تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

اعزام بیش از ۲ هزار زائر از مشهد به حج

  • کد خبر: ۱۱۲۱۷۲
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
اعزام بیش از ۲ هزار زائر از مشهد به حج
مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی از اعزام ۲ هزارو ۹۰۰ زائر مشهدی در قالب ۲۲ کاروان به حج امسال خبر داد.

مهدی بی‌باک-شهرآرانیوز؛ عباس خداشناس با اعلام این خبر گفت: اولین پرواز اعزام زائران از استان خراسان رضوی ۲۶ خرداد امسال از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در قالب دو کاروان از خراسان رضوی و شمالی و ۲۶۰ زائر به مقصد جده خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه اولین پرواز مدینه‌اول نیز ۳۱ خرداد انجام خواهد شد، گفت: آخرین پرواز اعزام زائران به حج امسال نیز ۵ تیر صورت خواهد گرفت.
مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: جمع پرواز‌های امسال ۲۳ پرواز خواهد بود که ۵ هزارو ۶۵ زائر را در قالب چهل کاروان به کشور عربستان منتقل خواهد کرد. همچنین، از مجموع این کاروان‌ها، سی کاروان شامل ۳ هزارو ۹۰۰ زائر مدینه‌قبل و ۱۰ کاروان شامل هزارو ۱۶۵ زائر مدینه‌بعد هستند.
خداشناس به زائران مشهدی حج امسال اشاره کرد و گفت: از مجموع کاروان‌های امسال، ۲۲ کاروان شامل ۲ هزارو ۹۰۰ زائر مربوط به شهر مشهد است. همچنین، هجده کاروان شامل ۲ هزارو ۱۶۵ زائر مربوط به شهرستان‌های استان خراسان رضوی است. چهار کاروان نیز زائران اهل سنت هستند.
وی درباره خرید سوغاتی به‌وسیله زائران در حج امسال نیز گفت: به همه زائران توصیه شده است که سوغات خود را از ایران تهیه کنند. همچنین، در این زمینه با فروشگاه‌هایی که دارای کالای تولید ایران هستند، هماهنگ شده است که زائران می‌توانند سوغاتشان را قبل یا بعد از سفر با تخفیف از آن‌ها بخرند.

افزایش ۵ برابری خدمات در عربستان

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی درباره هزینه سفر حج تمتع امسال نیز گفت: زائرانی که امسال به حج اعزام می‌شوند، زائران سال ۱۳۹۹ هستند که به‌دلیل وضعیت کرونایی حج آن سال برگزار نشد و هزینه کاروان و سفر از آن‌ها دریافت شده بود. سازمان حج و زیارت این هزینه را به ارز نیمایی تبدیل و آن را ذخیره کرد.
وی ادامه داد: اقدامات برای اعزام زائران به حج از اردیبهشت امسال آغاز شد و زمانی که نیرو‌های ستادی سازمان به عربستان اعزام شدند، متوجه افزایش ۵ برابری هزینه خدمات در عربستان شدند.
خداشناس ادامه داد: ازاین‌رو، اختلاف قیمتی در این زمینه به وجود آمد که بخش اندکی از آن را زائران پرداختند و بقیه را سازمان حج و زیارت پرداخت کرد.
وی تصریح کرد: هزینه اعزام به حج امسال زائران نزدیک به ۴۰ میلیون تومان بوده است.

همه زائران استان واکسینه شدند

همچنین نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در استان خراسان رضوی درباره وضعیت واکسیناسیون حجاج گفت: بیش از ۵ هزار زائر امسال همگی در برابر بیماری کووید ۱۹ دست‌کم دو دز و حداکثر چهار دز واکسینه شده‌اند.
محمدرضا واحدی‌جو ادامه داد: امسال نیز با تأکید کشور عربستان همه زائران واکسن IPV (فلج اطفال) را تزریق کرده‌اند و واکسن مننژیت نیز به برخی زائران تزریق شده است.
وی با بیان اینکه واکسن مننژیت همچنان تزریق می‌شود، گفت: زائران می‌توانند با مراجعه به مرکز پزشکی هلال احمر در خیابان راضی این واکسن را تزریق کنند.
به‌گفته واحدی‌جو، از کل استان خراسان رضوی سیزده پزشک همراه زائران به حج اعزام می‌شوند تا برای کمک و در صورت نیاز، همراه زائران باشند.
وی درباره نوع واکسن کووید ۱۹ تأییدشده عربستان نیز گفت: واکسن‌های سینوفار، آسترازنکا و اسپوتیک‌وی از جمله واکسن‌های تأییدشده کشور عربستان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->