مدیرعامل شرکت راهآهن کشور اظهار کرد: خوشبختانه در ترمز قطار به خودکفایی رسیدهایم و در همین راستا نیز امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل دادهایم تا بتوانیم همه ظرفیتهای داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده که براساس این بررسیها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید میشوند را ممنوع اعلام کرده، ضمن آنکه از تولیدکنندگان نیز با مشوقهای لازم حمایت خواهیم کرد.
سعید رسولی گفت: وی از دلیل بهرهوری پایین حمل و نقل ریلی سخن به میان آورد و اظهار کرد: تعدادی از مراکز باری کشور در فاصله کمی از شبکه ریلی کشور قرار دارند که باید این مراکز باری را به شبکه ریلی متصل کنیم.
مدیرعامل راه آهن کشور کاهش مشکلات زیست محیطی و تصادفات را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد و عنوان کرد: حمل و نقل ریلی به اقتصاد کشور کمک شایانی میکند.
رسولی ادامه داد: علیرغم اینکه جابجایی مسافر صرفه اقتصادی برای ما ندارد اما با همین اقتصاد ضعیف نسبت به سایر سرمایهگذاریها، امسال رشد چشمگیری در جابجایی مسافر داشتهایم.
مدیرعامل راه آهن کشور جابهجایی بار را وظیفه اصلی راه آهن دانست و بیان کرد: در صدد افزایش ظرفیت در مسافر و بار هستیم.
رسولی با بیان این مطلب که با افزایش قطارها و برنامه ریزی دقیق تقاضاهای مورد نیاز را پاسخ خواهیم داد تصریح کرد: در ۸ ماهه گذشته سال جاری، ۴۳۲ واگن از انواع مختلف به شبکه ریلی کشور افزوده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.
وی افزود: همه واگن هایی که امسال به شبکه ریلی کشور اضافه شدهاند ساخت داخل بوده و می توان عنوان کرد که صنعت ریلی کشور در این دوران تحریم ها نشان داد که می توان ضمن حفظ وضعیت موجود، شبکه ریلی را نیز توسعه داد.
مدیرعامل راه آهن کشور اظهار کرد: خوشبختانه در ترمز قطار به خود کفایی رسیده ایم و در همین راستا نیز امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده ایم تا بتوانیم همه ظرفیت های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده که براساس این بررسی ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می شود را ممنوع اعلام کرده ضمن آنکه از تولیدکنندگان نیز با مشوق های لازم حمایت خواهیم کرد.