نگاهی بر شروه‌خوانی «ناخدا ستوده» در برنامه هلال + فیلم قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟
سرخط خبرها

چرا در رؤیت هلال ماه شوال در برخی نقاط ایران اختلاف نظر وجود دارد؟

  • کد خبر: ۱۰۷۱۱۷
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۱
  • ۷
چرا در رؤیت هلال ماه شوال در برخی نقاط ایران اختلاف نظر وجود دارد؟
مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی گفت: رؤیت هلال ماه با ابزار و یا چشم عادی باید به صورت مستقیم صورت بگیرد، در غیر اینصورت حتی اگر پس از بررسی عکس‌های موقعیت ماه، هلال رؤیت شود، فاقد اعتبار است.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام ابراهیم معادی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در خصوص اختلاف نظر‌ها در رؤیت هلال ماه شوال در برخی از نقاط ایران اظهار کرد: آسمان خراسان رضوی در تمام افق‌ها ابری بود، اما به عنوان مثال در خراسان جنوبی و در شهرستان بیرجند برای مدتی افق باز بوده است. یکی از دلایل اختلاف رؤیت هلال ماه در نقاط مختلف کشور وجود مانع در آسمان مانند گرد و غبار و ابر است.

وی افزود: برخی‌ها اعلام می‌کنند که ماه رؤیت شده است. رؤیت ماه چه با ابزار و چه بدون ابزار باید مستقیم باشد. اینکه از موقعیت هلال ماه در موقعیتی که باید قرار بگیرد، عکس گرفته و پس از بررسی با دستگاه‌های مختلف به نتیجه برسند که آثار هلال در آن موقعیت وجود داشته است، کافی نیست. هلال ماه باید با ابزار و یا با چشم عادی به صورت مستقیم رؤیت شود.

مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی ادامه داد: در استان فارس اعلام شد که هلال ماه رؤیت شده است. منتها موقعیت ماه در تلسکوپ تنظیم شده بود؛ از آن موقعیت عکس گرفته شده و سپس مورد بررسی قرار گرفته است که پس از بررسی عکس موقعیت ماه به این نتیجه رسیده‌اند که آثار هلال ماه در موقعیتش وجود داشته است. این رؤیت هلال، چون مستقیم نبوده اعتبار ندارد. همچنین اخباری که مبنی بر رؤیت هلال ماه در شهر‌های مختلف منتشر شده نیز سندیتی ندارد.

معادی تاکید کرد: هیچ احتمالی وجود ندارد که امروز یا فردا اعلام کنند که در رؤیت هلال ماه اشتباهی صورت گرفته و در اواسط روز، عید اعلام کنند. شرایط هلال ماه امسال همانند سال گذشته بوده و باید در استان‌های اصفهان و جنوبی به صورت مسقتیم رؤیت می‌شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
1
زرشک
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
0
یعنی علم نجوم بدون رؤیت نمی تونه ماه‌های قمری رو برای سال مشخص کنه
فاطمه سلطان غفوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
1
به نظر من دراین روش اشکالاتی وجود دارد و بهترین کار استفاده ازمرکز نجوم دانشگاه های کشور است. باید با علم روز روش استهلال ارتقاء یابد. وروشهای سنتی جوابگو نیست و نمی شود به آن استناد نمود.
احمد شریفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
1
خوب ما روزه میگیریم اگه عید فطر باشه بعهده گردن کلفت های سیاسی که با دین هم سیاسی برخورد میکنن باشه،وقتی ماه رویت شده یعنی عیده عزیز من،حالا چه با چشم مسلح چه غیر مسلح،مهم دیدن ماه شواله،میدونی گناه کبیرست تو روز عید روزه بگیرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
1
نماز و روزه مردم را نابود کردید.
وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
0
سلام، با این نوع حرف زدن چیزی درست نمیشه،درست نیست که شما روزه بودید اینجوری با این طرز حرف بزنید،لطف رعایت کنید
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
روز دوشنبه صد در صد در ایران عید بوده چون به گفته خودشان یک گروه استهلال ماه در اصفهان هلال ماه رو رویت کرده!
ولی توی ایران متاسفانه با روزه مردم هم بازی می کنند و هیچ کس هم حاضر نیست کفاره روزه اشتباه مردم را بپردازد...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->