روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳) مدیریت شهری مشهد از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد مشارکت بیشتر در انتخابات استفاده کرد ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوارهای وکیل‌آباد و ملک‌آباد مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم امام‌رضا (ع) آغاز‌به‌کار کرد (۹ تیر ۱۴۰۳) | تألیف ۵۷ عنوان کتاب به محوریت سیره شهدای مقاومت آیا ادارات مشهد فردا شنبه (۹ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در ساماندهی انتقال پادگان ارتش مشهد کار جمعی صورت گرفت

  • کد خبر: ۱۰۹۷۵۳
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در ساماندهی انتقال پادگان ارتش مشهد کار جمعی صورت گرفت
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در ساماندهی انتقال پادگان ارتش مشهد کار جمعی صورت گرفت.

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در سامان‌دهی انتقال پادگان کار جمعی صورت گرفت که از همه قدردانی می‌شود، افزود: این بحث ۱۵ سال مطرح بود که خوشبختانه با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط به نتیجه رسید و یک ضلع آن بازگشایی شد، امیدواریم در تداوم کار هم همین هماهنگی انجام شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: از تمامی دستگاه‌های دخیل در این اقدام ارزشمند، کمال تقدیر و تشکر را دارم؛ خرسندیم که در ابتدای امر، شاهد باز شدن خیابان ارشاد‌الرضا (ع) با برداشتن سیم‌های خاردار بودیم.

موحدیان در ادامه با خیرمقدم صمیمانه به دکتر صاحبی که بعد از دو ماه دوره بیماری و نقاهت در جلسه امروز شورا حضور یافت، گفت: هیچ جلسه‌ای بدون نام شما برگزار نشده است انشاالله بهبودی کامل بیابید تا بتوانیم از نظرات شما استفاده کنیم.

ویدئو | مصوبات چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره محمد جهان آرا و سالروز آزادی خرمشهر ادامه داد: سوم خرداد آزادی خرمشهر را  که  یادآور رشادتهای شهدا  و عملیات بیت‌المقدس که جزو مهم‌ترین عملیات در این دوره‌ها بود و همچنین تلاشهای لشگر ۷۷ خراسان به خصوص امیر کهتری که سهم بزرگی در این عملیات داشتند را گرامی می داریم. 
به گفته وی، در نهایت خرمشهر به آزادی رسید و نیت شوم صدام به سرانجام نرسید ما قدردان مردم این منطقه به خصوص در خرم‌شهر و دزفول هستیم.

موحدیان در ادامه با تسلیت ۲۵ شوال، سالگرد شهادت رئیس مذهب جعفری، امام صادق (ع)، افزود: امیدواریم خداوند متعال پیوسته همه ما را در راه مکتب و مذهب جعفری ثابت قدم نماید.

 وی گفت: ترور یکی از مدافعین حرم  اتفاق تلخ روز گذشته بود که این نشان می دهد مجاهدات شهدا بعد از شهادتشان دیده می‌شود ایشان یکی از بزرگان عرصه مجاهدت در سوریه بودند قطعاً با تلاش نیرو‌های امنیتی افراد ذلیل و ملعون دستگیر می‌شوند و به سزای اعمالشان می رسند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حسن صیاد خدایی»، افزود: شهدا زمانی که مقام رفیع شهادت نائل می‌آیند، مجاهدت‌هایشان بر دیگران روشن می‌شود؛ شهید «خدایی»، از بزرگان عرصه مجاهدت جبهه مقاومت بوده و انتقام روز اخیر، بی‌ارتباط با رشادت‌های وی نبوده است.

همچنین دکتر صاحبی در این جلسه گفت: سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را با یاد  و نام شهدا  گرامی می‌ داریم. از همه عزیزان که نگران حال من بودند قدردانی می‌کنم، با دعای مردم امیدوارم خدا همه بیماران را شفا دهد. 

مصوبات

تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر

ماده‌واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به نامگذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر به شرح ذیل اقدام نماید.
۱- نامگذاری معبر فرعی شهید کلاهدوز ۴۲ واقع در بلوار کلاهدوز به نام "شهید سید رضا حسینی حسنقه" (منطقه ۱)
۲- نامگذاری معبر فرعی شهید آوینی۳ واقع در بلوار شهید آوینی به نام "شهید حسن ابراهیمی" (منطقه ۵)
۳- نامگذاری معبر فرعی بسیج ۳۳واقع در بزرگراه بسیج به نام "شهید رضا زارع پور قلعه نو" (منطقه ۶)
۴- نامگذاری معبر فرعی شهید حجت الاسلام اصلانی۶۳ به نام "شهید مجتبی رنجبر ضیاءالدین" (منطقه ۷)

تسهیلات بازسازی ناوگان تاکسیرانی

ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس (سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی) اجازه داده می‌شود، به منظور یازسازی ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی با عمر بین۴تا ۱۰سال فعال در ناوگان تاکسیرانی مشخد، نسبت به پرداخت مابه التفاوت سند تسهیلات بانکی با تسهیلات قرض الحسنه به بانک (مازاد بر۴٪ وتاسقف۱۸٪) مطابق نرخ مصوب تسهیلات بانکی اعلامی بانک مرکزی جمهثری اسلامی ایران اقدام نماید.
تبصره۱- تسهیلات پرداختی مشمول این مصوبه حداقل ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال، حداکثر ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و با پرداخت حداکثر ۳۶ماهه خواهد بود.
تبصره۲- شهرداری مشهد (سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی) مکلف است، از طریق فراخوان عمومی و با تایید هیات مدیره سازمان مذکور، نسبت به انتخاب مجریان طرح بازسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام نماید.

تبصره۳. شهرداری مشهد مقدس مکلف است، آثار مالی اجرای این مصوبه را در تفریغ بودجه سال۹۹منعکس نماید.

تبصره ۴الحاقی؛ برای ناوگان تاکسیرانی با عمر کمتر از۴سال که در اثر شرایط خاص (آتش سوزی، خسارت شدید) دچار خسارت شده اند با تشخیص هیات مدیره سازمان امکان استفاده از تسهیلات این مصوبه وجود دارد.

طرح استفاده رایگان از پارک حاشیه ای و غیر حاشیه‌ای شرکت تات

تبصره۷ ماده ۲تعرفه بودجه سال۱۴۰۱: شرکت توسعه ازتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، به شرح زیر اصلاح گردید.
جانبازان با درصد جانبازی ۲۵تا۵۰درصد و نیز خانواده شهدای گرانقدر مقیم مشهد بزای مدت ۲ ساعت در خیابان های گروه الف و ۴ساعت در روز برای خیابان های گروه ب و ج و حانبازان با درصد جانبازی ۵۰درصد و بیشتر و خودروهای دارای پلاک ویژه معلولان برای مدت ۶ساعت در روز، از تخفیف ۱۰۰درصپی هزینه وارکینگ های حاشیه ای و تخفیف ۵۰درصدی هزینه پارکینگ های غیر حاشیه ای متعلق به شهرداری، صرفا برای یک خودرو از هر یک از مشمولین، برخوردار می باشد، تخفیف اعطایی فوق در ردیف « منابع حاصل از حق کارگری خدمات به شهرداری» در آلبوم بودجه شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی لحاظ می گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->