معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

ویدئویی جدید از ربات انسان‌نمای «آمکا» که می‌تواند تمام احساسات آدمی را در صورتش نشان دهد

  • کد خبر: ۱۲۳۱۴۵
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
ویدئویی جدید از ربات انسان‌نمای «آمکا» که می‌تواند تمام احساسات آدمی را در صورتش نشان دهد
اولین ویدئویی که از این ربات فراگیر شد در دسامبر سال ۲۰۲۱ بود که با حالات طبیعی چهره‌اش، روی ترسناک فناوری را نشانمان داد. سپس شرکت انگلیسی Engineered Arts ویدئوی دیگری از ربات خود «آمکا» (Ameca) منتشر کرد و حالا شاهد ویدئویی جدید از این ربات هستیم.

شهرآرانیوز - شرکت Engineered Arts با یک ویدیوی جدید از رباتش بازگشته است، جایی که «آمکا» در حالی که به آینه خیره شده با ۱۲ عملگر مکانیکی در چهره‌اش ناباوری، انزجار، درد و احتمالاً حتی پشیمانی را نشان می‌دهد. آیا واقعاً این حالات می‌تواند برای یک ربات امکان‌پذیر باشد؟

به نظر می‌رسد که پاسخ مثبت است و آنچه می‌بینیم نمایشی چشمگیر است از قدرت رباتی پیشرفته. شاید آنچه درباره این ویدیو قابل‌توجه است این است که «آمکا» قسمت‌های زیر سر خود را نیز حرکت می‌دهد. کاری که در ویدیوی اول ندیده بودیم.

Engineered Arts در ویدئوی خود به تلاش ناموفق تسلا برای ساخت یک ربات انسان‌نما هم کنایه زده و به‌نوعی آن را مسخره کرده است. در پس‌زمینه، فردی در حال تماشای ویدیویی از رقص فردی با ظاهر ربات تسلا دیده می‌شود. 

شرکت مهندسی سازنده «آمکا» در وب‌سایتش گفته است که این ریات «پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان» است. آیا «آمکا» قرار است روزی جایگزین ما در مشاغل مشتری‌مدار شود؟ نکته کلیدی در اینجا این است که این ربات تا چه حد قادر است احساسات انسانی را به تنهایی نشان دهد؟ آیا نرم‌افزارش به اندازه کافی پیشرفته هست که بتواند به انسان‌ها پاسخ دهد و با آن‌ها تعامل داشته باشد؟

Engineered Arts هنوز پاسخی به این‌ سوال‌ها نداده است. در حال حاضر فقط می‌دانیم که «آمکا» می‌تواند احساسات انسانی را که برای بیان آن طراحی شده است، نشان دهد. 


ببینید | «آمکا»، ربات‌ انسان‌نمایی که واقعی‌بودنش هرکسی را شگفت‌زده می‌کند!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->