ماجرای صفر شدن قبض مشترکان موبایل (همراه اول) چه بود؟ طوفان پرتاب "آرتمیس۱" را دوباره لغو کرد قابلیت کاربردی گوگل مپس برای کاربران ایرانی فعال شد + نحوه فعال سازی چطور از قابلیت Real-time Location Sharing گوگل مپس استفاده کنیم؟ فیلترینگ تعداد دیگری از اپلیکیشن‌ها تست سقوط آیفون ۱۴ پرو مکس و مقایسه با S۲۲ + فیلم ایران هدف استارلینک برای فعال سازی اینترنت ماهواره‌ای آیا لینکدین هم مثل واتساپ و اینستاگرام فیلتر شده است؟ (۲ مهر) سایت استارلینک، ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای، فیلتر شد امکان انتشار استوری‌های ۶۰ ثانیه‌ای برای همه کاربران اینستاگرام فراهم شد چگونه امنیت گوشی خود را افزایش دهیم؟ وزارت ارتباطات: فعالیت پیام رسان‌ها و سایت‌های داخلی ادامه دارد اپل واچ سری ۸ در ابتدای عرضه خود جان یک زن را نجات داد اینترنت ملی در دسترس، پلتفرم‌های خارجی فیلتر سرفیس‌های جدید مایکروسافت کی رونمایی می‌شوند؟ اختلال گسترده در اینستاگرام و واتساپ خرابی موضعی تلسکوپ میلیارد دلاری جیمز وب! واکنش وزیر ارتباطات به توئیت ایلان ماسک درباره ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران آپدیت ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ منتشر شد + معرفی قابلیت‌های جدید
بومیان آمریکا چینی بودند! | کشف دانشمندان از فسیل ۱۴ هزار ساله انسان
دانشمندان طی پژوهش جدیدی این احتمال را مطرح کرده‌اند که بومیان آمریکا احتمالا از جنوب چین به این قاره رفته‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، پژوهشگران چینی در تحقیقات جدید خود اعلام کردند یک فسیل انسانی ۱۴,۰۰۰ ساله‌ای که کشف کرده بودند، متعلق به شاخه‌ای منقرض شده از والد‌های مادر و احتمالا به بومیان آمریکا است.
گفتنی است که قدمت این فسیل به اواخر دوره پلیستوسین باز‌می‌گردد که در سطح بین‌المللی یک دوره زمین‌شناسی غیر رسمی تلقی می‌شود.
دانشمندان جهت مطالعه سوابق این فسیل، ژنوم آن را با ژنوم مردم مختلفی از سراسر جهان مقایسه کردند نتایج نشان داد که استخوان‌ها به فردی تعلق داشت  که از خانواده آسیای شرقی بومیان آمریکا بوده است.
این یافته‌ها با داده‌های مطالعات پیشین ترکیب شدند تا دانشمندان درک کنند مردم آسیا چگونه در نهایت سر از قاره آمریکا در آوردند؛ امری که از قرار معلوم به واسطه سفر‌های دور و دراز از مناطقی، چون ژاپن، سیبری، تنگه برینگ و چین به سوی قاره آمریکا صورت گرفته است.
مطالعات تازه در زمینه تبار بومیان آمریکا در واقع زمانی آغاز شد که حدود ۳۰ سال پیش باستان‌شناسان به استان یونان چین رفتند تا فسیل «مردمان غار رد دیر» (Red Deer Cave People) را بیابند. فسیل‌های یافت شده جمجمه‌ای از انسان‌تباران را شامل می‌شد که هم شبیه جمجمه انسان مدرن و هم شبیه به انسان‌های کهن بود.
این جمجمه مشابه موارد یافت شده در فسیل نئاندرتال‌ها بود، با این وجود مغز آن از انسان‌های امروزی کوچک‌تر بود. در ادامه دانشمندان چنین نتیجه گرفتند که جمجمه مذکور احتمالا به اجتماعی ترکیبی از انسان‌ها تعلق داشته که متشکل از هر دو گروه انسان مدرن و کهن بوده است.
سال ۲۰۱۸، «ژیوپینگ جی»، باستان‌شناس موسسه میراث فرهنگی یو-نان به همراه «بینگ سو» از انستیتوی حیوان‌شناسی کان‌مینگ موفق شدند تا DNA این جمجمه باستانی را استخراج کنند. ژنوم بدست آمده مشخص کرد که فرد مذکور جزو گروهی منقرض شده از انسان مدرن بود که نسل‌های بعدی آن‌ها امروزه در شرق آسیا، شبه‌جزیره هندوچین و همینطور جزایر جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کنند.
آن‌ها در ادامه جهت بالا بردن سطح پوشش تحقیقات خود تصمیم گرفتند تا DNA‌های باستانی بیشتری را ترتیب‌گذاری کنند، به خصوص آن‌هایی که قدمت‌شان به قبل دوره مردمان غار رد دیر بازمی‌گردد.
به گفته بینگ سو، این داده‌ها نه تنها به درک بهتر از چگونگی مهاجرت پیشینیان‌مان منتهی خواهند شد، بلکه می‌توانند حاوی اطلاعات مهمی در خصوص نحوه تغییرات فیزیکی انسان‌ها مانند تغییر رنگ پوست در تقابل با محیط زندگی‌شان باشد.

منبع: صداوسیما