کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه حضور استادان هنر انقلاب اسلامی در چای خانه حضرت رضا (ع) اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات شریعتی و مفاهمه اجتهاد در اندیشه اسلامی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

یکصدهزار برگ سند ملی و تاریخی به آرشیو مرکز اسناد رضوی اضافه شد

  • کد خبر: ۱۲۹۹۰۷
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
یکصدهزار برگ سند ملی و تاریخی به آرشیو مرکز اسناد رضوی اضافه شد
مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی از افزوده شدن بیش از یکصد هزار برگ سند ملی و تاریخی به آرشیو این مرکز در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدهادی زاهدی، مجموعه اهدای اسناد انقلاب اسلامی آقای عطاران طوسی را بخشی از این اسناد عنوان کرد که اطلاعات خوبی از مشهد دوره انقلاب در اختیار قرار می‌دهد.
وی این مجموعه یک هزار برگی را دارای اسنادی متعلق به سال‌های ۵۶ تا ۶۰ عنوان کرد و گفت: این اسناد که در لابه لای آن جزوه‌های آموزشی گروه‌های سیاسی وجود دارد، بیان کننده تفکرات حزب جمهوری اسلامی است.
زاهدی، اعلامیه علما و بیوت عظام مشهد در خلال سال‌های ۴۲ الی ۵۹، خبرنامه‌ها، بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های طیف‌های مختلف سیاسی در دهه ۵۰ را دیگر اسناد موجود در این مجموعه اهدایی از اسناد انقلاب عنوان کرد.
وی تصریح کرد: بروشور‌های تبلیغاتی بخش دیگری از این مجموعه است که در حمایت افراد حقیقی، حقوقی و احزاب در رفراندوم قانون اساسی و انتخابات سال‌های آغازین انقلاب اسلامی منتشر شده و بیان کننده مواضع سیاسی احزاب و گروه‌ها در تاریخ معاصر ایران به ویژه خراسان است.
زاهدی همچنین به بخش دیگری از اسناد تاریخی اهدایی در حوزه آستان قدس رضوی اشاره کرد و اسناد شهاب خودرو را با توجه به نقش موثر این مجموعه در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و ملی و همچنین به عنوان یکی از واحد‌های با اهمیت در حوزه صنعت خودروسازی، ارزشمندعنوان کرد.
مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی، اسناد سازمان فنی حرم که در آغاز با عنوان طرح فلکه و در ادامه به نام سازمان عمران و توسعه حریم حرم امام رضا (ع) به کار خود ادامه داد را از دیگر اسناد اضافه شده به آرشیو این مرکز عنوان کرد.
وی گفت: با توجه به فراهم بودن بستر توسعه فضای اماکن حرم مطهر رضوی از یک سو و حضور مشتاقان امام رضا (ع) از سوی دیگر با هدف توسعه فضا‌های فیزیکی و کیفیت بخشی در ارائه خدمات به زوار و همچنین نگهداری مجموعه تزیینات هنری حرم مطهر که از سال ۶۲ تشکیل شد، دارای ارزش است که هر کدام گویای تلاش‌ها و فعالیت‌های موجود در حفظ و نگهداری و توسعه اماکن متبرکه و در مجموع بخشی از مستندات تاریخ فعالیت‌های عمرانی آستان قدس به شمار می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->