و ببند ، شرم بر شما باد با این قوانین ازدواج و قیمت سکه و دلار من که به غلط کردن افتادم از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنین قوانینی که باید برای نفقه از زن ات بابت پرداخت نفقه رسید بگیری و اگر نه محکومی حق حبس و....... و..... ما که حق طلاق ام دادیم بهش. ولکن نیست خوب کاسبی را انداختن اون شکایت می‌کنه دستگاه قضا هم پول اشو میگیره ماهم میریم زندان علی برکت الله ...... ازدواااااااااااااج نکنین نکنین نکنین
Fateme
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بدتر از این گندنزنین به شرایط شما برو جیب مردمو خالی حرف مفتم نزن
اسدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
فقط تو یک کشور اسلامی میشود به مقوله ی ازدواج اینجوری نگاه کرد .
چقدر زشته تفکرتون .‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
واقعا اونایی که تو مجلس نشستن پول یا مفت میگیرن چرا صورت مسله رو پاک میکنن مگه اقتصاد داری جوونا ازدواج کنن جوانی که نه کار درست داره با حقوق ۲۰۰۰۰۰۰ چطوری زندگی کنه ازدواج رو نه خدا اجبار کرده نه پیغمبر خدا از یه سر برید دادگاهها ببینید چقدر برای طلاق میان بیشتر اینا بخاطر کمبود هاست مرد ایرانی رو ذلیل کردین به ریال حقوق میدین به دلار باید خرج کنه حیف اون رای هایی که ما دادیم برای این دولت
راضیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام چرا بی انصافی از همین اول ملاک کار قرار دادید من الان دختر میشناسم سنش سی وهشت سال هست از همه لحاظ دختر عالی فوق لیسانس ،خوش اخلاق،با ایمان ،با حجاب اما یک خواستگار هم نداره چرا باید تاوان پس بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
با عرض سلام خدمت مسئولان محترم چه کار خوبی کردین کاش زودتر از اینها این طرح انجام میشد که اینقدر فساد گناه نبود چه کسانی هستند که دلشون میخواد همسر و فرزند داشته باشند و متاسفانه این دور همی ها خوشگذرونهای بیهوده جونهامون اینقدر آلوده همدیگر نمیشدنند مگر کشورهای دیگه چکار میکنند یا اجبار خانواده یا دختر و پسر با خواسته خود زندگی ساده و با کمک بزرگترها تشکیل خانواده میدن مگر چهل سال قبل پسر و دختر چگونه شروع زندگی می کردند که ما نتونیم همه چیز توی کشور ما همه چیز باید اجباری باشه و گرنه ما مردم عقب مونده هستیم و همه چیز رو آزادی میدونند برای همینه اینقدر جوانامون مثل قدیم نیستند و نخوانند بود من این حرفهارو از طرف اطرافیانم میگم ازدواج عشق و صداقت میخواهندبممیدونییدونیم به اندازه شروع هر کسی داره خودمون بهتر از هر کسی میدونیم فقط همش بهانه برای بی مسئولیت بودنه انشاالله همه آقایون و خانومها که آرزوی ازدواج دارنند یک ازدواج سالم و پاک قسمتشون بشه یا حق الله نگهدار همتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
با عرض سلام خدمت مسئولان محترم چه کار خوبی کردین کاش زودتر از اینها این طرح انجام میشد که اینقدر فساد گناه نبود چه کسانی هستند که دلشون میخواد همسر و فرزند داشته باشند و متاسفانه این دور همی ها خوشگذرونهای بیهوده جونهامون اینقدر آلوده همدیگر نمیشدنند مگر کشورهای دیگه چکار میکنند یا اجبار خانواده یا دختر و پسر با خواسته خود زندگی ساده و با کمک بزرگترها تشکیل خانواده میدن مگر چهل سال قبل پسر و دختر چگونه شروع زندگی می کردند که ما نتونیم همه چیز توی کشور ما همه چیز باید اجباری باشه و گرنه ما مردم عقب مونده هستیم و همه چیز رو آزادی میدونند برای همینه اینقدر جوانامون مثل قدیم نیستند و نخوانند بود من این حرفهارو از طرف اطرافیانم میگم ازدواج عشق و صداقت میخواهندبممیدونییدونیم به اندازه شروع هر کسی داره خودمون بهتر از هر کسی میدونیم فقط همش بهانه برای بی مسئولیت بودنه انشاالله همه آقایون و خانومها که آرزوی ازدواج دارنند یک ازدواج سالم و پاک قسمتشون بشه یا حق الله نگهدار همتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
0
ببینم کجای قرآن اومده ازدواج اجباری شما از خودتون درست میکنید . شما خودتون عربستان رو مسخره می کنید می گید هنوز تو جاهلیت هستن والا من تا اوجا که می دونم عربستان با اینهمه به قول خودتون جهالتش قانون ازدواج اجباری نذاشته شاید تو بعضی از اقوامش باشه که انوم تو ایران خودمون هم شاید باشه ولی تو قانونش نیومده
تارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
0
گمشو
تارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
0
تف
تارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
دلم میخواد با اون حجت الاسلام دیدار داشته باشم آخه برادر من پدر من اگر این نظرارو‌میخونی بدون این شیوه مسلمان بودن نیست ازدواج اجباری؟چی فکر کردین ماها عقل داریم می تونیم صلاح و‌خیر و تشخیص بدیم اگر همین شماهایید که مملکت و به این وضع رسوندید
ارزو
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
0
دوستان اگرم تصویب شد فقط دینتون رو عوض کنین. همین
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
0
خاک فقط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
با سلام
یک موضوع که اخیرا به ذهنم رسید اینه که اگر خدایی نکرده ،این طرح اجرا بشه ،که امیدوارم اصلا اجرا نشه ،خیلی از جوانان ممکن هست به خاطر به اصطلاح دریافت مزایا ،مثل ندادن مالیات و ندادن عوارض خروج از کشور وغیره که در این طرح اومده با وجود عدم آمادگی، مصلحتی برای حفظ منافع خودشون دست به ازدواج سوری بزنن،وبعد از گرفتن تسهیلات مدتی بعد طلاق بگیرن ،مثل عده زیادی پسر ایرانی که سالها قبل با دختران ژاپنی ازدواج کردن بدون عشق و علاقه، فقط به خاطر گرفتن اقامت دائم کشور ژاپن ،و اینجوری از طرف دیگه چند سال بعد آمار طلاق خیلی بالا می ره که فاجعه اس و مفسده بیشتری رو از دیر ازدواج کردن جوانان به بار میاره، کلا این طرح خیلی بی فکر ،خیلی بی فکرانه اس ،و انگار شخصی که این طرح رو داده ،اصلا تو این جامعه زندگی نکرده ،و حقایق جامعه و مشکلات مردم رو نمی دونه ،که چنین طرح غیر عملی رو داده
که جز وارد کردن استرس به جوانان کشور و سود جویی برخی وبالا رفتن آمار طلاق هیچ فایده ای نداره ،بهتر است یک طرحی به مجلس ارائه بشه که جلوی رانت خواری و پارتی بازی در سیستم اداری گرفته بشه ،و طوری نشه هرکی پارتی داره با مدرک غیر مرتبط بره سر کار وهر کی پارتی نداره بیکار وبی پول و افسرده بمونه ...حالا وقت نرسیده مسولین خدا اون خدای بزرگی که خیلی به ما نزدیکه حتی از رگ گردن هم به ما نزدیک تره و شاهد و ناظر اعمال ماست رو ببینن و یک ذره از خوشی هاشون کم کنن وبه فکر حل مشکلات مردم باشن ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شما رفاه ایجاد کنید ما ازدواج می کنیم،
خودتان پول مفت حاصل می کنید و به قدر وسع می کنید حالا به جوانان و جوانان پیر شده گیر می دهید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
با عرض سلام خدمت مسئولیت محترم کار خیلی خوبی کردین با عقل و منطق و برسی خیلی هم عالی میشه سپاسگذارم ازشما .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
والا فرعون با اون فرعونیش این کاررو نکرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
وایِ من!!!!توراخدا نکنین همچین،بیش از این ملت رو اذیت نکنین،لازمه ازدواج پول هس،کدوم جوون اتقد پول داره ک ی خونه اجاره کنه؟!اجاره ها رو دیدین انسال؟؟اشک ادم درمیاد،ماتوی شهر کوچیک هسیم ی خونه معمولی یک و نیم ماهانه و خداتومان رهن و پیش،کدوم جوون انقد داره ک اسباب زندگی رو فراهم کنه؟قیمت ی یخچال معمولی رو دیدین؟؟بقیه چیزای بزرگ و گرون و شیک رو نخاسیم ولی یخچال و تلویزیون و قالی ک ملزومات ی زندگی عس،کدوم جوون پول طلاااااااااا داره؟؟؟!!چقد ی دختر توقعاتشو بیاره پایین؟اصلا ی حلقه،میشه خرید؟؟؟توروخدا اذیت نکنین جوونا رو،ب امید فراهم شدن رفاه برای ملت ایران
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
باید تاسف خورد که ادنهایی که این پیشنهاد ها را میدهند فکر میکنند با قلدوری میشود اینده جوانی را تاراج کرد
اگر بعنوان نماینده و دلسوز این سواد و معلومات را داشتی و کمی دلسوز مردم بودید باید از خدا فهم و درک مشکلاتی که برای مردم ایجاد کردید را مبخواستید پدرها و مادرها در خرج زندگی فرزندانشان در ماندن هرروز در این مملکت گرانی در حال سعود و رکورد زدن هست مسکن بیداد کرده اکثریت مردم مستاجر هستند واقعا شعور دارید نه والله میتونانید بفهمید پدر وقتی حتی نان شب را با سختی یا گاها نمیتواند بخرد به خانه بر میگردد تا حالا شده از صندوق صدقاتی که تو خانه دارید مجبور بشوید نان خونه را بخرید که شرمنده نشویدوالله شماها جزو مردم نیستید به زور ر قرار بود کسی کتری کند ما تکلیفامن را با شما بی خردان معلوم میکردیم فکر نکنم درک کنید این حرفها رو شماها دنبال منافع خودتون هستید و 40 سال قوانینی وضع کردید که هیچکجای ان رفع گرفتاری مردم نبود اگر راست میگفتید قانون برای فلسطین و علیه اسرائیل را واجب نمیدانستید قانونی وضع میکردبد دیگر قیمت ها بالا نرود شما چه میفهمید که بخواهید برلی درون خانواده مردم تصمیم بگیرید حتی خون شهدا را پایمال کردید ابروی امام رو بردید خجالت بکشید علت بیشترین طلاقها فقری هست که شماها درست کردید برای مردم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
باید تاسف خورد که ادنهایی که این پیشنهاد ها را میدهند فکر میکنند با قلدوری میشود اینده جوانی را تاراج کرد
اگر بعنوان نماینده و دلسوز این سواد و معلومات را داشتی و کمی دلسوز مردم بودید باید از خدا فهم و درک مشکلاتی که برای مردم ایجاد کردید را مبخواستید پدرها و مادرها در خرج زندگی فرزندانشان در ماندن هرروز در این مملکت گرانی در حال سعود و رکورد زدن هست مسکن بیداد کرده اکثریت مردم مستاجر هستند واقعا شعور دارید نه والله میتونانید بفهمید پدر وقتی حتی نان شب را با سختی یا گاها نمیتواند بخرد به خانه بر میگردد تا حالا شده از صندوق صدقاتی که تو خانه دارید مجبور بشوید نان خونه را بخرید که شرمنده نشویدوالله شماها جزو مردم نیستید به زور ر قرار بود کسی کتری کند ما تکلیفامن را با شما بی خردان معلوم میکردیم فکر نکنم درک کنید این حرفها رو شماها دنبال منافع خودتون هستید و 40 سال قوانینی وضع کردید که هیچکجای ان رفع گرفتاری مردم نبود اگر راست میگفتید قانون برای فلسطین و علیه اسرائیل را واجب نمیدانستید قانونی وضع میکردبد دیگر قیمت ها بالا نرود شما چه میفهمید که بخواهید برلی درون خانواده مردم تصمیم بگیرید حتی خون شهدا را پایمال کردید ابروی امام رو بردید خجالت بکشید علت بیشترین طلاقها فقری هست که شماها درست کردید برای مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
احتمالن فردا پس فردا بگن خریدن ماشین اجباریه هرکی نخره اعدامه همه چیزو گرون میکنن بد میخان اجباری قالب کنن
ناشناس
United States of America
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من ک شوهرم و با حقوقش میدم هر ک خاست با این اخلاق گوهش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
دیگه دم از آزادی نزنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
0
معلومه از کمر به پایین فکر میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
معلومه از کمر به پایین فکر میکنه.
میترا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
هردم از این باغ بری می رسد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شما خودتون میگید آمریکا زورگوی خودتون که به ملت زور میگید به شما چه ربطی داره من میخوام ازدواج کنم یا نه یا چقدر پول و اموال دارم آقا زحمت کشیدم جمع کردم تا زندگی راحتی داشته باشم بدون درد سر راست میگید آرامش مردم رو فراهم کنید تا ما هم با خیال راحت ازدواج کنیم و بچه دار بشیم کی بدشت میآید ازدواج کنه کی از بچه دار شدن بشد میآید من وقتی می بینم آینده بچه ام تضمین نیست ازدواج نمی کنم که بچه دار هم نشم حضرت علی میخواست بکه کسی کمک کنه از خودش مایه میزاشد نهاز مردمش از حق خودش به نیازمندان کمک می کرد حتی به برادش از حق خودش گذشت این لالاییها رو برای خودتون به خونید می خوای خوبی کنی از کیسه خودت بده نه از دیگری
کیوان
Germany
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اجبار لازم نیست
شرایط اقتصادی خوب کنید و از این منجلاب که درست کردید مردم نجات بدید
بعد اونوقت جوانها در 17 سالگی ازدواج می کنند
مثل گذشته ها که همه زیر 20 سال ازدواج کردند
درد جایی دیگر است آقایان متفکر
بی کاری تورم اینها درست کنید خواهید دید اجبار لازم نیست
کیوان
Germany
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اجبار لازم نیست
شرایط اقتصادی خوب کنید و از این منجلاب که درست کردید مردم نجات بدید
بعد اونوقت جوانها در 17 سالگی ازدواج می کنند
مثل گذشته ها که همه زیر 20 سال ازدواج کردند
درد جایی دیگر است آقایان متفکر
بی کاری تورم اینها درست کنید خواهید دید اجبار لازم نیست
کیوان
Germany
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اجبار لازم نیست
شرایط اقتصادی خوب کنید و از این منجلاب که درست کردید مردم نجات بدید
بعد اونوقت جوانها در 17 سالگی ازدواج می کنند
مثل گذشته ها که همه زیر 20 سال ازدواج کردند
درد جایی دیگر است آقایان متفکر
بی کاری تورم اینها درست کنید خواهید دید اجبار لازم نیست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بازم راهکار جدید دزدی از پول مردم رو میخوان اجرا کنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اگه این طرح تصویب شه همه دنیا متعجب میشن که این کشور دیکتاتور ترین کشور تاریخ جهان میشه ! بازم راهکار جدید دزدی از پول مردم رو میخوان اجرا کنن
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این اقایی که این طرح راه اندازی کرده خودشو مسخره کرده یامارو چشمشون به هم چیز بستن میبینن جمعیت داره الحمدلله پیر میشه به هر دلیلی میخوان جوانان رو مجبور به ازدواج بکنن با کدوم معقوله شما اگه راست میگید بیایید شرایط رو تسهیل بکنید ۳۵ سالمه مجرد هستم ۱۲ ساله با وضعیت نیروی شرکتی کار میکنم اونم تو اداره دولتی هیچ کس به فکر ما نیس با دومیلیون پانصد میشه زندگی تشکیل داد وضعیت مسکن.... نمیبینید.
محمدرضا علی رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من بیست و هفت سال دارم و مجردم!!! بجای اجباری کردن یک خورده بفکر بعدش باشید!من به عنوان جوانی که نه کار داره نه پولداره نه اقازاده ام ونه ماشینی حتی پراید یا پیکان حالا میپرسم من با کدوم امید باکدوم پشت وانه برم زندگی دختر مردم خراب کنم؟!وقتی خودم مثل خر توگل گیرکردم فکر ازدواج شده سوحان روحم.این طرح نشون میده عجب ادم سرخش وبی غمی طرح داده وای به حال ما بااین ....
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام ازدواج امری پسندیده هست اما با توجه به شرایط موجود در مملکت حکم خودکشی را دارد و از دینی خودکشی گناه کبیره هست بهتر است که با توجه به زندگی پس از مرگ اون دنیا با حوری ازدواج کنیم التماس دعا تا اون دنیا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
هیچکس نمیتواند از دیگران سلب حریت کند این لایحه برخلاف اصل قانون اساسی و اصول نظم عمومی میباشد دولت جوونی ک نون خودشو ب زور تامین میکنه چطور قراره ازدواج کنه این لایحه اشتباه و محکوم ب رد میباشد انشالله دولت ب فکر اشتغال جوانان باشه تا ب فکر ازدواج اجباری و ازدواج اجباری مصداق سلب آزادی است و امری پسندیده نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خیلی درآمد بالا داریم دولت ميخواد به بهانه اینکه جوانان به فساد کشیده نشوند جیب ملت و خالی کنه پس اول از آقا زادها شروع کنید من که در آمدم از تامین اجتماعی که خرج خودم و نميتونم بدم چه بماند یک مفتخور و بيارم سیرش کنم یک خانه دارم والسلام اگر اجبار کنند من راضی نیستم
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
با سلام اگر دولت قبل از اجرای تصمیم ازدواج اجباری اعلام نماید :: به مردانی که با خانم های خانه دار وغیر شاغل ازدواج کنند به همان اندازه ی شوهر حقوق ماهانه دریافت خواهند کرد مطمئن باشید درصد ازدواج بالا خواهد رفت و بیشتر مشکلات اقتصادی زوجین نیز حل خواهد شد. اکثر پسرها بدنبال زن شاغل هستند نه زیبایی و موارد دیگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
آخه با حقوق بخور و نمی چه جوري ازدواج کنیم حقوقها رو بکنید هفت ملیون اجناس و ارزان کنید تورم و بياريد پایین بعد از جیب ملت ندزد ید و به عربها بديد نمیخواد به فکر فساد جوانها باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
آخه با حقوق بخور و نمی چه جوري ازدواج کنیم حقوقها رو بکنید هفت ملیون اجناس و ارزان کنید تورم و بياريد پایین بعد از جیب ملت ندزد ید و به عربها بديد نمیخواد به فکر فساد جوانها باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ای ول یه سوژه خنده جدید در حد ملی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
نچ
منصوره
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اه اه
مصی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
به توچه دوست ندارم الان ازدواج کنم.
مصی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خیلی احمقند الان من دختر ازدواج نکرده کودن به توچه دوست ندارم الان ازدواج کنم.
نقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خاک
نقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بدبختیم ما چقدر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
چقدر مسخره والا برادر من میخواست ازدواج کنه نه پول داشت نه خونه وام هم که دستشون درد نکنه میخوان بدن کارمندو هزار جور دردسر که من خودم اصلا موفق نشدم وام ازدواج بگیرم تا الانم نه خانوادم نه خودم نتونستم وام دریافت کنم طرف خودش زیادی سیره که نشسته این چیزاره مطرح کرده همه چیزم مگه زور میشه
......
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
فکر کردین کی هستین که میتونین درمورد زندگی شخصی ما نظر بدین
جمع کنین این بساط و پیشنهاد الکی هم ندین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
تو رو خدا جمع کنید این مسخره بازیهاتونو اه فرا طلاق گرفتن شما جواب گو هستید همه چی که به زور نمیشه . عقل کل ها ما خودمون بهتر میدونیم چیکار کنیم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
باشه هه شما گفتی مام ازدواج کردیم بابا بشینید سرجاتون ما خرج خودمونم نمیتونیم بدیم بشینید تا زن بگیریم هههه
بابا چه فکری کردید خخخخ فک کن این همه ادم علاف برن دخترا بدبخت میشن
پویا P
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این چی زده انقد میزونه ؟ ما پول نداریم نون بخریم ،ازدواج کنیم چی بشه؟یه دختر رو با خودمون بدبخت کنیم؟بجای ارزواج اجباری ،شغل اجباری درست کنید .اگه جوونی به هزار نفر رو زد واسه کار دستشو بگیرید.اگه بهش کار ندادن و کار نکرد بعد جریمه.جوون کار داشته باشه زن هم میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بعد چهل سال نفهمیدین با زور مشکل حل نمیشه، با عقل و علم که کلا فاقدش هستید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
قرار بود مارو به مقام انسانیت برسونین چی شد پس؟؟؟چقد بدبخت شدیم که مثه این باید برا زندگی ماهم تصمیمم بگیرن،بجای این کارای مزخرف بیا وضع اقتصادی رو درس کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
باسلام ، با این شرایط بد اقتصادی چگونه جوانان ازدواج کنند؟ من خودم دو فرزند پسر دارم هردو فارغ تحصیل دانشگاهند وهردو بیکار هیچی ندارند.
هه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ادریسی واسه خودش گفته اخه کی به حرف اینا گوش میده خخخخ
خداوکیلی این یارو یه چیزیش میشه ها
سربازی ام اجبازی بود کی رفت؟ دیگه تمام تمام
بحث نداریم ولی خداییش به زور نمیتونید از این کارا کنید با ما حالا بیاید طرح بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خداشفابده انشالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خیلی عالیه شماکه میفرماییدازدواج اجباری لطف کن دخترخودت ودوروبریات ک وضع مالی خوبی ازراه چپاول بدست اوردن معرفی بفرمایید بنده با کله میگیرم ، مبارکه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این داردکلا مذخرف میگه
هزینه زندگی روبدیدبعدحرف مفت بزنید
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
برعکس خیلی قانون خوبیه
خیلی کسا رو میشناسم که دو طرف عاشق هم هستن ولی بنا به دلایلی نمیتونن ازدواج کنن اینجوری همه به عشقشون میرسن اصلا از عشق گذشتهشاید یکی دلش بخواد سر سامون بگیره نمیشه که باید ازدواج کنن
بعدشم این بخاطر پیشرفت کشور هست
خاک تو سرتون
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
همین نشان میده افرادی که این طرح را دادند تا کجا از متن جامعه و مردم فاصله گرفتند!!!
الان افراد 50 ساله بیکار الی ماشالله تو جامعه داریم چه برسه به جوان
تازه اگر کارم داشته باشی مگه میتونی خرج خانواده بدی چرا طلاق زیاده؟ شما جلو طلاقها رابگیر
بعدشم مثلا رومینا میخواست ازدواج کند چه حمایتی ازش شد ؟
خاک تو سرتون
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
همین نشان میده افرادی که این طرح را دادند تا کجا از متن جامعه و مردم فاصله گرفتند!!!
الان افراد 50 ساله بیکار الی ماشالله تو جامعه داریم چه برسه به جوان
تازه اگر کارم داشته باشی مگه میتونی خرج خانواده بدی چرا طلاق زیاده؟ شما جلو طلاقها رابگیر
بعدشم مثلا رومینا میخواست ازدواج کند چه حمایتی ازش شد ؟
پریسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
خواهشا یه فکری برای این مردهای بی فکر وبی عقل کنید که با داشتن زن و بچه دنبال زنهای بد هستند و یه فکری به حال اون زنهایی که بلا نسبت خانمهای محترم دنبال دزدیدن شوهرهای ما هستند.این مشکل رو لطفا حل کنید که تمام زندگی ها به طلاق کشیده نشه من شخصا اگه کاره ای بودم این زنهای فاسد رو اعدام میکردم که آسایش و ارامش واز زندگی ما نگیرن.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
شوهر هيز خودتو اعدام كن خخخخخ...
سید علیرضا شریفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
مملکت رو دادیم ادمی نیست حتما خودشم زن ندارن مگه انسان ها دیگه اختیارشان دست خودشون نیست حالا میگن بارداری اجباری قانون میشه ننگ بربی فکری بی منطق من بودم این نامرد رو نمیزاشتم تو مجلس
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
قانون برده داری نووین خوب داره اجرا میشه. دسمریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من که ازدواج کردم با این اوضاع گرونی فقط ۱۷سال اسباب رو دوش میبرم هنوز سال ۹۹ هم که دیگه خونه ۶۰ متری شده ۲۰۰ میلیون پیش ۳ تومن اجاره فکر کنید اونم نه جردن و بالای شهر وسط تهران خیلی خوبه ازدواج اما نه به اجبار پس این وسط دوست داشتن چی میشه این که بیشتر به طلاق ختم میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
واقعامسخره ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
به جای اینکه قانون رو قانون بزارین قانونهای تصویب شده قبلی مجلس رو یک نگاه بندازید خیلی ازاین قانونها مزخرفند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
مسخرست.بییاین تو خونمون نهارمون رو هم شما انتخاب کنید.اجبار توی هیچ کاری به نتیجه نمیرسه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
مسخرست.بییاین تو خونمون نهارمون رو هم شما انتخاب کنید.اجبار توی هیچ کاری به نتیجه نمیرسه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
مثل لاشخور تمام سرمایه مارو خوردید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
وای مردم از خنده

خدا خیرتون نده کشور نیس که جوکستانه
رویا
United States of America
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
مثلا فکر میکنین به نفع ملته خب وقتی یکی ازدواج نمیکنه یعنی دوست نداره الان خوبه برن فردا یه بچه طلاق هم بزارن کنار .چی میگین بابا فک کنم خیلی جای خوبی نشستین که از بیکاری به اینطور چیزا فکر میکنین
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
کد خبر ۷۳۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 08 June 2020

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اصلا طرح "ازدواج اجباری" در مجلس از سوی هیچ‌‌کد ام از نمایندگان مطرح نشده و مباحث مطرح شده، فضاسازی علیه نمایندگان است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم با اشاره به مطرح شدن برخی مباحث در فضای مجازی مبنی بر طرح مجلس برای "ازدواج اجباری"، گفت: اصلا چنین طرحی در مجلس از سوی هیچ‌‌کد ام از نمایندگان مطرح نشده است و مباحث مطرح شده، فضاسازی علیه نمایندگان است.

وی افزود: به هیچ عنوان امکان بررسی و تصویب طرح‌هایی از این دست نظیر ازدواج اجباری در مجلس وجود ندارد و نمایندگان نیز وقت‌شان را صرف بررسی چنین اموری نمی‌کنند، زیرا اولویت‌‌های مهم دیگری نظیر مسائل اقتصادی و معیشتی در صدر امور نمایندگان قرار دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هدف برخی افراد مغرض، حاشیه‌سازی برای نمایندگان مجلس است تا از وظیفه اصلی‌شان که نظارت بر عملکرد دولت و نیز تصویب قوانین کارآمد در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی است، دور بمانند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی روزهای اخیر شایعه ای با عنوان "طرح ازدواج اجباری" از سوی برخی کاربران فضای مجازی مطرح و گفته شده که بنا بر این طرح، بازه زمانی ازدواج اختیاری 17 تا 28 سال تعیین شده و اگر کسی بعد از این بازه زمانی سنی ازدواج نکرد، یک چهارم درآمد ماهیانه‌اش کسر و در اختیار فقرا قرار می‌گیرد.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
چند سال دیگه مثل کشیش ها آخوندها به تفتیش عقاید هم میرسن ..کم کم داره همه چی اجبار میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
اگه کار پول داشتیم که نیازی به اجباری نبود
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
اونی که ازدواج کرده با این گرونی و وضع خراب بازار به گوه خوردن افتاده
اون وقت می یایید قانون برای مجردا می گذارید و مالیات فقط فکر جیب خودتونید آخه لعنتی درآمدی برای مردم مونده که بخواهی مالیات ببندی
بجای این کارا قیمت هارو بیارید پایین خونه ها رو ارزون کنید ببینید باز کسی ازدواج نمی کنه قیمت طلا ببین بعد از خودتون قانون جدید بگذارید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
عجب . به حق چیزهای نشنیده
Vahab
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
مملکت گل و بلبل همینه دیگه ازدواج نکنید ببینم چ... میتونن بخورن،کار نیس درآمد نیس قیمتا نجومی مملکت رو هواس تز ازدواج صوری هم میدن روزای مجردی دیگع بر نمیگردن بچسبین ب زندگی بازی دس این افراد نشین وسلام.
میترا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
مطمینم این متن و ژوله نوشته :))
ناشناس
Russian Federation
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این قانون برای آقایون هم مضحکه چه برسه به خانمها ، یعنی از این به بعد باید دخترها بیافتد دنبال همسر ، وقتی وضع اقتصادی اینقدر خرابه ، هیچ کس راضی به ازدواج نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
به نظرم بشینن و دلایل عدم ازدواج را بررسی کنن بعد اونا رو رفع کنن خود به خود همه به سمت ازدواج که یک نیاز غریزی هست کشیده میشوند .در شرایطی که یک عده به خاطر عدم توانایی در پرداخت اجاره چادر نشین شدند و نان شب ندارند این چه طرح مزحکی هست .
در ضمن در دین ما برای چیزی اجبار نیست و در کشوری که ادعای اجرای قانون اسلامی را داره این حکم چه معنی میتونه داشته باشه.
اصلا شاید کسی صلاحیت ازدواج به لحاظ روحی و جسمی نداره چرا باید از حقوق او که حاصل دسترنج خودش هست کسر بشه .
من فکر میکنم یک بچه زیر ۱۰ سال هم درک درستی از این موارد.
التماس تفکر.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
درصورتی حق دارند ازدواج رو اجباری کنند که۱_برای جوانان مسکن تهیه کنند۲_برای جوانان شغلی مناسب تامین کنند۳_به آنها خودرو نیز بدهند و در زمان بیکاری نیز از آنها حمایت کنند.
عبدالناصر.دفترچی.
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام.خدمت.آقای.اردیس.لطفا.فرمایید بنده.دوباره.ازداواج.کردم.ولی.بابت.مشکل.مال.به.طلاق.کشیدشدحال.باموتورکارمیکنم.و50سال.سن.دارم.ولی.وضعیت.مالی.خوبی.خودمو به.شرح.آگاه.تاب.هستم.اگراین.شرایطی.وقانون.وکمک.مال.به.حال.من.شمایل.میشودبفرمایدخداواندمتعال.توفیق.عطافرمایدباتشگرعبدالناصردفترچی
ممممممم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شما که وضع مملکت رو میدونین دیگه چرا از این حرف ها میزنین ،همه چیز که زوزی نمیشه،شما پولدارین و میتونین برا بچه هاتون خونه و ماشین بخرین ،و بدون مشکل زن بگیرن.اصلا معنی ازدواج زوزی رو نمیفهمم.عقلتون رو بکار بندازین.اگه مرد هستین وضع مالی و شرایط ازدواج رو تسهیل کنین،این وام ازدواج جز دردسر چیزی نداره ،چونکه بنده خدا عروس داماد بدون تنفس یک ساله یا دوساله باید قسط بدن،شما فقط فکر خودتونین .
جعفر علی آبادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
با همین وضعیت فعلی مرد کم بدبخت نشده با انجام ازدواج. حالا ازدواج اجباری دیگه تمامه زنده بودن مرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
چقد بدبخت شدیم که هر سایتی با خبرهای چرت و پرت خودش مارا را سرگرم میکنه.
اخه یه سردبیر طرح به مجلس ارائه بکنه ، چه ربطی به این داره که جوری مطرحش میکنی که انگار که مجلس تصویب کرده؟
منم میتونم برم طرح به مجلس ارائه بدم،،ایا لازمه رسانه ای بش و بخاطرش یقه جر بدین؟!؟
والا اگه رسانه های امثال شما اینطور نبودن کشور پیشرفت میکرد،فقط دنبال منافع حزب خودتون هستین.
تا کی میخواین چوب دولت کثیف کنونی رو به سینه بزنید و چون مجلس مخالفتونه ، خرابش کنید.
یا چون تنها شدین دارید میسوزید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شرم اور است
محمد حسین حسین بیکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اول امکانات برای جوانان فراهم کنید بعد یاوه گویی کنید این شنیده که مگن سایه نشین دستخال تیزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
انشالله هیچوقت به هدفتون نرسید.. نه به ازدواج اجباری
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
از خودتون سوال کردن چرا جونا با همه سختی مشکلاتی که سر راهشون هست باز میام خارج .خانوادها بچه هاشون با چه سختی بزرگ میکنن بعد می فرستن خارج . .(.ارمش و امنیت اقتصادی.) اگه باشه جونا
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
یا خدااااا. ببین کیا رو گذاشتن مسئول!!! حتی یه بچه ۵ ساله هم همچین طرح مسخره ای پیشنهاد نمیده.ب نظر من باید اول یه تست آیکیو از مسئولین بگیرن و بعد تایید صلاحیت کنن.

در ضمن شما نمیخواد طرح اجباری ازدواج بزارید تا از کنارش یه نونی برا خودتون داشته باشه.
بیاید وضعیت اشتغال و گرونی ها و ... رو سر و سامون بدید جوونها خودشون ازدواج میکنن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
خوب کاری کردن خداکنه اجرا بشه مملکت فحشا گرفته آقایون فقط میخوان خوش بگذرونن ولی زیر بار مسئولیت نرن مگه میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
من با این طرح کاملا موفقم امیدوارم اجرا بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
وقتی به جونا بها نمیدین مملکت ما شده پر از تحصیل کرده بیکار افزایش جمعیت به چه قیمتی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خخخ
Tanaz
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
درد جامعه فقط ازدواج جوانان شده؟؟؟؟ پیش زمینه ها آیااااااااا وجود داشت نیازی ب مجلسو حکم و چوبه دار نبود ک جون ازدواج کنه واقعا ک .مشتی گوسفند مدیر مملکت شدن همینه
Tanaz
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
1
درد جامعه فقط ازدواج جوانان شده؟؟؟؟ پیش زمینه ها آیااااااااا وجود داشت نیازی ب مجلسو حکم و چوبه دار نبود ک جون ازدواج کنه واقعا ک .مشتی گوسفند مدیر مملکت شدن همینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
به قرآن مغز ندارن ی چیزی واسه خودشون میگن کی گوش میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
دمت گرم مرد طرح خوبیه باید از روش یه فیلم طنز ساخت
اونجاش خوبه که هر کی تا ۲۸ سالگی ازدواج نکرد باید از درامد نداشتش مالیات بیشتری گرفت که جیب شما دوستان بیشتر پر بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
دمت گرم مرد طرح خوبیه باید از روش یه فیلم طنز ساخت
اونجاش خوبه که هر کی تا ۲۸ سالگی ازدواج نکرد باید از درامد نداشتش مالیات بیشتری گرفت که جیب شما دوستان بیشتر پر بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
1
ازدواج اجباری معلوم است که ازطرف یک عده معرض که از عوامل صهیونیست ها هستند مطرح شده است .بااین هدف که ازدواج منفور است وبا این کار میخواهند جوانان را زجر دهند . در حالیکه منطبق با فطرت است و همه خواهان آن ولزومی به اجبار نیست .البته حکومت باید ک
مسئولان بی مسئولیت...
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
کسی غلط اضافی میکنه به من بگه ازدواج کن.. شما نمیخواد به فکر ما باشی .. عوضش دزدیهاتونو کم کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من زن میخوام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
با سلام .ازدواج ، اگر اجباری شد که باید هر روز منتظر طلاق بود .مگر ازدواج شوخی است .تازه الان که اختیاری است .هر روز شاهد رشد روز افزون طلاق هستیم این دیگرچه قانونی است؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
javad
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اقا به نظر من طرح خوبیه ولی به یک شرط اگه به جوونای مردم پول بدن مثلا 200 ملیون وام بدن خب منم باشم ازدواج میکنم والا الان ننه به بابا مجانی نمیده بعد پدر اون دختره به چه امیدی دخترشو بده به ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اولا :این تز از نظر شرعی مشکل داره و مطمئنا به تصویب نمیرسه
دوما :راه دور زدنش زیاده
دنیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
واقعا براتون متاسفم.....اصلا شما ها میدونستین اگه دختر و پسر رو به زور سر سفره عقد بنشونید اون عقد کلا باطله؟.....آخه چیکار به زندگی مردم دارین.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
متاسفم برای کسایی که سال 57 اینارو بر تخت سلطنت نشوندن. #کووید1357
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
آقا من نمیخام ایران بمونم.کمکم کنید برم کانادا اونجا حتماً ازدواج میکنم.تشکیل خانواده میدم....
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
گرچه اسم طرح جنجال برانگیزه اما نظرات فنی و جالب بودند!!!
فریبا مشکانی
Germany
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
همه چیو ارزون کنن خونه ووووو خیلی چیزای دیگه بعد طرح ازدواج اجباری بزارن
محمددره ‌پیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام ماباکدوم پول ازدواج کنیم شمابرای جوانان یه سایه بانی درست کنید ماهمین الان ازدواج کنیم
محمددره ‌پیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام ماباکدوم پول ازدواج کنیم شمابرای جوانان یه سایه بانی درست کنید ماهمین الان ازدواج کنیم
محمددره ‌پیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام ماباکدوم پول ازدواج کنیم شمابرای جوانان یه سایه بانی درست کنید ماهمین الان ازدواج کنیم
محمددره ‌پیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام ماباکدوم پول ازدواج کنیم شمابرای جوانان یه سایه بانی درست کنید ماهمین الان ازدواج کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
مشکل اینایی که ازدواج کردن و حل کنید که به خاطر درامد کم وضعف مالی به طلاقکشیده میشوند بعد به از دواج مجرد ها فک کنید کسی که این طرح و به مجلس داده از رو شکم سیری داده .......... از طرف یک ادم متاهل.............
ناشناس
Netherlands
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اونی که همچین طرحی را داده تحویل من بدید
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
با سلام ، اگر قانونه خانه دار شدن بعد از هر ازداج رو مطرح ميكردن خيلي عاقلانه و منطقي بود و يا وام ازدواج بدون برگشت نه اين ازدواج اجباري. (هيچ وقت نديديم از طرف خودشون برا جوانان حركت درست و منطقي بكنن)
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
لطفا به جای تعین تکلیف موقعیت را برای ازدواج و بچه دار شدن مردم فراهم کنید ازدواج کنن چطوریخونه اجاره کنند با چه پ لی لطفا نظر ندیدیارو ۱۵ یاله ازدواج کرده برای گرانی و و آزمایشات سرسام آور قبل از بارداری بچه دار نمیشه شما میگین ازدواج هر قت مسکن به همه ج انان دادید این دستور قشنگ رو بدین
سناتور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شما احمق‌ها اوضاع مملکت رو درست کنید خودبخود مشکل ازدواج حل میشه .شماها از خودتون خبر دارین از مردم که به سختی زندگی میکنن چیزی نمی‌دونید وگرنه ....
Mino
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
وقتی پسره ن کار ن خونه ن ماشین ن پول هیچی نداره ما دخترا چطوره خودمونو بدبخت کنیم لطفا ب اینا هم توجه بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
چه قوانین خنده داری ظاهرا این اقایان میخوان سوژه دست مخالفین برانداز بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
یک چهارم کدوم درآمد رو میخان بگیرن بیان بگیرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
یعنی مزخرفترین طرح تو کل تاریخ ایران از بس اوضاع اقتصادی خوبه اجبارهم میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
0
#نیازمندیها!
یک مرد جهت ازدواج سوری بعد از دریافت تسهیلات، طلاق!
هزینه محضر و دفتر خونه با خودم.
بهرام ولیمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
الان که ازدواج اجباری نیست برای یک وام ازدواج هزاران شرط شروط ضامن میخان حالا کجامونده اجباری بشه مردم دارن از گشنگی میمیرند کجا بیان یکی دیگه رو بدبخت کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
طرفین درهرسنی که باشندبایدعاشق یکدیگر باشند بحث یکی دو روز نیست بلکه یک عمر زندگی صادقانه و خالصانه می باشد قانون عشق و محبت درهیچ ماده و واحدی نمی گنجد وهیچ کس نباید به زور وتزویر ازدواج کنداگرخودش کاری نداشته باشد ازکجا بیاورد که مازاد آن را برای دیگران عوارض بپردازد وما این طرح و قانون شمارانمی پسندیدم برای اینکه آن دو باید خوشبخت بشوند نه اینکه یک عمردرکنارکسی زندگی کنند که ازهمه راضی نیستند وازیکدیگرخوششان نمی اید
اکبر بابازاده
Singapore
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
باشه خونه بدید به جوانان ازدواج کنن . خجالت هم خوب چیزیه با این تورم و گرانی هنوز ازدواج را اجبار میکنید همه دوست دارن ازدواج کنن ولی درآمد ندارن پول ندارن میفهمید نیست یعنی چی کسانی که این طرح رو پیاده میکنن به بی پولی بر نخوردن تا درک کنن خودشون وضعشون توپه فکر میکنن همه مثل خودشونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
افرادی ک این مطالب رو مینویسن یا حتی در موردش به مخیله شون فشار میارن مشکل ذهنی دارن
مسایل مهمتری برای رسیدگی وجود داره ک نماینده ها با این چیزا مشغول نباشن
مجلس ما عاقلتر از این چیزهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
به عنوان یه جوان ایرانی دارم به تک تک شمایی که دارین قانون چرند و پرند وصف میکنید هشدار میدم! من ازدواج نمیکنم، و اگر پولی از حساب من کم بشه! مطمئن باشید ناموس هیچکدوم از مردم از دست من در امان نخواهد بود! شما که دوس ندارید زن مردم رو ازشون بگیریم؟ مسلماً دوس ندارید! چون زن خودتونم در خطر میوفته! پس کاری به زندگی سگی ما نداشته باشید! تمام!
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من نمیدونم والا قانون های مسخره ای که تا به حال از این دولت درو آمده کمه این یکی کدوم بی خبر از جامعه گفته واقعا آدمایی که دارن میگن خوبه دیگه مسخره تر شدن وجود نداره من سه تا برادر دارم والا یکیشون بخاطر همین ازدواجی که شما میگید تازه با عشق الان گوشه قبرستونه و چهار ماه تو عزاشیم تازه باشناخت و غیر اجباری حالا یکی بیاد بگه اون بی صواد که معلوم نیست کجا تحصیل کرده و معلوم نیست چطور بزرگ شده و هیچی از زندگی مردم و درد های مردم نمیدونه و نه از دخترهای جامعه نه از پسر ها ی جامعه و مشکلات جوانان سر رشته نداره و نرخ بی کاری و نمیدونه اومده برا خودش اراجیف بافته و 1 و 2و 3 هم نوشته من 35 ساله که شپیش تو جیبم بشکن بالا میندازه اگر ازدواج نکنم بیام تازه پول هم بدم آخه..... من اگر پول داشتم یا برادرام که زندگیمون این نبود، هی میخوام فوش بدم هی میگم زشته هم فرهنگ آدم میره زیر سوال هم دین و دیانت ولی وجدانا هرچی حرف بخوری بازم کمه از خودت تا اجدادت که معلوم نیست با این شلوغکاریاتون دارید چه گندیو از دولت میپوشونید و بعدا بوش در میاد اینا کجا خرابکاری کردن درضمن آقا یا خانم ناشناس الکی نظر نده حتما توهم هم کاسه اونایی یا اگه نیستی توهم زدی، داداش بگو چی زدی مملک هم برن بزنن شاید مثل تو طرف اونا بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ناموسابجا عقل تو کله این یارو کاه ریختن ولمون کن باو
لامصبا ازهر راهی به فکر پول دراوردنن من نمیخوام ازدواج کنم خسارتش بایدبرع تو جیب اینا اخه به شماها چه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ناموسابجا عقل تو کله این یارو کاه ریختن ولمون کن باو
لامصبا ازهر راهی به فکر پول دراوردنن من نمیخوام ازدواج کنم خسارتش بایدبرع تو جیب اینا اخه به شماها چه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
حاجی‌چی‌میزنی‌
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
با سلام به نظر من فکر خوبیه خواهشااین خائن به ناموسهارو جمع آوری کنید، مثل قدیم هر زن مرد نامحرم راباهم دیدیدبه عقد هم دربیاورید، خسته شدیم آنقدر آدم مریض حیوان صفت دیدیم، خواهشا از مسولین حوس باز وبازیگران الگو جامعه شروع کنید،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
دیگ پسر خوب کجا بود ک ادم ازدواج کنه پسرا یا معتاد شدن یا خیانت کار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اخه کدوم جوونه که دلش نخواد ازدواج کنه کدوم جوونه که دلش نخواد تشکیل خانواده بده ینی واقعا نمیفهمین که یپراید شده هشتاد نود ملیون با چ پوا پیش خونه با چه اجاره ای با چه کاری چه شغلی داشته باشیم که بتونیم همه این مخارجو تامین کنیم .من یجوون سی و چهار ساله ام کل عمرمم کار کردم حتی تو شرکت گاز بودم اما همیشه ریزش نیرو داشته و پارتی بازیه اما از ته دل میگم بحق فاطمه زهرا بحق حضرت زینب بحق امام حسین خدا لعنت کنه کسانی که مردم رو بدبخت کردن همین دنیا آبروشونو ببره خونوادشونو بدبخت کنه کدوووووووووم جوووووونه که دلش نخواد ازدواج کنه وقتی شغل جوونا خانه و اسباب زندگیشون با قیمت درست باشه کخ بتونن بدست بیارن اخه چن سال باید کار کنی که بتونی حتی یپراید بخری چن سال کار کنی که بتونی یخونه بخری . چرت حرف مفت میزنین خدا لعنتتون کنه بحق امام حسین . بیچارمون کردین
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
به نظرم خیلی خووبه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
به نظرم خیلی خووبه
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اخه کدوم جوونه که دلش نخواد ازدواج کنه کدوم جوونه که دلش نخواد تشکیل خانواده بده ینی واقعا نمیفهمین که یپراید شده هشتاد نود ملیون با چ پوا پیش خونه با چه اجاره ای با چه کاری چه شغلی داشته باشیم که بتونیم همه این مخارجو تامین کنیم .من یجوون سی و چهار ساله ام کل عمرمم کار کردم حتی تو شرکت گاز بودم اما همیشه ریزش نیرو داشته و پارتی بازیه اما از ته دل میگم بحق فاطمه زهرا بحق حضرت زینب بحق امام حسین خدا لعنت کنه کسانی که مردم رو بدبخت کردن همین دنیا آبروشونو ببره خونوادشونو بدبخت کنه کدوووووووووم جوووووونه که دلش نخواد ازدواج کنه وقتی شغل جوونا خانه و اسباب زندگیشون با قیمت درست باشه کخ بتونن بدست بیارن اخه چن سال باید کار کنی که بتونی حتی یپراید بخری چن سال کار کنی که بتونی یخونه بخری . چرت حرف مفت میزنین خدا لعنتتون کنه بحق امام حسین . بیچارمون کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بخدا دیگه داغ کردیم بسه دیگه این همه اراجیف، یعنی چی، ازدواج کردن یا نکردن یه مسئله شخصیه که به خود طرف مربوط میشه یعنی چی که اجباری بخدا به هرکس بگی ازتون میخنده نکنین اینکارا رو، یا خدا مردم گرفتار چه مشکلاتی هستن اینا برای اینکه مشکل رو حل کنن تا جوونا بتونن راحت ازدواج کنن اجباری کردن، بد نیست قبل از اینکه حرف بزنید یکم فکر کنید شدید مضحکه مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
به خدا بی شعوری هم حدی داره ' چی کار کردن برا جوونا و چه خدماتی دارن میدن که این انتظارها رو دارن، الان اون مجردی هم که داره که داره کار میکنه تو خرج خودش مونده بعد یه آدم مفت خور میاد همچین طرحی میده و اعصاب یه جماعت بزرگ رو به هم میریزه
خدا نگذره ازشون
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
داداچمون از ترس کرونا سیستم گوارشو با الکل ضد عفونی کرده طرح داده
دادچ دخترو خودتو میدی من ؟
به قران هر نه ماه یکی میدم بیرون
فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
هر کسی برای زندگیش حق انتخاب داره هیچکس نمیتونه فردیو مجبور به انجام کاری کنه.درضمن تو شرایط الان جامعه که این همه آمار طلاق بالا رفته اجباری بودن ازدواج شرایطو بدتر میکنه
واقعا اگه ازدواج کردند و طلاق گرفتند چه کسی میخواهد پاسخگو باشد؟؟؟
mking
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
غلط میکنن همچین کاری بکنن بخدا میام هرکسی تایید کرده رو ترور میکنم یعنی چی ازدواج کردن یا نکردن به شما چه مربوط اعصاب مردم خورده دیگه بدترش نکنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
واقعا بعضی مواقع مغز انسان از یک سری حرفها و نظرها در این مملکت فیوز میسوزنه این روزها ازدواج اختیاری ختم میشه به طلاق..وای به حال ازدواج زورکی. شما که اینقدر دغدغه‌های دین را دارید ،یه فکری به حال معیشت و اقتصاد مردم بکنید.بعداز چهار ماه مبلغ چهارصد تومان بابت بیمه بیکاری اسفند ماه واریز شده که این هم به خیلی ها نمیدهد، بعد بااین پول بریم زن بگیریم، ؟؟
لیلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خدا شفا بده به شما چه
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
منم یه مجردم پ.خیلی از دهه شصتی ها بودن که چند سال پای کسی موندن و اخرش بخاطر شرایط مالی که شما نامردا برای ملت درست کردین بهم نرسیدن.ازدواج به اجبار در صورتیه که همه شرایط رو برای جوونها اماده کنین.خیلیا رو میشناسم که ازدواج کردن ولی بخاطر فشار شرایط مالی به بیراهه رفتن و کارشون به طلاق کشید.
چرا نظر جوونایی که ازدواج نکردن رو نمیپرسین.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
آخه زوری که نمیشه کسی رو فرستاد بهشت اینقدر فشار میارید که از اون طرفش جهنم میزنه بیرون
من یه جوون ۳۵ ساله ام که ۱۴ ساله خرج خونه میدم نزدیک به دو ساله بیکارم پی هر کاری هم بگی رفتم یا حقوقش پایینه و یا شرایطش بده نه اینکه نخوام ازدواج کنم اصلا ولی به هیچ عنوان شرایط ازدواج رو ندارم حالا دولت میخواد چی ازم بگیره کارت عابر بانک خالی رو
یه پیشنهاد خوب دارم حقوق نماینده های مجلس ماهی ۴۰ میلیون تومانه درآمد زد و بندی هم ماهی حدود ۴۰۰ میلیون تومانه همین نماینده ها بیان با ۳ میلیون حقوق زندگی کنن و اون ۴۳۷ میلیون رو بدن واسه ازدواج جوانان
تو همین ۴ سال نمایندگی میدونی چند هزار نفر با همین پول می تونن ازدواج کنن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
آخه زوری که نمیشه کسی رو فرستاد بهشت اینقدر فشار میارید که از اون طرفش جهنم میزنه بیرون
من یه جوون ۳۵ ساله ام که ۱۴ ساله خرج خونه میدم نزدیک به دو ساله بیکارم پی هر کاری هم بگی رفتم یا حقوقش پایینه و یا شرایطش بده نه اینکه نخوام ازدواج کنم اصلا ولی به هیچ عنوان شرایط ازدواج رو ندارم حالا دولت میخواد چی ازم بگیره کارت عابر بانک خالی رو
یه پیشنهاد خوب دارم حقوق نماینده های مجلس ماهی ۴۰ میلیون تومانه درآمد زد و بندی هم ماهی حدود ۴۰۰ میلیون تومانه همین نماینده ها بیان با ۳ میلیون حقوق زندگی کنن و اون ۴۳۷ میلیون رو بدن واسه ازدواج جوانان
تو همین ۴ سال نمایندگی میدونی چند هزار نفر با همین پول می تونن ازدواج کنن
ناشناس
Singapore
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
الان یه جور شده به جای این که ما ازدواج کنیم ازدواج داره مارو میکنه
ناشناس
Singapore
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
الان یه جور شده به جای این که ما ازدواج کنیم ازدواج داره مارو میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من میگم یه طرحم بدن که ما شام و ناهار چی بخوریم
Metalika
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خیلی واقعا جالبه.. یه احمق پیدا میشه همچین حرفی میزنه... علنی بگید میخوایم خونتونو بکنیم تو شیشه دیگه این مسخره بازیا چیه.. وگرنه به کسی ربطی نداره شخص تو چه سنی ازدواج کنه.. دیگه هر چی تو زندگیمون شخصیی نباشه این دیگع خیلی شخصیه.. یه مشت مفت خور که جیباشونو پر کردن حالا اومدن دارن تز میدن.. جمع کنین بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
چرا ۴تا فرزند؟؟به نظرتون تو این دوره و فشارهای مالی مگه میشه یه مرد ۲۸ساله ۴تا فرزند داشته باشه ،۴تا خیلی زیاده واسه این طرح
ناشناس
United States of America
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ازدواج میکنیم بیار واسه هر نفر ۲ میلیارد تومن پول بده تا ازدواج کنیم
A
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بهتره به فکر جوانها چه پسر چه دختر باشید همه را به چشم دارا نبینید کسانی هم هستند که توانائی مالی ندارند به جای دستور اجباری به فکر کمک باشید بهتره آره جانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اگه قیمت مسکن بیاد پایین جوانان ازدواج می کنند همه تو مسکن ماندن هرفردی میخواهد ازدواج کند اول تو فکر خانه هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
شما نمیخاد طرح بدی پول بده همه ازدواج میکنن نیاز ب قانون تو نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اینا قصد و طرحشون فقط واسه بچه های خودشونه ک ب طور مثال از سربازی معاف بشن
دلشون واسه جوونا نسوخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این پیشنهادات بیشتر از یه آدم بی مغز برمیاد مجلس قانون گذار برای کشور و امور کشورداری است نه امور خصوصی مردم اگر کمی باهوش بودید راهکارهایی برای ازدواج آسان میدادید اینکه مسکن و یا شغل برای جوانان که بتوانند ازدواج کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
همچین چیزی مخالف قانون اساسیه و اصل آزادی اراده رو نقض میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
آخ جون میرم جهنم بستنی فروشی بازکنم، بعد اینکه پولامو جمع کردم میرم بهشت ازدواج میکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
نظر ما اینه که واقعا مجلس منحل بشه ، و تمام کسانی که عامل گرانی هستند بیارن پای دار اعدام . همین بیشعوری که این طرح چرت پرت رو داده هم اعدام بهش واجبه چون حامل افکار داعشی است. شاید دلیل این طرح ها این است که مردم کوتاهی کرده اند و نمیان توی خیابون تا عاملین این گرانی و کلا این نوع سبک زندگی رو به سزای اعمالشان برسانند واسه همینه که یه آدم بیشعور میاد میگه "اگه نمیخواهید این جوانان شورانگیز رو در خیابان ببینید" مگر جوانان پدیده شومی هستند ؟!! که در موردشون اینجوری حرف میزنی؟!! تقصیر ماست که اجازه دادیم ابلهانی مثل شما که هیچ وقت صلاحیت و شایستگی بودن در راس جامعه رو نداشتن اما همچنان در حال حکمفرمایی هستید و روز به روز عرصه رو به مردم تنگ تر میکنید غافل از اینکه حق شما ، سرنوشتی مثل سرنوشت قذافی است. در واقع مردم در حق شما لطف کرده اند که هنوز ضحاکانی مثل شما را در قدرت گذاشته اند . مطمئنید سر شونه هاتون مار نداره؟! اما ضحاک که حتما نباید سر شونه هاش مار داشته باشه ، ضحاک نماد آدم هایی مثل شماست و کاوه هم مردم.
آدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
آره تا میتونید گند بزنید بالاخره اون بنده خدا هم یه کاری میخواد انجام بده نونی رو که میبره خونه حلال باشه میخواد خدمت کنه به این فلک زده ها چیکارش دارید بزارید طرح بده بده عزیز بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
متاسفم برای کسی که حتی همچین مزخرفی به ذهن ش خطور کرده

به جاش ارزانی رایج کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اقا یعنی چی زنه 30سالشه من 28ساله بایدبگیرمش چه چرت مگه زوره آقای روحانی من یک آدمی هستم که به شورائی دادم و الان ازرائی دادنم نارازی هستم امیدوارم شمازودتربرکنارشید
زهرا جلیل زاده
Germany
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
فقط میتونم بگم احسنت به این دولت چکار نمیکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
آقا من معلول هستم
ولی دوست دارم زود تر ازدواج کنم ولی به خاطر نبودن کار نمی تونم چی کار باید بکنم
ناشناس
Germany
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
انسان دو روز مهم در زندگی داره ،یک روز تولدش و دو روزی ک دلیل تولدش را میفهمد
بازی با کلمات و لغات آسونه ،مهم عمل کردن بهش هست
واقعا جالب بود همه چیز ،فقط بازی با کلمات بود و هیچوقت عملی نمیشود مگر از خودتان شروع کنید آیت الله ها
ن در دین و ن در قرآن هیچ اجباری وجود ندارد ،لطفا جای خدا سخن نگویید
ناامید
Taiwan (Province of China)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
وقتی مغز فندقی ها رای میارن و راس امور بشینم بهتر از این انتظاری نیست
ناامید
Taiwan (Province of China)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
وقتی مغز فندقی ها رای میارن و راس امور بشینم بهتر از این انتظاری نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
چه کشکی چه اجباری مگه زوره مگه دوره قدیمه طرف ندیده میرفت سرسفره عقدشایدکسی نخواهداجباری مگه میشه چرادست ازسرمردم برنمیداریدچرانمیذاریدمردم زندگیشونوبکنندزن زوری میشه مگه.ول باباجان خوب بودخندیدم روحیم عوض شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
حداقل این نظریه برای من خوبه چون من عشقم ۴ساله تلاش میکنیم ازدواج کنیم ولی شرایط ممکلت نمیزاره . اینجوری هم بهمون خونه میدن هم داداش بزرگ تر ندارم و همسرم نمیره سربازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
حداقل این نظریه برای من خوبه چون من عشقم ۴ساله تلاش میکنیم ازدواج کنیم ولی شرایط ممکلت نمیزاره . اینجوری هم بهمون خونه میدن هم داداش بزرگ تر ندارم و همسرم نمیره سربازی
كامي
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
ول كن بابا ازدواج ميخواي چيكار همينجوري حالشو ببريد... ووالااااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
لطب کنید همین قانون های قبلی خودتون را پایمال نکنید نمیخواد قانون جدید بگذارید دانشگاهها نسبت به قبلا 10برابر حتی بیشتر شده و دولت تصویب کرده که کارمندانش به یک سوم برسه یعنی در مقابل سه نفر بازنشسته یک نفر استخدام میکنند لطفااشتغالزایی کنید جوان خود به خود ازدواج میکند
اقا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ازدواج دوست داری عمویی!!
مهراب
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام
آخه این چه طرحیه میدین
وقتی کاری انجام میدین باید اساس و پایه کارو درست کنین
شما باید وضعیت اقتصادی بیکاری جوانان و مسکن و‌.......درست کنین جوونا ازدواج کنن
وقتی طرف پول تو جیبی خودشم نداره چطور انتظار دارین ازدواج کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
میگن زیر هفت سال به بچه خواندن و نوشتن یاد ندید.
تراوشات ذهنی شو مینویسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
وقتی جوونی درآمد کافی به اندازه پول تو جیبی خودش نداره وقتی شب میخوابه صبح پا میشه می بینه قیمت اجاره ها چهار برابر شده وقتی اکثر جو نها بیکارن و شاغلها درآمد خیلی کمی دارن که اصلا نمیشه گفت درآمد با این اوضاع اقتصادی احتمالا پیشنهاد دهنده یک روانی به تمام معنا یا یک نا قص العقل هست که خودش در رفاه کامل زندگی میکنهو هیچی از تبعات ازدواج اجباری رو نمیدونه و شایدم جهت خنده و تمسخر دنیا همچین حرفی زده واقعا کار به کجا رسیده که فکر کرده میتونه زمان ازدواج و بچه دار شدن مردم رو ایشون تعیین کنه ولی بدبختی های ملت مثل اینکه به هیچ مسئولی مربوط نیست با این اوضاع فردا پس فردا سن مرگمونم تعیین میکنن اگه اون موقع نمیریم باید کشته شیم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
دنیا به شما میخنده با این پیشنهاد مزخرف
آیهان
United States of America
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
حالا به این قانون بخندیم یا گریه کنیم؟!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
جمع کنین این بساط مسخره بازی رو. کشور رو به لجن کشیدین که جوانا نه کار دارن و نه درآمد . با این بیکاری و تورم وحشت ناک و غارت بیت المال به نام دین و کمک به کشورهای دیگه ، کشور رو به نابودی کشیدین حالا میخواین یه جور دیگه مردم رو بدبخت کنید به اسم ازدواج اجباری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
این بزغاله کیه طرح داده،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
واااااااای خدا. مسخره ترین و مزخرف ترین خبری بود که تا حالا شنیدم ینی چی ازدواج اجباری شما اگه از دین چیزی حالیتون بود باید تا الان میفهمیدین که باید هم دختر و هم پسر با اختیار و میل خودشون ازدواج کنند نه با زور و اجبار واقعا برای خودم متاسفم که تو این جامعه ... زندگی میکنم.بعدشم شاید یکی اصلا دلش نمیخواد تا ابد ازدواج کنه
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
واقعا جای تاسف داره. حتما بعدش نوبت ازدواج موقته
اول اوضاع اقتصاد کشور را درست کنید بعد ازاین قانون ها اختراع کنید بخصوص وضع افتضاح مسکن.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
احتمالا اون حاج آقایی که این قانون رو نوشته چند سالی عضو گروه داعش بوده و طرز تفکر داعشی داشته
ما اگه طرز تفکر داعشی رو دوست داشتیم اینقدر مستشار توی سوریه و عراق واسه مبارزه با این حرامزادگان نداشتیم
حتماً دو تا زن بگیره بهش جایزه هم میدین
یا اگه تعداد زنها بیشتر هم بشه که فبه المراد و اگر هم نه که به تخم مراد
خاک بر سرش با این طرز تفکر
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
گور پدر گرامیشون
محمد
Netherlands
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
هر وقت با این تورم و شرایط بد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و رفاهی و اموزشی حقوق کارگر شد ماهی ۲۰ میلیون بعد در مورد ازدواجشون امر و نهی کنید
محمد
Netherlands
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
هر وقت با این تورم و شرایط بد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و رفاهی و اموزشی حقوق کارگر شد ماهی ۲۰ میلیون بعد در مورد ازدواجشون امر و نهی کنید
محمد
Netherlands
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
هر وقت با این تورم و شرایط بد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و رفاهی و اموزشی حقوق کارگر شد ماهی ۲۰ میلیون بعد در مورد ازدواجشون امر و نهی کنید
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خاک تو سر بی معرفتتون کنن الان بچه های خودتون توی کانادا و آمریکان خودشم با پولای ما.ازدواج کنه که چی بشه پسر که باشه با هزار تا بدبختی پول اجاره خونه و بچشو بده دختر که باشه از صبح تا شب توی بدبختی و بی پولی کلفتی کنه به جای اینا یه طرحی بذارین که جوونا رو از بدبختی و بی پولی نجات بده واقعا برای همچین مملکتی متأسفم که یه مشت اسکول بی خاصیت دارن طرح میریزن
ممد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
با سلام
جناب شما خونه/ ماشین/ شغلی که در آمدش با هزینه ها معقول باشه رو واسه همه جوان ها فراهم کن کی بدش از ازدواج پدر و مادر شدن میاد
سواره چه خبر دارد از پیاده
ﻣﺠﺘﺒﻲ
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﺸﻪ ﻛﻪ ﭼﻲ ﺑﺸﻪ ﭼﻪ اﺗﻔﺎﻗﻲ ﻣﻴﺨﻮاﺩ ﺑﻴﻔﺘﻪ ﻧﺸﺴﺘﻴﺪ ﺭﻭ ﺻﻨﺪﻟﻲ ﻣﻴﮕﻴﺪ ﻟﻨﮕﺶ ﻛﻦ ﺑﺎ ﭼﻪ ﻋﻘﻠﻲ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﺭا ﻣﻴﺰﻧﻴﺪ اﻭﺿﺎﻉ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﺮاﻱ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺖ ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺎﺩﻱ ﭼﻂﻮﺭ ﻭاﻗﻌﺎ ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻢ ﭼﻲ ﺑﮕﻢ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اونایی ک دارن ازین طرح دفاع میکنن و موافقن ادمای خطرناکی هستن و نون ب نرخ روز خور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اونایی ک دارن ازین طرح دفاع میکنن و موافقن ادمای خطرناکی هستن و نون ب نرخ روز خور
ب
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اینگونه اظهارنظرهابرای مشغول نگهداشتن ذهن مردمه که باترفندهای مختلف هردوجناح آن روانجام میدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
بنظر من بجای اینکارا همه مجردا رو از کشور اخراج کنین بجاش از چین زوج خوشبخت وارد کنید شما که بلدین والا ما هم راضی هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
حتما بعدشم جنسیت بچه اجباری میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
واقعاااا که یه طرحی پیشنهاد بشه حداقل نصف اختلاس ها کمتر بشه نه همه شون چون واقعا توقع زیادیه واقعااااا از شما
ازدواج بخوره تو سر ما جوونا چه برسه به اجباریش
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
خو مومن ما اگه شرایطشو داشتیم مجرد نبودیم با این وضعیت انتظار دارید بریم زنم بگیریم شما بجای این قانون سعی کنید شرایطو درست کنید اونایی که میلیارد دلار بردن خارجو برگردونید جلو مردم اعدام کنید درس عبرتی بشه برا بقیه وضعیت بدتر نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام ازدواج کنند جوانا خوبه یه سوال دولت از خودش بپرسه چرا هیچ کس تن به ازدواج نمی ده من جوابتونو می دم بی پولی
-بی کاری_نداشتن خونه_قدیم چرا جونی نبود که دیر ازدواج کنه چون همه چی ارزون بود قدیم یه نفر کار می کرد ده نفر می خوردند الان باید زن و شوهر باید کار کنند باز نمی تونند زندگی بچرخونند سخته تو این گرونی کرایه بدند خرج بچه بدن خرج زندگی بدن خودشم حقوق یه کارگر چقدره خودت دولت برو دو ملیون پانصد بزار کنار برای خرج یک ماهت با این دوملیون و پانصد برو یه جایی بگیر مثل مردم عادی زندگی کن ببین این دو ملیون پانصدو از یکم ماه تا سیم بگزرون ببین چندم تموم میکنم من خودم که حقوق از این ور می گیرم ده روز نرسیده تموم میشه من ولخرج تو ببین چند روزه تموم می کنی با این خرجهای سنگین مرغ بخر گوشت بخر رب و غیره بخر و ....ببینم تو چندم تموم می کنی اگر تو تونستی بداری ما هم به فکر زن و زندگی می شیم راستی زن خرج داره اینم اضافه کن بچه هم است اونم اضافه کن حالا دولت بازم می گی برید ازدواج کنید شما اول مشکلات رسیدگی کنید بیکارا کار بدید حقوق ببرید بالا بعد فکر زن گرفتن جوانا کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
خدا به همه مجردها کمک کنه طرف آگه دلش ازدواج بخواهد که انجام میده این افکار از ذهن کی در اومده روکاغذ نوشته شده طرف کارشناس هم بوده لابد پناه بر خدا
آریا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
خوش ب حال اونی که همین امروزتواین مملکت میمیره فردایی رونمیبنه
هرروزبیشترازدیروزگههههه به دین میزنین
آقایی که ازدواج28سالگی روتوجیبت درآوردی
بخدااااا...
ب پیغمبر
حتی لیاقت سگ پیغمبرم نداری که دین محمدوبازیچه کردی
واگذارت میکنم به جههههههههنم
ایشالله
یا خود خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
خدایا دیگه نمی ذارن همین‌مقدارم زندگی کنیم‌،گل بود به سبزه نیز آراسته شد .....آخه مگه ما از ازدواج بدمون میاد که بخوایم به زور شما ازدواج کنیم گرونیه خب پول نیست .....یه دانشجو که تا دکترا میخونه الان دستش تو جیب با باشه چطور دختر مردمو بره بگیره ...نکنه شماها میخواین چندتاچندتا بگیرین و اینجوری دخترا رو مجبور کنید. ؟؟!! هااااااا؟خدایا اگه جوونا خودکشی کردن خودت شاهد باش که مجبورن....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
من موافقم
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
خب مثل ماشین ثبت نام کنن به قید قرعه زن بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
یه مشت ناقص العقل
شما شرایط ازدواج رو فراهم کنین....مرد نیستم اگر دوتا زن نگیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
همه دوست دارن ازدواج کنن شما شرایط فراهم کنید با این اوضاع کدوم جون میتونه ازدواج کنه همین وام ازدواج ک گذاشتین ضامن میخاد حداقل ضامنشو یه چیز سندی قبول میکردن
Mohamad
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
واقعا که براتون متاسفم انشاالله اجباری همتون تو اتیش جهنم بسوزید تا که انقدر استرس به جوون ها میدید ههه بعد دیوثا اسم مملکت گزاشتن جمهوری اسلامی شما یک صدم تون هم مسلمون نیستید فقط اسم تون شده اخوند الهی اجباری تو جخنم بسوزید تا بفهمید استرس اجباری چقد بده واسه یه جوون الان من داییم ۲۸ ساله شه منم خیلی دوسش دارم بعد الان اگه بزور می خواید ازدواجش بدید منم ناراحت می شم خب ... فقط لعنت بهتون همین.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
اولا درامدی وجود نداره که بخوای یک چهارمشو بگیری.
هر کی ازدواج کنه همین لبخندی که بعضی وقتا رولبش میشینه به عذا. قسط .قرض.کرایع خونه گرونی .بدبختی .و.......تبدیل میشه
Zahra
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
ب اخوندا توجه کنید ک اینجوری خودشونو نکنن تو چشم
Zahra
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
ب اخوندا توجه کنید ک اینجوری خودشونو نکنن تو چشم
David
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
خب اگه کسی به‌ جنس مخالفش میل نداشت چی؟! مثل همجنسگراها یا ترنس ها اینا چی میشن؟! با عقل ناقصشون به این جور موارد هم فکر کردن اصلا؟؟؟!
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
بهترین شیوه برای ازدواج این است که امکانات زندگی از قبیل شغل ومسکن وتحصیلات برای جوانان فراهم شود .وهمه ی جوانان بدون دغدغه یک زندگی موفق تشکیل دهند. وبهانه ای برای آنها نباشد .
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
احمق‌ها. بی عرضگی خودتون تو اقتصاد و فرهنگ نندازین گردن جوونای بدبخت. شما خودتون تا حالا چکار کردین؟ چه طرح و برنامه درست و حسابی دادین؟ مسخرش در آوردن دیگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
واقعا این حق مردم این مملکت نیست الان وضعیت زندگی خیلی بد شده.ماواسه یک لقمه نون شب موندیم اون طرف داستان آقازاده ها سفره های رنگین دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
واقعا این حق مردم این مملکت نیست الان وضعیت زندگی خیلی بد شده.ماواسه یک لقمه نون شب موندیم اون طرف داستان آقازاده ها سفره های رنگین دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
واقعا این حق مردم این مملکت نیست الان وضعیت زندگی خیلی بد شده.ماواسه یک لقمه نون شب موندیم اون طرف داستان آقازاده ها سفره های رنگین دارن
جاهد
Canada
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
ساقی این پیشنهاد دهنده کی بوده؟
جاهد
Canada
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
ساقی این پیشنهاد دهنده کی بوده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
به جای این شروط مسخره مثل کشورهای حوزه خلیج فارس به هردامادی یک باب منزل مسکونی هدیه بدید، ودرصدی ازپول فروش نفت را به حساب مردم واریز کنید خودجوانهاوقتی ازلحاظ مالی دررفاه نسبی باشن خودشون ازدواج میکنن ، به کم دستتونوازبیت المال کوتاه کنید مگرچقدرزنده میمونیدآخرش بایه منرکفن دفنتون میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
به جای این شروط مسخره مثل کشورهای حوزه خلیج فارس به هردامادی یک باب منزل مسکونی هدیه بدید، ودرصدی ازپول فروش نفت را به حساب مردم واریز کنید خودجوانهاوقتی ازلحاظ مالی دررفاه نسبی باشن خودشون ازدواج میکنن ، به کم دستتونوازبیت المال کوتاه کنید مگرچقدرزنده میمونیدآخرش بایه منرکفن دفنتون میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
به جای این شروط مسخره مثل کشورهای حوزه خلیج فارس به هردامادی یک باب منزل مسکونی هدیه بدید، ودرصدی ازپول فروش نفت را به حساب مردم واریز کنید خودجوانهاوقتی ازلحاظ مالی دررفاه نسبی باشن خودشون ازدواج میکنن ، به کم دستتونوازبیت المال کوتاه کنید مگرچقدرزنده میمونیدآخرش بایه منرکفن دفنتون میکنن
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
اگرکسی بخوادازدواج کنه و خونوادش نخان این یه بحث دیگه اس قانون میتونه وارد بشه ولی اگه کسی نخواد بهردلیلی ازدواج کنه هیچ کس نمیتونه وادارش کنه ازدواج بکنه نتیجه خوبی نخاهد داشت این میشه تحمیل زور گفتن
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
اگرکسی بخوادازدواج کنه و خونوادش نخان این یه بحث دیگه اس قانون میتونه وارد بشه ولی اگه کسی نخواد بهردلیلی ازدواج کنه هیچ کس نمیتونه وادارش کنه ازدواج بکنه نتیجه خوبی نخاهد داشت این میشه تحمیل زور گفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
وات د فاخ
حمیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
اول امکانات براجوونافراهم کنیدبعدبگیدازدواج کنید بچه بیارید، والاماپدرمادراازخدامونه بچه هامون ازدواج کنن، حسرت درآغوش کشیدن نوه هابه دلمون مونده، بایدجووناروازنظراقتصادی خیالشون روراحت کرد، تاازدواج کنن، کدوم جوونه که نخوادازدواج کنه، دولت باگرونی خون مردم روتوشیشه کرده،
کیا
Germany
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
بازم یه بامبول جدید تو راه .۲ هزار تا نظر نوشتن یه نفر به عقلش نرسیده که اینا میخوان با این حقه سر مردم خصوصا جوان هارو منحرف کنن به کار خودشون برسن بوی شورش در راه هست .یعنی تا وقتی که مردم احمقی مثل شما هست .داستان پادشاه وزیر که میخواستن مالیات دوبل کنن .آروق زدن ممنوع کردن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
زمانه امیرالمومنین ک یادتونه دوستان.همین آدمای کند فهمی که به این طرح اشکال میگیرن همینا رو میگم.مثل اینا توهمه زمانها زیادهست ک با نفهمی و کم فهمیشون به بقیه مردم آسیب زدن.اخه ادم پر فهم.کجای این طرح اشکال داره تمام گزینه هاش درست نوشته شده شما نمیفهمی مشکل خودته.لطفا چرت و پرت الکی ننویسین.اتفاقا خیلی هم کار ازدواج رو درست میکنه و مشکلات همه رو حل میکنه.خدا خیرش بده هرکی این طرح رو نوشته.البته باید تصحیح بشه و کارشناسانه تر مورد استفاده قرار بگیره.مجلس هم ان شالا تصویبش میکنه‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
زمانه امیرالمومنین ک یادتونه دوستان.همین آدمای کند فهمی که به این طرح اشکال میگیرن همینا رو میگم.مثل اینا توهمه زمانها زیادهست ک با نفهمی و کم فهمیشون به بقیه مردم آسیب زدن.اخه ادم پر فهم.کجای این طرح اشکال داره تمام گزینه هاش درست نوشته شده شما نمیفهمی مشکل خودته.لطفا چرت و پرت الکی ننویسین.اتفاقا خیلی هم کار ازدواج رو درست میکنه و مشکلات همه رو حل میکنه.خدا خیرش بده هرکی این طرح رو نوشته.البته باید تصحیح بشه و کارشناسانه تر مورد استفاده قرار بگیره.مجلس هم ان شالا تصویبش میکنه‌
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
شرایط قبول ازدواج اجباری از سوی آقایان:
1-حذف مهریه ونفقه و حقوق دیگر
2-طلاق در ایکی ثانیه در صورت عدم تفاهم
3-دولت ماهانه 5000000 تومان به حساب ما بریزد.
4-خانه وماشین هم بمابدهد.
5-هزینه عروسی را تقبل کند.
6-خرج بچه ها راهم بدهد.
آنکسیکه این طرح مسخره ضدشرعی رو داده خودش هم هزینه هاشوبده.
بالای بیست و هشت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
بگو اخه بی شرف بی ناموسا پول و کار و وضیت اقتصادی تو.. ..مادرتون بیاریم
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
با عرض سلام تکلیف ما که در خارج کشور هستیم و با دوست دخترمون زندگی میکنیم چه هست لطفا راهنمایی کنید و خانواده ای را از نگرانی برهانید،
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
با عرض سلام تکلیف ما که در خارج کشور هستیم و با دوست دخترمون زندگی میکنیم چه هست لطفا راهنمایی کنید و خانواده ای را از نگرانی برهانید،
Javad dasht
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
یعنی خیلی عالیه احسنت اینجوری خیلی بهتره کاش تا سن 25 سالگی بود
ا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
⁦☠️⁩
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
فقط میشه این را گفت که اصلا نیازی نیست بیش از حد ظرفیت به مغز فشار آورد برای مطرح کردن یه "طرح پیشنهادی"!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
خب می تونستن بگن اگه کسی ازدواج کنه 25 درصد به حقوقش اضافه میشه نهانکه 25 درصد از حقوقش میره برا دولت،درحال حاضر طلاق بالای 50 درصده اگه این طرح اجرا بشه میرسه به صد درصد قطعا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
بعضی از افراد مجرد دارن خرج پدر و مادر وخانواده خودشون می دهند ، پول هارو از اختلاسگران بگیریدو خرج هزینه های ازدواج جوانان کنید ، ازدواج اجباری فقط آمار طلاق رو بالا می برد.ازدواج اجباری مصداق بارز برده داری است .
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
یه عده خنگ مغز
S
France
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
اره همین کارو کنین مردم اغتشاش کنن بعد بزنین بکشینشون آفرین آفرین طرز فکر دوره سلجوقی
Bardia
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
نمیدونم چرا یاد قضیه اون پادشاهه افتادم که رو پل ازمردم پول میگرفتن و یا یه پس گردنی به مردم میزدن افتادم حالا حکا یت این روزامونه
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
به لطف مسولین قیمت مسکن از سال گذشته تا کنون ۳برابر شده، با این حقوق چندر غازی که میگیریم، شکممونم نمیتونیم سیر کنیم، بعد ازدواج اجباری حتما! به همین خیال باشید، نیازهای اولیه انسان تو درس اجتماعی خوراک پوشاک مسکن، شما حتی نتونستید نیاز اولیه مارو برطرف کنید بعد انتظار دارید بریم ازدواج کنیم، شما خیلی وقته قبر خودتونو کندید.
سام
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
شما یه دختر به من نشون بده که حاضر باشه با یه پسر بی پول و بیکاری مثل من ازدواج کنه ، من همین الان میرم میگیرمش.
جوانان ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
فعلا جوانان مجرد بالای سی سال چیزی ندارن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
امثال تو باعث شدن جوونا به این روز دچار شیم.
azadeh
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
این کار شما باعث میشه آمار طلاق بره بالا وفقط تعداد خراب کارا اضافه میشه.
هیچ دختری حاضر نیست با یه پسر بی پول ازدواج کنن یا هیچ پسری حاضر نیست با یه دختر کثیف ازدواج کنه.
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
من از دولت محترم تقاضادارم که هیچ وقت چنین چیزی راتوی ملت ما به اجبار قرار ندهیددنیاخراب شده دیگه کسی باقانون کار نمیکنه این کار باعث بدتر شدن میشه چرا که سریع طلاق میگیرن وراهیه خیابونا میشن شماکه میخواین این قانون رااجباری کنید راحتی وموقعیت بچه ها رو هم در نظر گرفتید بااین گرونی همین گرونی باعث ناپایداری زندگیها میشود نکنید چون کسی زیر این بار نمیرود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
قبلا پدرا به دخترشون روز عروسی می گفتن با لباس سفید برو با کفن سفید برگرد الان میگن با لباس سفید برو با پراید سفید برگرد
ممنون از مسئولین که انقدر به فکر ما جوونا هستند.....
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
از دو حالت خارج نیست یا صبح جمعه می‌بینید این قانون داره اجرا میشه یا آروم آروم به خورد مملکت داده میشه خاک تو سر اون کسی که این اراجیف رو نوشت و اون احمقی که قراره قرائتش کنه در صحن مجلس و قطعاً مستحق مرگ هست چون ازدواج در اسلام کاملاً به خود شخص مربوط هست واصلا این قانون اسلامی نیست و بیشتر مثل قوانین جوامع لیبرالی هست که وقتی چرخ دنده برای چرخوندن ماشین آلات صنعتی و یا نیروی جدید و تازه نفس میخوان از این قوانین میذارن و مجلس اگر این رو تصویب کرد باید اینو فهمید تفاوتی بین قالیباف و تمام اعضای مجلس جدید که با ادعای مردمی بودن اومدن کشکه و فقط شعار هاشون الکی بوده و همون لیبرال هایی که صنعت رو میچرخونن رو ساپورت میکنن و مردم این وسط همون چرخ دنده هستن برای این دولت مهم بود میومد قوانین رفت آمد خیلی سختگیرانه میذاشت و حقوق ها رو بدون بودن در ادارات میداد تا مردم کرونا نگیرن قشنگ از همین اول معلومه از دولت مردای جدید مثل قبلیا بخاری بلند نمیشه .
ناشناس
United States of America
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
سل
ناشناس
Japan
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
سلام دوستان اینجوری که داره پیش میره همین روزهاهستش که بگن بالای داشتن ۲میلیون درامد اجباری هستش کع بایددوتا زن داشته باشی تا یکم ازنسل دخترهاکم بشه اخه میگن هریدونه پسراگه ۴تادختربگیره بازم توایران دختربی شوهرمیشه دیداگه اینجوری هستش اول از بچه های خودشون شروع بکنن من دختره وزیره اموره مالی را میگیرم دستم خالی هستش بهم نمیدن ولی بااین طرح خودشون گفتن مجبور هستن که بهم بدن خخخ
یوحنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
سلام خسته نباشید خیلی قانون خوبیه اما متاسفانه من الان21 سالمه وحداقل تا 24سالگی میخوام درس بخونم ودوسال هم خدمت وبعد از اون بابام میگه خودت برو کارکن ازدواج کن وطبق محاسبات من تا حدودا42 سالگی باید کارکنم تا پول ازدواجم جور بشه پدرم وضع مالیش عالیه اما هیچ کمکی در زندگی به من نمیکنه همچنین چون اون ومادرم در جوانی هیچ علاقه ای به هم نداشتن وبه زور باهم ازدواج کردن از ازدواج بدشون میاد وکلا حرفشون اینه که ما حق نداریم ازدواج کنیم چونکه خودشون ازدواج بدی داشتن.البته امیدوارم که این قانون هرچه زودتر اجرا بشه.آمین
محمدامین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
آقا ما زن نخوایم فعلا باید کیو ببینیم، کی میتونه وسایل خونه چند صد میلیونی بخره اخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
ولم کن بخدا.. من از پس خودمم هنو بر نیومدم.. پول، شغل، خونه، خورد و خوارک.. هرچی ک بگی.. افسردگی گرفتم بخدا.. چن ساله نخندیدم.. چن ساله هر چی میشه اشک تو چشام جمع میشه.. ازدواج اجباری؟ باید ازدواج کنم؟؟؟ من مردم حاج اقا.. من مردم ولی زنده ام.. اونقد گیر اینم ک کار پیدا کنم یا پول در بیارم ک از گشنگی نمیرم ک وقت ندارم ب نیازهای دیگه ای فک کنم.. چطور ب ازدواج فک کنم؟ وقتی نمیتونم با خودم کنار بیام چطور میتونم با یکی دیگه کنار بیام؟ فک کردی رو پول نشستم؟ فک کردی توی ی خونه ی بزرگ لم دادم و دارم دنبال کار میگردم ک مشغول شم؟ میخوای از من پول بگیری تا عروسی بقیه رو راه بندازی؟
اصن من ب چ امید باید زنده باشم... ب چ امید؟؟؟ ن اخه.. ب چچههههه امیدییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Netherlands
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
عجب
خان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
ازدواجی که از سر اجبار و ترس باشه نه تعهدی میاره و نه پایبندی.بعد یه مدت هم منجر به طلاق و مشکلات بزرگتر میشه اونوقت جامعه میمونه با خانواده های از هم گسیخته و فرزندان طلاق.پیشنهادت برای اون موقع چیه؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
ازدواجی که از سر اجبار و ترس باشه نه تعهدی میاره و نه پایبندی.بعد یه مدت هم منجر به طلاق و مشکلات بزرگتر میشه اونوقت جامعه میمونه با خانواده های از هم گسیخته و فرزندان طلاق.پیشنهادت برای اون موقع چیه؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
خدا کنه من دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
نفسشون از جای گرم درمیاد به خدا.
فساد اختلاس رانت رشوه ....کم بود حالام تحریف دینو قرآن اخه کجای دین گفته ازدواج اجباری. از خدا بترسید بدونید که حکومت ظالم هرگز برقرار نمیمونه وبه دست خدا از بین میره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
مشکل گرانی. اشتغال .و تورم بالا را حل کنید جوانان هم ازدواج می کنند و هم جمعیت زیاد می شود
یونس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
0
0
یعنی گند بزنن به این مملکت
خب اخه عقل کل ها وقتی قانون ازدواج اجباری میزارین باید شرایط ازدواج رو هم فراهم کنین که ازدواج کنیم یا نه
با این اوضاع تو 40 سالگی هم نمیشه ازدواج کرد چه برسه به 28
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
با سلام لطفا هر خبری که در اینترنت میبینید زود اطمینان نکنید همچین طرحی اصلا به مجلس نرفته.طرح این اخبار برای مشغول کردن مردم به مسائل کوچک و ایجاد نگرانی برای جوانان و بد نام کردن مجلس است .پس حتما از چندین منبع پیگیری کنید تا مطمئن شوید.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
من 42پیش ازدواج کردم الان شر منده بچه هام هستم به والله اگر امروز را می‌دیدم غلط میکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
0
سلام به همه ‌دولت سواره است کارگر و کار مند پیاده کجا دولت مارو درک میکنه داد نزن چون خودت خفه میشی بسپار بخدا
ایرانی
Netherlands
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
0
سلام چطور به مجلسی هامون بگویم فقط جیب ما نگذارند بزنن جمله مفید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
0
عجب مزخرفاتی تحویل میدن چقدر پرو تشریف دارن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
1
0
منم اگه جیبم پر بود تایید میکردم.هنوز میگفتم که
1غمه 2تا کمه 3تا خاطر جمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
1
خدا وکیلی حالم گرفته بود اومدم یه کم وبگردی کنم کلی خندیدم. دم این دسوت عزیز گرم. الحق که کشور رو افراد کارآمدی تدبر! میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
یه دونه ازدواج اجباری کم بود دیگه اونم تکمیل شده شاید یکی نمی خواد از دواج کنه اون چیکار کنه
از دست این قانون های جدید شما
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
با چه منتقی این کار رو دارین میکنین
یه ازدواج اجباری کم بود که به لطف شما توی این وضیت اونم تعمین شده جمیعت رو زیاد کنید جوانان رو بدبخت کنین یکم فکنید از تفکر ما مردم واز دیدگاه ما نگاه کنید این حرفاتون این قانونتون زور گویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
0
بجای اجباری کردن ازدواج شرایط ازدواج را آسان کنید و مثلاً کسانیکه ازدواج میکنند دوره سربازی شأن به ۳ ماه تقلیل یابد
اس اس
United States of America
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
اگر همچین طرحی بیاد من با پای پیاده همون روز مهاجرت میکنم یا خارج میشم از کشور یا میمیرم توی راه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
0
من 28سالمه کسی می‌تونه منو به اجبار و به زور بخواد منو وادار کنه بیاد ببینم میخواد چی کار کنه یه رگبار میگیرم همه رو رگبار می‌بندم اون مجلس و اول باید بست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
نمی‌خواد زحمت بکشید ازدواج رو اجباری کنید اگر جوانان خیلی براتون مهم هستند زمینه های ازدواج رو محیا کنید
خودشون پیش قدم میشن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->