برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

شب شعر «کربلای شام» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۲۳۸۵۷
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
شب شعر «کربلای شام» در مشهد برگزار شد
شب شعر کربلای شام شب گذشته، ۱۰ شهریور، در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این مراسم به همت جهاددانشگاهی خراسان رضوی، قرارگاه شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، بنیاد بین‌المللی امام رضا‌(ع) و هیئت شهدای مدافع حرم برپا بود.

بخشی از این مراسم به سخنرانی سردار نوعی اقدام، یکی از فرماندهان جبهه مقاومت، اختصاص یافت.

سردار نوعی اقدام در ابتدای سخنانش به بیان حوادث مشترک در زمان امام حسین‌(ع)، جنگ تحمیلی بر ایران و دفاع از حریم حضرت زینب‌(س) پرداخت.

وی در‌این‌باره گفت: حادثه‌ای رخ داده است، عاشورایی پیش آمده است، امام حسین(ع) و یارانش مظلومانه به‌دلیل بیعت‌نکردن با یزید شهید شدند. این درحالی است که بیعت‌نکردن امام حسین(ع) برای خودش و برای یزید نبود. معنی‌اش این است که من و آدم‌هایی چون من ابدا با یزید و آدم‌هایی چون یزید بیعت نمی‌کنیم. این ماجرا خاص آن زمان نبود و الان هم ادامه دارد.

به گفته سردار نوعی امروز همه سیاه‌پوشیدن‌های‌ ما و عزاداری‌هایمان باید در همین مفهوم تجلی یابد، وگرنه اگر حسین زمان و یزید زمان مطرح نباشد، این عزاداری‌ها لزومی ندارد.

وی صحبت‌هایش را به فداکاری و شهامت شهیدان مدافع حرم متصل کرد و یادآور شد: مدافعان حرم آمدند سینه سپر کردند و جان آوردند. می‌خواست تاریخ تکرار شود، زیرا می‌خواستند حرم حضرت زینب(س) را تا عمق ۶۰متری بیرون آورده و با خود ببرند و بگویند زینبی وجود ندارد. قاسم سلیمانی و یارانش  فریاد زدند نگذارید تاریخ تکرار شود و این مدافعان حرم بودند که در اینجا جان‌فشانی کردند.

به گفته سردار نوعی اگر امروز نگاه ما بر زنده‌نگهداشتن عاشورا و محرم این نباشد که در رکاب حسین(ع) زمان با یزید زمان بجنگیم، این عزاداری هیچ معنی و مفهومی ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز هم آمریکا ارباب ما نیست. نمی‌پذیریم. خدا ارباب ماست. جنگ تحمیلی هم نتیجه این نپذیرفتن بود، زیرا فشار بر ایران از طرف استکبار جهانی بسیار زیاد بود. آن‌ها خاک و شرف و ملت ما را هدف قرار داده بودند، اما جوان‌های باغیرت ما خاک و شرف و ناموسشان را ندادند. عاشورایی به پا کردند، مانند امروز که مدافعان حرم در شام  عاشورا به پا کرده‌اند.

در مراسم شب شعر کربلای شام برخی شاعران آیینی مشهد از جمله هاشم رضازاده، زهرا حسین‌زاده، راضیه رجایی، سید حکیم بینش، سیدمحمدرضا یعقوبی آل و زهرا علیپور شعرخوانی کردند.

همچنین در این مراسم از دوازده نفر از اعضای خانواده‌های مدافعان حرم نیز تکریم شد.

 

شب شعر «کربلای شام» در مشهد برگزار شد

 

شب شعر «کربلای شام» در مشهد برگزار شد

 

شب شعر «کربلای شام» در مشهد برگزار شد

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->