سرخط خبرها

اینفوگرافی عملیات مرصاد منتشر شد

  • کد خبر: ۱۱۸۹۵۵
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
اینفوگرافی عملیات مرصاد منتشر شد
مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اینفوگرافی عملیات مرصاد را در سالروز انجام این عملیات منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، منافقین سال ۶۷ در شرایطی به ایران حمله کردند که قطعنامه پایان جنگ پذیرفته شده بود. مرصاد به معنای کمینگاه و نام عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام علیه منافقان کوردل بود. «عملیات مرصاد» یا «عملیات فروغ جاویدان» در تاریخ ۵ مرداد ماه سال ۱۳۶۷ درگرفت. عملیاتی که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی و اجرا شده بود عملاً با شکست روبرو شد.

فرمان عملیات مرصاد با رمز "یا علی ابن ابیطالب" صادر شد، براین اساس یک ستون به طول ‏چهار کیلومتر مسلح به توپ، تانک، نفربر، تفنگ ۱۰۶، ‏خودرو‌های سنگین حامل مهمات و سایر ادوات نظامی و ‏لجستیکی، جاده دشت حسن آباد را پوشانده بودند که ‏ناگهان صدای بالگرد‌های هوانیروز ارتش ‏جمهوری اسلامی ایران در فضا طنین انداز شد. ‏

‏بمباران هوایی خلبانان نیروی هوایی چنان دقیق و موثر ‏صورت گرفت که تمام سازمان نظامی منافقین از هم ‏فروپاشید و چند لحظه بعد، بالگرد‌های کبری هوانیروز ‏از چپ و راست، انبوه نفرات و تجهیزات دشمن را مورد ‏حمله قرار دادند.

عملیات پیروزمندانه "‌مرصاد" به عنوان یکصد و چهارمین ‏عملیات انجام شده در طول هشت سال دفاع مقدس و هفتادمین ‏عملیات آفندی رزمندگان غیور ارتش اسلام از ‏نظر طراحی، تاکتیک رزمی است و از نظر اجرا نیز می‌توان آن را‏ آخرین عملیات بزرگ و پیروزمندانه در جنگ تحمیلی قلمداد کرد.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اینفوگرافی یا اطلاع نگاشت عملیات مرصاد را در سالروز انجام این عملیات منتشر کرد.

اینفوگرافی عملیات مرصاد

منبع: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->