سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی (ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

زور باران به آلودگی نرسید

  • کد خبر: ۱۱۳۲۱
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳
زور باران به آلودگی نرسید
باوجود بارش‌های پاییزی، مشهد دیروز نیز هوایی ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرد
علیرضا ظهیری - با اینکه هوای دیروز مشهد بارانی بود، تأثیر چندانی روی کاهش آلودگی شهر نداشت و آلاینده‌های جوی را نشست. مشهدی‌ها خسته از آلودگی‌های روز‌های اخیر، امید داشتند که بارندگی صبحگاهی دیروز کمی از شدت آلاینده‌ها بکاهد، اما ذرات موجود در هوا، آن‌قدر جایشان در آسمان مشهد خوش است که گویا قصد خروج از این شهر را ندارند.
مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد در این‌باره به شهرآرا گفت: صبح دیروز در شهر مشهد بارندگی رخ داد و به‌صورت مقطعی از بار آلاینده‌های شهر کاسته شد، اما پس از قطع باران دوباره روند افزایشی غلظت آلاینده را شاهد بودیم.
رضا اسماعیلی بارش باران را یکی از عوامل تخلیه بار آلایندگی دانست و افزود: شاخص میانگین وضعیت ۲۴ ساعته شهر مشهد روی عدد ۱۲۱ ای‌کیوآی و نشان‌دهنده وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است. همچنین با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، طی روز‌های آینده نیز شاهد پایداری هوا خواهیم بود.
وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود وضعیت آلودگی هوای مشهد کم و بیش باقی بماند.
اسماعیلی تأکید کرد: درباره اجرای دستورالعمل‌های زیست‌محیطی به سازمان‌های شهرداری، این سازمان‌ها اقداماتی انجام داده‌اند، اما اگر قرار باشد این اقدامات نتیجه‌بخش باشد، باید همه سازمان‌های دخیل در این مسئله به‌صورت منسجم و هماهنگ کار‌ها را انجام دهند.

آلودگی شهر، میهمان شورای همتا
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست خراسان‌رضوی هم در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به جلسه دیروز شورای ترافیک استان، گفت: در این جلسه موضوع کنترل آلودگی هوای مشهد هم مطرح شد.
تورج همتی با بیان اینکه کنترل آلودگی هوای مشهد نیازمند انجام برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است، ادامه داد: در برخی موارد، ظرفیت وجود دارد و زیرساخت‌هایی هم مانند ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری شکل گرفته است، اما استفاده عمومی شهروندان از این نوع حمل‌ونقل پاک نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید با ایجاد مشوق‌هایی مردم را به استفاده از این‌گونه وسایل ترغیب کرد.

احتمال تصویب طرح زوج و فرد در روز‌های آلوده
وی درباره اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در روز‌های اضطرار هم گفت: این موضوع نیز در جلسه شورای ترافیک بحث شد و قرار بر این است تا سازمان محیط‌زیست طرحی را آماده کند و به شورا بیاورد تا پس از بررسی، این طرح برای اجرا در روز‌های اضطرار به تصویب شورای ترافیک استان برسد.
همتی با انتقاد از کسانی که به نقد تعطیلی مدارس در روز‌های آلوده می‌پردازند، گفت: ما نیز در کارگروه آلودگی هوا تا جایی که امکان داشته باشد، در مقابل تعطیل کردن مدارس مقاومت می‌کنیم، اما وظیفه ما حفظ سلامت عموم شهروندان است و قشر دانش‌آموز هم از این مسئله مستثنی نیستند.

کاهش ۲۵ درصدی بار آلایندگی با تعطیلی مدارس
وی تأکید کرد: بر اساس بررسی‌ها، با تعطیلی مدارس در روز‌های آلوده، شاهد کاهش ۲۵ درصدی آلودگی هوای مشهد هستیم؛ بنابراین این اقدام در راستای حفظ سلامت شهروندان قابل دفاع است. وی با بیان اینکه ۱۴ دستگاه برای کنترل آلودگی هوا دارای مسئولیت و تکلیف هستند، تصریح کرد: به‌طور قطع می‌توان گفت که هیچ‌یک از این دستگاه‌ها هنوز به وظایف خود به‌صورت کامل عمل نکرده‌اند و اگر چنین وضعیتی ادامه داشته باشد، نام تک‌تک این دستگاه‌ها را در کارگروه آلودگی هوا مطرح خواهیم کرد و البته به اطلاع رسانه‌ها و عموم مردم خواهیم رساند.

تداوم بارش‌ها
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان‌رضوی نیز در این‌باره با اشاره به بارش باران دیروز در ۱۳ شهرستان استان، پیش‌بینی کرد که تا پایان هفته بارش باران و برف در استان وجود داشته باشد.
به گزارش ایرنا، مرتضی اثمری گفت: در این مدت و در نواحی مرتفع و کوهستانی استان شاهد بارش برف هستیم و وزش باد به نسبت شدید نیز طی این مدت در استان تداوم دارد.
وی از احتمال آب‌گرفتگی در نیمه جنوبی خراسان‌رضوی به‌ویژه جنوب‌غربی استان بر اثر بارش‌های پیش‌بینی‌شده خبر داد و گفت: در این مدت کولاک برف در نواحی کوهستانی و تشکیل مه و کاهش دید افقی هم پیش‌بینی شده است.
اثمری گفت: در روز‌های آینده شاهد کاهش تدریجی دمای هوا در خراسان‌رضوی خواهیم بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->