رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
وزیر نفت:

تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا ناچیز است

  • کد خبر: ۱۲۱۸۳
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا ناچیز است
وزیر نفت در پاسخ به این سوال که چه میزان از آلودگی هوای تهران مرتبط با کیفیت بنزین است‌گفت: محیط زیست قبلا اعلام کرده است که تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا ناچیز است.
به گزارش شهرآرانیوز، بیژن نامدار زنگنه امروز در حاشیه مراسم نکوداشت وزیر سابق کشاورزی که با حضور جمعی از وزرا و مقامات برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: آقای حجتی نماد مدیریت انقلاب اسلامی است و  اگر بخواهیم تعدادی از مدیران تراز انقلاب اسلامی را معرفی کنیم آقای حجتی یکی از آن‌هاست که عمری را با شرافت فداکاری از خودگذشتگی و حضور در همه صحنه‌ها و سختکوشی نجابت در راه جمهوری اسلامی و سربلندی ایران خدمت کرد و از جوانی، خانواده و سلامتیش گذشته است.

آقای حجتی در خانواده یک گروهان شهید دارد و شخصیت برجسته است. افتخار می‌کنم که سال‌ها همکار ایشان بودنم و افتخار می‌کنم که جمهوری اسلامی چنین کسانی را تربیت کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نتایج سهمیه‌بندی بنزین گفت: سهمیه‌بندی باعث شد که حدود ۲۰ میلیون کاهش مصرف داشته باشیم. البته این عدد هنوز تثبیت شده نیست. همچنین عمده‌ای از آن صادر می‌شود و علاقه و رغبتی از نظر اقتصادی در مصرف سوخت جایگزین ایجاد شده است و آن هم سوخت گاز است که این برای ما هم ارزشمند است، زیرا فکر می‌کنم سوخت ملی ایران گاز طبیعی است که باید در خودرو‌های ما به صورت سی‌ان‌جی مصرف شود.

وزیر نفت تصریح کرد: طرح ۶۵۰۰ میلیارد تومان وام برای سی ان جی سوز کردن خودرو‌های عمومی درحال عملیاتی‌شدن است و قرارداد‌های آن بسته شده است. کار دیگری که درحال انجام  آن هستیم، تمهیدات وام برای خودرو‌های غیر عمومی از جمله شخصی است. البته برای  خودرو‌های غیر شخصی پرداخت  وام ۶۵۰۰ میلیارد تومانی را باید دولت برعهده بگیرد، ولی برای خودرو‌های شخصی وام را فراهم می‌کنیم که افراد خودشان بگیرند و بازپرداخت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای جایگاه‌ها نیز فکری شده است یا خیر گفت: جایگاه‌ها فعلاً تا دو برابر این مقدار مصرف را پاسخگو هستند، ولی اگر لازم باشد، امکان توسعه آن نیز فراهم شده است که یا توسعه داده شوند یا جایگاه جدیدی در نظر گرفته شود.

زنگنه در پاسخ به سوالی درباره صف‌های ال پی جی گفت: مشکل ال پی جی را طی ۸ روز برای خانوار‌ها به زودی حل خواهیم کرد. ولی بخشی از ال پی جی مصرف سوخت خودرو‌ها می‌شود. کاری که در این مرحله می‌کنیم این است که مطمین شویم تعدادی کپسول‌ها حتما هر ماه به دست خانوار‌هایی که از گاز طبیعی استفاده نمی‌کند می‌رسد. اگر خیالمان از این بابت راحت شود، باقی مسائل را حل خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این‌که چه میزان از آلودگی هوای تهران به کیفیت بنزین باز می‌گردد گفت: محیط زیست قبلاً اعلام کرده است که تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا بسیار ناچیز است. از طرفی نوع بنزین نیز مسئله نیست بلکه موتور سیکلت‌های غیر استانداردی است که آلودگی ایجاد می‌کنند و آن طور که گفته می‌شود هر موتورسیکلت غیر استاندارد به اندازه ۷ خودرو آلودگی ایجاد می‌کند و تعدادی زیادی موتورسیکلت داریم که استاندارد نیستند. همچنین در شهر‌های بزرگ بنزین و گازوئیل یورو توزیع می‌شود، اما فعلا این مشکل نیست.

او در پاسخ به سوالی مبنی براین‌که آیا امکان تغییر قیمت گازوئیل وجود دارد یا خیر گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت گازوئیل و سی‌ان‌جی ندارد.

زنگنه در خصوص سهمیه‌بندی بنزین قایق‌های صیادی نیز اظهار کرد: تعیین سهمیه بنزین قایق صیادی برعهده کار گروهی متشکل از وزارت نفت، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه است. یکی از ضرر‌های  سهمیه‌بندی این است که همه معتقدند کافی نیست و در حقیقت سهمیه قرار نیست که همه چیز را جبران کند، آن‌ها می‌توانند از اقدامات دیگری از جمله سی ان جی سوز کردن استفاده کنند. البته اصل صیادی با شناور‌هایی هست که گازوئیل سوز هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->