سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی (ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

تکذیب افزایش صددرصدی قیمت قبور سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۱۰۰۷۷۲
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
تکذیب افزایش صددرصدی قیمت قبور سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد
مدیرعامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد: افزایش قیمت قبور برای سال آینده فقط ۲۵ درصد است.

تربتی | شهرآرانیوز؛ با توجه به اخبار ضدونقیض منتشرشده درباره هزینه‌های کفن و دفن در سازمان فردوس‌ها و افزایش نجومی این هزینه‌ها برای سال آینده، مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد انتشار برخی اخبار در این زمینه را همراه با بداخلاقی و حاشیه سازی اعلام کرد و گفت: برخی افراد بدون اطلاع کامل و اشراف درست بر موضوع، مطالبی را منتشر کردند که نتیجه آن تیتر جذاب، اما عاری از حقیقت است و در این زمینه بی انصافی و بی اخلاقی صورت گرفته است.

حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی با تکذیب افزایش صددرصدی قیمت قبور برای سال آینده، گفت: با اینکه در برخی اقلام با رشد قیمت زیادی روبه رو هستیم، رشد قیمت صددرصدی مطرح نبوده است.

افزایش دستمزد و هزینه‌ها طبیعی است

وی ادامه داد: پس از جلسات کارشناسی و بحث درباره خدمات هزینه‌ای و ارائه نتایج به شورای اسلامی شهر مشهد، افزایش قیمت ۲۵ تا ۳۰ درصدی برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ بهای خدمات در بدنه جامعه و سازمان‌ها هر سال متناسب با تورم کشور دنبال شده است، اضافه کرد: اولین نکته افزایش حقوق کارگران است. بیش از چهارصد نفر در سازمان فردوس‌ها مشغول خدمت رسانی به مردم هستند. اگر فقط افزایش همه ساله حقوق این افراد را مدنظر قرار دهیم، آیا نباید تغییر در نرخ داشته باشیم؟

مهدوی دامغانی ادامه داد: در کنار این موضوع، بسیاری از مصالح و مواد مصرفی همانند دیگر کالا‌ها در کشور افزایش قیمت داشته اند و به تبع آن ما نیز باید افزایش نرخ داشته باشیم.

یارانه‌ای و بدون انتفاع مادی

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به سبب افزایش افسارگسیخته قیمت ها، سازمان فردوس‌ها نیز مشابه برخی سازمان‌های شهرداری مشهد، سازمانی یارانه‌ای شده است و شهرداری در قبال خدماتی که ارائه می‌دهد، باید یارانه پرداخت کند.

برای مثال شهرداری برای پرداخت هزینه حمل پیکر متوفی، برای پیمانکار، علاوه بر هزینه دریافت شده از مردم، باید مبلغی به عنوان یارانه در نظر بگیرد تا بتوانیم در این حوزه به شهروندان خدمات رسانی کنیم و این یارانه در زمینه تغسیل و دیگر اقدامات نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بهای برخی اقلام مصرفی از آجر و سیمان گرفته تا دیگر اقلام مصرفی بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته است که در نقد‌ها به آن توجه نمی‌شود، تصریح کرد: درحالی که چندین سال است که سازمان فردوس‌ها با این وضعیت سخت خود را اداره کرده، برخی تعابیر در زمینه افزایش هزینه‌ها بی انصافی است.

مهدوی دامغانی در پاسخ به این پرسش که تفکیک سهم شهرداری و مردم در هزینه پرداختی در کفن و دفن فوت شدگان چه میزان است، گفت: به دلیل ارائه خدمات متنوع در سازمان فردوس‌ها نمی‌توان به صورت دقیق اظهار نظر کرد، اما شهرداری حدود ۵۰ درصد در برخی از خدمات به مردم یارانه می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->