سرخط خبرها

قسمت اول سریال «ارباب حلقه‌ها» بیش از ۲۵ میلیون تماشاگر جهانی داشته است

  • کد خبر: ۱۲۴۱۳۲
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
قسمت اول سریال «ارباب حلقه‌ها» بیش از ۲۵ میلیون تماشاگر جهانی داشته است
آمازون معمولا داده‌های بینندگان تولیداتش را منتشر نمی‌کند ولی این‌بار برای پرخرج‌ترین سریال تاریخ، The Lord of the Rings: The Rings of Power، استثنا قائل شد و تعداد بینندگان جهانی این سریال را منتشر کرد.

شهرآرانیوز -  «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» بسته به گستردگی منطقه زمانی مشتریان شبکه «پرایم» در ۱ و ۲ سپتامبر در سطح جهانی عرضه شد و در ۲۴ ساعت ابتدایی پخش دو قسمت اول در «پرایم ویدیو» ۲۵ میلیون بیننده از ۲۴۰ کشور را جذب کرد. هرچند آمازون در اعلام آمار تعداد بینندگان اولیه «حلقه‌های قدرت»، معیار‌های میزان تماشای یک قسمت را مشخص نکرده است.

قسمت اول سریال «ارباب حلقه‌ها» بیش از ۲۵ میلیون تماشاگر جهانی داشته است

با توجه به اینکه آمازون پیش از این هرگز آماری را برای سریال‌های «پرایم ویدئو» منتشر نکرده بود نمی‌توانیم به طور مشخص بگوییم این آمار برچه اساس و از میان چه تعداد کاربر به دست آمده است. «حلقه‌های قدرت» که براساس مجمو‌عه داستان‌های پرطرفدار جی.آر. آر تالکین نوشته شده، برای «پرایم ویدیو» است و آمازون روز شنبه گفت که نمایش قسمت اول این سریال «همه رکورد‌های قبلی را شکست و بزرگترین نمایش تاریخ پرایم ویدیو لقب گرفت».

اگرچه مقایسه منصفانه بین گزارش‌های آمازون و HBO تقریبا غیرممکن است، اما بینندگان مدت‌ها پیش از انتشار آثار این دو غول صنعت تلویزیون درحال مقایسه آن‌ها بوده‌اند. «اچ‌بی‌او» بعد از پخش قسمت اول «خاندان اژدها» House of the Dragon در ایالات متحده، اعلام کرد این سریال با ۱۰ میلیون بینننده رکوردی تازه در تعداد بیننده برای این شبکه ثبت کرده است. قسمت دوم اسپین‌آف «بازی تاج و تخت» از این هم فراتر رفت و ۲ درصد بیشتر بیننده جذب کرد. هنوز «اچ بی او» آمار جهانی سریالش را منتشر نکرده است. 

قسمت اول سریال «ارباب حلقه‌ها» بیش از ۲۵ میلیون تماشاگر جهانی داشته است

جنیفر سالک، رئیس استودیو آمازون، همزمان با انتشار آمار بینندگان «ارباب حلقه‌ها» گفته است: «باید بگوییم که داستان‌های تالکین – که خیلی‌ها آن‌ها را محبوب‌ترین داستان‌های تمام دوران، و منشأ واقعی ژانر فانتزی می‌دانند – ما را به این لحظه غرورآفرین سوق داده است ... ده‌ها میلیون هواداری که به وضوح به اندازه ما به سرزمین میانه علاقه دارند، معیار واقعی موفقیت ما هستند.»

فقط ساخت فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها» ۴۶۵ میلیون دلار هزینه داشته است و فصل دوم آن هم اکنون در آمازون در دست ساخت است.

قسمت اول سریال «ارباب حلقه‌ها» بیش از ۲۵ میلیون تماشاگر جهانی داشته است

اگرچه اولین نمایش «حلقه‌های قدرت» نزد منتقدان بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اما نظر مخاطبان اصلا درباره آن مثبت نبوده است. به نظر می‌رسد سریال آمازون در سایت‌هایی مانند «روتن تومیتوز» Rotten Tomatoes، جایی که میانگین امتیاز ۸۴ را از منتقدان حرفه‌ای گرفته است، در بین کاربران عادی مورد انتقاد قرار گرفته است. هرچند می‌توانیم این امتیاز‌های منفی را موجی بدانیم که عامدانه با دادن امتیاز منفی می‌خواهند ارزش یک سریال را پایین بیاورند، اما ۳۵ ٪ نظرات منفی کاربران مواردی مثل بازی‌های مصنوعی، تمرکز بر تنوع نژادی به جای قصه، عدم جذابیت شخصیت اصلی زن گالادریل (با بازی مورفید کلارک) و مقدار بالای تصاویر کامپیوتری بی‌کیفیت را دلیل رای پایین خود اعلام کرده‌اند.


در ادامه ببینید و بخوانید

تریلر جدید سریال «ارباب حلقه‌ها» The Lord of the Rings

انتقاد تند ایلان ماسک از سریال «ارباب حلقه‌ها»: بدن تالکین دارد در قبرش می‌لرزد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->