بومیان آمریکا چینی بودند! | کشف دانشمندان از فسیل ۱۴ هزار ساله انسان علت قطعی و اختلال اینترنت امروز (۳ مرداد ۱۴۰۱) چه بود؟ قطعی موقت اینترنت در برخی نقاط کشور تصاویر ماهواره‌ای که به آثار هنری شباهت دارند بیل گیتس ۶ میلیارد دلار بخشید رونمایی واتس‌آپ از یک امکان شگفت‌انگیز پیام‌های حذف شده در واتساپ را چگونه بازیابی کنیم؟ با ویژگی جدید واتساپ می‌توانید آواتارهای سه‌بعدی بسازید تازه‌ترین تصویر شفاف از قمر سیاره سرخ منتشر شد ایلان ماسک به دنیای اسباب بازی‌ها وارد می‌شود! در جام جهانی ۲۰۲۲ پهپاد‌ها امنیت ورزشگاه‌ها را تأمین می‌کنند توییتر، ایلان ماسک را مقصر اصلی ضررهای مالی خودش می‌داند تریلر گیم‌پلی و ویژگی‌های جدید نسخه بازسازی‌شده The Last of Us Part ۱ برای PS5 یک ماهواره ایرانی در پاییز به فضا پرتاب می شود + فیلم فیس‌بوک تغییر ظاهر می‌دهد | رغبت متا به ظاهر تیک تاک فیسبوک حساب‌های طالبان را با استناد به قوانین آمریکا مسدود کرد تریلر رسمی بازی FIFA 23 منتشر شد + فیلم و مشخصات FIFA ۲۳ «بزرگ‌ترین فیفای تاریخ» خواهد بود سطح‌بندی سخت‌ترین باس‌های بازی الدن رینگ + عکس وزیر ارتباطات درباره فعال‌شدن قابلیت Safe Search: این مسئله نگرانی و مطالبه خانواده‌های ایرانی بوده
بومیان آمریکا چینی بودند! | کشف دانشمندان از فسیل ۱۴ هزار ساله انسان
دانشمندان طی پژوهش جدیدی این احتمال را مطرح کرده‌اند که بومیان آمریکا احتمالا از جنوب چین به این قاره رفته‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، پژوهشگران چینی در تحقیقات جدید خود اعلام کردند یک فسیل انسانی ۱۴,۰۰۰ ساله‌ای که کشف کرده بودند، متعلق به شاخه‌ای منقرض شده از والد‌های مادر و احتمالا به بومیان آمریکا است.
گفتنی است که قدمت این فسیل به اواخر دوره پلیستوسین باز‌می‌گردد که در سطح بین‌المللی یک دوره زمین‌شناسی غیر رسمی تلقی می‌شود.
دانشمندان جهت مطالعه سوابق این فسیل، ژنوم آن را با ژنوم مردم مختلفی از سراسر جهان مقایسه کردند نتایج نشان داد که استخوان‌ها به فردی تعلق داشت  که از خانواده آسیای شرقی بومیان آمریکا بوده است.
این یافته‌ها با داده‌های مطالعات پیشین ترکیب شدند تا دانشمندان درک کنند مردم آسیا چگونه در نهایت سر از قاره آمریکا در آوردند؛ امری که از قرار معلوم به واسطه سفر‌های دور و دراز از مناطقی، چون ژاپن، سیبری، تنگه برینگ و چین به سوی قاره آمریکا صورت گرفته است.
مطالعات تازه در زمینه تبار بومیان آمریکا در واقع زمانی آغاز شد که حدود ۳۰ سال پیش باستان‌شناسان به استان یونان چین رفتند تا فسیل «مردمان غار رد دیر» (Red Deer Cave People) را بیابند. فسیل‌های یافت شده جمجمه‌ای از انسان‌تباران را شامل می‌شد که هم شبیه جمجمه انسان مدرن و هم شبیه به انسان‌های کهن بود.
این جمجمه مشابه موارد یافت شده در فسیل نئاندرتال‌ها بود، با این وجود مغز آن از انسان‌های امروزی کوچک‌تر بود. در ادامه دانشمندان چنین نتیجه گرفتند که جمجمه مذکور احتمالا به اجتماعی ترکیبی از انسان‌ها تعلق داشته که متشکل از هر دو گروه انسان مدرن و کهن بوده است.
سال ۲۰۱۸، «ژیوپینگ جی»، باستان‌شناس موسسه میراث فرهنگی یو-نان به همراه «بینگ سو» از انستیتوی حیوان‌شناسی کان‌مینگ موفق شدند تا DNA این جمجمه باستانی را استخراج کنند. ژنوم بدست آمده مشخص کرد که فرد مذکور جزو گروهی منقرض شده از انسان مدرن بود که نسل‌های بعدی آن‌ها امروزه در شرق آسیا، شبه‌جزیره هندوچین و همینطور جزایر جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کنند.
آن‌ها در ادامه جهت بالا بردن سطح پوشش تحقیقات خود تصمیم گرفتند تا DNA‌های باستانی بیشتری را ترتیب‌گذاری کنند، به خصوص آن‌هایی که قدمت‌شان به قبل دوره مردمان غار رد دیر بازمی‌گردد.
به گفته بینگ سو، این داده‌ها نه تنها به درک بهتر از چگونگی مهاجرت پیشینیان‌مان منتهی خواهند شد، بلکه می‌توانند حاوی اطلاعات مهمی در خصوص نحوه تغییرات فیزیکی انسان‌ها مانند تغییر رنگ پوست در تقابل با محیط زندگی‌شان باشد.

منبع: صداوسیما