تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳) ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد
سرخط خبرها

خبرنگاران و پلورالیسم رسانه‌ای

  • کد خبر: ۱۲۰۵۳۶
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
خبرنگاران و پلورالیسم رسانه‌ای
دکتر مسعود فیروزی - مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی

اکنون حدود ۲۵ سال از روزی می‌گذرد که شهید صارمی، خبرنگار وظیفه‌شناس و مردمی، به‌دست دشمنان نظام اسلامی به شهادت رسید. نظام اسلامی برای پایدارکردن نام و یاد این خبرنگار شجاع و وطن‌دوست، ۱۷مرداد، سالروز شهادت وی را روز خبرنگار نامید و تقویم رسمی کشور را نیز به آن مزین کرد.

تا آن روز در تاریخ انقلاب، خبرنگاران خدمات بسیاری به نظام و مردم کرده بودند، اما یادمان و مناسبتی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده بود؛ شهادت شهید صارمی که در حین انجام وظیفه و تهیه مستندی از افغانستان آن روز به شهادت رسید، انگیزه‌ای برای توجه به این امر مهم اجتماعی شد.

به هر روی، در دنیای امروز که جهان اطلاعات نام گرفته است، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در زندگی اجتماعی ایفا می‌کنند و خبرنگاران که در جامعه فعلی، شقوق و صنوف متعددی یافته‌اند، با ابزار‌های بسیار متنوع اطلاع‌رسانی، ایفای نقش می‌کنند. البته وفور و گستردگی اطلاعات و داده‌ها در جهان امروز، مخاطبان و خوانندگان اخبار و رویداد‌ها را خلاصه‌خوان کرده و شانس خوانده‌شدن یک خبر یا دیده‌شدن انعکاس یک رویداد به‌وسیله مخاطبان، به فاکتور‌ها و عوامل بسیار متعددی وابسته شده است.

در نگاه کلی، رسانه امروز برای جذب مخاطب راهی پرپیچ‌وخم و گام‌هایی بسیار فنی را پیش‌رو دارد و تسلط به این شیوه‌های فنی و پیچیده، یکی از شروط مهم دیده‌شدن در دنیای مملو از داده‌ها و اطلاعات گوناگون است. در کشور خودمان نیز به‌نظر می‌رسد رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، کرسی موفقیت رسانه‌ای را تصاحب کرده‌اند و هر گروه و رسانه‌ای با شیوه‌های گوناگون فکری، تبلیغاتی، روانی و معنوی، در پی جلب مخاطبان بیشتر است.

در این اوضاع به‌شدت پیچیده و پررویداد دنیای امروز، صبحت‌کردن از عملکرد بخش دولتی و توقع رسانه‌ای‌شدن مطالبی از این دست، کاری کم‌نتیجه و کم‌بازده است و اگر بخواهیم جایگاهی در این جهان رسانه‌ای متکثر به‌دست بیاوریم، باید به نکات و رموز مختلف این دنیای رنگارنگ و پرفرازونشیب، اگر نه مسلط، آشنا باشیم.

با این حال، بهزیستی به‌دلیل اینکه یکی از حساس‌ترین حوزه‌های خدمات دولت یعنی سلامت اجتماعی و همچنین آسیب‌های اجتماعی را برعهده دارد، از محبوبیت و توجه خاصی نزد رسانه‌ها برخوردار است و کمتر رسانه‌ای است که به خبر‌های بخش‌های تخصصی بهزیستی کم‌اعتنا باشد. از سوی دیگر، معلولان و نیاز‌ها و بایدونباید‌های مربوط به زندگی آن‌ها نیز احساسات رقیق و بررسی‌های دقیق اصحاب رسانه را باعث می‌شود که خودش انگیزه دوچندان ایجاد می‌کند.

این توجه و جذابیت به اندازه‌ای است که حتی گاهی یک خبر اجتماعی در مشهد یا حتی شهرستان‌های استان، به چشم‌به‌هم‌زدنی به آن‌سوی جهان می‌رسد و هنوز ساعاتی از وقوع رویداد نگذشته است که در شبکه‌های خبری جهانی دست‌به‌دست می‌شود. الحق‌والانصاف، خبرنگاری در چنین دنیایی، کاری بسیار پر اضطراب و پر تنش و از سویی، گزنده، آسیب‌زا و پرمسئولیت است.

بنابراین، جا دارد ضمن تبریک و تهنیت این روز مبارک و فرخنده به اصحاب رسانه، به خبرنگاران عزیز استانمان به‌ویژه دوستانی که به بهزیستی و فعالیت‌های آن توجه ویژه دارند و اخبار و رویداد‌های این نهاد مردمی و انسان‌دوست را پوشش می‌دهند، خداقوت و خسته‌نباشید بگوییم؛ چه آن‌هایی که نگاهشان به ما مثبت و امیدبخش است و چه آن‌هایی که نگاهی انتقادی و گاهی نامنصفانه دارند و بدون توجه به تعداد کارکنانی که در اختیار بهزیستی استان‌ها و شهرستان‌هاست، اسب انتقاد را زین می‌کنند و تیغ نقد غیرمنصفانه از نیام برمی‌کشند.

از نگاه ما، هم موافقان و هم مخالفان عملکردمان همه محترم و بزرگوارند و بی‌تردید در جهت منافع کلان نظام و جامعه حرکت می‌کنند و ممکن است در برداشت‌ها و استنباطشان گرفتار یک‌سونگری و جانب‌داری سهوی بشوند.

به هر حال، هفدهم مردادماه روز گرامیداشت خبرنگار است. این روز مهم و تأثیرگذار را به همه اصحاب رسانه، خبرنگاران دل‌سوز و فرهیخته، دبیران تحریریه در سراسر استان و همچنین ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی و نیز شهروندخبرنگارانی که ما و همکارانمان را از وقایع و رویداد‌ها مطلع می‌کنند و ما را در جهت رسیدن به اهداف عالیه فرهنگی‌اجتماعی نظام اسلامی و در خدمت خالصانه به مددجویان عزیزمان یاری می‌رسانند، تهنیت و شادباش می‌گوییم و از زحمات و تلاش‌های این اندیشه‌ورزان عرصه رسانه قدردانی و تشکر می‌کنیم.

امیدواریم مانند گذشته بتوانیم با یاری و کمک این سفیران کلمه و کلام و این نقادان اندیشه و عملکرد، خدمات شایان‌تری به جامعه هدف سازمان ارائه و رضایت خداوند و مددجویانمان را کسب کنیم. بمنه و کرمه.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->