کشف بیش از ۴ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک سوپرمارکت در مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) دیپلماسی شهری شهرداری مشهد در بین شهرداری‌های کشور‌های عضو بریکس سرآمد است پلمب ۳۰۰ خانه شخصی زائرپذیر غیرمجاز در مشهد اعمال‌قانون ۶ هزار و ۳۷۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۸ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲ تیر ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدیدالورود در مشهد، هم‌زمان با دهه امامت و ولایت + فیلم آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد آغاز شد (۲ تیر ۱۴۰۳) ماجرای روزنامه‌نگار شهید خراسانی واقعه به‌توپ‌بستن مجلس کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار کوثر، میدان فلسطین و بولوار ملک‌آباد مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) پاسخ شهرداری به گلایه‌های ساکنان محله مهرآباد مشهد درباره ایمنی زمان بهره‌برداری از پایانه مفتح مشهد اعلام شد وسعت درختان پیرامون کشف‌رود به ۴۵۰ هکتار خواهد رسید تصویر زشت یک باغ | نمای بیرونی باغ وحش وکیل آباد مشهد نیازمند اصلاح آمادگی شهرداری مشهد مقدس برای ایجاد «دبیرخانه مشترک تصویر ایران آینده» با محوریت مشهد آغاز به کار نخستین مجمع شهر‌ها و شهرداری‌های کشور‌های عضو پیمان بریکس در کازان روسیه (یکم تیر ماه ۱۴۰۳) ۳ ماموریت شهردار مشهد برای شرکت ساخت قطارشهری در سال ۱۴۰۳ «سهم سرانه»؛ مانع واگذاری اراضی بزرگ‌مقیاس شهرک شهید رجایی مشهد زمین جمعه‌بازار جدید خودروی مشهد تعیین شد مشهد در صدر پایش و اندازه‌گیری آلاینده‌ها در کشور کیفیت هوای ۵ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «ناسالم» قرار دارد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برنامه های راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۶۳۰۸
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
برنامه های راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد
با فروکش همه گیری ویروس کرونا در کشور، امسال (۱۴۰۱) راهپیمایی روز جهانی قدس پس از دوسال وقفه با حضور پرشور مردم مشهد در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با فروکش همه گیری ویروس کرونا در کشور و کاهش شایان توجه آمار مبتلایان، امسال راهپیمایی روز جهانی قدس پس از دوسال وقفه به دلیل شیوع کرونا با حضور پرشور مردم مشهد و هم گام با همه ملت‌های عدالت خواه جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی در آستانه روز جهانی قدس با حضور در جمع اهالی رسانه به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز در مشهد پرداخت و گفت: حرکت مردمی در این مراسم در مشهد مقدس هم زمان با همه شهر‌های کشور در ساعت ۹ از میدان پانزده خرداد به طرف حرم مطهر رضوی خواهد بود.

حجت الاسلام محمد سلطانی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از عموم مردم مشهد دعوت می‌کند تا در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم و بی پناه فلسطین دوشادوش برادران دینی خود در نوار غزه، کرانه باختری رود اردن و جای جای فلسطین قهرمان در این مراسم شرکت کنند.

وی ادامه داد: راهپیمایان پس از طی مسیر از میدان پانزده خرداد به طرف حرم رضوی در رواق امام خمینی (ره) و دیگر صحن‌های حرم مطهر رضوی اجتماع خواهند کرد تا علاوه بر ایراد سخنرانی و قرائت قطع نامه در این مراسم، نماز جمعه به امامت آیت ا... علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد، برگزار شود.

با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

وی با اشاره به همکاری هلال احمر و شهرداری مشهد برای برگزاری هر چه بهتر این راهپیمایی باشکوه افزود: این دو نهاد وظیفه توزیع ماسک و موادضدعفونی کننده را در طول مسیر برعهده دارند تا این مراسم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی دنبال شود.

سلطانی با بیان اینکه برای ایاب و ذهاب رایگان راهپیمایان هماهنگی لازم با سازمان اتوبوس رانی و قطارشهری انجام شده است، گفت: فعالیت خطوط بی آرتی به سمت میدان پانزده خرداد از ساعت ۸ تا ۱۰ پیش بینی شده است و پس از اتمام نماز جمعه این خطوط از حرم مطهر رضوی به سمت پایانه‌ها مختلف از ساعت ۱۲ تا ۱۵ برقرار خواهد بود. همچنین سه دستگاه اتوبوس پیش از برگزاری راهپیمایی برای انتقال مردم از میدان بیت المقدس به میدان پانزده خرداد پیش بینی شده است.

فضاسازی مسیر راهپیمایی

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای فضاسازی مسیر راهپیمایی و فعالیت‌های فرهنگی در دستور کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوده است، تشریح کرد: فضاسازی مسیر راهپیمایی با استفاده از تصاویر شهدای مقاومت، به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی، ایجاد شش غرفه توزیع محصولات فرهنگی، استقرار دستگاه مه پاش و همچنین نمایشگاه در پارک‌های بزرگ در دستور کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان با اشاره به برگزاری پویش‌های فرهنگی در طول این مراسم، افزود: «پویش یک سطل آب» توسط صدا وسیما به صورت کشوری برگزار و به برگزیدگان جوایز اهدا خواهد شد و «پویش آزادی قدس نزدیک است» نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان استان بین هیئت‌های ورزشی برگزار می‌شود.

وی در تشریح دیگر برنامه‌های رسانه‌ای در حاشیه راهپیمایی روز قدس، گفت: صدا و سیمای استان برنامه رادیو زیارت ویژه راهپیمایی روز جهانی قدس و رادیو دری، برنامه‌های برون مرزی برای مسلمانان کشور‌های هم جوار را از چهارشنبه به صورت گسترده اجرا می‌کنند.

برنامه‌های آستان قدس برای جمعه آخر ماه رمضان

سلطانی با اعلام برنامه‌های معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در صحن قدس حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: ویژه برنامه‌ای با حضور کودکان و نوجوانان و قرائت پیام رهبر معظم انقلاب در باره روز قدس به چهار زبان خارجی در ساعت ۱۶ روز جمعه برگزار می‌شود.

همچنین برگزاری همایش دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های مشهد و برگزاری شب شعر با حضور شعرای ایرانی و خارجی و برپایی نمایشگاه قدس و انتفاضه به ترتیب در ساعت ۱۶ و ساعت ۲۱ پنجشنبه از دیگر برنامه‌های معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برای پاسداشت روز جهانی قدس است.

وی بیان کرد: اجرای سرود و برنامه‌های زنده در نقاط مختلف شهر با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا (ع) و شهرداری مشهد از دیگر برنامه‌های فرهنگی در آستانه روز قدس است که از سه شنبه شب تا روز قدس در شهر مشهد اجرا می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->