واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

خودکفایی کشور در تولید ترمز قطار

  • کد خبر: ۱۱۷۸۵
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور اظهار کرد: خوشبختانه در ترمز قطار به خودکفایی رسیده‌ایم و در همین راستا نیز امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم همه ظرفیت‌های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده که براساس این بررسی‌ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند را ممنوع اعلام کرده، ضمن آنکه از تولیدکنندگان نیز با مشوق‌های لازم حمایت خواهیم کرد.

سعید رسولی گفت: وی از دلیل بهره‌وری پایین حمل و نقل ریلی سخن به میان آورد و اظهار کرد: تعدادی از مراکز باری کشور در فاصله کمی از شبکه ریلی کشور قرار دارند که باید این مراکز باری را به شبکه ریلی متصل کنیم.

مدیرعامل راه آهن کشور کاهش مشکلات زیست محیطی و تصادفات را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد و عنوان کرد: حمل و نقل ریلی به اقتصاد کشور کمک شایانی می‌کند.

رسولی ادامه داد: علی‌رغم اینکه جابجایی مسافر صرفه اقتصادی برای ما ندارد اما با همین اقتصاد ضعیف نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها، امسال رشد چشمگیری در جابجایی مسافر داشته‌ایم.

مدیرعامل راه آهن کشور جابه‌جایی بار را وظیفه اصلی راه آهن دانست و بیان کرد: در صدد افزایش ظرفیت در مسافر و بار هستیم.

رسولی با بیان این مطلب که با افزایش قطارها و برنامه ریزی دقیق تقاضاهای مورد نیاز را پاسخ خواهیم داد تصریح کرد: در ۸ ماهه گذشته سال جاری، ۴۳۲ واگن از انواع مختلف به شبکه ریلی کشور افزوده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همه واگن هایی که امسال به شبکه ریلی کشور اضافه شده‌اند ساخت داخل بوده و می توان عنوان کرد که صنعت ریلی کشور در این دوران تحریم ها نشان داد که می توان ضمن حفظ وضعیت موجود، شبکه ریلی را نیز توسعه داد.

مدیرعامل راه آهن کشور اظهار کرد: خوشبختانه در ترمز قطار به خود کفایی رسیده ایم و در همین راستا نیز امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده ایم تا بتوانیم همه ظرفیت های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده که براساس این بررسی ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می شود را ممنوع اعلام کرده ضمن آنکه از تولیدکنندگان نیز با مشوق های لازم حمایت خواهیم کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->