یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم
سرخط خبرها

رسالت فرهنگی در قبال زائران رضوی

  • کد خبر: ۱۱۰۹۹۹
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
رسالت فرهنگی در قبال زائران رضوی
حسن موحدیان - رئیس شورای اسلامی شهر مشهد

دهه کرامت، منادی ایام سرور اهل‌بیت (ع) است؛ شادی و سروری که جغرافیای ظاهری آن از قم تا مشهد است، اما درواقع سروری فرامکانی و متعلق به همه شیعیان جهان است. مشهدالرضا (ع) به‌واسطه وجود مضجع شریف و منور رضوی، از دیرباز قبله آمال بسیاری از علاقه‌مندان و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و شاهد و مثال زنده و مهیای آن سیل عظیم زائرانی است که هر سال به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و پس از سبک‌کردن بار روحی‌شان، سبک‌بال به‌سوی دیار خودشان برمی‌گردند.

اما از این رهگذر مدیریت شهری تلاش می‌کند به‌واسطه حضور زائران به‌ویژه در روز‌های دهه کرامت، خدماتی شایان در ابعاد فرهنگی و اجتماعی ارائه کند. فصل سرور اهل‌بیت (ع) در این روز‌ها که به میلاد شمس‌الشموس ختم می‌شود، بهترین فرصت برای ترویج سیره رضوی است.

خادمان شهر خورشید به‌ویژه این روز‌ها رسالتی خطیر در حوزه فرهنگی دارند. ما معتقدیم مشهدالرضا (ع) به تعداد زائرانی که به آن مشرف می‌شوند، سفیر فرهنگی دارد که در بازگشت به دیارشان باید مبلغ و مروج گفتمان رضوی باشند. این موضوع به این بستگی دارد که چه خوراک فکری و فرهنگی برای زائران در هنگام حضور در مشهد مقدس تمهید می‌شود.

دستگاه‌های متعددی این روز‌ها در کار رتق‌وفتق امور زائران هستند تا زائران مشهدالرضا (ع) تجربه‌ای دل‌نشین از حضور در مشهد داشته باشند. آستان‌قدس‌رضوی، شهرداری مشهد، اداره‌کل اوقاف، استانداری خراسان‌رضوی، فرمانداری مشهد و... همه در کنار یکدیگر برای ارتقای خدمت‌رسانی به زائران در دهه کرامت تلاش می‌کنند.

مدیریت شهری نیز خواه‌ناخواه از بدو ورود زائر به مشهد تا هنگامه خروج توفیق نوکری و خدمتگزاری به زائران حضرت‌رضا (ع) را دارد و چه مدال افتخاری بهتر از این توفیق. امسال نیز با برنامه‌ریزی پیشینی تلاش شده مطابق انتظارات و تکالیف قانونی که بیشتر در حوزه فرهنگی تعریف شده است، در خدمت زائران باشیم. امیدواریم که با هم‌افزایی بین دستگاهی بتوانیم امسال دهه کرامت بی‌نظیر و یکتایی را در این روز‌ها برای زائران و مجاوران رقم بزنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->