رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

اعزام بیش از ۲ هزار زائر از مشهد به حج

  • کد خبر: ۱۱۲۱۷۲
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
اعزام بیش از ۲ هزار زائر از مشهد به حج
مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی از اعزام ۲ هزارو ۹۰۰ زائر مشهدی در قالب ۲۲ کاروان به حج امسال خبر داد.

مهدی بی‌باک-شهرآرانیوز؛ عباس خداشناس با اعلام این خبر گفت: اولین پرواز اعزام زائران از استان خراسان رضوی ۲۶ خرداد امسال از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در قالب دو کاروان از خراسان رضوی و شمالی و ۲۶۰ زائر به مقصد جده خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه اولین پرواز مدینه‌اول نیز ۳۱ خرداد انجام خواهد شد، گفت: آخرین پرواز اعزام زائران به حج امسال نیز ۵ تیر صورت خواهد گرفت.
مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: جمع پرواز‌های امسال ۲۳ پرواز خواهد بود که ۵ هزارو ۶۵ زائر را در قالب چهل کاروان به کشور عربستان منتقل خواهد کرد. همچنین، از مجموع این کاروان‌ها، سی کاروان شامل ۳ هزارو ۹۰۰ زائر مدینه‌قبل و ۱۰ کاروان شامل هزارو ۱۶۵ زائر مدینه‌بعد هستند.
خداشناس به زائران مشهدی حج امسال اشاره کرد و گفت: از مجموع کاروان‌های امسال، ۲۲ کاروان شامل ۲ هزارو ۹۰۰ زائر مربوط به شهر مشهد است. همچنین، هجده کاروان شامل ۲ هزارو ۱۶۵ زائر مربوط به شهرستان‌های استان خراسان رضوی است. چهار کاروان نیز زائران اهل سنت هستند.
وی درباره خرید سوغاتی به‌وسیله زائران در حج امسال نیز گفت: به همه زائران توصیه شده است که سوغات خود را از ایران تهیه کنند. همچنین، در این زمینه با فروشگاه‌هایی که دارای کالای تولید ایران هستند، هماهنگ شده است که زائران می‌توانند سوغاتشان را قبل یا بعد از سفر با تخفیف از آن‌ها بخرند.

افزایش ۵ برابری خدمات در عربستان

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی درباره هزینه سفر حج تمتع امسال نیز گفت: زائرانی که امسال به حج اعزام می‌شوند، زائران سال ۱۳۹۹ هستند که به‌دلیل وضعیت کرونایی حج آن سال برگزار نشد و هزینه کاروان و سفر از آن‌ها دریافت شده بود. سازمان حج و زیارت این هزینه را به ارز نیمایی تبدیل و آن را ذخیره کرد.
وی ادامه داد: اقدامات برای اعزام زائران به حج از اردیبهشت امسال آغاز شد و زمانی که نیرو‌های ستادی سازمان به عربستان اعزام شدند، متوجه افزایش ۵ برابری هزینه خدمات در عربستان شدند.
خداشناس ادامه داد: ازاین‌رو، اختلاف قیمتی در این زمینه به وجود آمد که بخش اندکی از آن را زائران پرداختند و بقیه را سازمان حج و زیارت پرداخت کرد.
وی تصریح کرد: هزینه اعزام به حج امسال زائران نزدیک به ۴۰ میلیون تومان بوده است.

همه زائران استان واکسینه شدند

همچنین نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در استان خراسان رضوی درباره وضعیت واکسیناسیون حجاج گفت: بیش از ۵ هزار زائر امسال همگی در برابر بیماری کووید ۱۹ دست‌کم دو دز و حداکثر چهار دز واکسینه شده‌اند.
محمدرضا واحدی‌جو ادامه داد: امسال نیز با تأکید کشور عربستان همه زائران واکسن IPV (فلج اطفال) را تزریق کرده‌اند و واکسن مننژیت نیز به برخی زائران تزریق شده است.
وی با بیان اینکه واکسن مننژیت همچنان تزریق می‌شود، گفت: زائران می‌توانند با مراجعه به مرکز پزشکی هلال احمر در خیابان راضی این واکسن را تزریق کنند.
به‌گفته واحدی‌جو، از کل استان خراسان رضوی سیزده پزشک همراه زائران به حج اعزام می‌شوند تا برای کمک و در صورت نیاز، همراه زائران باشند.
وی درباره نوع واکسن کووید ۱۹ تأییدشده عربستان نیز گفت: واکسن‌های سینوفار، آسترازنکا و اسپوتیک‌وی از جمله واکسن‌های تأییدشده کشور عربستان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->