سرخط خبرها
در سومین روز از هفته قرآن، عترت و نماز صورت گرفت

بهره‌برداری از اولین موقوفه مشارکتی قرآن و نماز در بخش زبرخان

  • کد خبر: ۱۲۱۶۵
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
بهره‌برداری از اولین موقوفه مشارکتی قرآن و نماز در بخش زبرخان
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان از بهره‌برداری از اولین موقوفه مشارکتی در بخش زبرخان شهرستان نیشابور برای اولین بار در کشور خبرداد.
تکتم جاوید- به گزارش شهرآرا علی مهدوی‌خواه با اعلام این خبر افزود: طرح موقوفه مشارکتی قرآن و نماز به عنوان اولینبار در کشور در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ایجاد شده و قراراست تا به صورت طرح ملی در بقیه استان‌ها اجرا شود. این طرح در بخش زبرخان اجراشده که براساس آن مبلغی حدود ۴۵۰ میلیون ریال از سوی دانش‌آموزان، والدین‌شان و همکاران فرهنگی منطقه جمع‌آوری شده و یک پروژه اقتصادی راه‌اندازی شده که قرار است عواید آن وقف برنامه‌های قرآنی شود. توضیح اینکه این مبالغ از ۱۰ هزارریال شروع شده و حتی برخی از افراد تعهد کرده‌اند که ماهیانه مبلغی از درآمد خود را به این وقف بپردازند.

وی بااشاره به اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان آمادگی دریافت کمک‌های موقوفه را در زمینه‌های قرآنی دارد، تاکیدکرد:، زیرا در کل کشور همواره کمترین موقوفه‌ها در حوزه قرآن و نماز بوده‌است.

وی همچنین اظهارداشت: مشکل ما در حوزه قرآنی آموزش و پرورش نرم‌افزاری است نه سخت‌افزاری، زیرا بندرت اعتبار مشخصی برای اجرای فعالیت‌های قرآنی و تقدیر از برگزیدگان وجود داشته و این موقوفه‌های مادام‌العمر می‌توانند بازوی ترویج فرهنگ قرآن و نماز باشند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در سومین روز هفته قرآن، عترت و نماز گفت: روز گذشته و با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور، مدیرکل آموزش و پرورش استان و همچنین معاون مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان شاهد افتتاح همزمان چهار نمازخانه در چهار آموزشگاه و یک باب موقوفه مشارکتی قرآن، عترت و نماز در بخش زبرخان بودیم.

مهدوی‌خواه یادآورشد: همچنین هشت باب نمازخانه در حال ساخت و تجهیز در منطقه آموزش و پرورش هستند که به زودی در ایام دهه فجر یا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->