آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یاحقی در باب فاصله جامعه با سعدی کارگردان آپارتچی: انتظار حضور پرشور مردم را داریم 
سرخط خبرها

حکایت ۲ دوست و تخته در حالت‌های مختلف + صوت

  • کد خبر: ۱۳۰۸۲۵
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
حکایت ۲ دوست و تخته در حالت‌های مختلف + صوت
در زمان‌های قدیم دو دوست در همسایگی هم زندگی می‌کردند که در سختی‌ها یار و یاور هم و در خوشی‌ها همراه و همقدم یکدیگر بودند.

این حکایت را بشنوید

در زمان‌های قدیم دو دوست در همسایگی هم زندگی می‌کردند که در سختی‌ها یار و یاور هم و در خوشی‌ها همراه و همقدم یکدیگر بودند تاآنکه دست روزگار بین آن دو فاصله انداخت و یکی از آن‌ها را به کار فرهنگی و دیگری را به کار اقتصادی رهنمون کرد. سال‌ها بعد، دوست فرهنگی که در اثر تلاطمات بازار ارز و کاهش قدرت خرید مردم و حذف تدریجی محصولات فرهنگی از سبد خرید، به خاک سیاه نشسته بود، نزد دوست اقتصادی رفت تا از وی کمک بخواهد.

دوست اقتصادی پس از دیدن دوست فرهنگی، او را در آغوش گرفت و بوس کرد و ضمن اظهار دلتنگی و علاقه و یاد ایام قدیم و مرور خاطرات دوران جوانی، از وضع و حال و کاروبار او پرسید. دوست فرهنگی به شرح مشکلات خود پرداخت و از مستأجری و نداری و بیکاری و نشستن به خاک سیاه برای او تعریف کرد و گفت: اگر پولی به من قرض بدهی یا کاری برایم جور کنی، خیلی ممنون می‌شوم.

دوست اقتصادی گفت: ۱۰ میلیون تومان کم است یا زیاد؟ دوست فرهنگی گفت: کم است. دوست اقتصادی گفت: اگر یک تخته دراز وجود داشته باشد و به تو بگویم ۱۰ میلیون تومان بگیر و از این طرف تخته به آن طرف تخته برو، می‌روی؟ دوست فرهنگی گفت: بله که می‌روم.

دوست اقتصادی گفت: حالا اگر این تخته مثل یک پل، پشت بام دو ساختمان سی طبقه را به هم وصل کرده باشد و به تو بگویم ۱۰ میلیون تومان بگیر و از این طرف تخته به آن طرف تخته برو، چی؟ دوست فرهنگی گفت: نه که نمی‌روم. دوست اقتصادی گفت: حالا اگر ساختمان مقابل دچار آتش سوزی شده باشد و فرزند تو در آنجا گرفتار آتش سوزی شده باشد و به تو بگویم ۱۰ میلیون تومان بگیر و از این ور تخته به آن ور تخته برو، چی؟ دوست فرهنگی گفت: بلی.

در این صورت حاضرم هرچه دارم، بدهم و از روی تخته عبور کنم. دوست اقتصادی گفت: می‌دانی این یعنی چی؟ دوست فرهنگی گفت: شما که میدانی بفرما. دوست اقتصادی گفت: این یعنی نسبیت عام. یک میلیون تومان در حالت اول زیاد است، در حالت دوم کم است و در حالت سوم چیزی نیست.

دوست فرهنگی گفت: چه جالب! ولی که چه؟ دوست اقتصادی گفت: یعنی نمی‌توانم به تو پول قرض بدهم، اما اگر دوست داری، می‌توانم تو را به عنوان مشاور در امور فرهنگی خود منصوب کنم و از تو در امور فرهنگی مشورت بگیرم. دوست فرهنگی گفت: وقتی دلیلی به اندازه کافی بزرگ داشته باشی، راه هر کاری را پیدا خواهی کرد، پس اینکه خواستار موفقیت باشی، کافی نیست.

باید لایه‌های عمیق‌تر آن را بشکافی تا انگیزه اصلی خود را پیدا و قدرت فوق العاده ات را فعال کنی. دوست اقتصادی گفت: یعنی چی؟ دوست فرهنگی گفت: هیچی و از فردای آن روز کار خود را به عنوان مشاور امور فرهنگی آغاز کرد و منشأ خدمات بسیاری شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->